Huikeeta. Jännittää... Pisteet keikkuu Laudaturin ja Eximian välimaastossa x]

Ruotsissa siis. E:tä mä lähin hakemaan, mutta nyt kun noi pisteet on lähempänä L:ää kuin E:tä, niin tuntuu aika huikeelta. Koska koetta on pidetty vaativana, ja sopii toivoa pisterajojen pysymistä suht matalina...

Viime keväänä ne oli matalimmillaan
L248 ja E215

Vuosi sitten syksyllä
L260 ja E230

Ja mulla on nyt alustavat 253p.

Voiiiiiii nenä! Jännittää lievästi! :snotty:

Mä olen välillä ollut niin suossa ton ruotsin kanssa, ettei mitään järkeä... Hyvin se nyt meni kuitenkin, onneksi. Se on kamalan hankalaa, kun englanti on vahva - niitä sanajärjestyksiä tunkee sitten ruotsiinkin väkipakolla, eikä se erojen huomaaminen aina onnistu, kun se englanti puskee sieltä takaraivosta sotkemaan ruotsin sanajärjestyksiä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
onneksi olkoon hienosta suorituksesta! mitä muuta kirjotat nyt syksyllä? mikä muuten on kirjotusten aikataulu nyt?
Terveystieto on aikataulussa seuraavana... Keskiviikkona :eek:

Se menee kyllä perseelleen. Mä väitän tietäväni asioista keskivertoa paremmin, MUTTA. Mulla kaatuu ne siihen, etten osaa vastata niihin ketun kysymyksiin :|
Esim. preleissä käskettiin pohtia median vaikutusta terveyteen.
Mä sitten käsittelin jokaisen median osa-alueen vaikutuksineen, erikseen. KATTAVASTI.
Ja sitten ne penteleet vähentää pojoja, koska mun olisi pitänyt vielä erikseen määritellä se MEDIA. Ei riittänyt siis, että se taatusti tuli ilmi siitä vastauksesta.
Myös TERVEYS olisi pitänyt määritellä.

Blah. Kyllä mä ymmärrän, että pitää kirjoittaa sellaiselle, joka "ei tiedä asioista mitään" - mutta ihanko lobotomiayksikön asukkaalle sitä pitää sitten kirjoittaa? Määrittelenkö ehkä sitten ihmisenkin? Siinä onkin pieni homma sitten, toivottavasti niillä on paljon konsepteja varattuna... |O

Tarkoititko yleisesti aikatauluja?
Nyt on jäljellä enää uskonto, elämänkatsomustieto, yhteiskuntaoppi, kemia, maantiede, terveystieto, matematiikka ja vieraat lyhyet kielet - muut on tältä vuodelta jo kirjoitettu.

Mulla on nyt tosiaan toi ruotsi ja terveystieto, keväällä sitten äidinkieli, englanti ja matematiikka.

sama vieras
en nyt ihan ole pysynyt matkassa mukana mut miten musta tuntuu, että olet kahlannut sen lukiion todella nopeesti läpi! mimmonen päästötoikka sulle on tulossa? entäs mitä aiot pyrkiä lukemaan?

Hienoa! Todella hyvä suoritus vaikka saisit sen E, aivan huippusuoritus jos saa L.

Nimimerkillä se joka sai ruottista A:n ja sekin lääkärintodistuksen avulla, kun jäi pari pistettä alle hyväksytyn rajan. :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja ninni:
Vautsi, hienoa! Mä jännitän englannin tuloksia. Mistä oot noi alustavat pisteet saanu? OOtko siis ite laskenu?
Monivalinnat laskin eka itse, kun abitreenien sivuilla joku YTL:n sensori niitä oikeita kerto heti perjantaina :) Niitä oli 45kpl ja mä sain 42 oikein. Avot tiesin, et meni nappiin, ni sain nekin laskettua ite.

Mutta mun ihanainen opettajani pisti mulle tässä illalla sähköpostilla mun alustavat pisteet, kun ties että mä jännään täällä :D

Miltä enkku tuntu?

Alkuperäinen kirjoittaja sama vieras:
en nyt ihan ole pysynyt matkassa mukana mut miten musta tuntuu, että olet kahlannut sen lukiion todella nopeesti läpi! mimmonen päästötoikka sulle on tulossa? entäs mitä aiot pyrkiä lukemaan?
Ihan normaalia tahtia mä oon tän läpi mennyt, keväällä on siis viimiset kirjoitettavat jutut edessä =)

Mulla on nyt kirjoitettuna biologia (E) ja ruotsi (luultavasti myös E) - muut on vielä hämärän peitossa =)

Kovin moni ala kiinnostaa. Luonnontieteitä se tulee sivuamaan jollain tapaa - se on ainut, mikä on varmaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Hienoa! Todella hyvä suoritus vaikka saisit sen E, aivan huippusuoritus jos saa L.

