M
minä
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Neydan:Alkuperäinen kirjoittaja S:Meilla oli taydellinen kulissiperhe, mutta niissa kulesseissa kaytiin armottomia riitoja ja vanhemmat nukkuivatkin eri huoneissa.
Olen jo 32-v. mutta edelleen toivon etta vanhemmat olisivat ajatelleet meita lapsia ja eronneet aikanaan, olisin saastynyt monen riidan kuulemiselta enka olisi joutunut pelkaamaan kotona.
Ja vanhemmat asuvat edelleen saman katon alla, eri huoneissa tosin.
Itse tulen heti eroamaan jos naen viitteita parisuhteen toimimattomuudesta.
Tämä oli sinulta aika raju yhteenveto. Jos elät jonkun ihmisen kanssa 20 vuotta, voin vakuuttaa, että näet viitteitä parisuhteen toimimattomuudesta.
Itsekin olen ns. rakkaudettoman liiton lapsi, mutta pidän tärkeänä, että vanhempani pysyivät yhdessä. Pahin pelkoni pienenä tyttönä oli vanhempien ero ja se, että joutuisin valitsemaan vanhempieni välillä. Kun nyt katson taakse päin ymmärrän, että äiti olisi jäänyt yhteishuoltajaksi ja isä viikonloppuisäksi.
Näin ollen minulla ei olisi ollut isääni sitä suhdetta, mikä on nyt. Onhan selvää, ettei ihminen, joka näkee lapsiaan 4-8 päivää kuukaudessa voi tähän hirveän tiivistä suhdetta rakentaa.
Siispä vanhempien yhdessä pysyminen, mikäli suhde ei ole täysin mahdoton ja tee ihmisiä pysyvästi onnettomiksi, on paras vaihtoehto vanhempien ja lasten suhteiden rakentumisen kannalta.
Yhteishuoltajuus on teoriassa hyvä ajatus, mutta näkemäni perusteella ikävä on jatkuva seuralainen. Äiti/isä ikävöi lasta, lapsi isää/äitiä aina kun joutuvat olemaan erossa.
Toki ymmärrän, että joskus ei ole muita vaihtoehtoja kuin erota. Ja siitäkin huolimatta lapsista kasvaa onnellisia ja tasapainoisia![]()
Olipa täällä joku muukin samantyyppisten ajatusten ja kokemusten kanssa.