HUOLETTAA! poika alle 1v rokotettu eilen ja nyt tosi kipeä... :(

  • Viestiketjun aloittaja huolesta soikeena
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Huo:
Järkyttävää. Ja jotkut viel ajattelee, että tuo on lapsille hyväksi. sairastutetaan ne ihan tahallaan ja tapetaan immuunipuolustus viel siinä sivussa. Pahoinpitelyähän tuo on.
jep, ajattelin että kun poika on muuten ollut niin terve (toisin kuin isosisko joka on sairastanut koko pienen ikänsä) niin jos koittaisi tällä tavalla saada lapsen vuoteen omaksi ihan vaikka vaan vähäksi aikaa... :/
 
huolestunut
Meillä 1v9kk lapsi sai keskiviikkona molemmat rokotteet. Torstaina kuume illalla 39, perjantaina päivällä alle 38, mutta illalla yli 39, yöllä jo melkein 40. Lauantaina kuume 39 tienoilla.
Lauantai aamuna käytiin lääkärissä, saatiin pronaxenia ja pamol f tarvittaessa. Vasta illalla kuume alle 38. Sunnuntaina kuumeeton, maanantaina taas 38 pintaan. Tänään kuumeeton, voi kun kuume pysyisikin jo poissa.
LApsella myös yskää ja vähän nenä vuotaa, hieroo silmiään ja nenää. Muuten on ollut pirteä.
Olen soitellut vähän sinne ja tänne, eikä kukaan osaa sanoa, onko rokotteesta vai ei. Kovasti meinaavat, että on jokin muu tauti päällä, rokotereaktio ei pitäis kestää näin kauan.

Kannattaa käyttää lapsi lääkärissä, jos yhtään huolestuttaa. Saa varmuuden, ettei keuhkoissa ja korvissa ole mitään. Sitten on helpompi kotona seurata.



Huolestuttaa kovasti,
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja bella:
Alkuperäinen kirjoittaja asiaa seurannut:
Siitä Rokotteesta ei voi tulla sikainfluenssaa kuollut virus ei tartuta tautia! Se että 2 piikkiä annetaan kerralla ei vaikuta muuten kuin että lisää riskiä saada oireita kuten kuumetta, nuhaa yskää yms. Ja se elohopea määrä mikä rokotteessa on niin on niin pieni että poistuu elimistöstä hyvin lyhyen ajan kuluessa :)
toissapäivänä ol ilehdessä (ESS) THL:N lausunto jossa oli että murto-osalle rokotetuista VOI tulla rokotteesta sikainfluenssa tai flunssan kaltaisia oireita,joten äläpä sinä ole tutkijoita viisaampi tässä asiassa.
no niin alkaahan ne myöntää pikkuhiljaa mitä paskaa se rokote on! ja huvittava miten hienotunteisesti yritetään kirjoittaa; "flunssan kaltaisia oireita".. osaa on jouduttu elvyttämään rokotteen jälkeen yms.. [/quote]



Hmm, jos sua oikeasti tämä aihe kiinnostaisi, niin menisit ottamaan asioista selvää, ennen kuin huutelisit täällä mielipiteitäsi.. Sillä mitään muuta nuo juttusi eivät ole kuin pelkkiä mielipiteitä - ilman todellisuuspohjaa. :)

Tämän rokotteen jäljiltä ei ole jouduttu elvyttämään yhtään sen useampia kuin muidenkaan rokotteiden jäljiltä..

 
Finttu
Alkuperäinen kirjoittaja äitix2:
Meillä sai eilen aamulla lapset 2v. ja 5v. ja ainakaan vielä ei ole minkäänlaisia oireita. .
JA tuskin tuleekaan. Mä olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että alle vuoden vanhan elimistö reagoi eri lailla kuin 2 -ja 5-vuotiaiden.
 
