Huoh. Pakko kai se on myöntää :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minulla tutkittu jo vuosia, kun jatkuvaa väsymystä/uupumusta, saamattomuutta, aloitekyvyttömyyttä. Siihen vielä päälle paniikkihäiriötä ja pakkoajatuksia ja psykosomaattisia oireita.

Nyt todettiin diagnoosiksi yleistynyt ahdistuneisuushäiriö ja kokemuksistani johtuen ehdottivat traumaterapiaa, että siitä lähdetään. ADHD: tä ei lötynyt. Sepram auttanut paljon minua vaivoissani.
Ap:n arki kuulosti samalta kuin minun paljoa ei jaksa/huvita.
Toivotan ap:lle voimia jatkoon ja lääkitys uudelleen käyttöön, jos ei muuten helpota oloa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jag:
Minulla tutkittu jo vuosia, kun jatkuvaa väsymystä/uupumusta, saamattomuutta, aloitekyvyttömyyttä. Siihen vielä päälle paniikkihäiriötä ja pakkoajatuksia ja psykosomaattisia oireita.

Nyt todettiin diagnoosiksi yleistynyt ahdistuneisuushäiriö ja kokemuksistani johtuen ehdottivat traumaterapiaa, että siitä lähdetään. ADHD: tä ei lötynyt. Sepram auttanut paljon minua vaivoissani.
Ap:n arki kuulosti samalta kuin minun paljoa ei jaksa/huvita.
Toivotan ap:lle voimia jatkoon ja lääkitys uudelleen käyttöön, jos ei muuten helpota oloa.

mulla on diagnosoitu pari vuotta sitten masennus ja ahdistuneisuushäiriö, ja 7kk sitten lopetin lääkityksen.

Mua kyllä huvittais, mutta jossain vaiheessa mä onnistuin vaipumaan epätoivoon, kun huomaan etten saa mitään aikaan.

Huomaan myös olevani todella ailahteleva mielialoissani, menee välillä todella vuoristorataa.

Mutta kyllä mä jaksan taas ainakin tällä hetkellä uskoa, että mä saan nää asiat vielä sujumaan. Joku mua vaivaa, tiedän, että mussa on jokin "vika",ja sen haluan korjata tai ainakin oppia elämään sen kanssa ilman että se häiritsee elämää :)

Jadal: oisko sulla mahdollista saada vaikka siskoltasi ja äidiltäsi jeesiä, jotta tulisivat ja laittaisivat sun kanssa kotinne kuntoon. Sitten tekisit itsellesi pienen listan mitä teet jatkossa milloinkin niin ois varmasti helpompaa pitää koti siistinä jatkossakin.
Tosin jos olet masentunut ja siten lääkitystä tms vailla niin toki pitää saada oma pää ensin kuntoon jotta jaksat keskittyä näihin pienempiin asioihin joihin mä lasken kodinhoitamisen.
Tsemppiä ja toivottavasti pääset jaloillesi !

Alkuperäinen kirjoittaja hippimamma:
Alkuperäinen kirjoittaja jadal:

kiitos, pitää käydä lukemassa :)

kyllä mä varmaan äitini saisin avuksi, jos kehtaisin pyytää. Hänelläkin kuitenkin on myös työ ja perhe, ja työtä riittää hänellä ihan riittämiin, ilman, että mä sitä lisäisin.

Mulla todettiin ADD ihan vasta ;)

oliko diagnoosi helpotus? :)

itseasiassa tuo juttu olis voinut olla kirjoitettu musta, kaikki kohdat täsmää :D

kiitos, pitää käydä lukemassa :)

kyllä mä varmaan äitini saisin avuksi, jos kehtaisin pyytää. Hänelläkin kuitenkin on myös työ ja perhe, ja työtä riittää hänellä ihan riittämiin, ilman, että mä sitä lisäisin.

Mulla todettiin ADD ihan vasta ;)

oliko diagnoosi helpotus? :)

itseasiassa tuo juttu olis voinut olla kirjoitettu musta, kaikki kohdat täsmää :D

No oli tietenkin :)
Minä oon seurannu sun juttuja täällä jonkin aikaa ja joskus oon saattanu jotain tästä vinkata, mutta en suoraan ehdotta ennen kuin nyt itse mainitsit asiasta.