Nimimerkillä se joka sai ruottista A:n ja sekin lääkärintodistuksen avulla, kun jäi pari pistettä alle hyväksytyn rajan. :snotty:
On, siis kyllä mä olen tohon Eximiaankin todella tyytyväinen, se piisaa mulle aivan mainiosti =)

Ruotsi on haasteellista tämmösille umpisuomalaisille :D

ninni
Alkuperäinen kirjoittaja NaimakasPuuhaSiviä:
Vautsi, hienoa! Mä jännitän englannin tuloksia. Mistä oot noi alustavat pisteet saanu? OOtko siis ite laskenu?
Monivalinnat laskin eka itse, kun abitreenien sivuilla joku YTL:n sensori niitä oikeita kerto heti perjantaina :) Niitä oli 45kpl ja mä sain 42 oikein. Avot tiesin, et meni nappiin, ni sain nekin laskettua ite.

Mutta mun ihanainen opettajani pisti mulle tässä illalla sähköpostilla mun alustavat pisteet, kun ties että mä jännään täällä :D

Miltä enkku tuntu?

Ahaa, ok. Vois itekki kävästä laskemassa.
Ihana opettaja sulla, ku jakso sut päästää piinasta :) mua jännittää ihan kauheesti, enkä nyt välttämättä luottais omiin laskuihini, mukavempaa oliski jos mullekki opettaja ne alustavat kertois.

Mulle on enkku aina ollu helppo ja tärkee, siks vaadinkin iteltäni lähes täydellistä tulosta siitä...että saattaapi olla että tuun tippumaan ja korkeelta :/

Miltä enkku tuntu?

Ihana opettaja sulla, ku jakso sut päästää piinasta :) mua jännittää ihan kauheesti, enkä nyt välttämättä luottais omiin laskuihini, mukavempaa oliski jos mullekki opettaja ne alustavat kertois.

Mulle on enkku aina ollu helppo ja tärkee, siks vaadinkin iteltäni lähes täydellistä tulosta siitä...että saattaapi olla että tuun tippumaan ja korkeelta :/
Niin onki, se on ihan paras :heart: En mä ois ilman sen tsemppauksia jaksanu vääntää.

Mä sain noi helposti laskettua, kun muistin niin tarkkaan mitä vastasin mihinkin kohtaan.

Mun tarvii enkkua varten lukea artikkelisäännöt. Vesistöjen ja lentokenttien ja muiden suhteen, niitä mä en muista... Muuten se kyllä menee.

Toivottavasti sulle ropisee hyvät pisteet!

vieras
Keväisin rajat on yleensä matalammat kuin syksyisin, joten kannattaa katsoa vain syksyn rajoja. Ja muistathan, että ne on todellakin vain alustavat pisteet ja ne saattaa muuttua YTL:n käsittelyn jälkeen paljonkin -suuntaan tai toiseen.

Keväisin rajat on yleensä matalammat kuin syksyisin, joten kannattaa katsoa vain syksyn rajoja. Ja muistathan, että ne on todellakin vain alustavat pisteet ja ne saattaa muuttua YTL:n käsittelyn jälkeen paljonkin -suuntaan tai toiseen.
Luit kenties tuon aloitusviestini?... :D :D

vieras
Luit kenties tuon aloitusviestini?... :D :D
Luin.

ninni

Miltä enkku tuntu?

Niin onki, se on ihan paras :heart: En mä ois ilman sen tsemppauksia jaksanu vääntää.

Mä sain noi helposti laskettua, kun muistin niin tarkkaan mitä vastasin mihinkin kohtaan.

Mun tarvii enkkua varten lukea artikkelisäännöt. Vesistöjen ja lentokenttien ja muiden suhteen, niitä mä en muista... Muuten se kyllä menee.

Toivottavasti sulle ropisee hyvät pisteet!

Mä luin tuolta abitreenien sivuilta aika paljon kritiikkiä tota enkun kirjallista osuutta kohtaan. Oli kuulemma oltava salapoliisi, että löysi oikeat vastaukset, ja että oli ihan hirveesti kaksiselitteisiä kysymyksiä. Oli kyllä ihan totta joissain kohtaa.

Ei auta ku odotella kärsivällisesti..

Toivottavasti sullakin nyt tulee joko se L tai E, ettei kovasti poikkee niistä alustavista!! :) Ois kyllä tosi mahtava tulos!

vieras
Mutta ei ne monivalintojen pisteet mihkään muutu, koska YTL on ne jo julkaissut =)
Ei tietenkään. Mutta kuunteluiden avoista ja kirjallisen avoista tulee jo ihan hyvin pisteitä kertoimineen, puhumattakaan (oletan että kirjoitit B-ruotsin) lyhyistä viestinnällisistä kirjoitustehtävistä. Niissä saattaa tulla jopa kymmenien pisteiden heittoja. Silloin toki ne on käynyt ainakin kolmella eri sensorilla.

Yhteistyössä