bella
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja bella:
Alkuperäinen kirjoittaja asiaa seurannut:
Siitä Rokotteesta ei voi tulla sikainfluenssaa kuollut virus ei tartuta tautia! Se että 2 piikkiä annetaan kerralla ei vaikuta muuten kuin että lisää riskiä saada oireita kuten kuumetta, nuhaa yskää yms. Ja se elohopea määrä mikä rokotteessa on niin on niin pieni että poistuu elimistöstä hyvin lyhyen ajan kuluessa :)
toissapäivänä ol ilehdessä (ESS) THL:N lausunto jossa oli että murto-osalle rokotetuista VOI tulla rokotteesta sikainfluenssa tai flunssan kaltaisia oireita,joten äläpä sinä ole tutkijoita viisaampi tässä asiassa.
no niin alkaahan ne myöntää pikkuhiljaa mitä paskaa se rokote on! ja huvittava miten hienotunteisesti yritetään kirjoittaa; "flunssan kaltaisia oireita".. osaa on jouduttu elvyttämään rokotteen jälkeen yms..


Hmm, jos sua oikeasti tämä aihe kiinnostaisi, niin menisit ottamaan asioista selvää, ennen kuin huutelisit täällä mielipiteitäsi.. Sillä mitään muuta nuo juttusi eivät ole kuin pelkkiä mielipiteitä - ilman todellisuuspohjaa. :)

Tämän rokotteen jäljiltä ei ole jouduttu elvyttämään yhtään sen useampia kuin muidenkaan rokotteiden jäljiltä..

[/quote]


mistä sinäkään sitä tietäist, KOSKA pahimmat reaktiot tullaan kertomaan vasta sitten, kun rokotteet on annettu! hmm.. aika hullua sanon minä. ja luulenpa, ettei niitä sittenkään kerrota kuin lievimmät. ja minä kuule ihan tiiän näitä ihmisiä, joita on elvytetty ja osa ei ole moneen päivään pysnyt pystyssä, kun on niin huimannut. elohopea läpäisee aivoveriesteen ja se on HERMOMYRKKY!
 
oikeaa tietoa sullekin :)
Alkuperäinen kirjoittaja bella:
Alkuperäinen kirjoittaja Huo:
Järkyttävää. Ja jotkut viel ajattelee, että tuo on lapsille hyväksi. sairastutetaan ne ihan tahallaan ja tapetaan immuunipuolustus viel siinä sivussa. Pahoinpitelyähän tuo on.
SANOPAP MUUTA! immuunipuolustus hajoitetaan ja sen jälkeen onkin sitten jos mitä sairautta, kun keho ei osaa kamppailla tauteja vastaan. ei kun uutta lääkettä/rokotetta vaan kehoon... aivan käsittämätöntä, että rokotteen puoletsapuhujat ei voi väkistenkään sanoa, että olivat väärässä ottaessaan tuon rokotteen. eikä pätkääkään käytetä maalaisjärkeä. mennään sinne minne pääsiä kuljetetaan! ja helpointa on mennä massan mukana vaikka hampaat irvessä.

Toisesta ketjusta toivomuksesta laitan tännekin:

Haluaisin nyt oikaista ihmisten käsityksiä rokotteen tai infektion käyttäytymisestä elimistössä.

Viestiketjuissa on puhuttu rokotteen räjähtämisestä lihaksessa ja leviämisestä "solukkoon", virusten luonnollisuudesta jos ne saadaan normaali-tartuntareititse ym. maallikoiden henkilökohtaisiin käsityksiin ja mielipiteisiin faktana esitettyihin väitteisiin.

Elimistö on jatkuvasti sille vieraiden aineiden hyökkäyksen kohteena. Elimistölle vieraita aineita kulkeutuu elimistön sisään hengitysteiden, ruoansulatuselimistön sekä ihon kautta.
Normaalilla vastustuskyvyllä varustettu elimistö torjuu päivittäin vieraita tunkeilijoita - bakteereja, viruksia, erinäisiä haitta-aineita ainutlaatuisen puolustusjärjestelmän avulla.
Kun elimistöön pääsee kerralla suurempi määrä taudinaiheuttajaa, taudinaiheuttaja alkaa elimistössä, taudinaiheuttajalle suotuisassa ympäristössä (lämpö, kosteus, ravinto) lisääntyä voimakkaasti. Elimistön puolustusjärjestelmä havaitsee tunkeilijan ja alkaa heti reagoida siihen eri keinoin: tunkeilija tunnistetaan ja sitä vastaan käynnistyy voimakkaat puolustusreaktiot. Verenkierrossa olevat "syöjäsolut" hyökkää tunkeilevaa mikrobia vastaan ja yrittää sitä tuhota samalla kuin muut puolustusjärjestelmään kuuluvat solut alkavat tuottaa tätä nimenomaista tunkeilijaa vastaan vasta-aineita eli sellaisia soluja jotka tuhoavat juuri tämän nimenomaisen tunkeilijan.

