Huolestuttaa onko tämä keskenmeno!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jasmin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jasmin

Vieras
Olen siis 11. viikolla raskaana. Tuhrutteluvuotoa (sellaista limaista ruskehtavaa) on ollut jo melkein viikon verran, ei kuitenkaan mitään sen kummempia kipuja. Olen voinut erittäin pahoinvoivasti monta viikkoa ja yhtäkkiä tänään se loppui kuin seinään!
onko kellään vastaavaa kokemusta? Tuo vuoto saattaa olla harmitontakin, mutta oireiden yhtäkkinen loppuminen pelästytti lisäksi :(
Onko muilla pahoinvointi loppunut yhtäkkiä vai pikkuhiljaa?

Tilanne voi olla täysin normaali, tuossa vaiheessahan oireet alkaa usein helpottaakin, tai sitten voi olla kyse keskeytyneestä km:sta. Onneksi sinulla on viikkoja jo tuon verran, eli pääset lähipäivinä ultraan, eikö totta? Siellä toivottavasti näet vilkkaan ja eloisan pikkuisen ja pääset hengähtämään helpotuksesta!

Limainen ruskehtava vuoto on lähes aina vaaratonta vuotoa ja on ns. vanhaa verta. Tulee esim. kohdunsuulta. Jos on kipuja tai vuoto muuttuu kirkkaanpunaiseksi, on silloin aihetta epäillä alkanutta keskenmenoa.

Onnea odotukseen!

Mulla ei ollut pahoinvointia mut rintojen arkuus ja palelu..Ja ne katosi ihan yhtäkkiä.
Silti olin vahvasti raskaana.

Eikö kohta ole np ultra? Josko sitä vois aikastaa,soita äitipolille,jotta saisit varmuuden,samoin tuo mistä vuotelu johtuu.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
NT-ultra olis perjantaina. En vain itedä pystynkö odottamaan sinne asti. Hirveä huoli koko ajan. Viikolla 9 syke vielä näkyi ja kaikki oli hyvin.

Toisaalta ei mitään voida tehdä noilla viikoilla vielä.Soita neuvolaan ja kysy jos kuuntelee sydänääniä.
Jos saisit mielenrauhaa.

Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
NT-ultra olis perjantaina. En vain itedä pystynkö odottamaan sinne asti. Hirveä huoli koko ajan. Viikolla 9 syke vielä näkyi ja kaikki oli hyvin.

Toisaalta ei mitään voida tehdä noilla viikoilla vielä.Soita neuvolaan ja kysy jos kuuntelee sydänääniä.
Jos saisit mielenrauhaa.

Vaikkei mitään voitaisi tehdäkään niin kyllä ne tarvittaessa ultralla katsoo onko kaikki ok.

Mulla alkoi moinen vuoto 11+0 ja paniikki iski. Soitin eka arkipäivänä neuvolaan, jossa samana päivänä sain kuulla sydänäänet (meillä ei neuvolassa ole ultraa). Sitten vain saikulla odotin ultraa. Vauva on ollut koko ajan kunnossa, vaikka vuotoa on ollut nyt nelisen viikkoa. Sun on hyvä käydä myös tulehdustesteissa, koska vuoto voi johtua tulehduksesta.

Jaksamista, ymmärrän tuskasi! :hug:

Yhteistyössä