HUHUH, meni "vaan 130e" Lukiokirjoihin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rollolainen

Vieras
Vaikka ostin osan käytettyinä. Oli pojan lukiossa vaihtunut äikän ope ja tetenkin piti koko kirjasarja vaihtua sitten kanssa ihan uuteen jossa pelkästään yksi lukukirja maksaa melkein 50e. Tehtäväkirja teitenkin päälle. Onneksi en ostanut koko vuoden kirjoja valmiiksi olis ollut turha ostos ne äikän kirjat.
Nää äikänkirjat ei edes hyödytä mua mitenkään, kun aloitan aikuislukion näitä ei siellä käytetä. täytyy kyllä olla sitten TODELLA hyvät kirjat jos noin paljon maksavat

Taitaa olla Särmä tuo kirjasarja. Meilläkin nuorimmalla. Jos se yhtään lohduttaa, niin siinä on useampi kurssi samassa kirjassa..

siihen tulee samaan kuitenkin ne tehtäväkirjat vielä. Onnski vertilin hintoja ja sian tialttua sielät mistä oli halvin. Suomalaisessa kirjakaupassa oli liikkeessä 58e, nettitilauksena 50,05 ja jameralta kun tialsin se olikin vain 45.90. Kyseessä aivan sama kirja. Jameralta saa myös käytetyt halvemmalla kuin Suomalaisesta kirjakaupasta. siltikin viakka laksee postikulut päälle

käske pojan jatkossa lainailla kavereiltaan, joilla eri jaksossa samat kurssit, kirjoja. Nyt ekassa jaksossa se ei tietty olis onnistunut äikän osalta. Joitain äikän kirjoja ei omaksi kannata ostaa.

On se kumma, kun koulut eivät esimerkiksi vuokraa oppikirjoja oppilailleen. Sen sijaan pitää jostain syystä ostattaa kaikille uudet ja vielä estää kirjojen kierrätys vaihtamalla kirjasarjaa tai niiden ainoaa hyväksyttyä painosta parin vuoden välein.

[QUOTE="jenny";28829624]käske pojan jatkossa lainailla kavereiltaan, joilla eri jaksossa samat kurssit, kirjoja. Nyt ekassa jaksossa se ei tietty olis onnistunut äikän osalta. Joitain äikän kirjoja ei omaksi kannata ostaa.[/QUOTE]

Tähän särmään kuuluu tuon kalliin paksun kirjan liäsksi tehtäväkirjat, jotka meiletäni pitää olla uusia. mitä sinä oppii jo ottaa jonkun missä on jo tehtävät tehty. poika on lkainannut siskoltaan paljon kirjoja, ja kaikki hisssan kirjat on sikon vanhoja, mutta tämä sarja on aivan uusi. Äikän kirjat olis sanut siskolta lainaksi jos olis ollut se miklä ennekin. Matikka oli palkko ostaa kun oli eri sarja kuin siskollaan, no ne säästyy mulle =)
ja matikan kirjan ostin käytettynä sekä biologian muut oli ostettava uutena.

Miksi ei saa? Meillä ainakin esikoiselle tuli opintotuki tässäkin kuussa. Olisikohan kela tehnyt virheen kohdallamme?!?!?

Ei lukiolaiselle tule elokuussa opintotukea, ei ole tytärkään saanut ei viime eikä tänä vuonna. Se maksetaan vasta syyskuussa se eka tuki. Opintolaina on eri asia, mutta sitä ei meillä kumpikan nosta.Myöskään asumislisää ei elokuusa makseta LUKIOLAISELLE, amamtikoululaisesta en tiiä

Tähän särmään kuuluu tuon kalliin paksun kirjan liäsksi tehtäväkirjat, jotka meiletäni pitää olla uusia. mitä sinä oppii jo ottaa jonkun missä on jo tehtävät tehty. poika on lkainannut siskoltaan paljon kirjoja, ja kaikki hisssan kirjat on sikon vanhoja, mutta tämä sarja on aivan uusi. Äikän kirjat olis sanut siskolta lainaksi jos olis ollut se miklä ennekin. Matikka oli palkko ostaa kun oli eri sarja kuin siskollaan, no ne säästyy mulle =)
ja matikan kirjan ostin käytettynä sekä biologian muut oli ostettava uutena.

