Huimausta pillereistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Veera
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Veera

Jäsen
21.05.2004
145
0
16
Olen kokeillut eri e-pillereitä ja aina niistä tulee valtavia huimauskohtauksia. Välillä huone pyörähtää silmissä, sitä tapahtuu myös rauhassa maatessakin ytä-äkkiä. Kerran pehmeni jalat alta kävellessä ja sen jälkeen en ole tohtinut pillereitä syödä. En vaan ole koskaan törmännyt muihin, joilla pillerit aiheuttaa huimausta...onko teitä? Ehkäisyneuvolassakaan asiaan ei osata "kommentoida". Verenpaineeni on matala, normaalisti korkeintaan 120/70.

Minä saan myös huimausta pillereistä. Meidän ehkäisyneuvolan lääkäri kommentoi mulle jotakin siihen suuntaan, että päänsärky, migreeni ja huimaus on todella vakavia oireita pillereiden kanssa. Muita oireita voi vaikka vähän seuraillakin, että josko menee ohi, mutta nää on merkki siitä, että aivoihin tulee verenkierto-häiriöitä ja se on aina vakavaa eikä silloin saa syödä yhtään niitä pillereitä enää.

juuri näin. pillerit saattaa madaltaa verenpainetta ja huippaa entisestään.. joillain pillerit nostaa verenpainetta ja sekin saataa huimata. kannattaa tarkkailla tilannetta! voi olla pahakin juttu

Mulla on nyt tauko ehkäisylaastarin käytössä, koska sain elämäni ekan migreenikohtauksen ja pari kertaa tullut pelottavia "leijumiskohtauksia" (eli huimausta). Verenpaine 110/70 eli matala. Myös pään jomotusta ollut viimeisen puolen vuoden aikana. Toisaalta voi olla oire jostain muustakin, mutta neurologi suositteli vain niskajumppaa... :/ Mutta saapa nähdä katoaako oireilut laastarintauon aikana (2-3kk).

Yhteistyössä