huolestunut

  • Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti
huolestunut
odotan kolmatta lasta. nyt olen saanut jo muutamana iltana (ei peräkkäisinä) menkkamaisia kipuja todella kipeitä.. nuorimmaiseni on kaks niin ei kait mistään liitoskivuista ole kyse. pelottaa että raskaus menee kesken viikkoja 7.. onko kellään ollut samanlaista?
 
kyssäri
eipä ole koskaan ollut minkäänlaisia kipuja, vaikka lapsia paljon. Mitä on liitoskivut? Mulla ei edes supistanut, vaan esim 2 tunnin päästä ensimmäisestä supistuksesta oli mm viiminen jo syntynyt.
 
nou hätä
Moikka!
Mulla viikkoja nyt 18...ihan alusta asti on juilinu menkkamaisesti, mut kaikki on kunnossa ollu ainakin toistaseks. Kuulostaa normaalilta. Muuten mulla on ollu täysin oireeton raskaus, joten tietty niitä kipuja tarkkailee vielä enemmän. Itse luotan siihen, et kun ei oo vuotoa ja nyt toi tyyppi jo liikkuu masussa, niin eteenpäin mennään. Ja oishan se ihme, jos missään ei tuntuis kun se vauva siellä kasvaa ja venyttää paikkoja.
 
mulla tänään aamupäivällä tuli alamaha melko kipeksi,ei oikein kävelykään kunnolla onnistunut!
pelottaa niiin paljon että mun pikkunen ei pysy masussa.(rv15+5)
makoilin sängyssä noin 6tuntia ja on helpottanut vähän.
pikkasen vielä alamahaan "pistää"
vuotoa ei ole ollut.
mitäs mieltä tästä ootte?onkohan ihan normaalia raskauden oireita vai vaarallista?
nyt en kyllä rasita itseeni yhtään,taidan pysytellä sohvalla koko illan.
kiitos jos joku viitsii vastata :flower:
 
Heips!
Minulla ollut lähes koko alkuraskauden painon tunnetta alavatsassa, ja pieniä nipistyksiä/vihlaisuja. Lisäksi nyt useasti tällä viikolla alavatsassa "kramppeja". Pahimmillaan olen maannut hikisenä lattialla kun on sattunut niin kovasti. Vuotoa ei ole ollut, kuten edellisen raskauteni keskeytyessä. Lääkärissä kävin kahdesti tällä viikolla, mutta mitään normaalista poikkeavaa ei löydy. Viikkoja takana vasta noin 6 1/2 ja SYKE NÄKYI ultratessa :D Aivan mahtava tunne!!!!
Sain 3vrk sairaslomaa ja käskyn levätä. Maanantaina neuvolaan mietiskelemään tilannetta. Nyt ainakin tuntuu että masu olisi rauhoittunu "koputtaa puuta", eikä koko päivänä ole isompia kipuja ollut.
Tiistaina vielä aika ultraan ja silloin pitäisi masussa näkyä jo enemmän sykkeen lisäksi myös itse sikiö!
Kaikki eivät meinaa ymmärtää huolta masuasukista, kun viikkoja on noin vähän :(

Voimia kaikille ja onnea tälle matkalle :hug:

p.s Lääkärit sanoivat että menkkamaiset kivut, nipistelyt, kiristelyt yms. ovat aivan normaaleja oireita raskauksissa. Kaameat "krampit" eivät kuulu asiaan, mutta eivät nekään välttämättä ennusta huonoa.... Siispä ei auta muuta kuin toteuttaa "kolmen ällän" ohjelmaa keskenmenon ehkäisyssä: LEPOA, LÄMPÖÄ ja LEMPEYTTÄ niin masulle kuin äidillekkin!
 

Yhteistyössä