Mä olen täälä ennenkin kirjoitellut tästä mun sairaudesta ja siitä kun mua kiellettiin ainakin toistaiseksi tekemästä enempää lapsia(meillä yksi tyttö).Tämä "kielto"tuli viime vuoden lopulla ja sen takia ettei sydänlääkärini tiennyt kovin paljoa,mitä uskaltaa luvata jne..Hän lupasi olla yhteyksissä helsinkiin,lääkäreihin jotka tietävät sairaudestani enemmän jne..Nyt vuoden alussa kävin ct-tutkimuksessa,joka osoitti että kaikki oli ennallaan,ei parempaan eikä huonompaan suuntaan muutoksia.Tänään olin sydänlääkärillä ja sain vihdoin jotain vastauksia.Mä kun olen noin vuoden ajan jo toivonut ja odottanut,miettinyt ja ajatellut että saanko koskaan tehdä toista lasta.Aiemmin sydänlääkäri on kieltänyt toistaiseksi ja sanonut vain että katsotaan ja ei hän ainakaan suosittele ym.Mua vaivasi kovasti että eikö asiaa voi tarkemmin selvittää.Että jos se kokonaan kielletään ja todellisuudessa mulla olisikin ollut mahdolisuus jne..No anyway,tänään lääkäri sanoi selvitelleensä asiaa tarkemmin.Hän sanoi ettei kiellä meitä tekemästä toista lasta,mutta haluaa muistuttaa että riski on olemassa.Ei suuri,mutta kuitenkin..Että nyt meidän on vaan perheen kanssa mietittävä mitä teemme,päätettävä itse.Huoh,huokaisen helpotuksesta ja nyt vaan hymyilyttää kokoajan,kun mietin tätä..Mutta silti on pää ihan sekaisin ja ajatukset lentelee..Mä en oikeasti tiedä että mitä nyt?Me todella haluttais toinenkin lapsi.Kun mä mietin mun tulevaisuutta,syksyllä mahdollisesti alkavaa koulua ja kaikkea..Mitään muuta mä en toivo niin kovasti kuin sitä lasta..Kouluja kerkee käymään myöhemminkin.Mutta lasten suhteen,mulla on aikaa viitisen vuotta ja mitä aiemmin,sen parempi.Silti mun on ajateltava myös jo olemassa olevaa lastani,miestäni..mitä jos sattuiskin jotain..Tai mitä jos tulis kesken raskautta liikaa rasitusta sydämelle ja sen takia raskaus jouduttaisiin keskeyttämään..
Kaikki seikat on otettava huomioon.Vaikka toisaalta tunnen itse olevani oikein hyvässä kunnossa.Ensimmäinen raskaus sujui loistavasti,ei mitään ongelmia tullut jne.Lääkärissä ja neuvolassa tuli vaan hypättyä jatkuvasti,mutta kaikki sujui hyvin.Sitten vielä yksi seikka,sairauteni periytymisriski on 50%.Meidän tytär ei ilmeisesti ole sitä perinyt,ei ainakaan mitään siihen viittaavaa ole tullut ilmi..Mutta tämä kaikki,päätös tuntuu niin vaikealta.Olenko mä hullu jos hankkiudun raskaaksi?