Mut se on onneks niin, että jos on semmosia, mitkä voi tulkita mitenpäin vaan, niin ne voi YTL:ssä hyväksiä kaksikin vaihtoehtoa, koska opettajat usein valittaa noista =) Mulla saattaa kuuntelun monivalinnoista tulla vielä 3p lisää juurikin tosta syystä...Alkuperäinen kirjoittaja ninni:Alkuperäinen kirjoittaja NaimakasPuuhaSiviä:Niin onki, se on ihan paras :heart: En mä ois ilman sen tsemppauksia jaksanu vääntää.Alkuperäinen kirjoittaja ninni:Alkuperäinen kirjoittaja NaimakasPuuhaSiviä:Monivalinnat laskin eka itse, kun abitreenien sivuilla joku YTL:n sensori niitä oikeita kerto heti perjantaina Niitä oli 45kpl ja mä sain 42 oikein. Avot tiesin, et meni nappiin, ni sain nekin laskettua ite.Alkuperäinen kirjoittaja ninni:Vautsi, hienoa! Mä jännitän englannin tuloksia. Mistä oot noi alustavat pisteet saanu? OOtko siis ite laskenu?
Mutta mun ihanainen opettajani pisti mulle tässä illalla sähköpostilla mun alustavat pisteet, kun ties että mä jännään täällä
Miltä enkku tuntu?
Ahaa, ok. Vois itekki kävästä laskemassa.
Ihana opettaja sulla, ku jakso sut päästää piinasta mua jännittää ihan kauheesti, enkä nyt välttämättä luottais omiin laskuihini, mukavempaa oliski jos mullekki opettaja ne alustavat kertois.
Mulle on enkku aina ollu helppo ja tärkee, siks vaadinkin iteltäni lähes täydellistä tulosta siitä...että saattaapi olla että tuun tippumaan ja korkeelta :/
Mä sain noi helposti laskettua, kun muistin niin tarkkaan mitä vastasin mihinkin kohtaan.
Mun tarvii enkkua varten lukea artikkelisäännöt. Vesistöjen ja lentokenttien ja muiden suhteen, niitä mä en muista... Muuten se kyllä menee.
Toivottavasti sulle ropisee hyvät pisteet!
Mä luin tuolta abitreenien sivuilta aika paljon kritiikkiä tota enkun kirjallista osuutta kohtaan. Oli kuulemma oltava salapoliisi, että löysi oikeat vastaukset, ja että oli ihan hirveesti kaksiselitteisiä kysymyksiä. Oli kyllä ihan totta joissain kohtaa.
Ei auta ku odotella kärsivällisesti..
Toivottavasti sullakin nyt tulee joko se L tai E, ettei kovasti poikkee niistä alustavista!! Ois kyllä tosi mahtava tulos!
Näin on, mutta mulla on molemmissa ne avot onneksi ihan täydellisiä. Ainut missä voi jotain muutoksia tulla, on ne kirjoitustehtävät. Mutta en mä ihan jaksa uskoa, että sieltä mitään kamalan dramaattista tulisi.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ei tietenkään. Mutta kuunteluiden avoista ja kirjallisen avoista tulee jo ihan hyvin pisteitä kertoimineen, puhumattakaan (oletan että kirjoitit B-ruotsin) lyhyistä viestinnällisistä kirjoitustehtävistä. Niissä saattaa tulla jopa kymmenien pisteiden heittoja. Silloin toki ne on käynyt ainakin kolmella eri sensorilla.Alkuperäinen kirjoittaja NaimakasPuuhaSiviä:Mutta ei ne monivalintojen pisteet mihkään muutu, koska YTL on ne jo julkaissut =)
Välillä niissä hyväksytään useampikin vaihtoehto, totta. Mutta se on aina kaksiteräinen miekka, sillä silloinhan siinä käy niin, että moni saa lisää pisteitä, jolloin rajat nousevat.Alkuperäinen kirjoittaja NaimakasPuuhaSiviä:Mut se on onneks niin, että jos on semmosia, mitkä voi tulkita mitenpäin vaan, niin ne voi YTL:ssä hyväksiä kaksikin vaihtoehtoa, koska opettajat usein valittaa noista =) Mulla saattaa kuuntelun monivalinnoista tulla vielä 3p lisää juurikin tosta syystä...
Juu, ja se on merkityksellistä varsinkin, jos noita monitulkintaisia kohtia on useita.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Välillä niissä hyväksytään useampikin vaihtoehto, totta. Mutta se on aina kaksiteräinen miekka, sillä silloinhan siinä käy niin, että moni saa lisää pisteitä, jolloin rajat nousevat.Alkuperäinen kirjoittaja NaimakasPuuhaSiviä:Mut se on onneks niin, että jos on semmosia, mitkä voi tulkita mitenpäin vaan, niin ne voi YTL:ssä hyväksiä kaksikin vaihtoehtoa, koska opettajat usein valittaa noista =) Mulla saattaa kuuntelun monivalinnoista tulla vielä 3p lisää juurikin tosta syystä...