Huimat 250 e kodinhoitotukea.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marceille
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Kyllähän se on pieni. Mutta jos miehellä pienet tulot on mahdollisuus hoitolisään. Jos taas miehellä "liian" hyvät tulot, ei auta kun kiristää kukkaron nyörejä tai laitettava ipana hoitoon.

paskat, sitten kynitään ukolta, lapset saa parasta hoitoa äidiltä. vai pitäiskö kadehtia niitä joilla ukollakin huonot tulot ja "saa" hoitolisää?

Kynitään ukolta???? Laitetaan ukko toiseenkin työhön, eihän isän oikeuksilla lapsiin ole mitään valiä??????

ai niin mitä mä sekoilen. eihän isällä ole mitään velvollisuuksi lapsiaan kohtaan.. esim. osallistua vaate/harrastuskuluihin. kyllä tuolla perus kht niille röpöt saa pöytään. koettaa vaikka ottaa vaan kolme kalapuikkoa, niin ei oo liian kallista.

Eiköhän ne kuule ole normaalisti ihan koko perheelle ne rahat, ei niitä tarvi keltään kyniä! Ja jos pitää kyniä, niin tuskin on mistä kyniä, että ukko vaan töihin 24/7 että voi hoitaa kotona

Alkuperäinen kirjoittaja Ihmemaan Liisa:
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/170901123435HN?openDocument

Taulukosta voit tarkastaa, saisitteko mahdollisesti lisäosaa. Sieltä teksiosasta selviää, mitkä kaikki tulot otetaan huomioon bruttotuloja laskettaessa.

Tuon mukaan lisä olisi saatavissa. Ei täytenä, mutta osittain. Kiitos :)
Mä oon ihan hukassa aina näiden kela hommien kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Moonlightmom:
miten noin pieni..? mäsaan 970? miinus verot..

Et taida olla kotihoidontuella?(mahdollisesti äp rahalla)
tai jos olet kotihoidontuella niin sitten teillä on joku suurperhe joista saat kaikki lisät

Alkuperäinen kirjoittaja .........:

tai jos olet kotihoidontuella niin sitten teillä on joku suurperhe joista saat kaikki lisät

Kotihoidontuki 314e + lisä 134e + sisarkorotuksia ja esim meijän kunnan kuntalisä 250e niin ollaan jo aika lähellä

Alkuperäinen kirjoittaja marceille:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Miten muka saat noin vähän kun minimi on 314,28 euroa. Vai siis tarkoititko verojen jälkeen? Mulla tulot kyllä tippui paljon enmmän kun siirryin kht:lle kuin sulla..
Verojen jälkeen siis. Huomasin vaan että oli tilille tuo summa tupsahtanut.

Millos tuo summa on sinun tilille tupsahtanut?

Alkuperäinen kirjoittaja tasan ei käy...:
No mun tulot tippuu 2500? kun jään hoitovapaalle... Kummankohan meistä pitää tarkistaa enemmän niitä kulutustottumuksia?
no joo, pieneltähän tuo kuulostaa tuo mun pudotus, ku vertaa. :)
Ja sekin silti varmasti tulee vaikuttamaan elintasoomme.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Miten muka saat noin vähän kun minimi on 314,28 euroa. Vai siis tarkoititko verojen jälkeen? Mulla tulot kyllä tippui paljon enmmän kun siirryin kht:lle kuin sulla..

Tänään.

Onko oikeesti niin että ihmiset ei ota ennakkoon selvää mitä saavat, jäävät vaan kotiin ja sitten odotetaan et postissa tulee lappu paljonko siitä maksetaan

Mä ainaki tein päätöksen et hoidan lasta kotona väh. 2 vuotiaaks, joten miten mä oisin hyötyny siitä tiedosta.
Suurinpiirtein tiesinki et köyhästi maksetaan, onneks mies töissä.

Alkuperäinen kirjoittaja .........:

Kotihoidontuki 314e + lisä 134e + sisarkorotuksia ja esim meijän kunnan kuntalisä 250e niin ollaan jo aika lähellä

Niin,otathan huomioon kauhisteluiltasi myös sen ettei läheskään kaikki kaupungit tai kunnat maksa mitään lisiä.

Tänään.

Ihmettelen vaan, kun ensin kirjoitat että LUPASIVAT 250?.. Sitten sanotkin että huomasit kun tuo summa oli tullut TÄNÄÄN tilille. Kotihoidontuki ja siihen liittyvät muut rahat maksetaan kuun viimeinen päivä.

Onko oikeesti niin että ihmiset ei ota ennakkoon selvää mitä saavat, jäävät vaan kotiin ja sitten odotetaan et postissa tulee lappu paljonko siitä maksetaan
Tiesin kyllä että jään kotiin, ja otin selvää paljonko saan kelan laskureiden avulla. Sen mukaan summa olisi ollut suurempi. Mutta, kyllä täällä pärjätään.

Kotihoidon tuen maksaminen

Lasten kotihoidon tuki maksetaan vanhemmalle tai muulle huoltajalle, joka hoitaa lasta. Tuki maksetaan kerran kuukaudessa jälkikäteen tuen saajan pankkitilille kuukauden viimeisenä arkipäivänä. Sitä ei makseta kuukautta lyhyemmältä ajalta.

Hoitotuli ollut tuon ja lisiä ei tipu miehen tuloista riippuen, näin menty jo useempi vuosi.

Mutta ois minusta väärin olettaa, että valtio elättäis kotona makaavaa eukkoa ja ukko silti tienais isoa rahaa. Kohta täällä ois elitististä sakkia makaamassa kotona, jos tuet pysyis isoina..
Hiukka realismiä peliin, jookosta?
Jos joku alkaa itkeen lainoista sunmuista, nii muistakaa, että kaikki velka on itsehankittua, se ei oo ollut pakollista ja näinollen ei valtio ole velvollinen elättämään meitä eukkoja, jotka kotona ollaan ja mies tienaa isoa rahaa

Tänään.

Ihmettelen vaan, kun ensin kirjoitat että LUPASIVAT 250?.. Sitten sanotkin että huomasit kun tuo summa oli tullut TÄNÄÄN tilille. Kotihoidontuki ja siihen liittyvät muut rahat maksetaan kuun viimeinen päivä.
Käytin typerästi väärää sanaa, ikään kuin olisin asiasta tiennyt. Mitään lappua ei siis kelalta ole tullut.

Alkuperäinen kirjoittaja joo-o:
Niinpä niin, ei ole ap tänään kotihoidontukea saanut... ootkohan saanut viimeisen erän vanhempainpäivärahastasi...
hei, sinä oletkin oikeassa. Olenpas minä fiksu. vanhempainraha se oli. ajattelin sen olevan tuo kodinhoitotuki koska aikaisemmin tuli ilmotus että vanhempainraha-kauteni loppuu 14. pv.
joo, annetaanpas asian olla. Kuten aikaisemmin sanoin, olen aina hukassa näiden kela juttujen takia. kiitos ja näkemiin.*poistuu häpeissään takavasemmalle*

Yhteistyössä