Huhuu kaikki PCO-laiset..!!!

Muisku miula alko menkat n.7kk synnytyksen jälkeen kun vähensin imetystä puolella ja lopetin yöimetyksen.Nyt kun lopetin imetyksen kokonaan,saa nähdä minkälaista kiertoa heittää.Ekojen menkkojen jälkeen kierto oli 50 päivääkin mut veikkaan et imetyksenkin takia.Normaalisti on 30-45pvä. (30 harvoin ja silloin yleensä ovuloin =) )

peppi kuulostaa kyllä ihan PCO:lta.Kannattaa ultrata.

evenstar hinnoista en muista yhtään.Sivuoireista teroista ei miula tullut mitään,clomifenista tosi rajuja yöhikoiluja,alavatsakipua ja turvotusta,puregonista,pregnylistä ja lugestronista ei mitään.Toki kaikki reagoi lääkkeisiin eri tavalla.

pantalaimon joko testasit? :saint:

vip1: Juu, eilen testasin negan. Tänään sitten alkoi tutut kivut ja niukkaa vuotoakin tuli jo. Huomenna siis mitä ilmeisemmin kp 1. Ihan jees fiilikset. Toisaalta olisin niin halunnut sen tärpin tästä toistaiseksi viimeisestä luomukierrosta :ashamed: (vaikka todennäköisyydet olivatkin aika pienet), toisaalta taas olen helpottunut, ettei kierto venähtänyt ihan hirvittävän pitkäksi. Ainakin tämä todistaa sen, että ne pari viikkoa sitten olleet oireet olivat tosiaankin ovista, eivätkä vain jotain kuvitelmaa. :)

Nyt sitten uuteen (ihanan lyhyeen!) kiertoon terojen kanssa ja ensi kuussa voikin olla sitten clomien vuoro. Miehen tuloksia jännäillessä! b=)d

Kiits hirmusesti kaikille, jotka on vastanneet mulle! =) :flower:

Ja sorppa etten oo ehtiny kommentoida vastauksia, on ollut ihan sairaan kiire viikko... Ja ens viikolla oon lähdössä toviksi offlineen. Siksi siis tämä yhteiskiitos kaikille, kiva kun täältä on saanut niin paljon vastauksia eri ihmisiltä. =) Jos sitä taas ois huomenna töissä aikaa, vois koittaa vähän perehtyä vastauksiin ja kommentoida niitä... :D Mut jos ei oo, niin ehkä kommentoin joskus myöhemmin.

minäkin ajattelin nyt "raapustaa" tänne tarinani, helpottavaa huomata että on muitakin saman "ongelman" omaavia.

Pillerit lopetin marraskuun lopussa -07, ensimmäinen kk kumilla gynen suosituksesta, tammikuussa -08 alettiin siia yrittämään esikoista.
Gyne sanoi, koska epäsäännölliset kuukautiset ollet aina, tultava kontrolliin puolen vuoden yrityksen jälkeen jos ei ole tärpännyt.
Nyt kesäkuun lopussa menin sitten gynen puheille (yksityiselle). Hän ultras munasarjat ja löysi rakkuloita helminauhassa, molemilla puolilla (nyt vasta näkyi kun olin ollut puolivuotta ilman pillereitä). Myös karvan kasvu pillereiden poisjättämisen jälkeen ollut runsaampaa. Lihavuutta ei ole, eikä akenakaan ollut koskaan. Kuukautiset tuleet aina miten sattuu, nyt pillereiden poisjättämisen jälkeen tuli aluksi aika normaalisti, nyt en muista koska viimmeksi. Pelkkiä "välivuotoja" silloin tällöin. Gyne laittoi mut verikokeisiin ja todettiin LH -arvon olevan niin korkealla, etten olisi luomuna voinutkaan tulla raskaaksi... selittää myös sen, miksi ovistikut näytti aina pelkkää positiivista, vähän ihmetetty :| PCO todettiin.

