Huijattiinkohan minua?

• Viestiketjun aloittaja The titityy
  • Ensimmäinen viesti
The titityy
Kyselin täällä osto/myyntipinoissa ja kirppis-osiossa Teletappi Pain perään.

Noh, myyjä löytyikin ja maksoin Pain.
Tämä tapahtui 6.6, eli 10 päivää sitten.

Myyjällä oli sama pankki, joten raha oli heti perillä.

Kahdesti olen nyt kysellyt Pain perään, mutta vastausta, eikä Paitakaan näy...

:/

Kysymys 13 eurosta, ei valtava summa, mutta tympäsee ihan älyttömästi! Minä kun vielä luotan ihmisiin.

The titityy
Alkuperäinen kirjoittaja Arkadian Ulla:
Oliko myyjä "harmaa" vai rekkaantunut?
En voi tietää kun hän otti yhteyttä s-postilla, eli kirppis-osiosta oli katsonut ilmoitukseni.

Noh, on minulla hänen nimensä ja tilinumeronsa rikosilmoitusta varten...

Summa on niin pieni että sen takia en ilmoitusta tekisi, vaan siksi että oppii olemaan huijaamatta.

Voi h.elkutti sentään!!! :eek: Onpa kummaa huijari porukkaa aina vaan olemassa!!! :/

Itse myyn ja ostan suoraan kirpparilla, en uskaltaisi näiden lukuisten esimerkkien jälkeen postin kautta mitään ostaa ( yksityiseltä ihmiseltä ) ... :(

Alkuperäinen kirjoittaja The titityy:
Nostanpa vielä.

Onko tuo rikosilmoituksen tekeminen ihan höhlää?

EI todellakaan ole höhlää! Jos joku on tuommoinen törkimys, että huijaa toista, niin kyllä hän ansaitsee sen mukaisen kohtelun. Sitä kun ei tiedä oletko ainut vai onko hällä muitakin huijauksen uhreja ja jos siihen kukaan ei puutu, niin tottahan tuommoinen sika jatkaa toimiaan.
Että vie ihmeessä asia eteenpäin. On se summa mikä tahojaan, niin ei sitä kannata villaisella painaa.

Mua harmittaa, ku en aikanaan tehny rikosilmotusta eräästä huijarista.
Ei se ole höhlää. Hyvä vaan, että saavat säikäytyksen.

Mutta koita nyt vielä kuites saada vielä yhteyttä, eihän sitä koskaan tiiä, vaikka kyseessä olis ihan inhimillinen erehdys...
Soita tai tekstiviesti, jos siis numero löytyy...

Itte sillon soittelin, laitoin sähköpostia, laitoin tekstaria. Ja reagoi vasta sitten, ku uhkasin rikosilmoituksella.
No, se jäi kuites tekemättä. No, olihan se opetus ainaki tyttärelleni, että ei kannata ainakaan käteisenä lähettää rahaa nettimyyjille.

The titityy
Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
voi itku, menee usko mihinkään nettikauppoihin.
Huutiksessa ei koskaan ole ollut ongelmia ja satoja kauppoja olen tehnyt.

Tämä olisi ollut ensimmäinen kaksplussan-kauppa ja näin kävi. :(

Surkeaa ajatella että joku, kenties kanssapalstailija viitsii tehdä näin.

Ootko vielä ottanut yhteyttä ja sanonut että teet rikosuilmoituksen jos ei teletappia ala näkymään? Mulla yksi huutisostos viipyi viikkoja, viimeiseksi sitten annoin negan palutteen ja vihjaisin sähköpostitse rikosilmoituksesta, niin kummasti samantien tuli viestiä takaisin että oli juuri kotiutunut sairaalasta ja ettei siksi pystynyt postittamaan pakettia...

The titityy
Laitoin eilen viestin ja sanoin että odotan Pain saapuvan ensi keskiviikkoon mennessä.

Jos ei tule, laitan vielä tilinumeroni että voi palauttaa rahat. Jos ei mitään tapahdu, niin sitten ilmoituksen teko.

Harmillista tosiaan. Miten kukaan kehtaa moisen summan takia??? :eek:

A shadieeyah
Laitoin eilen viestin ja sanoin että odotan Pain saapuvan ensi keskiviikkoon mennessä.

Jos ei tule, laitan vielä tilinumeroni että voi palauttaa rahat. Jos ei mitään tapahdu, niin sitten ilmoituksen teko.

kyllä sitä kannattaa. Ei niitä huijareita muuten saada kuriin..

Triana
Oliko tuo muuten semmoinen teletappi, että kun painaa mahasta, niin se rallattelee? Äh, mistä nuo tappipäät erottaa, kuka on kukakin? Meidät teletappi on keltainen, kukas se nyt on?

saatiin tuo teletappi naapurin mummolta, sen lapsenlapsenlapsi oli saanut sen joululahjaksi, ja se oli unohtunut mummolaaan, ja asuvat niin kaukana, että käskivät antaa teletapin meidän tytöille. On kyllä vauvan suosikki rallatuksineen.

Alkuperäinen kirjoittaja Triana:
Oliko tuo muuten semmoinen teletappi, että kun painaa mahasta, niin se rallattelee? Äh, mistä nuo tappipäät erottaa, kuka on kukakin? Meidät teletappi on keltainen, kukas se nyt on?

saatiin tuo teletappi naapurin mummolta, sen lapsenlapsenlapsi oli saanut sen joululahjaksi, ja se oli unohtunut mummolaaan, ja asuvat niin kaukana, että käskivät antaa teletapin meidän tytöille. On kyllä vauvan suosikki rallatuksineen.
Lupasi joo Pain, joka puhuu kun painaa mahasta ja isokin sen piti olla.

Olin NIIN iloinen kun se löytyi, meinasin jo vaipua epätoivoon kun ei meinattu löytää Paita meidän muiden Tappien kaveriksi..

Teidän keltainen on Laa-Laa
=)

huijarit kiinni

Mä suosittelen kans sanomaan myyjälle että teet ilmotuksen jos ei lähetä tuotetta tai palauta rahoja.

Vaikka yksittäinen huijattu summa onkin pieni niin jos/kun huijaa monia niin äkkiähän summa nousee isoksi!

Mä olen muutamat kaupat tehnyt plussan kirppiksen kautta, sekä myyjänä, että ostajana ja hyvin on sujunut. On se vaan harmi, että joukkoon aina mahtuu noita epärehellisiä tapauksia. Itselläni on tapana maksaa samantien, kun saan tilinumeron, ja myös postittaa heti, kun maksu näkyy tilillä, posti kun on tuossa sadan metrin päässä.

The titityy
Laitoin sunnuntaina tälle myyjälle taas viestiä ja kerroin tekeväni rikosilmoituksen jos Paita tai rahoja ei näy.
No johan alkoi vastaamaan. Ovat kuulemma olleet sairaana ja siksi ei ole postittanut. Kertoi palauttavansa rahat jos en jaksa Paita odottaa.
Laitoin että palauttaa vaan kun en usko koko Pain olemassaoloon. Noh, eipä näy rahoja...

Onko kukaan noin kauan sairaana käymättä s-postillaan..?? Epäilen.. :/

Eipä tässä sitten ole muuta vaihtoehtoa kuin poliisilaitoksen kautta.

:eek: toi on todella raivostuttavaa! itselle käynyt samoin mutta isomman summan kanssa ja huutiksen kautta. myyjä katosi kuin pieru saharaan ja kas kummaa, kun ilmotin että jollei paketti ole ylihuomenna postissa niin ilmoitan poliisille niin paketti yhtäkkiä ilmestyikin postiin.

Yhteistyössä