Myös minuun sopii joka kohta ;)

Minä oon seurannu sun juttuja täällä jonkin aikaa ja joskus oon saattanu jotain tästä vinkata, mutta en suoraan ehdotta ennen kuin nyt itse mainitsit asiasta.

MÄ välillä kyllä häpeen täällä näitä mun juttuja jälkikäteen :D kun kirjoittaa ja ajatukset vilistää, tulee aika sekavaa juttua monesti, ja antaa itsestään ihan hullun vaikutelman :snotty:

MÄ välillä kyllä häpeen täällä näitä mun juttuja jälkikäteen :D kun kirjoittaa ja ajatukset vilistää, tulee aika sekavaa juttua monesti, ja antaa itsestään ihan hullun vaikutelman :snotty:

Turhaan niitä häpee, kun ne voi "unohtaa" avata sit myöhemmin ja lopulta kuka jaksaa vanhoja kaivella... :D

Turhaan niitä häpee, kun ne voi "unohtaa" avata sit myöhemmin ja lopulta kuka jaksaa vanhoja kaivella... :D

onhan se joo noinkin.
Mä vaan annan täällä itsestäni todella negatiivisen kuvan itsestäni, ja välillä tunnekuohuissani myös liiottelen asioita, vaikka en sitä tee aina tiedostaen, paha tapa mistä yritän päästä eroon..
Sitä kun haluais olla muka fiksu ja filmaattinen, niin päinvastaista saa aikaan :laugh:

onhan se joo noinkin.
Mä vaan annan täällä itsestäni todella negatiivisen kuvan itsestäni, ja välillä tunnekuohuissani myös liiottelen asioita, vaikka en sitä tee aina tiedostaen, paha tapa mistä yritän päästä eroon..
Sitä kun haluais olla muka fiksu ja filmaattinen, niin päinvastaista saa aikaan :laugh:

Jaa, vai noin sinä arvelet... Mulle taas on oikeesti tullu sellainen kuva että oot älykäs ja järkevä nainen.
Ja niin, no se tietysti on vähän eri asia että jos kertoo ongelmista tai riidoista täällä, niin silloin se tuntuu noin. :/
Mutta yleensä oot antanut täällä hyviä neuvoja ja kertoillu hauskoja tariinoita. :hug:

Jaa, vai noin sinä arvelet... Mulle taas on oikeesti tullu sellainen kuva että oot älykäs ja järkevä nainen.
Ja niin, no se tietysti on vähän eri asia että jos kertoo ongelmista tai riidoista täällä, niin silloin se tuntuu noin. :/
Mutta yleensä oot antanut täällä hyviä neuvoja ja kertoillu hauskoja tariinoita. :hug:

Voi kiitos :o :) tää todella piristi mun mieltä, ihana oli kuulla tuollaista :)

Voi kiitos :o :) tää todella piristi mun mieltä, ihana oli kuulla tuollaista :)

:D Pienestä piristyit, mutta hei mitä jos mennään nukkumaan?
Molemmat täällä kukkuu vaikka vois ne pyykit viikata kaappiin... :whistle:
Mun on pakko laittaa, kun muuten en pääse nukkumaan. Huomasin hyvän tavan, kipata ne omalle sängylle, niin tulee tehtyä, vaikka sitten yöllä :ashamed: :D

Jadal, sinusta tulee positiivinen kuva kun kirjoitat avoimesti masennuksesta jota usein yritetään piilottaa. Kirjoitat huumorilla ja se on hyvä piirre.
Noista kotiaskareista senverran että on sitä täälläkin ollut pyykit lajittelematta mutta hankittiin hieno ritiläkori systeemi Ikeasta ja se ratkaisi huonoemäntä-syndroomani. :D

En jaksanut lukea kaikkia viestejä, mutta ehdottomasti kannattaa tutkituttaa tuo AD/HD tai ADD. Ystäväni on hyvin paljon samanlainen kuin sinä kuvailet itseäsi, ja olen itse aivan varma, että hänellä on ADD. Ongelmana vain on se, että ystäväni ei ole samaa mieltä kanssani.
Mutta jos sinusta itsestäsikin tuntuu, että ADD voisi olla ongelmiesi syy, vaadi asian selvittämistä!
Jaksamista sinulle. :)

Kadun kyllä vielä tätä alotusta...

Jonkun sortin masennusta vissiin taas pukkaa :(
Ei kuitenkaan sitä "tavallista" kun mä kuitenkin tunnen myös positiivisia tunteita ja mulla on haaveita. mutta nytkin oikein puristaa rintaa, kun ahdistaa niin paljon. mielialat vaihtelee laidasta laitaan, äsken vielä naureskelin miehen kanssa.

Ja mä tasan tiedän syyn masentumiseen: Mua masentaa mun saamattomuus, ja kykenemättömyys järjestelmällisyyteen. se yhdistettynä jonkin asteiseen perfektionismiin ei ole hyvä. Mä asetan tavotteita itselleni, ja kun en onnistu, lannistun ja masennun. Ne tavoitteet kun ei ole mitään suuria ja ihmeellisiä, vaan ihan tavallisen kotiäidin arkeen kuuluvia. Mä vaan en syystä tai toisesta onnistu.

Musta tuntuu, että mussa on joku vika, kun tavalliset pikkuasiat ei suju. No onhan mulla epäilys ADD:stä, mutta olen itse alkanut epäillä sitä epäilyä, ehkä mä vaan olen hakemalla hakenut syytä tähän mun hitauteen, ja, alitajuntaisesti ehkä, tarrautunut tuohon vaihtoehtoon. Jos mä vaan oikeasti olen tälläinen, melankolinen ja saamaton :/

Ihan kuin olisin itsekirjoittamaani tekstiä lukenut:/ Minulla oli kotono ollessa samat fiilikset mutta nyt kun olen töissä niin ei ehdi niin paljoa sotkua syntyä. ja kai sitä antaa itselleen helpommin anteeksi tekemättömät työt kun on päivän ollu töissä.

Käy lääkärissä ja pyydä lähete kilpirauhaskokeisiin. Saamattomuus, hitaus, masennuksen ja huonommuuden tunteet voivat liittyä kilpirauhasen vajaatoimintaan. Mulla auttoi ja uusi elämä alko! Nuo sanat hitaus ja saamattomuus pysäytti tuossa sun tekstissä, ja se että tavallaan päässä tahto olisi, mutta mitään ei vaan saa aikaan.

Ihan lämpimästi suosittelen! Ei maksa paljo ja ei edes käy kipeää!

en lukenut kaikkia viestejä ketjusta joten sori jos tulee toistoo tms... itse oon kans melko saamaton tapaus ja vapaapäivät saattaa hurahtaa helpostikkin sohvalla koneen alla tai turhia ohjelmia telkkarista katsellen... mutta mulla onkin nykyään tapana vapaapäivän aamusta kirjottaa lista asioista jotka on tekemättä... ja listaan kirjottaa kaikki pienimmätkin jutut... sit mun tulee niitä tehtyäkin enkä pakene siihen möllöttelyyn... sit kun siä on niitä pieniäkin juttuja niin tulee tsemppiä kun saa vedettyä jotain yli siittä listasta... oon miettinyt jonkinlaista kalenteri tyyppistä listausta siivous askareista kun meillä saatetaan imuroida tällä haavaa parin kuukauden välein.... mut vielä en oo niin roheeseen listaan lähtenyt....

Sama täällä...Toi sun teksti on kuin mun kirjoittamaa. Tuntuu,että mä en osaa luoda kotona järjestystä ja se masentaa. Mulla on voimakas mielikuva, että ympärillä odotetaan,että se käy yhdeltä naisihmiseltä ns.luonnostaan ja kun mä en siinä onnistu oon epäonnistunt omassa roolissani. Kun kotona on järjestys,siis pystyn sitä kyllä pitämään yllä jos keskityn tarpeeksi ja minulla on tarpeeksi aikaa käytettävissä. Nykyisessä elämän tilanteessa se usein epäonnistuu. Nuorempi lapsi on siinä iässä, jossa meno on kokoajan päällä ja aloittamani työt jäävät kesken ja pian kotona on jälleen kaaos...Huomaan vanhemmassa lapsessa samoja piirteitä (on usein omissa ajatuksissa).

Yhteistyössä