Kannattaa tehtäväkirjojenkin tehtävät tehdä aina vihkoon, niin pystyy nekin myymään eteenpäin käytön jälkeen. :)

Ihan on lukiolainen tämä meidänkin lapsukainen. Että turhaan painottelet.

saiko hän kesäopintotukea, silloin on eri asia. kuitenkin kelan päätöksissä KUMMANKIN kohdalla on ollut niin että elokuussa ei saa, vaikak tukioikeus malkaakin elokuusta. myöskään asumislisää ei ole saanut kesä-elokuussa. Toki nämä tiedän kun olen näm päätökset llukenut ja yhdessä nuorten kanssa täyttänyt ja asia kelalta vielä tarkistettu

saiko hän kesäopintotukea, silloin on eri asia. kuitenkin kelan päätöksissä KUMMANKIN kohdalla on ollut niin että elokuussa ei saa, vaikak tukioikeus malkaakin elokuusta. myöskään asumislisää ei ole saanut kesä-elokuussa. Toki nämä tiedän kun olen näm päätökset llukenut ja yhdessä nuorten kanssa täyttänyt ja asia kelalta vielä tarkistettu
Ei ole saanut kesäopintotukea.

tukioikeus ei tarkjoita sitä että saa tukea. Lukee noisskain papereiss aettä opintotukiopikeus alkaa elokuusta muta ensimmäinen maksu on vasta syyskuussa.

Joo neljäs nuori käy lukion kakkosta voin sanoa että kirjoihin olen laittanut muutaman satasen vuosien saatossa. Meillä paljon lainailevat kirjoja toisiltaan vastavuoroisesti.
Ainoa mikä nyt pänni meidän kauppa johon kirjat tulee oli viime talvena myynyt vanhaa painosta joten niitä onkin nyt sitten turha yrittää myydä enää.
Mutta rahan voisi laittaa turhempaakin kuin lastensa tulevaisuuteen.

Kannattaa tosiaan lainailla niitä kirjoja. Ja ei myöskään kannata uskoa opettajia, jotka sanovat, että vanhalla painoksella ei pärjää vaan pitää ostaa uusi. Mulla oli mun isoveljen vanhat oppikirjat, jotka olivat jo useita vuosia vanhoja ja opettajien mielestä vanhat painokset ei kelvannut. Kerran kävin koko englannin kirjat läpi, vanhan ja uuden painoksen ja ainoastaan yksi tehtävä ja yksi faktalaatikon otsikko oli muutettu uudessa painoksessa.

[QUOTE="vieras";28829735]Kannattaa tosiaan lainailla niitä kirjoja. Ja ei myöskään kannata uskoa opettajia, jotka sanovat, että vanhalla painoksella ei pärjää vaan pitää ostaa uusi. Mulla oli mun isoveljen vanhat oppikirjat, jotka olivat jo useita vuosia vanhoja ja opettajien mielestä vanhat painokset ei kelvannut. Kerran kävin koko englannin kirjat läpi, vanhan ja uuden painoksen ja ainoastaan yksi tehtävä ja yksi faktalaatikon otsikko oli muutettu uudessa painoksessa.[/QUOTE]

juu tyttärellä oli ollut uskonnosta vanha painos, hyvin pärjäsi sne kanssa. Siitä puuttui van yksi tehtävä, mutta sen sai hyvin hyvin kosattua keverilta ja jotkut asiat olieri sivuilla kuin kaverin kirjassa, muuten oli ihan samat asiat

Yhteistyössä