Huolestuneen äidin mietteitä... ujo/arka lapsi..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nuppu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Meidän esikoinen oli pienenä tosi arka ja on nyt maailman reippain 8-vuotias. Eskarissa se muuttuminen alkoi =)

Oliko eskarin aloitus teillä vaikeaa?

Ei ollut, tyttö muuttui aivan kuin sopivasti sitä eskaria varten. Hän halusi olla iso ja annoin hänen ottaa enemmän vastuuta, kuten kävellä melkein heti yksin kouluun, koska hän halusi olla siihen valmis. Toinen ujo ja arka on lähdössä kouluun ensi syksynä ja nyt on alkanut muuttumaan, puoli vuotta sitten oli vielä sitä mieltä että on aina äidin kanssa kotona ja nyt ei malttaisi odottaa että saa omia kavereita ja pääsee kouluun. Minun mielestä tuo kypsyminen on tapahtunut aivan oikeassa iässä ja tahdissa =)

Ok. Kiva kuulla! =) jospa se meilläkin menisi näin onnekkaasti =)

meillä on 05/07 syntynyt ujohko tyttö joka on ollut vuoden päivät päiväkodissa ja siellä hyvin viihtyy ja leikkii kavereiden kanssa. Mutta esim viikonloppuisin kun olemme lähi puistossa tai kun meille tulee harvemmn käyviä vieraita lapsi saattaa pitkäänkin ujostella ja hakeutua jalkoihin. Etenkin "villien" lapsen kanssa ujostelee pitkäänkin.

nyt huomaan aina ehkä liikaa hoputtavani lastani leikkimään muiden kanssa. Mutta olen huomannut että päiväkodissa hän on paljon reippaampi kuin lähipuistossa. Päiväkoidssa on tuttuja lapsia kun taas puiston lapsia ei lapseni tunne. (eikä myöskään tiedä kuinka he käyttäytyvät).
kiva lukea muiden kirjoituksia. Välillä ana kanssa mietin ujoutta ja kuinka kannustaisin lastani mutta ajan kanssa kaikki.

Alkuperäinen kirjoittaja helena:
meillä on 05/07 syntynyt ujohko tyttö joka on ollut vuoden päivät päiväkodissa ja siellä hyvin viihtyy ja leikkii kavereiden kanssa. Mutta esim viikonloppuisin kun olemme lähi puistossa tai kun meille tulee harvemmn käyviä vieraita lapsi saattaa pitkäänkin ujostella ja hakeutua jalkoihin. Etenkin "villien" lapsen kanssa ujostelee pitkäänkin.

nyt huomaan aina ehkä liikaa hoputtavani lastani leikkimään muiden kanssa. Mutta olen huomannut että päiväkodissa hän on paljon reippaampi kuin lähipuistossa. Päiväkoidssa on tuttuja lapsia kun taas puiston lapsia ei lapseni tunne. (eikä myöskään tiedä kuinka he käyttäytyvät).
kiva lukea muiden kirjoituksia. Välillä ana kanssa mietin ujoutta ja kuinka kannustaisin lastani mutta ajan kanssa kaikki.

Kommentoiko teillä päiväkodin hoitajat tyttönne ujoutta tms? entäs muut vieraat? Meillä sama homma, että jos muut lapset on villejä, niin sopeutumiseen menee kauemmin aikaa.

Mites teillä jos esim. kaupassa joku vieras alkaa jutella tytölle jotain, vastaako hän? meillä ei ikuna =) eikä kyllä minusta tarttekaan. Nyt ei kuitenkaan välttämättä aina juokse minun jalkoihin, ellei sitten ole pelottavan näköinen ihminen...

Yhteistyössä