Omituinen "keskenmeno"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja prinpressa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

prinpressa

Jäsen
01.11.2007
530
0
16
Viime viikolla kävin ultrassa verenvuodon takia (vuoto oli niukkaa/kuukautisia vastaavaa). Silloin oli rv 6+1. Minulla epäiltiin kohdun ulkopuolista raskautta, koska vuodon lisäksi oli myös pientä aristusta vasemmalla alavatsassa sekä pientä huimausta. Ultrassa kuitenkaan kohdun ulkoisesta ei näkynyt merkkiäkään (munasarjat ym. olivat ok) ja kohdussa näytti olevan alkio, joka tutkimuksen tehneen gynekologin mukaan oli jotenkin "nuutuneen" näköinen eli ilmeisesti ei elonmerkkejä ja epäili että olisi keskenmeno tulossa/meneillään ku sitä vertakin tuli. Gynekologi pahoitteli tapahtunutta ja verikokeiden ja vasta-ainerokotteen (olen o rh-) jälkeen pääsimmekin sitten kotiin.

Vuoto loppui kuin seinään seuraavana päivänä eikä muutenkaan ollut mitään keskenmenon "tuntemuksia" (keskenmenon kerran kokeneena tiedän kyllä miltä keskenmeno tuntuu).

Nyt, kolme päivää myöhemmin diagnoosista kävin labrassa verikokeissa jälkitarkastamassa onko hcg-arvot laskeneet. Päin vastoin! Hcg oli noussut 866:sta 2400:n. Olin ihan ymmälläni. Kuinka on mahdollista että arvo on noussut yli tuplat siitä, kun mulla diagnosoitiin keskenmeno..?

Ylihuomenna menen taas verikokeeseen tarkistamaan hcg-arvot ja sitä seuraavana päivänä mulla on aika naistentautien poliklinikalle. Toivottavasti siellä nyt sitten selviää mikä on homman nimi. Onko kellään ideoita tai vastaavia kokemuksia?

Ensin, :hug: kokemasi johdosta. Lueppa minun juttuni alempaa, hcg:n lasku -otsikolla. Oma arvoni ehti kans tuplaantua yli 2000:een, ennenkuin kohdunulkoinen löydettiin. Oli pieni kiinnittynyt niin piiloon. Viikkoja siinävaiheessa oli kans 6+
Tämä on ollut rankka ja pitkä kokemus, terveen paperit saan toivottavasti helmikuun jälkitarkastuksessa.
Sinun tarinasi kiinnostaa, mikä hcg on huomenna ja miten tästä eteenpäin. Tulethan kertomaan?

Mulla ainakin siel ultrassa tutkimuksen tehneen gynen mukaan kohdussa joku näytti olevan, joten kohdunulkopuolinen se ei ainakaan varmaan ole...? Tai jos alkioita onkin kaksi; toinen kohdussa ja toinen munanjohtimessa? Sitä toista vaan ei nähty ultrassa. Onko vähän kaukaa haettua...? Mutta kaikkihan on mahdollista. Pelottaa vähän.

Silloin ultrassa gyne sanoi että se näkynyt sikiö oli jotenkin "nuutunut". Erittääkö kuollut sikiö hcg:tä? Tietääkö kukaan?

En halua mitenkään masentaa sinua tai kuulostaa negatiiviseltä, stressiä on varmasti muutenkin tarpeeksi. Vertaan vaan omiin kokemuksiini.
Minulle sanottiin, että missään nimessä mitään elävää kohdusta ei löydy, silti hcg nousi koko ajan. Sitä en tiedä mikä sitä nostatti.
Ja Julietta on oikeassa, hcg:tä erittyy niin kauan kuin kohdussa on raskausmateriaalia.
Oletko tutkinut pesu:n sivujen hcg -taulukkoa?
Jaksamista, stressaava tilanne :'(

Joo... Ja en. Hcg:t reilusti tuplaantuneet kolmen päivän välein ihan normaalisti. Kävin siellä kotrollissa ja ultrassa todettiin ihan kohdun sisäinen raskaus. Mutta lääkärin mukaan nyt näkyi ainoastaan sikiöpussi muttei sikiötä saatika sitten sydänääniä. Lääkäri ei sanonut oikein juuta eikä jaata.. Sanoi vaan ettei osaa vielä sanoa onko kaikki ok. Uus kotrolliaika viikon kuluttua perjantaina.

Vähän kyl pistää masentamaan kun en vieläkään saanut varmistusta millekään. Tää odottaminen ja tietämättömyys just kamalinta :'(

Luulishan sitä että nyt jo näkyis ja kuuluis jotain kun rv 7+1 (viimeisten menkkojen alkamispäivän mukaan)??? :/

Aloin vähän epäilee että jos se on joku tuulimunaraskaus... :'(

Noh..viikon kuluttua pitäis tulla enemmän tietoa. En kestä tätä odottamista ja hermoilua...

Tänään oli uusi kotrolliaika ja siellä ultrassa sitten todettiinkin että kaikki on ok =) Siellä pikkuinen sydänkin jo pompotteli |O

Sikiö vastasi rv 7+, eli ilmeisesti hedelmöittyminen ja kiinnittyminen ovat tapahtuneet luultua viikkoa myöhemmin.

Ja viime viikolla ultrassa mitään ei näkynyt, koska sikiö oli vaan niin pieni ja "piilossa".

Oon niin onnellinen ku kaikki onkin sitten ok! :heart:

Mutta aika hassu tuo juttu kun mulla silloin diagnosoitiin se keskenmeno :laugh:

Yhteistyössä