Huimaus raskausaikana, eniten huimaa kun istun?

:O Keskivaiheessa raskautta minulla oli paljon huimausta ja paineetkin laski. Sitten se oli jonkunaikaa pois ja nyt taas alko uudestaan. Viime yönä pyöri niin pirusti, ihan kaamea yö. ja tää päivä. Illalla hokasin että mua huimaa enemmän kun istun, siis seisoessa ei niinkään heitä. Mitä ihmettä tämmänen on?
 
Ihan kohta Toivon äiti
Mua huimas keskiraskaudessa kanssa valtavasti ja eniten istuallaan tai maatessa. Neuvolassa sanoivat että johtuu siitä kun lapsi kökötti mahassa poikittain ja painoi mun jotain isoja suonia pahasti. Helpotti kun pää kääntyi alaspäin.
 
Ihan kohta Toivon äiti
Mua huimas keskiraskaudessa kanssa valtavasti ja eniten istuallaan tai maatessa. Neuvolassa sanoivat että johtuu siitä kun lapsi kökötti mahassa poikittain ja painoi mun jotain isoja suonia pahasti. Helpotti kun pää kääntyi alaspäin.
 
Monski
Mulla auttoi huimaukseen runsas veden juonti ja rautatabletit.. Hemoglobiinit laski noihin aikoihin ja verenpaineet koko ajan tosi alhaalla.. Mulla vauvan asento aiheuttanut enemmänkin tukehtumisoloa kuin huimausta.. Ja tämä lähinnä makuulla tai istuma-asennossa.. Mulla molemmat muksut on ollut perätilassa ja toinen oli hetken poikittain...
 
Mulla johtui alhaisesta verenpaineesta. Mulla on yleensä hyvät paineet mutta jostain syystä raskauksien aikana alapaine laskee aina tosi alas. Alimmillaan esikoista odottaessa oli alapaine 40. Kerran olen sen takia pyörtynytkin.
 
Joo mulla huimas tossa viikon aika paljon, nyt taas on helpottanu. :)

En tiiä, laskiko paineet, just pari päivää ennen ton alkua oli katottu ja oli vähän alakanttiin verrattuna aiempiin, mutta ihan ok-luvut vielä kuitenkin. Saattohan se olla, et hetkeks laski vähän lisää.

Niin ja epäilin myös, että saattoi vauva olla jossain oudossa asennossa, koska mulla oli yhtä aikaa myös "hapenpuuteoloa" eli vähän väliä piti vetää keuhkot täyteen ilmaa. Sekin helpotti jo.

Mut sit luin netistä, et se johtuu siitä, kun nestemäärä lisääntyy kropassa ja joillekin se kuulemma vaan aiheuttaa huimausta.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä