huoh.. taisin nyt sitten loukata äitiäni " tytön synttärilahjasta"

töyhtis täyttää huomenna 3v & äitini soitti tässä yhtenä päivänä kyselläkseen, mitä tyttö tarvitsisi lahjaksi. sanoin, että ei mtn isoa, ei välttämättä tarvitsisi kuin kortin koska äsken oli joulu ja sai silloin ihan liikaa tavaraa
(lelukoiran, nuken, nukketalon, legoja jne jne). äitini siihen sitten hämmentyneenä ja hiukan loukkaantuneenakin, että kyllä hän nyt jotain tahtoo ostaa. isäni kävi nyt kahvilla, kun ei huomenna pääse & kuiskasi että äitini on ostanut tytölle teeastiaston.. siis muovisen sellaisen. se onkin sopivan kokoinen lahja ja varmaan mieluinen, mutta toivon ettei äiti nyt huomenna kamalasti murjota miule kun en antanut ostaa jtn leikkihellaa.. ! :O
 
hyvät hyttyset
Kai tää on joku vitsi? Siis sun mielestäkö lapsen ei tarvii saada mitään muuta synttärilahjaa kuin kortti, koska hän sattui syntymään joulun jälkeen? Eihän se nyt lapsen vika ole. Oma 3-vuotiaani varmasti ymmärtää jos hän jää ilman synttärilahjoja, mutta kesäkuussa syntynyt sisko saakin lahjan. Onko tosiaan niin, että sun mielestä joulun lähellä syntynyt lapsi ei tarvitse mitään muuta kuin joululahjat tai sitten jotain hyvin pientä? Kai sama koskee kesälläkin syntynyttä, sori, sait viime jouluna niin paljon lahjoja ettei synttäriksi osteta mitään.

Sano nyt oikeesti ettet oo tosissasi, jooko.
 
hyvät hyttyset
Jos mulle tulis kutsu synttäreille joulun jälkeen ja ohjeistus, että mielellään vaan kortti, sekin riittää koska lapsi sai jouluna lahjoja, niin todellakin ihan vittuillakseni veisin kunnollisen synttärilahjan kuten muillekin lapsille. Mulle on ihan uutta että näin yksinkertaisia ihmisiä oikeasti on edes olemassa, oon luullu että ne on vaan legendaa.
 
joulu on joulu ja synttärit on synttärit. Arvatkaa kuinka monet itkut tuli pienenä itkettyä kun synttärit kuitattiin sillä, että juurihan oli joulu ja hyvä kun kukaan edes muisti synttäreitä. olen syntynyt loppiaisena. onneksi vanhemmat sentään muisti kunnolla.
 
nohh
Isovanhemmat ostavat mitä haluavat ja lahjasta kiitetään nätisti. Synttärit ja joulu eivät liity toisiinsa mitenkään. Ei tulis mieleenkään kieltää mummoa ostamasta lapsille synttärilahjaa, eihän se paketti mulle tule.
 
"vieras"
Eli jos synttärit ois vaikka kesäkuussa, niin leikkihellan olisi saanut ostaa? Vai oisko silloinkin sanottu että ei mitään, kun jouluna sai niin paljon kaikkea?

Hei ne on lapsen synttärit. Ei niitä jätetä huomioimatta vain siksi että joulu osuu lähelle.

Mun kummitytöllä on nimpparit ja synttärit samana päivänä. Mä vien aina nimpparilahjan erikseen, samoin kortin. Se on varmaan monen mielestä tyhmää, mutta tekisinhän niin jos ne olisi eri aikaan. Meillä siis on tapana antaa lapsille jotain pientä nimpparina.
 
[QUOTE="vieras";25389240]joo, mutta meillä ainaki kielletään joulunakin isot ja kalliit lahjat samallalailla kuin synttärinäkin. en näe mitään mieltä siinä että saadaan vaan romua kokoajan.[/QUOTE]

ei se ole koko ajan jos saa synttärinä ja jouluna.
 
nohh
[QUOTE="vieras";25389240]joo, mutta meillä ainaki kielletään joulunakin isot ja kalliit lahjat samallalailla kuin synttärinäkin. en näe mitään mieltä siinä että saadaan vaan romua kokoajan.[/QUOTE]

Eli kaikki iso ja kallis on romua? Jos isovanhemmat haluavat ostaa lapselle kalliin lahjan, niin minusta heillä on siihen oikeus huolimatta mun mielipiteestä.
Ja pienten lasten kohdalla niitä leluja voi laittaa kiertoon, kaikkea ei tarvitse hamstrata kotiin.
 
tyypillistä kaksplussaa: jos et tahdo hukuttaa lastasi tavarapaljouteen, olet huono äiti.. että kiitos ja hyvää yötä, helvetti!!! :headwall:

ps. kauhistelkaa nyt vielä sitäkin, etten itse leiponut kakkua vaan tilasin konditoriosta..
 
Viimeksi muokattu:
"zenn"
Alkuperäinen kirjoittaja SyysYö;25389270:
tyttö sai jouluna niin paljon tavaraa, että osa ei edes kiinnosta. lisäksi asumme kaksiossa & joka paikka on täynnä tavaraa, lähinnä tytön leluja..