Elimistö puolustautuu samalla nostamalla kehon lämpötilaa, mitä uhkaavampana tunkeilijaa pidetään, sen voimakkaampi reaktio. Pienillä lapsilla joilla on vielä keskeneräinen puolustusjärjestelmä, kehittävät herkemmin korkean kuumeen puolustautuakseen.

Rokotteen tarkoitus on nimenomaan herättää tämä ihmisen luontainen puolustautuminen. Pieni määrä lisääntymiskyvytöntä virusta tai viruksen osaa (tarpeeksi osaa virusta jotta elimistö kykenee sen tunnistamaan viruksena) viedään elimistöön, rokotepiikin tapauksessa ihon läpi lihakseen, jossa rokotteen osat tunnistetaan pian elimistölle vieraaksi aineeksi ja puolustusreaktio lähtee käyntiin.
Lisätty adjuvantti tässä sikarokotteessa on keino ärsyttää paikallisesti, jotta elimistö varmasti huomaa "haloo täällä on vierasta ainetta" ja pienempi määrä viruksen osia rokotteessa riittää. Reaktiot rokotteeseen muistuttavat siksi osaa taudin kulkua, koska reaktio on elimistölle ominainen tapa reagoida tunkeilijaan - kuume, väsymys jne. Paikallinen kipureaktio johtuu siitä että rokotekohtaan kohdistuu pieni "sotatanner" kun verenkierto lisääntyy paikallisesti ja tuhoojasolut hyökkäävät paikalle hävittämään tunkeilijaa, samalla kun "vasta-ainetehdas" käynnistyy.
Kun elimistö seuraavan kerran tulee samaisen viruksen kanssa kosketukseen (limakalvojen kautta saatuna tartuntana), niin elimistö tunnistaa välittömästi mikä tunkeilija on kyseessä ja vasta-ainetta alkaa muodostua saman tien lisää (sen lisäksi mitä on jo verenkierrossa) ilman että elimistön täytyy ensin tutustua virustyyppiin ja laatia sille oma vasta-aine. Näin virus nujerretaan jo heti sen iskettyä eikä virukselle jää aikaa lisääntyä ja aiheuttaa tautiin sairastumista.
 
utelias
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Alkuperäinen kirjoittaja hanne88:
Alkuperäinen kirjoittaja suru:
voimia sinne! minusta lapsesi sai rokotteesta possutaudin, VAIKKA kuinka monet yrittää sitä toitottaa, ettei ole mahdollista, mutta eihän tässä voi muustakaan olla kyse enää. (saahan esim. jotkut hinkuyskänkin rokoktteesta, vaikkei siinä ole eläviä viruksia). koita jaksaa ja jospa pieni rakkasi parantuu pian eikä jäisi mitään pysyvää!

erittäin vastuutonta tuikata kaks piikkiä tuosta vaan, vaikkei teillä ole ollut edes puhetta, että haluatte kerralla molemmat. :/ elohopea yksistään saattaa lattaa todellakin pikku elimistön sekaisin ja sairaaksi.
Siitä Rokotteesta ei voi tulla sikainfluenssaa kuollut virus ei tartuta tautia! Se että 2 piikkiä annetaan kerralla ei vaikuta muuten kuin että lisää riskiä saada oireita kuten kuumetta, nuhaa yskää yms. Ja se elohopea määrä mikä rokotteessa on niin on niin pieni että poistuu elimistöstä hyvin lyhyen ajan kuluessa :)
sano miten se elohopea pääsee ikinä sieltä poistumaan? ja ei pitäiskään saada itse possutautia rokotteesta, mutta miten ihmeessä SATTUMALTA melkeen kaikki sairastuu viikon sisällä koaan kuumeeseen ja vaikeaan tautiin.? tässä oikeesti jokin mättää. :(
Luepa selvää millaisessa muodossa tämä ns. elohopea rokotteessa on. Googlella löytyy juttua. Jos englanti luistaa, parasta ja ymmärrettävintä tietoa löytyy WHO:n sivuilta (laita hakuun 'thiomersal' niin sen avulla löytyy). Tiomersaali (=elohopea) on sellaisessa muodossa rokotteessa, että se pääsee poistumaan ihmisen kehosta. Jopa ympäristöstä esim. kalan kautta saatava elohopea kerääntyy kroppaan, mutta tämä rokotteen elohopea tosiaan ei.

