Hui, minusta tulee kolmen lapsen äiti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Manna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Manna"

Vieras
Nyt yhtäkkiä alkoi jännittämään, että miten arki sujuu kolmen pienen kanssa. Vanhin on juuri täyttänyt 4 kun kolmas syntyy. Juu ja tiedän, että monilla on enemmänkin lapsia mutta silti vähän jännittää. Varsinkin kun kellään lähipiiristä ei ole kolmea.

Onhan se jännittävää.. Kädet on täynnä kolmen pienehkön lapsen kanssa jonkin aikaa. Jaksamista se vaan vaatii ja tukiverkostoa, toivottavasti sulta löytyy!

Kyllä se on aikamoisen erilaista kuin esim.kahden lapsen kanssa mutta en silti valita. Meillä kolmonen ilmoitti tulostaan vuosi sitten ja nyt siis katraassa 5,5v tyttö,3v tyttö ja 7kk poika. Lapset on rikkaus ja siskotkin ovat ottaneet veljen innolla vastaan. Onnea sinulle :)

Hienosti se menee, vaikka varmasti jännittääkin! Meillä vanhin oli 5-vuotias, kun neljäs syntyi, mutta kun pitää aivot sopivasti narikassa paikotellen, ni ei valittamista :D hyvät hetket voittaa onneks huonot hetket näin monen lapsen kanssa mennen tullen, ni niillä jaksaa pitkälle....koskas teille on kolmas syntymässä?!

[QUOTE="vieras";24719450]Nop ainahan voi tarpeen tullen kipata ne vanhemmat lapset hoitoon jos käy liian raskaaksi:([/QUOTE]

Meillä vanhin käy kerhossa 2 kertaa viikossa. En ole hoitoon laittamassa.

[QUOTE="äiti";24719454]Miksi teit lapset noin pienellä ikäerolla?[/QUOTE]

Koska koin, että arki ei yhtään hankaloitunut toisen syntymän jälkeen, niin en nähnyt mitään syytä odotella kolmannen suhteen. Toivon, että lapsille tulee läheiset välit kun ovat niin pienellä ikäerolla. Ja mietin kyllä omaa ikääkin.

kun mä sain kolmannen oli keskimmäinen 1v 1kk ja vanhin 4v 1kk vanhat :)
itse en oo kokenu mitään pelkoo jaksamisesta tms.
mutta mua ärsytti suunnattomasti se, että ulkopuoliset ihmiset oletti etten jaksa! niinkun neuvolantäti kokoajan tyrkyttymässä jotain perheapua. siis mikälie onkaan imeltään, mutta siivous tms apua kuitenkin. ennemmin sen suon niille jotka apua tarvitsee, mulla oli hyvä tukijoukko omissa ja miehen vanhemmissa.

arki sutjaantuu kyllä vaikka on monta pientä kotona :)

[QUOTE="Manna";24719497]Koska koin, että arki ei yhtään hankaloitunut toisen syntymän jälkeen, niin en nähnyt mitään syytä odotella kolmannen suhteen. Toivon, että lapsille tulee läheiset välit kun ovat niin pienellä ikäerolla. Ja mietin kyllä omaa ikääkin.[/QUOTE]

TUo on pelkkää legendaa, ettei isommilla ikäeroilla olevat sisarukset olisi jotenkin läheisiä.

Yhteistyössä