Onhan se nyt varsinaista ilkeyttä koittaa pitää tavaramäärää kurissa, kuka nyt nauttisi siitä, että mahtuisi asumaan tai leikkimään.

Mä niin tunnen sympatiaa ja yritän jatkuvasti kertoa, että meille ei kannata ostaa mitään isoja leluja kun ne ei todellakaan mahdu, mutta eihän sitä moni halua ymmärtää vaan pakettien pitää olla isoja (ja mahdollisimman halpoja tilavuuteen nähden), että lapsi tykkää, ainakin vanhusten mielestä, lapsi olisi itse onnessaan pikkuautoista. Tosin pyrkisin tasaamaan syntymäpäivä ja joululahjat.
 
"joopajoo"
Älä hei viitti heittäytyä marttyyriksi. :D Luuletko että kaikilla muilla on satojen neliöiden säilytystilat? Homma menee niin, että ne lelut jotka ei kiinnosta, myydään tai annetaan pois ellei halua laittaa varastoon. Leluille on olemassa fiksuja säilytysjärjestelmiä, kuten Elfa-korit kaappiin, ikean Trofastit tai joku muu hyllykkö. Tai vaikka sängynaluslaatikko tai päällekäin koottuja lelulaatikoita. Niin me muutkin ihmiset joudutaan tekemään, ei me kielletä ostamasta lapselle synttärilahjaa. Ei ole lapsen vika ettette te vanhemmat yhtään osaa organisoida. Meillä oli kaksi lasta 46 neliön kaksiossa, lisäksi koira, eikä koskaan tarvinnu kieltää lapsilta lahjoja! Mee ittees.
 
"zenn"
Miten sitten vastaa kysymykseen, missä se leikkikeittö on? Se reilun sadan euron arvoinen lahja?

Siis lähisukulaisille mielestäni on reilua antaa vinkkejä, että ei kannata ostaa mitään isoa ja tilaavievää vaan mielummin jotain pientä, kirjoja tai muuta vastaavaa, kuitenkin haluavat lahjoja tuoda. Noloa se on selitellä, että ne on viety samantien kirppikselle ja varmasti loukkaavempaa. En minä halua antaa, saati haaskata rahojani, ostamalla kenellekään mitään tarpeetonta. Ja jos isovanhempi haluaa välttämättä tuoda ylimääräistä krääsää, niin ei tarvitse itse tuntea mielipahaa, kun isovanhempi on tietoinen tilaongelmasta.

Vähän kaukaisemmat sitten tuovat mitä tuovat, eivätkä käy niin usein, että ihmettelevät missä lahja on jos se on päätynyt kiertoon. Ne lahjat ovat myös yleensä sitten vähän halvempia, eikä tule niin paha mieli edes.
 
rietas
Syytönhän se lapsi on. Jos kiellät ostamasta tytölle synttärilahjaa, niin sehän on kuin rankaisisit häntä siitä, että on saanut jouluna liikaa lahjoja -joita hän ei liene itse ole hankkinut niitäkään.
 
[QUOTE="joopajoo";25389373]Älä hei viitti heittäytyä marttyyriksi. :D Luuletko että kaikilla muilla on satojen neliöiden säilytystilat? Homma menee niin, että ne lelut jotka ei kiinnosta, myydään tai annetaan pois ellei halua laittaa varastoon. Leluille on olemassa fiksuja säilytysjärjestelmiä, kuten Elfa-korit kaappiin, ikean Trofastit tai joku muu hyllykkö. Tai vaikka sängynaluslaatikko tai päällekäin koottuja lelulaatikoita. Niin me muutkin ihmiset joudutaan tekemään, ei me kielletä ostamasta lapselle synttärilahjaa. Ei ole lapsen vika ettette te vanhemmat yhtään osaa organisoida. Meillä oli kaksi lasta 46 neliön kaksiossa, lisäksi koira, eikä koskaan tarvinnu kieltää lapsilta lahjoja! Mee ittees.[/QUOTE]

no onnea vain teille! meille ei tosiaan kaappeihin mahdu enää mitään, eivät edes tulevan vauvan vaatteet. pinnasängyllekkään paikkaa en keksi, kun makkarissa tilan vievät tytön sänky, meidän sänkymme & potkupyörä. olkkarin siivoaminen on hiton vaikeaa, kun tiellä ovat täyteen ahdettu leluloota, lelut jotka eivät mahdu lootaan ja keinuhevonen.. ne on aina pakko raahata parvekkeelle imuroinnin ajaksi. eteisessä kompastuu kenkiin & kylppärin lattia lainehtii "suihkuleluista"...
joten en tod. kaipaa tänne enää mitään hemmetin leikkihelloja tms!!!!
 
Viimeksi muokattu:
"susax"
Hei lapsi on 3-vuotias, juuri pari viikko saanut todennäköisesti läjän uusia leluja. Osaako 3-vuotias ihan todella odottaa ja arvostaa enemmän niitä isoja synttärilahjoja juuri nyt?

Ymmärrän kyllä nyt vanhempia, jotka pyytävät pienempikokoisia lahjoja. Muutaman vuoden päästä lapsikin osaa ehkä syntymäpäiväksi toivoakin jotain isompaa.
 

Yhteistyössä