Huimaus,päänsärky ym.pelottaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maisa

Vieras
Alkoi kaksi viikkoa sitten pienellä päänsäryllä ohimoilla,takaraivossa-ei jatkuvaa mutta päivän mittaan "tuikkaisi" aina jossain puolella.Ei kovaa päänsärkyä,pikemminkin inhottavaa.Ajattelin sen johtuvan tension neckistä (minulla 1v.vauva,jota olen vuoden kannellut).Niin,olen 32 v.kahden lapsen äiti,fibromyalgia joskus todettu mutta se pysynyt taustalla.
Sitten alkoi huimaus.Ensin pientä huimausta,sitten kahtena peräkkäisenä aamuna voimakas huimauskohtaus,joka kesti ehkä pari minuuttia.En osaa sanoa,kierto vai keinuttavaa,ehkä kiertoa enemmän.Tämän jälkeen sitten vilukohtaus,iho kananlihalla ja paleli.
Kävin päivystyksessä,katsoi silmänpohjat (näkeekö niistä jos aivopainetta tai muuta vakavan viittaavaa???),teki asentotestejä ym.
Verenpaine ok.Sanoi,ettei mitään vakavaa ainakaan ole.
Nyt kuitenkin tuo huimaus jatkuu,samoin pieni päänsärky joka päivä samanlaisena.lIsäksi tänään yläkroppa (hartiat ka olkavarret) tuntuivat jotenkin oudoilta,voimattomilta,mutta puristusvoima oli ihan normaali eikä mitään tärinää yms..
Olen venytellyt,ei tunnu auttavan.
Huimaus on pahin aamulla ja olo tuntuu jotenkin epätodelliselta.PÄänsärky yltynee iltaa kohden,tosin nyt asiaa mietittyäni on aamullakin inhottava särky.Ei oksentelua tms.Yöt nukun hyvin.
Olen peloissani,omaan taipumuksen ylireagoida ja pelätä aina pahinta.Kahden pienen lapsen äitinä tulee mietittyä liikaakin joskus.
En oikein tiedä mitä tässä tekisi?Aivokasvain pelottaa,samoin ms-tauti ym.joihin oireet sopivat.

Mulla on tension neck särky diagnosoitu, on myös sanottu että olisi fibromyalgiaa, mikä olisi erityisesti kohdistunut päälaelle.
Kun jumittaa, niin särkee, huimaakin joskus ja saattaa olla pahoinvointiakin.
Syy huimaukseen voi olla myös korvassakin.En jaksa uksoa että kohdallasi olisi kyse mistään vakavasta.
Mä olen n 13 vuotiaasta kärsinyt lähes viikottain päänsärystä( nyt ikää liki 40v ); syitä on erilaisia.Luksusta ovat ne päivät, kun ei särje.Tänäkin aamuna oli niin kankea ja epätodellinen olo, että aamu alkoi hevosgeelin levittämisellä niskaan ja hartioihin ja se tepsi...ei tarvinnut ottaa särkylääkettä.

Silloin, kun minulla oli niska-hartiaseutu jumissa kunnolla huimasi niin paljon, että tuntui kuin oisin kävellytkin mihin sattuun... Muutenkin nuo oireesi sopisivat aika hyvin niska-hartiaseudun vaivoihin. Käy hierojalla, venyttele, tee keppijumppaa ym. Lääkärissäkäynti voisi myös siinä mielessä kannattaa, että hän voisi ehkä kirjoittaa reseptin lihaksia rentouttavaan lääkkeeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja maisa:
taustalla sitten aina tuo pelko pahemmasta.KUINKA kovasti sinua huimaa,onko ajoittaista,päivittäistä?Mikä sinulla auttaa vai auttaako mikään?

Lähes koko ajan huimaa. Tuntuu, että taju menee ja päätä juilii vaan. Ruokakaan ei maistu. Mulla auttaa sauvakävelylenkki. Ehkä noin kolmen lenkin jälkeen huimaus katoaa. Ja sitte taas muistan, että sitä pitää harrastaa säännöllisesti muun liikunnan ohessa.

Minulla on tuollaista ollut nyt kaksi viikkoa. Huimaa, oksettaa ja vaikka mitä.
Olen käynyt lääkärissä ja neurologilla.
Verikokeita otettu huima määrä, samoin keuhkokuvat, sydänfilmi ym.
Noissa ei vikaa.
Seuraavaksi olisi mentävä kuvauttamaan pää.

Omalla kohdallani taitaa kuitenkin olla niin että tämä on psyykkistä.
Tulin kuulemaan että ahdistuneisuushäiriö voi aiheuttaa kaiken tämän.

Alkuperäinen kirjoittaja maisa:
Millaisia kysymyksiä/testejä neurologi teki?Mitä sanoi?Meillä näköjään sama vaiva..

Tosi inhottava vaiva onkin.
Miten sinulla muuten tuo valo ottaa päähän? Minulla verhot kiinni kun tuo kirkas tekee pahaa.
Migreeniksi eivät ainakaan vielä kuitenkaan veikkaa, koska päätä ei särje.

Neurologilla mm. piti silmät kiinni koskettaa nenän päätä, seisoa yhdellä jalalla jne. näitä perinteisiä.

Mitä sulla tuo neurologin käynti maksoi..?
Äh,tällä hetkellä mun olo on taas ihan normaali ja tuntuu ihan kaukaiselta ajatus,mikä olo aamulla oli.Taidan varata ajan hierojalle..

Pureskeletko hampaita yöllä. Hampaiden narskuttelu saa aikaan silmänpohjissa tuntuvaa kipua ja pääkipua. Voi myös huimata. Mene hammaslääkärille.

Lihakset jumii kun narskuttelee hampaita.

Mulla niskajumit aiheuttaa pänsärkyä, samoin väsymys ja huimauksen takia mulle tehtiin jos jonkunlaisia kokeita muutama vuosi sitten ja syy oli korvatulehdus, joka oli kestäny ties kuinka pitkään.

Yhteistyössä