Ja miten niin MELKEIN KAIKKI sairastuu..?! :) Mä tunnen läjäpäin ihmisiä, itseni mukaan lukien, jotka eivät ole saaneet tästä rokotteesta mitään oireita pientä käsivarren kipuilua lukuunottamatta. Tilastotietoa rokotetuista on jo olemassa ja sen analysoinnin seurauksena on todettu, että sikainfluenssarokotteella ei ole havaittu sen enempää sivuoireita kuin kausi-influenssarokotteillakaan.
mistä voi lukea tilastotietoa rokotuksen turvallisuudesta pienten lasten kohdalla?ja pidemmällä aikavälillä?
 
ap
meidän poika vaikuttaa nyt hieman paremmalta... leikkii pallolla... <3 tunti sitten annettu kuumelääke vaikuttaa. sanon tämän nyt siksi että tietääkseni itse tautiin kuumelääkkeillä ei ole suurta vaikutusta. saattaahan tuo lämpö vielä nousta, mutta nyt olen toiveikas, että tämä olisi ollut vain rokotusreaktio. aika kova sellainen kyllä... :(

olen kuitenkin sitä mieltä, että jos pitää valita tämän ja itse taudin välillä niin rokottaisin lapseni uudestaankin!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja bella:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja bella:
Alkuperäinen kirjoittaja asiaa seurannut:
Siitä Rokotteesta ei voi tulla sikainfluenssaa kuollut virus ei tartuta tautia! Se että 2 piikkiä annetaan kerralla ei vaikuta muuten kuin että lisää riskiä saada oireita kuten kuumetta, nuhaa yskää yms. Ja se elohopea määrä mikä rokotteessa on niin on niin pieni että poistuu elimistöstä hyvin lyhyen ajan kuluessa :)
toissapäivänä ol ilehdessä (ESS) THL:N lausunto jossa oli että murto-osalle rokotetuista VOI tulla rokotteesta sikainfluenssa tai flunssan kaltaisia oireita,joten äläpä sinä ole tutkijoita viisaampi tässä asiassa.
no niin alkaahan ne myöntää pikkuhiljaa mitä paskaa se rokote on! ja huvittava miten hienotunteisesti yritetään kirjoittaa; "flunssan kaltaisia oireita".. osaa on jouduttu elvyttämään rokotteen jälkeen yms..


Hmm, jos sua oikeasti tämä aihe kiinnostaisi, niin menisit ottamaan asioista selvää, ennen kuin huutelisit täällä mielipiteitäsi.. Sillä mitään muuta nuo juttusi eivät ole kuin pelkkiä mielipiteitä - ilman todellisuuspohjaa. :)

Tämän rokotteen jäljiltä ei ole jouduttu elvyttämään yhtään sen useampia kuin muidenkaan rokotteiden jäljiltä..

mistä sinäkään sitä tietäist, KOSKA pahimmat reaktiot tullaan kertomaan vasta sitten, kun rokotteet on annettu! hmm.. aika hullua sanon minä. ja luulenpa, ettei niitä sittenkään kerrota kuin lievimmät. ja minä kuule ihan tiiän näitä ihmisiä, joita on elvytetty ja osa ei ole moneen päivään pysnyt pystyssä, kun on niin huimannut. elohopea läpäisee aivoveriesteen ja se on HERMOMYRKKY!
[/quote]

Rokotetta on jo annettu tarpeeksi kauan ja tietoa sen vaikutuksista on jo aktiivisesti kerätty. Esim. täällä Hollannissa rokotteen saajia kannustettiin kertomaan sivuoireista orgnisaatiolle, joka kerää ja analysoi tätä tietoa.