Tuossa siis vähän taustoja, nyt haluaisin kuulla vähän teidän kokemuksia ja mielipiteitä tähän mun tilanteeseen.
Eli tosiaan menkoista ei tietoakaan, pelkkiä välivuotoja (ruskehtava, ehkä pari tippaa verta). Gyne kuitenkin käski aloittaa Clomikuurin yhden tällaisen välivuodon kohdalla. Eli vuosin yhden päivän, käski aloittaa siitä laskemaan kiertoa, 3-5 pvänä otin 1 Clomi/pvä ja sitten oltiin miehen kanssa ahkerasti petipuuhissa 11-20 pvän kieppeillä. EI kuitekaan millään tavalla kontrolloinut tilannettan ultralla.
Nyt mennään kierron 28 pvää ja olen taas vuotanut noita "välivuotoja" miten sattuu n. vkon ajan. Tuskin niitä menkkoja nytkään tulee, ihmettelin jos pyytää taas aloittamaan nuo Clomit, vaikka ei kunnon kuukautisia ole tullutkaan.
Olis kiva kuulla, onko kaikilla ollut noita kontrolliultria ? Tuntuu vähän hullulta syödä noita clomeja, jos ne eivät tepsi...

Käy raskaammaksi tämä kokoajan, piristää kyllä katsoa miten postiivisia monet jaksaa olla, vaikka yritystä on takana jo paljon pidempäänkin. Minä vaan olen sellainen "heti kaikki mulle, nyt" - ihminen... pitkää pinnaa tämä ainakin vaatii !!!

Ansu82 olen muistaakseni oman tarinani tänne ketjuun kirjoitellut, mutta vastaanpas nyt omien kokemusten perusteella. Eli mulla oli ja on varmaan edelleen (kun imetys loppuu) kierto mitä sattuu, pääasiassa just tuollaista "välivuoto"-tyyppistä vuotelua ja tooosi pitkät kierrot. Aika erikoiselta kuulostaa tuo clomien aloitus, kun ei varmuutta siitä onko kyseessä ihan oikeasti menkat vai ei...Mullahan kuukautisia vastaava vuoto saatiin molempia lapsia yritettäessä aikaiseksi ainoastaan Terolutilla ja sit kun vuoto sillä alkoi aloitettiin clomit kp 3-7. Ja mulla oli ultra JOKAISESSA clomi-kierrossa niin ennen inssiä kuin vielä inssin yhteydessäkin munasolun irtoamisen varmistamiseksi. Mulle gyne sanoi että clomien yhteydessä on aina ultrattava varsinkin kun kyseessä PCO, koska riski useamman munasolun irtoamiseen taikka hyperstimulaatioon on aina olemassa-ja vastaavasti pco:laisilla on mahdollista myös se, ettei clomeilla ole vastetta, joten senkin takia olisi syytä ultrata. Itsellenihän kävi viimeisessä clomi-kierrossa juuri noin, etteivät clomit enää tehonneetkaan, vaan ilmeisesti tapahtui ihan luomuovis, josta meidän pikkukakkonen sitten sai alkunsa. Kovasti tuntuu käytännöt vaihtelevan tässä asiassa, mutta meillä on ollut melko tarkka seuranta noiden clomien kanssa ja ihan julkisella puolella oltiin hoidoissa.

Kovasti tsemppiä ja plussatuulia niin sulle kuin muillekin! :flower:

Kiitos paljon vastauksesta hilunen
täytyy nyt kysyä, että mikä tämä hyperstimulaatio riski on ?
Tämä mun gyne oli niin olevinaan asiantunteva ja sitten mun mies lueskeli näitä palstoja ja ihmetteli mulle ääneen miksei mua pyydetty lainkaan kontrolliultraan.
Gyne pyysi laittamaan väliaikatietoja hänelle sähköpostilla ja olen laittanutkin, ei vaan ole takaisin kuulunut mitään.
Kuinka nopeasti ne muuten yleensä tutkii miehen siittiöt ?
Entä miten monta kuuri teille muille on syötetty noita clomeja putkeen ?
Mun gyne sanoi, että max.3 ja sitten piikille.

Ansu: Meillä sai ihan pyydettäessä lähetteen miehen sperma-analyysiin. Se kun ei ole mitenkään monimutkainen tai kalliskaan tutkimus ja kuuluu ihan perustesteihin, joita tehdään kun hoitoja aloitellaan.

Minusta on myös outoa, ettei sua ole ultrattu! :eek: Hyperstimulaatio tarkoittaa munarakkuloiden liikakasvua, jonka seurauksena vatsaonteloon kertyy nestettä ja nestetasapaino häiriintyy. Se voi olla jopa hengenvaarallinen tila, jos sitä ei seurata tai potilas ei tunnista oireita. Kuten hilunen jo sanoikin, PCO:sta kärsivillä clomit eivät usein tehoa alhaisilla annostuksilla (kuten minulla), joten siksikin olisi tärkeää ultrata hoidon aikana.

Muisku: Ei ole vielä vuoto alkanut. Pikkaisen sellaista kirkasta verta tulee ponnistaessa ja kivut kovenevat hissukseen. En tiedä mikä megatsunami sieltä on tulossa, mutta taitaa se kuitenkin olla tulossa! :kieh:

Kiitoksia Pantalaimonillekin vastauksesta!

Juttelin juuri yhden kaverin kanssa tuossa jolla on myös PCO (ja kaksi lasta), kertoi ettei sitäkään oltu ultrattu. Ainoastaan ihmetteli sitä, että syön pelkkiä clomeja, eikä kuukautisia ole laitettu alkavaksi mitenkään... kun aloitin nuo clomitkin vaan sellaseen välivuotoon.
Luin tuossa ajemista teksteistäsi että olit saanut noista clomeista sivuvaikutukseksi vatsakipuja. Mullakin oli tuossa kp 21-25 vatsa melkosen kipeä, niinkun kuukautiskipuja... semmosia krampin tyylisiä.

Haluaisin kysyä vielä miten olette puhuneet näistä asioista muille, perheelle/ystäville ?
Mä olen parille ystävälle maininnut, oon muutenkin kova puhumaan asioista ja tuntuu vaikeelta pitää tällaista asiaa sisällä, joka itseä painaa lähes kokoajan... Jos kovin monelle kertoo, se menee vaan helposti siihen että sitten asiaa saa olla kokoajan jonkun kanssa kääntelemässä.

Ansu82 Mäkin olen tainut joskus johonkin kirjoittaa tarinani, mutta tässä uudelleen kun pohdit näköjään niitä kysymyksiä mitä minäkin puoli vuotta sitten. Eli mä jätin pillerit pois 11/07 ja samantien alettiin olemaan ilman mitään ehkäisyä (tulkoon jos on tullakseen meiningillä) . Yhdet kuukautiset tulivat jouluna 07, mutta sen jälkeen niitä ei sitten kuulunutkaan. Menin yksityiselle gynelle maaliskuussa ja hän totesi ultran perusteella PCO:n! En ollut ikinä kuullutkaan koko taudista...Samantien aloitin clomit 2 tabl./pvä (kuulemma clomit voi aloittaa suoraan kun vauva on toiveissa). Ja mua ei pyydetty kontrolli ultraan. No kolme kuuria söin putkeen ei kertaakaan ultrattu. En tullut myöskään raskaaksi. No nyt minulle tuli pieni tapaturma ja leikkaus, joten olen sellaisessa välivaiheessa. Tosin kävin kesällä Väestöliitossa ja siellä oli erinomaista asiantuntevuutta. Mulle todettiin edelleen PCO, ja määrättiin clomit + terot sitten kun seuraavat kuukautiset tulevat leikkaukseni jälkeen. Koska sain luonnollisesti tulemaan toiset kuukautiset soitin lääkärille, joka totesi, että seuraavasta kierrosta aloitan suoraan clomit 2 tabl/pvä vauhdilla. Hän sanoi että kontrolliultra on todella tärkeä monisikiöraskauksen ehkäisyksi! Itse sitten ihmettelin ettei minulle oltu tehty mitään aikaisimmilla kerroilla, ja hän sanoi että lääkäreitä löytyy paria eri koulukuntaa, mutta että kontrolliultra on kyllä todella tärkeä. Hän sanoi etten tarvitse teroja, koska clomit olivat jo aikaisemmin saaneet kuukautiskierron käyntiin. Clomeja syön vielä toiset 3 kuuria putkeen ja sitten katsotaan tilanne uudelleen! Nyt myös miehenikin menee spermatestiin ihan vain varmuudenkin vuoksi, vaikka se PCO on varmasti se syy tähän tilanteeseen. En tiedä saitko mitään selvää tekstistäni... :)

Ystäville en pahemmin ole kertonut. Olen kova puhumaan eikä asia minua mitenkään hävetä, en vain halua että kaikki alkaa koko ajan kyselemään, että joko? Muutama ystäväni, sisko ja vanhempani tietävät. Se riittää mulle!

Tsemppiä sinulle! Itse jännitän alkaa kuukautiset tällä viikolla, vai olisiko raskaana???!!! jännät paikat...

Hei Velvet Kiss ja kiitos myös sinulle vastauksesta, helpottaa kuulla että löytyy kohtalotovereita.
Mulla alkoi nyt tänä aamuna kuukautiset :( tai ainakin runsaampaa vuotoa kun moniin aikoihin, että kyllä nuo clomit ainakin jotain vaikuttivat, nyt on kp29, että sekin aika normaali. Toisaalta ihan hyvä fiilis, mutta toisaalta tietenkin pettynyt.
Ajattelin että soittaisin tänään gynelle ja kysyisin otanko vielä 1 clomin 3-5 kpvinä, vai otanko jo kaksi. Ja kysyn samalla josko hän ottais mut kontrolliin, näkis edes että saako nuo mun oviksen aikaan.
Onko sulle Velvet Kiss puhuttu jatkosta ? Jos ei nuo clomit nyt tehoa, niin mitä sitten ?

Tsemppiä myös sulle !! Toivotaan parasta...

Ansu juu ehdottomasti pyydät sen ultran. Mullekin terotettiin sen tärkeyttä sillon väestöliitossa. Tosin ei joka kierrossa ultrattu kun löydettiin sopiva annostus, mut sit mulla taas kierto veny ja se 1tbl/pv ei enää riittänyt niin sit nostettiin annostusta ja taas ultrattiin. Mul clomit toi oviksen silti aika harvoin ja lopulta piikitin puregonia inssikiertoo varten. Se tehos hyvin ja tosiaan siitä inssistä tyty sai alkunsa.
Sulla ilmeisesti ovis on tapahtunut kun hyvät kp:t ja runsaampi vuotokin, et ehkä se lekuri käskee jatkaa samal annoksel, mut silti pyytäisin sitä ultraa!

Kiitti Muisku78 tiedoista.
Mulla on soittoaika klo. 13 tänään ja aion pyytää ultraa...
Nyt uutena on pakko kysellä lisää "tyhmiä". Täällä puhutaan inssistä ja tätistä, mitä tarkoittavat ? Oon vasta hetken seurannut näitä ja välillä pihalla kun lumiukko :)

^no täti tarkottaa kuukautisia :) ja inssi on siis inseminaatio. Eli vähän "lievempi" lapsettomuushoito jossa miehen spermaa ruiskutetaan suoraan sellasella injektioneulalla naisen sisään ovulaatioaikaan ja ovulaatio usein, kuten mulla, on ensin aikaansaatu niillä clomeilla tai vähän vahvemmilla hormoneilla joita piikitetään mahaan. Tämän sä saatoit kyl tietääkin...toi lyhenne vaan ehkä hämäs.

Oikeassa olit Muisku78gyne sanoi, että jatka samalla annostuksella.
Olin lenkillä kun se soitteli eilen ja unohdin aivan kysyä siitä kontrolliultrsasta, laitoin kyllä just sähköpostia ja kysyin asiasta.
Kuukautiset aloivat viime yönä kunnolla, eli kp 30. Aika jännä fiilis kun on pitkästä aikaa oikeen tällaiset kunnon kuukautiset. Eilen mieli oli tosi maassa, mutta nyt lähdetään taas uteen kiertoon odottavin mielin, uutta puhtia täynnä :) on tämäkin touhua.
Eli clomia 5pvää perjantaista alkaen. Menee vaan vähän vaikeaksi tämä kun ollaan mökkeilemässä mun vanhempien kanssa oviksen aikaa :) mielikuvitusta tarvitaan :ashamed:

ansu miula ei ollu mitään seurantaultraa kun käytin clomeja ja vatsakipuja kyllä oli sun muuta.Nyt kun kävin viimeeksi yksityisellä niin sanoi että kun rupean taas syömään clomeja niin täytyy mennä yksityiselle ultraan.Julkisella ne ei ultraa :|
Oon puhunut hoidoista vanhemmilleni ja ystäville (läheisille)..en pystyisi pitämään sisälläni."Lapsettomuuden surusta" ei pysty puhumaan enkä halua puhua kellekkään läheisistäni,koska sen tajuaa vain sellainen henkilö joka itse on myös kokenut sen /kokee.

Viikonloppu takana ja mitään ei näy eikä kuulu. Paitsi kauhean paljon valkkaria ja finnejä! :kieh: Eli tänään kp 49 eikä mitään kuulu eikä näy. Soitin tänään lääkärilleni, joka ihmetteli myös asiaa. Sain siis ovisplussan kp 30 ja joka kerta tätä ennen ovisplussan jälkeen on kuukautiset tulleet säännöllisesti (siis ovulaatiosta), mutta nyt ei kuulu mitään. Ja kyllä olen raskaustestejäkin tehnyt, mutta negaa ne näyttävät...Nyt siis aloitan terot (ensimmäistä kertaa) ja samalla myös clomit 2 tbl/pvä vauhdilla (tämä on siis neljäs clomikiertoni, tosin mulla oli tässä muutama kuukausi luomua tuon raajaleikkauksen takia), koska ne toimi minulla ainakin viimeksi. Se hyvä asia on että nyt kierrot eivät ehkä veny enää näin pitkäksi, mutta mitä helkuttia tuo ovisplussa tuli kun kerran kuukautisia ei kuulu. Voi olla että mun kovat kipulääkkeet ja tulehduskipulääkkeet sekä verenohennuspiikit ovat estäneet jo heti alkuunsa koko hedelmöittymisen... :'(

