Huoh, miksi mun taaperoni itkee/valittaa kokoajan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Ollaan oltu kipeitä, ja vihdoin terveitä.
Sai kipeänä (vatsatauti) vähän sitä sun tätä, kun ei mikään oikein maistunut. Näin ihan terveydenhoitajan ohjeesta. Sai levätä ja katsella telkkarista paria piirrettyä.
Sai vetää tissiä normaalia enemmän, koska ei oikein juonut mitään.

Nyt palaaminen normaalirytmiin on kauheaa :(
Tuo kävelee mun perässä, valittaa, hokee sitä toista piiretyn nimeä, ja ei suostu ottamaan mitään syötäväksi. Juomaakaan hän ei ole ottanut tänään nimeksikään.

Itkee kaikesta, vaikka kuinka koitan selittää, että ei viinirypäleitä esim. voi vetää paketillista, koska siitä tulee masu tosi kipeäksi. Eikä äitin teetä voi juoda, kun se on äidin ja kaiken lisäksi tosi kuumaa.

Ikää siis lähes 1,5v.

Mitä tehdä, että saa tän elämän taas raiteilleen?

Mun oma nuppi tuntuu halkeevan, kun tuo ei oo lainkaan tyytyväinen.

Eihän ole tulossa uudestaan kipeäksi? Tai onko korvat ok? Ei kuulosta normaalilta. Jos oikeasti täysin terve niin ulkoilua lisää niin ruokahalut palaa. Lapsi syö taatusti kun on nälkä. Herkut vain nyt pois ruokavaliosta. Ja sinä olet aikuinen, sinä teet päätökset= otat vastuun mitä tehdään ja mitä ei.

No lähtekää pihalle energiaa kuluttamaan. Leiki lapsen kanssa. Pidä sylissä, lue. Kyllä se ruokahalu palautuu jos lahdette jotain touhuamaan. Saattaa lapsella olla tylsää.

Ole vain tiukkana :) Noin se menee aina meilläkin sairastelun jälkeen. Just oli taapero kauheassa flunssassa ja sai mm. mehua, jota ei tod. muuten juoda. Hedelmiä sai kun lämmin ruoka ei maistunut jne. Samoin sai katsoa lastenohjelmia.

On tässä jo monta päivää taisteltu että saatais normi rytmit/tavat takaisin. Kauhea huuto tuli kun paranemisen jälkeen kielsin lastenohjelmat ja pistin syömään lämminta ruokaa. Mutta ei auta, jos antaa periks niin vielä kauemmin saa taistella ;)

pihalla on oltu, ja se ei auta. Sielä sais olla varmaan koko päivän eikä tää muutenkin pieniruokainen yksilö sittenkään mitään söisi. Tai näin ainakin on ennen ollut. Toki tylsää varmasti on ollut, mutta tänään sitä ei ole ollut. Silti tuo koittaa olla jämäkämpi kuin minä. Se ei tosissaan suostu syömään eikä juomaan jos ei vaan tahdo. Tätä on joskus koitettu parikin päivää. Ja kokoajan pitäs istua sylissä ja repiä paitaa että tissiä pitäs saada. Meillä kun normisti käydään rinnalla enää 3 kertaa aamulla, ennen päikkäreitä ja ennen yöunia. Nyt olisi kokoajan tissille tulossa.
Terve on siis vatsataudin osalta. Tuskin nyt sentään niin monetta tautia ois perättäin että nyt korvat ois. Syönyt ennen vatsatautia kaksi antibioottikuuria. toisen keuhkokuumeeseen, toisen keuhkoputken tulehdukseen.
Ja ei kyllä vaikuta korvatulehdukselta, korvatulehduksessa siis repii korviaan ja lujaa.. siis niin että näen kyllä korvien punotuksesta että taas sattuu.

Ehkä tää on sit vaan tämmönen sitkee tapaus.