WHO on tehnyt jo ensimmäiset yhteenvedot ja tulokset ovat olleet positiivisia. Eli rokote ei näiden tietojen perusteella eroa kausi-influenssarokootteesta.

Vaikka sie kuinka "tietäisit" juttuja, niin tietoa sulla ei asiantuntijatahoja enempää ihan varmuudella ole. :)

Tässä tietoa sulle siitä "elohopeasta", jota niin hehkutat:

"Thiomersal (also known as thimerosal, mercurothiolate and sodium 2-ethylmercuriothio-benzoate) is a mercury-containing compound used to prevent bacterial and fungal growth in some vaccines during storage, and especially during use of opened multi-dose vials. It has also been used during vaccine production both to inactivate certain organisms and toxins and to maintain a sterile production line. Thiomersal has been used since the 1930s in the manufacture of some vaccines and other medical products.

Is thiomersal the same as methyl mercury?

No, there are several forms of mercury occurring in the environment, however by far the most common organic mercury compound is methyl mercury. The main hazard for methyl mercury is its ability to accumulate in the body and to remain there for a long time. The exposure to this naturally-occurring compound and its toxic effects on humans have been well studied. As most humans are exposed to mercury in some form, WHO and some national regulatory authorities defined safe levels for exposure to mercury and the values reflect exposure mainly to methyl mercury. Thiomersal contains a different form of mercury i.e. ethyl mercury which does not accumulate and is metabolized and removed from the body much faster than is methyl mercury."

 
Manna
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja sh-äiti:
Minä en oikeen ymmärrä mikä nyt on niin akuuttijuttu että lapsi pitäisi viedä lääkäriin. Itse en ainakaan tahtoisi sinne lähteä jonottamaan kuullakseni vain että"voi olla joku virustauti tai rokotteesta johtuvaa ja oireenmukaisesti sitä hoidat". Itse ainakin ihan huoletta seurailisin tilannetta kotona JOS vaan saisin lapsen jotenkin edes juomaan eli nesteytettyä. Eipä ne varmasti siellä tohtorilla mitään tekisi.
en ole ennen nähnyt lastani näin kipeänä. ehkä tämä on vain rokotereaktio, mutta olen huolissani kun toinen itkee ja kiukkuaa vaan. yskii, ei saa nukuttua yskältään ja kuume koko ajan yli 39...

ehkä olen sitten vaan hysteerinen mutta ihmettelen mistä voi tietää ettei kyse ole jo sikainfluenssasta? :/
Vaikka olisikin sikainfluenssa niin ei siihen auta kuin oireen mukainen hoito. Ei ne sairaalaan ota pelkästään kuumeen takia,varsinkin jos on noin vähän aikaa kestänyt. Seuraat, lääkitset ja nesteytät. Ja toihan on hyvä merkki että jaksaa itkeä ja kiukuta. Ymmärrän huolesi, mutta ei lääkäri oikein tossa tilanteessa voi auttaa vielä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
voi voi...eka vingutaan että rokote on saatava ja sitten perään märistään kun nouseekin kuume ym....
en ole vinkunut enkä märissyt. tule sinä sitten vinkumaan kun olet jättänyt rokottamatta ja lapsesi sairastuu pahasti.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
meidän poika vaikuttaa nyt hieman paremmalta... leikkii pallolla... <3 tunti sitten annettu kuumelääke vaikuttaa. sanon tämän nyt siksi että tietääkseni itse tautiin kuumelääkkeillä ei ole suurta vaikutusta. saattaahan tuo lämpö vielä nousta, mutta nyt olen toiveikas, että tämä olisi ollut vain rokotusreaktio. aika kova sellainen kyllä... :(

