Huolestunut. Mieheni 15 muksusta kyse

• Viestiketjun aloittaja "mä"
  • Ensimmäinen viesti
"mä"
Ite oot helvetin kusipää!

Siis mitä ?
Pitäisikö minun 14 tytär leikkii kello 12.00 päivällä barbeilla kun
kohta 16v haluaa toimia näin ???
Ja mä oon sen takia kusipää??!!
Taidat itse olla vauvan äiti ?
Mun 14 tytön ei todellakaan tarvi 12.00 päivällä leikki barbeil.
Kun voi tehdä muutakin järkevää teinin juttui !
Mun 14 tyttö meni kaupungille kattoo kauppoihin katto vaattei.
Sen sijaan samaan aikaan mieheni kohta 16v tyttö leikki olohuoneessa barbeilla.
KYLLÄ NYT HUOMAA ETTÄ TÄÄLLÄ ON LIIKKEELLÄ VAUVOJEN ÄITEJÄ
Kommentteista

Kummallisia vastauksia olet saanut ap. Tottakai on hyvä, että lapsi osaa leikkiä pitkään, mutta rajansa kaikella; olisin itsekin hyvin huolissani, jos 15v. lapseni leikkisi vielä leluilla kuten 10v. aikaisemminkin. Kehityksessä on nyt jotain pielessä. Leikki on lapsen työtä, mutta mielestäni 15v. ei ole enää lapsi, vaan nuori. Kohta aikuinen. Eri asiat yleensä kiinnostaa tuon ikäistä kuin lasta.

"vieras"
[QUOTE="mä";22350165]Siis mitä ?
Kommentteista[/QUOTE]

ja tässäkö kirjoittaa todella viisas, suvaitsevainen, elämää nähnyt ja ymmärtävä aikuinen...

"mä"
Kummallisia vastauksia olet saanut ap. Tottakai on hyvä, että lapsi osaa leikkiä pitkään, mutta rajansa kaikella; olisin itsekin hyvin huolissani, jos 15v. lapseni leikkisi vielä leluilla kuten 10v. aikaisemminkin. Kehityksessä on nyt jotain pielessä. Leikki on lapsen työtä, mutta mielestäni 15v. ei ole enää lapsi, vaan nuori. Kohta aikuinen. Eri asiat yleensä kiinnostaa tuon ikäistä kuin lasta.
Kerran joku täällä ymmärtää mitä tarkoitan. Sossusakin ollaan huolissaan.
Jos kohta 16v leikkii barbeilla ja puhuu niille.
On oikeesti jossain joku vialla.
Kun tytölle rippilahjaksi ostimme rippiristin kun kummit halusi pussilakanan ja nominatiokorun.
Äiti tokaisi meille risti,mitä helvettiä,sydän tai joku muu riipus ois ollut parempi.
Äiti sanoi puhelimessa raha ois ollut parempi vaihtoehto
JUU varmaan,äiti kun on vienyt lastensa muutkin säästöt omiin tarpeisiin

"vieras"
Ap:lle. Syyllistät kovasti lasten äitiä. Miten miehesi osallistuu kasvatukseen? Ohajaako psykologille, jos epäilee olevan jotain vialla, kuinka usein lapset ovat teillä?
Miten ero tapahtui, kuinka paljon lapset ovat tästä saaneet traumoja ja yrittävät palata takaisin lapsuuteen leikkimällä ja haluamatta kohdata aikuisuutta ja sen tuomia ongelmia?
Ihan aikuisia nuo sinunkaan jutut eivät valitettavsti ole, josko syitä lapsetn käyttäytymiseen löytyy vähän sieltä sun täältä.
Se, mikä kyllä pitää paikkansa, on se, että tuon ikäiset eivät kyllä leiki enää noin pienten lasten leluilla eikä se ihan normaalia ole.
Vähäiset leikkimiset ihan ok, mutta jatkuvasti leikkiminen ei ole psyykkisen kasvun merkki.

"mä"
[QUOTE="vieras";22350342]Ap:lle. Syyllistät kovasti lasten äitiä. Miten miehesi osallistuu kasvatukseen? Ohajaako psykologille, jos epäilee olevan jotain vialla, kuinka usein lapset ovat teillä?
Miten ero tapahtui, kuinka paljon lapset ovat tästä saaneet traumoja ja yrittävät palata takaisin lapsuuteen leikkimällä ja haluamatta kohdata aikuisuutta ja sen tuomia ongelmia?
Ihan aikuisia nuo sinunkaan jutut eivät valitettavsti ole, josko syitä lapsetn käyttäytymiseen löytyy vähän sieltä sun täältä.
Se, mikä kyllä pitää paikkansa, on se, että tuon ikäiset eivät kyllä leiki enää noin pienten lasten leluilla eikä se ihan normaalia ole.
Vähäiset leikkimiset ihan ok, mutta jatkuvasti leikkiminen ei ole psyykkisen kasvun merkki.[/QUOTE]

