HUOH!!! naapurin lapsesta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

anna

Vieras
samalla oven avauksella,kun meijän lapset oli menossa ulos. tuli naapurin likka sisälle... no tietty osa meijän lapsista jäi sitten sisälle. ei siinä mitään ,mutta tuli keittiöön ja otti sipsipussista kouralisen ja tunki naamaans niin,että puolet oli lattialla... seuraavaksi
- mulla on nälkä. sanoin että kotiin syömään
-ei ne tee vielä ruokaa

-saanko mä jotain juotavaa??
-saanko mä leivän
- saanko mä tulla teille illalla ,kun te katotte leffaa
ARGGG!!!!!

Ja sitten tuon äiti vaan lampsii meille sisälle ja huutaa muksuansa!!!!!!!! ei voi lapsestakaan kauheasti vaatia jos äiti on tuollainen!!!!

Voi apua, mä en voi uskoa, että tuo on totta. Porvoossa tää vissiin tapahtunut.

Minkä nönnerö olet, kun annat tuollaista tapahtua. Ei kai nyt kukaan peru omaa ulosmenoa ja päästä naapurin lasta sisään. Hah ja pöh sulle.

Alkuperäinen kirjoittaja anna:
samalla oven avauksella,kun meijän lapset oli menossa ulos. tuli naapurin likka sisälle... no tietty osa meijän lapsista jäi sitten sisälle. ei siinä mitään ,mutta tuli keittiöön ja otti sipsipussista kouralisen ja tunki naamaans niin,että puolet oli lattialla... seuraavaksi
- mulla on nälkä. sanoin että kotiin syömään
-ei ne tee vielä ruokaa

-saanko mä jotain juotavaa??
-saanko mä leivän
- saanko mä tulla teille illalla ,kun te katotte leffaa
ARGGG!!!!!

Ja sitten tuon äiti vaan lampsii meille sisälle ja huutaa muksuansa!!!!!!!! ei voi lapsestakaan kauheasti vaatia jos äiti on tuollainen!!!!

voi ei, kuulostaa tosi rasittavalta. Voisiko esim. sanoa, että meillä lapset eivät ota herkkuja ilman lupaa?

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

Minkä nönnerö olet, kun annat tuollaista tapahtua. Ei kai nyt kukaan peru omaa ulosmenoa ja päästä naapurin lasta sisään. Hah ja pöh sulle.

Ei kuule tartte mennä porvooseen asti, kyllä näitä yrittäjiä on meilläkin käyny.Vaan loppuu aika lyhyeen tälläset käynnit.

juu porvoossahan kaikki asuvat. en mä nähny tätä kun tuli sisälle ,kun laitoin kaikki valmiiksi muksuille ,kun menevät ulos ja menin laittaa pyykit kuivumaan ja sieltä tullessa huomasin ,että naapurin likka on meillä ....

EN TODELLAKAAN ANNA RUOKAA!!! Mä mikään sossu ole!! syökööt kotona tai olkoot syömättä!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:

Ei kuule tartte mennä porvooseen asti, kyllä näitä yrittäjiä on meilläkin käyny.Vaan loppuu aika lyhyeen tälläset käynnit.

No joo, uskon että yrittäjiä voi olla. Mutta että tuo ap antaa tilanteen jatkua. Että sen naapurin lapsen mukaan sitten toimitaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
juu porvoossahan kaikki asuvat. en mä nähny tätä kun tuli sisälle ,kun laitoin kaikki valmiiksi muksuille ,kun menevät ulos ja menin laittaa pyykit kuivumaan ja sieltä tullessa huomasin ,että naapurin likka on meillä ....

EN TODELLAKAAN ANNA RUOKAA!!! Mä mikään sossu ole!! syökööt kotona tai olkoot syömättä!!

No ohoh! Meillä on kyllä kaverit saaneet aina syödä kun on nälkä. Ja olisist samalla voinut opastaa hyvästä käytöksestä. Mutta viimeisen kommentin jälkeen, ei sinulta sellaista olisi voinut edes odottaa.:/

No ohoh! Meillä on kyllä kaverit saaneet aina syödä kun on nälkä. Ja olisist samalla voinut opastaa hyvästä käytöksestä. Mutta viimeisen kommentin jälkeen, ei sinulta sellaista olisi voinut edes odottaa.:/

mikä mä olen muiden lapsia opastamaan ,kun omissakin on ihan tarpeekis. eiköhän se kasvatus kotona ole tarkoitus hoitaa vai kasvattaako teillä naapurit sun muksuja???

mikä mä olen muiden lapsia opastamaan ,kun omissakin on ihan tarpeekis. eiköhän se kasvatus kotona ole tarkoitus hoitaa vai kasvattaako teillä naapurit sun muksuja???

No ei kasvata ei, mutta ihmettelen tätä nykyajan minäminä- kulttuuria. Asumme pienessä pitäjässä, jossa onneksi kaikki ottaa tavallaan osaa kasvatukseen. Ihme käytöstä sinulla, siis nuo kommentit tänne..

Asutteko maalla?

Siis kun täällä kaupungissa ei olla totuttu tuollaisiin sisäänmarsseihin. Isoäidin luona maalla kyllä on tapana vaan tulla ovesta sisään.