olen kuitenkin sitä mieltä, että jos pitää valita tämän ja itse taudin välillä niin rokottaisin lapseni uudestaankin!
No mitäs eroa tuolla on tautiin..? Kaverin poika sairasti sitä kaksi päivää korkealla kuumeella ja yskällä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
voi voi...eka vingutaan että rokote on saatava ja sitten perään märistään kun nouseekin kuume ym....
en ole vinkunut enkä märissyt. tule sinä sitten vinkumaan kun olet jättänyt rokottamatta ja lapsesi sairastuu pahasti.
ikävä tuottaa pettymys mutta ei tulis pieneen päähän edes mieleen tulla tänne vinkumaan yhtään mistään! ja tiedoksi;possu sairastettu jo eikä kenenkään tarvinu edes röhkiä missään

mut hei älä sinäkään tuu vinkuu sitten kun rokotteesta tuleekin jotain pahempaa,itseppä olet halunnu

 
Alkuperäinen kirjoittaja bella:
Alkuperäinen kirjoittaja Huo:
Järkyttävää. Ja jotkut viel ajattelee, että tuo on lapsille hyväksi. sairastutetaan ne ihan tahallaan ja tapetaan immuunipuolustus viel siinä sivussa. Pahoinpitelyähän tuo on.
SANOPAP MUUTA! immuunipuolustus hajoitetaan ja sen jälkeen onkin sitten jos mitä sairautta, kun keho ei osaa kamppailla tauteja vastaan. ei kun uutta lääkettä/rokotetta vaan kehoon... aivan käsittämätöntä, että rokotteen puoletsapuhujat ei voi väkistenkään sanoa, että olivat väärässä ottaessaan tuon rokotteen. eikä pätkääkään käytetä maalaisjärkeä. mennään sinne minne pääsiä kuljetetaan! ja helpointa on mennä massan mukana vaikka hampaat irvessä.

Vastustatko siis myös muitakin rokotteita?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
meidän poika vaikuttaa nyt hieman paremmalta... leikkii pallolla... <3 tunti sitten annettu kuumelääke vaikuttaa. sanon tämän nyt siksi että tietääkseni itse tautiin kuumelääkkeillä ei ole suurta vaikutusta. saattaahan tuo lämpö vielä nousta, mutta nyt olen toiveikas, että tämä olisi ollut vain rokotusreaktio. aika kova sellainen kyllä... :(

olen kuitenkin sitä mieltä, että jos pitää valita tämän ja itse taudin välillä niin rokottaisin lapseni uudestaankin!
No mitäs eroa tuolla on tautiin..? Kaverin poika sairasti sitä kaksi päivää korkealla kuumeella ja yskällä.
kaverin tyttö sairasti sitä viikon ja oli kuumeen lisäksi hirveät lihaskivut joihin ei auttanut mikään sekä pahoja hengitysvaikeuksia. mielummin tämä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Alkuperäinen kirjoittaja hanne88:
Alkuperäinen kirjoittaja suru:
voimia sinne! minusta lapsesi sai rokotteesta possutaudin, VAIKKA kuinka monet yrittää sitä toitottaa, ettei ole mahdollista, mutta eihän tässä voi muustakaan olla kyse enää. (saahan esim. jotkut hinkuyskänkin rokoktteesta, vaikkei siinä ole eläviä viruksia). koita jaksaa ja jospa pieni rakkasi parantuu pian eikä jäisi mitään pysyvää!

