H
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
pienituloiselle jonka kuukausitulot on noin 500e tuo on iso summa. Pakkohan minun ne oli maksa kun ei poika saa vielä elokuussa opintotukea, mutta kirjat oli oltava kuitenkin.
Eikös se ole ihan normaalia että opiskelija tylskentelee kesät ja jopa talvella loma-ajat tai jopa arkena kun vain pystyy?
Mulla menee jo kauppaan tollanen summa...kerran kun käy...
Miksei poikasi ole kesätöissä tienaamassa seuraavan vuoden kirjoihin rahoja???
Siivous yms hanttihommia on kaikille ahkerille ja reippaille. Myös Rollossa.
ostit kerralla koko lukukauden kirjat? se ei ole kannattavaa, koska kirjat voivatkin jostain syystä vaiohtua. MEidän pojallalin äikän kirja on vaihtunut, viime vuonna oli eri äikän kirja joten olis sapettanut jos TURHAAN olisin ostanut kirjat ja niitä ei tarvittaisikaan. tytölle kävi myös niin että eka kerralla ei pääsyt enkusta läpi ja kun meni seuraavana vujonnauusimaan sen kurssin olikin kirjasarja vaihtunut. Vähän harmitti niitäkin jotka olivat turhaan jo ostnaeet koko vuosen kirjat valmiikis. usein tulee muutoksia vielä viime tipassa joten kirjoja ei kannata ostaa etukäteen
Ja kun sotaa käytettyjä fb-kirppis ym nettikirpparit ovat näiss hyvä apu myös, Sin käytettyjä kirjoja sieltäkin ihan 5e:lla.
Meidän lapsille onneksi käy peruslaskin kun lukevat lyhyttä matikkaa kumpikin, sellaisen peruslaskimen millä liukioss apärjäää ostin jameralta hintaan 9.90
Täällä suuressä pääkaupungissa ne alkavan vuoden kirjat voi tarkistaa netistä koulun sivuilta kirjalistasta. Jos joku on vielä epävarma, siellä lukee, että ilmoitetaan myöhemmin tms. Eri lukuvuonna voi kirjasarja vaihtua, mutta ei kyllä kurssien välillä, jos sitä ei ole ennakkoon ilmoitettu. Minä saattaisin kyllä ostaa vaikka kaikki lukuvuoden kirjat kerralla, esim englannin kurssit 4-6, mutta eipä ole niin paljon ylimääräistä.
Lisään vielä, että jos aloittaa nyt varsinkin pitkänmatematiikan, kannattaa ostaa graafinenlaskin, koska nyt tehtävät yo kirjoitukset on suunniteltu niin, että sellaista käytetään. Tavallisellakin pärjää, mutta tuolla uudella saa kyllä etua ( kuulemma).
juu mutta jos lukee lyhyttä matikkaa peruslaskin riitää turhan sitä liian heinoa ostaa kun ei sitä tarvii.....
juu ei tarviikkaan enkä ole miesmäinen silti vaikka en meikkaa, en käy jakahoidoiss jne. Mun pitkät hiukset elikkaa mun mies tarvittessa.
ostit kerralla koko lukukauden kirjat? se ei ole kannattavaa, koska kirjat voivatkin jostain syystä vaiohtua. MEidän pojallalin äikän kirja on vaihtunut, viime vuonna oli eri äikän kirja joten olis sapettanut jos TURHAAN olisin ostanut kirjat ja niitä ei tarvittaisikaan. tytölle kävi myös niin että eka kerralla ei pääsyt enkusta läpi ja kun meni seuraavana vujonnauusimaan sen kurssin olikin kirjasarja vaihtunut. Vähän harmitti niitäkin jotka olivat turhaan jo ostnaeet koko vuosen kirjat valmiikis. usein tulee muutoksia vielä viime tipassa joten kirjoja ei kannata ostaa etukäteen
Ja kun sotaa käytettyjä fb-kirppis ym nettikirpparit ovat näiss hyvä apu myös, Sin käytettyjä kirjoja sieltäkin ihan 5e:lla.
Meidän lapsille onneksi käy peruslaskin kun lukevat lyhyttä matikkaa kumpikin, sellaisen peruslaskimen millä liukioss apärjäää ostin jameralta hintaan 9.90
kyllä ainkin pojan lukiossa viime vuonna käytetiin eri äikkää, skoska äikän ope vaihhtui, kyllä ne vaan vaihtuu. eikä tästä olut mitään ilmoitetu, vaan kaikille kerrotiin vasta koulun alkaessa että kirjasarja on muutunut. Toki minä muistan mit kirjaa poika ykkösluokalla luki ja tyttäystäävnsä on samassa lukiossa smalal luokalla aj hänkin ihmetteli tätä vaihdosta. kesken kurssin se vaihto tuli.
Lukiolaisten Kirjakauppa on kans semmonen nettipulju, josta saa käytettynä, Jämerän lisäksi
Itte ku olin lukios niin hyvin uskalsi syksyllä hommata koko lukuvuoden kirjat koska ei ne kesken vuotta vaihtunu. Itte ostin lähes kaikki uutena ja itte ne maksoon suurimmaksi osaksi.
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;28834812:Itse olen kyllä käynyt pitkän matikan ihan perusfunktiolaskimella. Onko lukion kurssit sitten jotenkin muuttuneet noista ajoista?
Keväällä 2012 kirjoituksissa ensimmäistä kertaa sai käyttää piirtävää eli graafistalaskinta. Kirjoituksissa 12-13 niistä ei vielä ollut niin suurta hyötyä, koska yo kirjoitukset tehtänee noin 2v etukäteen ja näiden kirjoitusten tehtävät oli laadittu ennen tuota graafisten hyväksymistä. Nyt seuraavat kirjoitukset, ainakin kevät 14 eteenpäin, on laadittu silloin, kun on tiedetty, että piirtävää laskinta saa käyttää. Tehtäviin ei enää vaadita merkitsemään kaikkia vaiheita, vaan painopiste muuttuu siten, että yhtälö on osattava laatia (liekö aikaisempaa vaativampia) ja tiedot syöttää laskimeen ja tulos ratkaisee. Perinteiselläkin laskimella pärjää, mutta koska tehtävät laaditaan siten, että käytössä saa olla graafinen laskin, sitä suositellaan hankittavaksi hyvissä ajoin, jotta oppii sitä käyttämään. Pakollinen se ei siis ole, mutta lämpimästi sitä suositellaan.
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;28834937:Okei. Jotenkin kuulostaa vähän epäreilulta, mutta kai sille on syynsä.
Kai tää jotenkin liittyy siihen, että nykyaikaista teknologiaa kannustetaan käyttämään. Mutta moni on sanonut, että laskimen hienouksista ei ole mitään hyötyä, jos ei hoksaa, miten asia "lasketaan" ja millainen yhtälö pitää tehdä. Tavallaan ei sitten helpolla saa myöskään niitä irtopisteitä hyvästä yrityksestä. Toki varmaan edelleen,jos välitulos on oikein. En tiedä helpottaako. Oma esikoiseni luki pitkää matikkaa ja kirjoitti keväällä 12 mutta ei matikkaa ( osin tuon laksin jutun vuoksi, kun oli vaan tavis laskin). Nuorin on nyt menossa lukioon 2. luokalle ja hänelle ollaan juuri ostamassa graafistalaskinta. Mutta on siis kirjoitukset matikassa muuttuneet, ihan kuten reaalikin on muuttunut minun ajoistani tai no itse asiassa kaikki on muuttunut, ei ollut tekstitaitoa eikä kielissä samanlaisia kirjoituksia kun nykyisin... Niin se menee.