Ansu Mä siis menen aloitan nyt terot ja clomit ainakin muutamaksi kierroksi ja mies menee spermatestiin lähiaikoina. Jatkosta ei vielä ole puhuttu sen kummempaa. Katotaan nyt nämät muutamat clomikierrokset, jos miehen uimarit hyviä!

Tsemppiä kaikille! :heart: :heart:

Moi kaikki!

Uutena ilmoittaudun mukaan tähän pinoon. Meillä siis vaaviyritys alkanut 09/07 ja nyt sitten kun vuosi melkein tullu odoteltua turhaan, niin ollaan hakeuduttu tutkimuksiin yksityiselle. Aiemmin mulla muutaman kerran ultrattu kohtu ja munasarjat ja kaikki ollut ok, ei koskaan ole mainittu mitään erikoista niistä. Viime viikolla sitten ultrassa todettiin monirakkulaiset munasarjat, muuten normaalit hormonitasot. Kierto ollut kyllä aina suht pitkä ja epäsäännöllinen (noin 30-45kp) ja lääkäri epäili, ettei ovulaatiota sitten useinkaan tapahdu.Nyt sitten oottelen tätiä kylään (kerrankin) ja sitten aloitetaan ekan kerran kokeilemaan clomeilla...eli kp3--> 5pvää clomeja ja kp 10 seurantaultra ja munajohtimien aukiolotutkimus. Miehen simpat testaillaan kans, toivon niiiiiiiiiiiiiin ettei enää mitää muuta ikävää yllätystä löydy...

Onkos täällä muita, joilla on ensin todettu terveet munasarjat ja sitte joku toinen antaakin ikävän diagnoosin? Mietityttää, että ilmeisesti monirakkulaisuus sitten vaihtelee eri aikoina ja kierrosta riippuen...tarttisin niin tsemppikannustusta, että jo clomeilla vois olla apua täs asiassa....voiko siis pelkillä clomeilla oikeesti olla vaikutusta ja toivottu lopputulos?Vahvemmat hoidot tuntuu täs vaihees viä pelottavilta...

Ollaan mieheni kanssa vajaa kolmikymppisiä ja esikoista siis kaipaillaaan ...vaikeeta on välillä tän vuoden aikana ollu, monet tunteet jo käyty läpi, mutta nyt toivon, että clomit auttais tässä haaveessa....mukava kun täällä on muitakin samassa tilanteessa olevia. Tsempit kaikille :heart:

stellina Miula kun eka kerran ultrattiin munasarjat niin lääkäri ei puhunut mitään PCO:sta.Myöhemmin sama lääkäri totesi että "helminauhaahan tämä on täynnä..eli PCO" :| En osaa vastata tuohon että vaihteleeko se miten eri aikoina ja kuukausina.Kai se sitten vaihtelee kerta eka kerralla lääkäri ei sanonut mitään.

Aijemmin kerroinkin tuola mutta miula auttoi clomit.Tosin 6kk söin ensin ilman vaikutusta ja sitten oli n. vuoden tauko clomeista ja sitten kun taas alotin kuurin niin tärppäsi ekasta.Toivotaan että clomit auttaa siulakin. =)

Ansu meillä tutkittiin miehen siittiöt automaattisesti heti sen jälkeen kun mun PCO oli selvinnyt ja suunniteltiin ekaa inssiä. Samoin nyt tällä toisella inssikierroksella tutkittiin mies uudelleen ennen ekaa inssiä. Ite söin clomeja ainoastaan inssin yhteydessä ja noita inssejä olis tehty korkeintaan kolme kummallakin yrityskerralla-mut muistan jostain lukeneeni, että clomeja saisi käyttää "putkeen" korkeintaan puoli vuotta kerrallaan. Jännä kyllä miten käytännöt tuntuu vaihtelevan ja että sullekin todettu että kolme kiertoa vaan clomeja ja sit piikille, jos ei kerran ole edes varmuutta niiden vasteesta taikka miehen sperman laadusta. Meillähän nimittäin löytyi vähän vikaa myös miehestä, ei kuitenkaan ole esteenä raskautua ihan perinteisellä menetelmällä.

