huoli sukulaispojasta

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Olen tosi huolissani 11vuotiaasta sukulaispojastani. Hän on tässä viime aikoina muuttunut tosi hiljaiseksi ja syrjäänvetäytyväksi ja hermostuneeksi. Kavereita hänellä ei ole koskaan ollut, ei yhtäkään joka tulisi leikkimään koulun jälkeen tms. Vanhemmat on aina töissä. Poika oli tuossa vierailulla tätini luona ja hänkin mainitsi miten muuttunut tämä oli, entinen papupata ei saanut sanaa suustaan ja koko ajan mumisi itsekseen ja liikehti levottomasti. Sukuun on nyt tulossa monta vauvaa ja hän oli tädiltä kovasti kysellyt,miten ne vauvat pääsevät sinne mahaan. Täti oli kehottanut juttelemaan isän ja äidin kanssa,myöhemmin mianitsi myös näille asiasta,mutta ei kuulema 11-vuotiaan ole vielä tarvis tietää moisia.

Mietin kiusataanko poikaa koulussa. Vai mikähän kumma tähän muutokseen on syynä. Eikös 5 luokalla ala jo sukupuolivalistus, miten se menikään, kertooko ne kaikki alusta asti,vai olettaako lasten jo tietävän siitä jotain? Tuossakin periaatteessa löytyy syy kiusaamiseen (mistäpä ei) jos ei mitään tiedä ja toiset hihittelevät porukoissa näille jutuille.

Itse en kovin läheinen ole pojan kanssa ollut, mutta tuli mieleen pitäiskö yrittääpyytää kylään ja yrittää jutella vai menekö sit liikaa mukaan? Mutta huolestuttaa niin :(
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Onko vanhemmat huomaneet muutoksen lapsessa? Jos ei niin vanhempien olisi korkea aika herätä, ennen kuin on myöhäistä..
Lapsen isovanhemmat on myös huomanneet muutoksen ja maininneet vanhemmille, samaten tätini. Mutta ei heillä ole aikaa pojalle. (lue=ei kiinnosta. tai siltä se alkaa tuntua minusta)
 
tuuvaa
Voit varmaan soittaa pojan kouluterveydenhoitajalle. Ja kertoa huolesi, vaikka nimettömänä tai pyytää, ettet paljastu esim. vanhemmille, jos siitä tulee ongelmia. Mutta minusta nyt asiaan täytyy puuttua.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja päivien viemää:
Onko sinulla mahdollisuus varovasti puhua vanhemmille ? Jos siten selvisi jotain,tai he tietäisivät jotain
Minusta tuntuu, että jos minä heille asiasta mainitsen,niin loukkaantuvat, sanovat ettei asia minulle kuulu enkähän tunne poikaa tarpeeksi hyvin mitenkään asiaan puuttumaan. Koen,että näiden heille vielä läheisempien ihmisten juttelut ja huolet vaikuttaisivat enemmän vanhempiin. Minulle tosiaan tuskin mitään kerrottaisiin. Pahalle tuntuukin näin sivusta seurata.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja tuuvaa:
Voit varmaan soittaa pojan kouluterveydenhoitajalle. Ja kertoa huolesi, vaikka nimettömänä tai pyytää, ettet paljastu esim. vanhemmille, jos siitä tulee ongelmia. Mutta minusta nyt asiaan täytyy puuttua.
tätä jäin miettimään. jos näin teen,niin hyppäänkö liikaa vanhempien varpaille. mitä jos kaikki onkin kunnossa ja me muut vaan kuvitellaan et jokin on hätänä?(en kyllä jaksa uskoa et näinkin moni kuvittelis saman asian) ja tuskin poika terkallekaan puhuu..
 

Yhteistyössä