Huimaus, pyörrytys...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Loka harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Loka harmaana

Vieras
Onko tästä lähettävä käymään päivystyksessä tänään ?
Eilen kaupassa meinasin pyörtyä illalla ja sen jälkeen onkin sitte huimannu.
Päässä oikeesti pyörii, henkeä ahdistaa, tuskan hiki puskee päälle ja nyt sitte vielä supistaaki vaikka en oo mitään muuta tehny istunu :(

Ke. kävin lääkärissä ja verenpaine oli erittäin hyvä, matala niin kuin miulla normaalistikin on.
En vaan jaksais joka päivä käydä lääkärissä ku ke. kävin ite ja to. käytin tytyn samalla lääkärillä.
:(
En taida ikinä enää haluta tulla raskaaksi :(

Loka suruissaan ja Tirriäinen 16+0

P.S. harmaana sen takia että ärsyttää ku tää palsta jumii taas vaihteeks niin paljon etten viittiny alkaa taistelemaan kirjautumisen kanssa !!!

*huokaus*
Tätä raskauttaki on vielä reilu puolet jälellä. Yhtään täysin oireetonta päivää ei ole ollu. Väsymys ja pahoinvointi kesti 12+ viikolle asti ja sen jälkeen melkein heti alkokin supistaa jos teki jotain "rankempaa" hommaa.
Nyt sitte sen lisäksi tullu selkäsärkyä ja nyt tää huimaus.
Ruoka miulle ei oo kunnolla maistunu koko raskausaikana, ja painoa lähteny pari kiloa jo pois.
Koska hitossa se ihana keskiraskausaika koittaa *raivoaa*
Oon niin väsyny tähän.
Kohdunsuu oli kiinni ja kohdunkaula kiinteä vaikkakin oli lyhentynyt kolmesta sentistä senttiin.
Lääkäri sanoi että mitään hälyyttävää ei ole. Sillon tosin ei vielä huimannut että olisin siitä voinut mainita.
Seuraava neuvola vasta 1.10 :/

onko kukaan muu kärsiny koko raskauden ajan jostain ???
Mie alan olla niin kyllästyny tähän :(
Ja niinkun olen aiemminkin viesteissäni sanonut niin esikoisen synttärit on viikon päästä ja kaikenlaista pitäis ennen sitä saada tehdyksi :(

HB on 124 eli vaikka se miulle on alhanen ni kuitenki ihan ok vielä.

Jos menisin käymään äitiyspolilla ni eikai ne miua osastolle laittais ? Pelkään mennä sinne ku pelkään joutuvani jäämään sinne *nolo*

No nyt ihan omana kirjautuneena itsenäni :D
Söin pitkästä aikaa lämmintä ruokaa tänään ja olin aivan varma että se ja pienet unet vievät huimauksen pois mutta EI ...
Saakeli, se jatkuu edelleen |O |O
Joo, neuvolaan ei vkl:n aikana saa yhteyttä mut täytyy kai kärvistellä maanantaihin.
Eihän tälläsen takia osastolle kai joudu jos äitiyspolilla joudun käväsemään ?? Eihän ?? :ashamed:

mulla alhainen verenpaine on aiheuttanu tollaisii oireita.neuvolas käskettiin syömään salmiakkia,nostaa verenpainetta.on ihan turvallista raskausaikana kun ei liikaa syö.mulla auttoi =) tosin sulla kun noita suppareita niin en tiiä onko oikeen fiksuu...

Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
mulla alhainen verenpaine on aiheuttanu tollaisii oireita.neuvolas käskettiin syömään salmiakkia,nostaa verenpainetta.on ihan turvallista raskausaikana kun ei liikaa syö.mulla auttoi =) tosin sulla kun noita suppareita niin en tiiä onko oikeen fiksuu...

Miekii oon kyllä syöny salmiakkia jos on tehny mieli :whistle: Mut harvemmin edes tekee mieli mitään ihmeellistä, ruokahalu on niiiiiin huono :/
Ja miulla on aina tuollaset alhaset paineet. :|
Nyt ei kyllä supista, luojan kiitos. Päätä vähän särkee et kai se on särkylääkettä otettava.
Oon vaan niin kyllästyny tähän raskaana oloon jo nyt vaikka vasta seittämästoista viikkoa käynnissä :(
Ei päästä helpolla tämä odotus, ei... Esikoisen kanssa ei ollu ikinä mitään ongelmaa :snotty:

Nyt on muutenki heikko olo .. Käsiä tärisyttää ja ... En tiiä. :/
Pitäiskö miun vaan jatkaa köllöttelyä vaik ei enää millään jaksais. Ja kaikennäköstä pitäis tehä mut en kyllä tälleenkään saa mitään aikaseks ku kädet tärisee ja silmissä pyörii.
Ja tää ei siis mee makuullaan ohi. Vaan jos käyn pitkäkseni ja laitan silmät kiinni niin silti pyörii päässä :o

En oo vielä soittanu. Ajattelin et jos jatkuu huomenna niin soitan sitte. Täältä on kuitenki päivystykseen/ä-polille matkaa 60 km suunta jos tarvii käymään mennä ja päivällä ois kivempi lapsenki kannalta.