erittäin vastuutonta tuikata kaks piikkiä tuosta vaan, vaikkei teillä ole ollut edes puhetta, että haluatte kerralla molemmat. :/ elohopea yksistään saattaa lattaa todellakin pikku elimistön sekaisin ja sairaaksi.
Siitä Rokotteesta ei voi tulla sikainfluenssaa kuollut virus ei tartuta tautia! Se että 2 piikkiä annetaan kerralla ei vaikuta muuten kuin että lisää riskiä saada oireita kuten kuumetta, nuhaa yskää yms. Ja se elohopea määrä mikä rokotteessa on niin on niin pieni että poistuu elimistöstä hyvin lyhyen ajan kuluessa :)
sano miten se elohopea pääsee ikinä sieltä poistumaan? ja ei pitäiskään saada itse possutautia rokotteesta, mutta miten ihmeessä SATTUMALTA melkeen kaikki sairastuu viikon sisällä koaan kuumeeseen ja vaikeaan tautiin.? tässä oikeesti jokin mättää. :(
Luepa selvää millaisessa muodossa tämä ns. elohopea rokotteessa on. Googlella löytyy juttua. Jos englanti luistaa, parasta ja ymmärrettävintä tietoa löytyy WHO:n sivuilta (laita hakuun 'thiomersal' niin sen avulla löytyy). Tiomersaali (=elohopea) on sellaisessa muodossa rokotteessa, että se pääsee poistumaan ihmisen kehosta. Jopa ympäristöstä esim. kalan kautta saatava elohopea kerääntyy kroppaan, mutta tämä rokotteen elohopea tosiaan ei.

Ja miten niin MELKEIN KAIKKI sairastuu..?! :) Mä tunnen läjäpäin ihmisiä, itseni mukaan lukien, jotka eivät ole saaneet tästä rokotteesta mitään oireita pientä käsivarren kipuilua lukuunottamatta. Tilastotietoa rokotetuista on jo olemassa ja sen analysoinnin seurauksena on todettu, että sikainfluenssarokotteella ei ole havaittu sen enempää sivuoireita kuin kausi-influenssarokotteillakaan.
mistä voi lukea tilastotietoa rokotuksen turvallisuudesta pienten lasten kohdalla?ja pidemmällä aikavälillä?
WHO:n sivuilta voit lukea tietoja, joita on saatavilla.

Tutkimustietoa ei juuri ole, sillä pienillä lapsilla ei testata rokotteita -kuten ei myöskään raskaanaolevilla. Myöskään pitkäaikaistilastoja ei tietenkään ole. Kuitenkin kaikkia rokotteen osia on tutkittu jo vuosia ja käytetty muissa rokotteissa. Joten rokotteiden aineiden osista löytyy paljon tietoa. Ja tietenkin myös eläinkokeista ja (aikuis)ihmiskokeista.

Haluan vielä muistuttaa, ettei mitään lääkkeitä ja rokotteita testata kehitysvaiheessa pienillä lapsilla ja raskaanaolevilla naisilla -ei edes päänsärkylääkkeitä.

Muun muassa sitä tiomersaalia on tosiaan käytetty 30 -luvulta lähtien ja sitä on ollut myös niissä rokotteissa, joita me aikuiset olemme lapsina, nuorina ja aikuisinakin saaneet. Joten aineen pitkä käyttöaika ja käyttö kaikenikäisillä ovat tuoneet kokemuspohjaista tietoa esimerkiksi juuri tästä ainesosasta.

WHO:n sivuilla on todella paljon tietoa ja sitä hakuakin kannattaa käyttää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
voi voi...eka vingutaan että rokote on saatava ja sitten perään märistään kun nouseekin kuume ym....
en ole vinkunut enkä märissyt. tule sinä sitten vinkumaan kun olet jättänyt rokottamatta ja lapsesi sairastuu pahasti.
ikävä tuottaa pettymys mutta ei tulis pieneen päähän edes mieleen tulla tänne vinkumaan yhtään mistään! ja tiedoksi;possu sairastettu jo eikä kenenkään tarvinu edes röhkiä missään

mut hei älä sinäkään tuu vinkuu sitten kun rokotteesta tuleekin jotain pahempaa,itseppä olet halunnu
Siis sanokaa mulle miksi näistä asioista täytyy tapella?! Miksi syyllistää toista? Jokainenhan meistä haluaa lapselleen parasta ja kukaan tuskin tekee näitä päätöksiä hetken mielijohteesta! Toiset päätyvät rokottamaan ja toiset eivät. Päätös on jokaisen oma ja siitä on vastuunsa kannettava. Kumpikaan vaihtoehto ei välttämättä ole se oikea, mutta toisia syyllistämällä se asia ei siitä miksikään muutu!

Kärsikäämme toisiamme! B)
 
tää
Alkuperäinen kirjoittaja BridgetJones:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
voi voi...eka vingutaan että rokote on saatava ja sitten perään märistään kun nouseekin kuume ym....
en ole vinkunut enkä märissyt. tule sinä sitten vinkumaan kun olet jättänyt rokottamatta ja lapsesi sairastuu pahasti.
ikävä tuottaa pettymys mutta ei tulis pieneen päähän edes mieleen tulla tänne vinkumaan yhtään mistään! ja tiedoksi;possu sairastettu jo eikä kenenkään tarvinu edes röhkiä missään

mut hei älä sinäkään tuu vinkuu sitten kun rokotteesta tuleekin jotain pahempaa,itseppä olet halunnu
Siis sanokaa mulle miksi näistä asioista täytyy tapella?! Miksi syyllistää toista? Jokainenhan meistä haluaa lapselleen parasta ja kukaan tuskin tekee näitä päätöksiä hetken mielijohteesta! Toiset päätyvät rokottamaan ja toiset eivät. Päätös on jokaisen oma ja siitä on vastuunsa kannettava. Kumpikaan vaihtoehto ei välttämättä ole se oikea, mutta toisia syyllistämällä se asia ei siitä miksikään muutu!

Kärsikäämme toisiamme! B)
PEEEEEESIIIII!!!!!!!!!!!
 
bella
Alkuperäinen kirjoittaja RusoposkinenInkkari:
Alkuperäinen kirjoittaja bella:
Alkuperäinen kirjoittaja Huo:
Järkyttävää. Ja jotkut viel ajattelee, että tuo on lapsille hyväksi. sairastutetaan ne ihan tahallaan ja tapetaan immuunipuolustus viel siinä sivussa. Pahoinpitelyähän tuo on.
SANOPAP MUUTA! immuunipuolustus hajoitetaan ja sen jälkeen onkin sitten jos mitä sairautta, kun keho ei osaa kamppailla tauteja vastaan. ei kun uutta lääkettä/rokotetta vaan kehoon... aivan käsittämätöntä, että rokotteen puoletsapuhujat ei voi väkistenkään sanoa, että olivat väärässä ottaessaan tuon rokotteen. eikä pätkääkään käytetä maalaisjärkeä. mennään sinne minne pääsiä kuljetetaan! ja helpointa on mennä massan mukana vaikka hampaat irvessä.

Vastustatko siis myös muitakin rokotteita?
kyllä!
 
vieras
En ehtinyt aiemmin vastaamaan. Meidän lapsella oli yöllä melkein identtiset oireet ap:n lapsen kanssa. Nyt on jo virkeä ja leikkii, kuumekin on ilmeisesti laskenut. Vähän on vielä normaalia kärttyisempi, mutta saattaa johtua myös huonosti nukutusta yöstä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja bella:
Alkuperäinen kirjoittaja RusoposkinenInkkari:
Alkuperäinen kirjoittaja bella:
Alkuperäinen kirjoittaja Huo:
Järkyttävää. Ja jotkut viel ajattelee, että tuo on lapsille hyväksi. sairastutetaan ne ihan tahallaan ja tapetaan immuunipuolustus viel siinä sivussa. Pahoinpitelyähän tuo on.
SANOPAP MUUTA! immuunipuolustus hajoitetaan ja sen jälkeen onkin sitten jos mitä sairautta, kun keho ei osaa kamppailla tauteja vastaan. ei kun uutta lääkettä/rokotetta vaan kehoon... aivan käsittämätöntä, että rokotteen puoletsapuhujat ei voi väkistenkään sanoa, että olivat väärässä ottaessaan tuon rokotteen. eikä pätkääkään käytetä maalaisjärkeä. mennään sinne minne pääsiä kuljetetaan! ja helpointa on mennä massan mukana vaikka hampaat irvessä.

Vastustatko siis myös muitakin rokotteita?
kyllä!


Ok, sitten ymmärrän
 
viers
ja kandee ottaa myös huomioon se että hyvin usein muitakin rokotteita otettaessa nousee kuume ja tulee kipeäksi. Meillä ainakin esikko tuli siitä pentavac II rokotteesta kipeäksi. Nous kova kuume ja hirveän väsynyt oli.
 

Yhteistyössä