Alkuperäinen kirjoittaja vip1:
miula ei ollu mitään seurantaultraa kun käytin clomeja ja vatsakipuja kyllä oli sun muuta.Nyt kun kävin viimeeksi yksityisellä niin sanoi että kun rupean taas syömään clomeja niin täytyy mennä yksityiselle ultraan.Julkisella ne ei ultraa :|
quote]

Täällä kyllä tosiaan ultrattiin joka clomikierrossa ihan julkisella puolella, hoidot sujui muutenkin molemmilla kerroilla tosi sujuvasti ja varsin nopeaan tahtiin.

Ompas täälä ollut hiljaista :| Mites teillä kaikilla menee? Mie tänään alotin terolutit jotta saisin menkat tulemaan.Ihmettelin vain ku lääkäri sanoi että alota sen ohjeen mukaan mikä pakkaus selosteessa on.Pakkaus selosteessa luki " läkkärin ohjeen mukaan" :eek: Löysin 05 vuodelta vanhan tero reseptin ja siinä oli ohjeena kp 15-25.Syön nyt sitten sen mukaan.Onko teillä kellään ollu käytössä terolutteja?Minä kiertopäivinä ootta syöny niitä?
Aurinkoista ja plussatuulista syksyä kaikille :hug:

Pitäisköhän nuo PCO:sta kärsivät -ketjun tyypit houkutella tähän ketjuun? Mietin sitä jo silloin, kun ekaa kertaa näin ton uuden PCO-aloituksen.

Hiljaista on tosiaan tässä ketjussa ollut. Ihmiset taitaa kirjoitella enemmän Odotuksen odottajiin ja muihin yleisketjuihin.

Vaan kun nyt tätä vastausta aloin kirjoittaa, niin laitetaan nyt tuoreimmat omanapa-kuulumiset tännekin: Diane Novat lopetettiin elokuun lopussa Väestöliiton lääkärin kanssa tehdyn hoitosuunnitelman mukaan. Pari viikkoa sitten otin käyttöön metformiinin, sen annostus nousee 1500 mg:aan tämän viikon keskiviikkona. Sillä annostuksella sitten ilmeisesti jatketaan toistaiseksi. Tänään menossa kp24/~43-46 ekaa pillereiden jälkeistä kiertoa, oviksesta ei toistaiseksi ole ollut tietoakaan.. :| Saas nähdä, kuinka pitkä tästä kierrosta tulee vai tuleeko luomumenkkoja ollenkaan.

Moikka kaikille. Tosiaan on hiljasta ollu, itsekkään en ole täällä hetkeen käynyt.
Mä söin yhteensä 3 kiertoa Clomeja ja viimmesellä otin 2 kerralla, tuolloin gyne ultras eikä näkynyt mitään, ei ainuttakaan johto folikkelia ja rakkuloita oli vain tullut huimasti lisää.
Nyt varattu aika yksityiselle (Felicitas), mies jättää näytteensä huomenna ja perjantaina lääkäriaika. Saas nähä miten lähtevät hoitamaan, vähän jännittää...

MOikka! Nyt vasta huomasin tämmöisen ketjun. Taisi tämä olla pudonnut reippaasti kun en huomannut tätä ennenkuin kirjoitin tuon Pco:sta kärsivät, mutta nyt sitä täällä ollaan, ;)

Eli mulla on pco, mutta raskautumisessa ei sinänsä ole ongelmaa, olen meinaan ollut jo sen 3 kertaa raskaana... ne ovat vaan päättyneet aina surullisesti.. :'(

Nyt sitten oottelen tätiä... tai enemmän kyllä plussaa taas... ja kierron 3-5pv menen verikokeisiin ja 10-14 ultraan ja katsotaan mitä tuolla tapahtuu, sitten varmaan aloitan clomit uudelleen pienemmällä annoksella kuin viimeksi... kesällä söin yhden kuurin ja folleja oli niin paljon että hyvä kun osas laskea.

vip1: Mä aloitin terot aina 3 päivää oletetun oviksen jälkeen, jottei ne häiritse ovista. Eli tikutin tai olin käynyt ultrassa ja sitten osasin ne aloittaa.

Nyt pitää mennä, mutta palataan... tsau! :wave:

Yhteistyössä