Tuntuu etten pysty keskittymäänkään paljon muuhun kun tähän raskauteen ku joka helvatan päivä tulee jotain uusia oireita ja ongemia.
Anteeksi vain jos se teitä häiritsee. Kyllähän täällä samat ihmiset jaksaa puhua joka päivä päivän ruoasta jne. Eli ei kai tää nyt niin kamalaa oo jos täällä tuntojani raskaudesta puran :)

Stressiä ei taida sen kummempaa olla kun nää raskauden tuomat ongelmat :(

Ja verensokeria ei oo mitattu. Oiskohan se syytä käydä mittauttamassa?

juotko tarpeeksi? nimittäin nestehukka aiheuttaa KAIKKIA luettelemisiasi oireita ja noita oireita saattaa tulle jo ENNEN kuin nestehukka näkyy päälle päin niin, että sen huomaisi

Alkuperäinen kirjoittaja Loka harmaana:
Tuntuu etten pysty keskittymäänkään paljon muuhun kun tähän raskauteen ku joka helvatan päivä tulee jotain uusia oireita ja ongemia.
Anteeksi vain jos se teitä häiritsee. Kyllähän täällä samat ihmiset jaksaa puhua joka päivä päivän ruoasta jne. Eli ei kai tää nyt niin kamalaa oo jos täällä tuntojani raskaudesta puran :)

Stressiä ei taida sen kummempaa olla kun nää raskauden tuomat ongelmat :(

Ja verensokeria ei oo mitattu. Oiskohan se syytä käydä mittauttamassa?

kuulostaa meinaan stressin oireilta. onko sinulla paniikkihäiriötä tai ahdistuneisuutta?

Ei miulla oo mitään tuollasta. Siis stressaannun ja murehdin helposti asioita mutta ei mitään sen kummempaa. Olen jännittäjä tyyppi mut nyt miua ei omasta mielestä sillai häiritse mikään. Nyt voin omasta mielestäni aika hyvin, siis sillai että oon onnellinen kun viimein oon raskaana, ja parisuhteessa kaikki oikein hyvin ja prinsessan synttärit tulossa jne :) kaikki on sillai hyvin mut haluisin vaan nauttia tästä raskaudesta kunnolla enkä kärvistellä millon minkäkin oireen kourissa.
En vaan oo ollu varautunu vaikeaan raskauteen, ku esikoisen odotusaika oli tosi helppo.

Neste menee alas ihan normaalisti, mehut, vesi ... Eli ei pitäis kai nestehukkaakaan olla.
En tiedä ... Huomenna jos jatkuu niin soitan ä-polille ja kysyn mitä pitäis tehdä ja katselen sitte sen mukaan eteenpäin.
Esikoiselle kyselin jo mummilasta hoitopaikkaa jos tarvii näytille lähteä.

Alkuperäinen kirjoittaja Loka harmaana:
Ei miulla oo mitään tuollasta. Siis stressaannun ja murehdin helposti asioita mutta ei mitään sen kummempaa. Olen jännittäjä tyyppi mut nyt miua ei omasta mielestä sillai häiritse mikään. Nyt voin omasta mielestäni aika hyvin, siis sillai että oon onnellinen kun viimein oon raskaana, ja parisuhteessa kaikki oikein hyvin ja prinsessan synttärit tulossa jne :) kaikki on sillai hyvin mut haluisin vaan nauttia tästä raskaudesta kunnolla enkä kärvistellä millon minkäkin oireen kourissa.
En vaan oo ollu varautunu vaikeaan raskauteen, ku esikoisen odotusaika oli tosi helppo.

Neste menee alas ihan normaalisti, mehut, vesi ... Eli ei pitäis kai nestehukkaakaan olla.
En tiedä ... Huomenna jos jatkuu niin soitan ä-polille ja kysyn mitä pitäis tehdä ja katselen sitte sen mukaan eteenpäin.
Esikoiselle kyselin jo mummilasta hoitopaikkaa jos tarvii näytille lähteä.

saatko nukuttua. murehditko paljon asioita? itketkö paljon? (hormoonit varmasti hyrrää, mutta muuten) ei sitä huomaa jos ahdistuu sen verran että seinät kaatuu päälle.

Minusta kuulostaa, että sinulla voisi olla verensokerin kanssa jotain häikkää. Tuo huimaus, käsientärinä ja hikoilu viittaisi matalaan verensokeriin. Syötkö tarpeeksi? Onko sinulla ollut millaisia verensokeriarvoja? Kannattaa mittauttaa ne/seurata niitä.

Yhteistyössä