Meillä lähiössä rivitalossa on kyllä ovi auki, mutta jokainen rimpauttaa kelloa ennenkun tulee ovesta sisälle. Siis aikuiset.

Lapset odottavat että ovi avataan ja kauniisti kysyvät "onko se ja se kotona". Jos saavat luvan tulla sisälle, useimmat tervehtivät heti tullessaan ja menevät lasten huoneisiin. Koskaan en ole törmännyt kuvaamaasi lapsityyppiin...

Jos kuvaamasi lapsi meille marssisi, uskoisin että hänellä on jonkinasteinen "ongelma", siis ei ole ihan terve. Edes kotikasvatuksella ei luultavasti noin vilpitöntä tunkeutumista saa aikaiseksi. Tai sitten olette naapureiden kanssa todella tuttavia. Eli perheystävistä kysymys.

Läheisiltä ystäviltä ja sukulaisilta voisin tuollaisen käytöksen ymmärtää...

kyllä minä ainakin kasvatan toistenkin lapsia jos käyttäytyvät huonosti. Sulla taitaa ap olla jotenkin huono-olo kun noin meuhkaat.

Ihanko tosissaan rupeet ruokkimaan naapurin muksuja vaikka teillä ei olis ruoka-aika?

Alkuperäinen kirjoittaja heh:

Ihanko tosissaan rupeet ruokkimaan naapurin muksuja vaikka teillä ei olis ruoka-aika?

No kyllä voin antaa sen leivän, jos on nälkä. Ihan oikeasti. Ja opastaisin tuossa sipsipussille hyökkäämisessä, koska kotona ei ilmeisesti ole opetettu käytöstapoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:

kyllä minä ainakin kasvatan toistenkin lapsia jos käyttäytyvät huonosti. Sulla taitaa ap olla jotenkin huono-olo kun noin meuhkaat.

toki sanon jos on jotain sanomista,mutta ei meijän muksut edes kehtaa mennä suoraan sipsipussiin kiinne

tai koko ajan mankumassa jotain.
ei ole huono.-olo tai muutakaan . Ärsyttää vaan tuo likka!!!

ei asuta maalla. ihan kaupungissa asutaan....

On omassa asenteessasi kyllä puoliksi se vika. Jos kotona ei tosiaan tehdä vielä ruokaa ja lapsella on nälkä, niin nälässäkö pidät lasta? Tai tuo juomisen antaminen. Paljonko menetät jos annat lasin käteen ja sanot että ota vettä hanasta. On lapsen omissa tavoissakin kyllä paljonkin parantamisen varaa jos sisään kävellään ja otetaan kysymättä sipsejä. Mutta sunkin käytös on aika törkeää jos pieni kyläilijä ei vettä saa.

Alkuperäinen kirjoittaja sisi:
On omassa asenteessasi kyllä puoliksi se vika. Jos kotona ei tosiaan tehdä vielä ruokaa ja lapsella on nälkä, niin nälässäkö pidät lasta? Tai tuo juomisen antaminen. Paljonko menetät jos annat lasin käteen ja sanot että ota vettä hanasta. On lapsen omissa tavoissakin kyllä paljonkin parantamisen varaa jos sisään kävellään ja otetaan kysymättä sipsejä. Mutta sunkin käytös on aika törkeää jos pieni kyläilijä ei vettä saa.

No näinpä. Aikuiselta voi vaatia hyvää käytöstä, lasta pitää ohjata, jos ei osaa.

missä kohtaa sanoin ,että ei saa vettä?? sanoin ,että mä en ole RUOKKIMASSA!!! naapurin muksuja tai mun hommiini ei kuulu kasvattaa näitä. Toki meillä on meidän säännöt. mä mikää talikko ole,mutta tuo mä haluun sitä ja mä haluun tätä jne on kyllä raivostuttavaa!!! minun puolestani te saatte ruokkia koko kulmakunnan ipanat jos mielenne tekee,mutta mä en ole velvollinen minun mielestäni ruokkimaan. eikä meidänkään ipanat tule/mene kavereille syömään. ne syö kotona ennen kun lähtevät kavereille tai ulos!

Tulee mieleen oma lapsuuden ystäväni, joka aina "hengaili" meillä kaiket päivät. Söi ja monesti saattoi (esim.kesäloma-aikaan) olla ihan aamusta iltaan. Kerran se sitten keksi missä meillä on vara-avain jemmassa ja oli mennyt meille sisälle kun oltiin poissa kotoa. Kaupasta kun tultiin niin etuovi oli sepposen selällään ja pikkuiset kurajäljet johtivat sisään ja läpi olkkarin valkoisen maton takaovelle (joka oli myöskin auki). Keittiössäkin oli käyty, sillä jääkaapin ovi oli auki... No... Olivat hyvin valvottuja tämän tytön visiitit meillä jatkossa ja taisi äitini sitten vihdoin puhua tytön vanhemmillekin.

Alkuperäinen kirjoittaja heh:

Siis oikeesti..?
¨Kyllä mä nyt voin vaikka voileivän tehdä niin lapselle kuin aikuisellekin jos jollain on nälkä...Ei mitään rikkaita olla mutta ei meidän talous yhteen leipään kaadu.

Yhteistyössä