Mun ei tarvitse erittää sulle koko mieheni ja hänen lastensa tarinaa.
Voit syyllistää miestäni jos haluat.
He erosivat lasten ollessa 4v ja 5v ,ihan äidin tahdosta,hällä oli toinen mies.
Miehen muksut olleet meillä joka toinen viikonloppu.
Muuta ei tarvitse sul sanoo.
Sossulla tää asia jo menossa.
Ja mua tääl haukuttu ,kyl hiukan sattuu jos kohta 16v istuu lattialla barbi nukke jalkojenvälissä ja leikkii ja pukee ylle vaatteita.

Minustakin 15-vuotias voi hyvin leikkiä Barbeilla. Tuo sössöttäminen kuulostaa kyllä oudolta. Itse leikin myös siinä iässä vielä Barbeilla, mutta leikkiminen oli erilaista kuin ihan lapsena. Teininä suunnittelimme ja ompelimme kaverin kanssa vaatteita Barbeille jne. Äitini ei hyväksynyt leikkimistäni ja se tuntui pahalta ja olin nolo. Aloimme kaverini kanssa leikkiä heillä, sillä hänen äitinsä ei koskaan sanonut siihen mitään negatiivista. Minusta on ihanaa, että on vielä 15-vuotiaita, jotka leikkivät. Surullista on 14-vuotiaat, jotka juovat, polttavat, varastavat ja tulevat raskaaksi. Mutta kuten sanottu, jos tyttö sössöttää ja käyttäytyy muutenkin kuin pikkulapsi, niin silloinhan asiat eivät ole kunnossa.

"juu"
tunnen aikuisia miehiä, jotka sössöttävät. ai niin, mutta eihän me naiset kytätä miehiä eikä heistä jauheta paskaa. vaan ne alaikäiset tytöt ovat se laillinen ja helppo kohde.

"juu"
onneksi äitini ja naapurin tytön äiti hyväksyi sen, että leikin 15-vuotiaana naapurin 12v tytön kanssa lasten leikkejä.
Minun keskiarvo 9 luokan päästötodistuksessa 9,5.

"vieras"
[QUOTE="mä";22350007]HALOOOOOOOOOO.
Yritätkö olla viisaskin? Helv.pöllö !

Mun 14v tytär sanoi mun mieheni kohta 16v tytölle tänään päivällä.
Mennäänkö kaupungille kattoo vaatteita.
Mieheni tytär tokaisi siihen: Leikitään mieluimmin barbeilla.
Tää siis normaalia ??? Tammikuussa 16 v täyttävältä???????[/QUOTE]

jos tää ei oo provo niin oon ap:n kanssa samaa mieltä siitä ettei kuulosta ihan normaalilta ja itse ainakin jo tosa tapauksessa huolestuisin lapsen kehityksestä. ja ei, se ei oo parempi että vetävät huumeita ja viinaa. pitääkö sitä mennä ääripäästä toiseen.

"vieras"
[QUOTE="mä";22350165]Siis mitä ?
Kommentteista[/QUOTE]

miten tuo vauvojen äitejä juttu liittyy mihinkään. vauvojen äiditkö on tyhmiä :O
no mulla on taapero ja vauva ja olin sun kans samaa mieltä. mutta nyt sun jutut alkaa olla niin meidän tuoreiden äitien vähättelyä että alkas menemään maku..

outo tilanne
Ehkä jossain tapauksissa vois olla huolissaan 16-vuotiaasta, joka leikkii barbeilla. Mut kun luen ap:n kommentteja tolla väheksyvällä tyylillä kirjoitettuja, oon enemmän huolissani ap:sta kuin tytöstä. Sä (ap) oot sentään aikuinen ja silti meuhkaat ja haukut täällä. Ehkä oma miehesikään ei oo ihan puhdas pulmunen tässä tilanteessa. Hoh-hoijaa.

Pakko sanoa, että mä olisin ollu kiitollinen jos joku olis mulle keränny astioita. Mut eipä ketään semmonen kiinnostanu. Annettiin vaan jotain lahjakortteja johonki meikkipuljuun (en meikannu silloinkaan just yhtään ku ei tarvinnu) Ja vaikka koitin sanoa että en halua tollasta ni silti sain... :( o, onneks nyt ne on "tukenu" mun mariskoolien keräystä ja oon parit saanu :)

vierailija
no ei vitussa. leikkiä saa niin kauan kuin haluaa sä oot tässä vähän sekasin... oon kohta 16 ja leikin yhä leiluilla ja ei se vie pois aikuistumista. se vaan parantaa lisää luovuutta ja mielikuvitusta. aikuisetkin tarvii sitä välillä.

Yhteistyössä