HUHTIVAUVAT 2009 *Marraskuussa*

AAM
kadak onnea Tikrun unikouluun ja tsempityksiä muittenkin unikoulukoetuksiin.. :)
inkkunen :eek: herrankiesus !!
me ei herätty viime yönä kertaakaan.. tai siis en ainakaan minä :D ja siis kunnolla.. kuulin unen läpi kun semmoi vieteritähti soittorasia soi hetken mutta sekin loppui äkkiä se soitto että oisko tyttö sillä hetken räplännyt ja unohtanut sitten ja jatkanut uniaan?
no sanomatta paras ei tää ole voinut käydä näon helposti??
huomannut olen että kyllä 4-5 ateriaa vaatii jotta tuo unikoulu toimii.. :/ niin jatkuvasti saa olla syöttämässä sit.. mut kyllähän nää kuluttaakin toisaalta.
ruokataulutus menee meillä aika lailla kolmen tunnin välein: 9, 12, 15, 18, ja 20.30 js tissit päälle 4-7 krt päivässä, vähän riippuu..

Alkuperäinen kirjoittaja milkystern:
Mulla olisi teille arvon äiteet yksi mielestäni tärkeä kysymys!!!!

Eli te joiden vaavit syövät kiinteitä ja juovat pullosta.Paljonko annatte nesteitä päivässä?
En tiä tarkoititko nyt sit jatkuvassa pulloruokinnassa olevien vauvojen mammoja että vastaisi mut sanonpa kuite meidän jutut :D

tähän vielä joka aterialla ruoan päälle lipittää vetää nokkamukista tovin tai sellaisia sippejä annan 10:nisen kertaa hörppii mitä hörppii.. sit tarjoan sitä tissiä harvase kerta, kieltäytyy kyllä jos ei hälua. Määrästä en osaa sanoa kuinka paljon saa mutta ei ainakaan liian vähän :whistle: musta tuntuu että vaippa on jo parin tunnin päästä aina iiihan lits läts..

viikendiä kaikille.. :wave:
 
Huomenta :flower:

happy, hienostihan tuo sujuu unikoulu (tai ei tissiä yöllä -koulu) teilläkin! Mites Säde ja hemuli ja aam?

Me päätettiin jo etukäteen, että kuuden aikaan voi antaa tissiä ja ottaa viereen nukkumaan ja sitä ennen ilman tissiä pinnasängyssä. Meillä selvästi itku oli kovempaa ja erilaista mun sylissä, joten mies hoiti alkuyön ja mulla oli korvatulpat. Oli ihanaa nukkua, kun tiesi, ettei tarvitse nousta, vaikka havahtuikin itkuun.

Kooste viime yöstä:
Laitettiin unille vasta 22.40, koska oli niin virkeä ennen sitä. Laulua ja hytkytystä ja sylissä kantamista klo 23.40 asti.
Heräsi 0.20 ja nukahti miehen syliin 0.40
Heräsi 1.40 mies otti ensin syliin, mutta nukahti sänkyyn tassutteluun 1.55
Heräsi 4.10 nukahti tassutteluun 4.13
Heräsi 5.30 otin viereen tissille ja nukahti 5.40 ja nyt nukkuu vieläkin :) eli ainakin 9.39. Muutaman kerran nosti aamuyöllä päätä, mutta jatkoi sitten uniaan itse.

Toivottavasti ensi yö menee vähintäänkin yhtä hyvin. Pahin oli ensimmäinen tunti, kun itki suoraa huutoa sylissä koko ajan ja vielä nyyhki unissaankin ja oikein vavahteli :'(

manna, kyllä teillä nukutaan, uskomatonta :) Hienosti Elsa oppinut uusia kujeita ja superheppulin Inkeminke kanssa!!! Onnea. Mä jo näin viime yönä unta, että tikrukin nousi seisomaan - heh - mutta ei kyllä vielä. Ryömi tosin eilen ensimmäisen kerran 10cm eteenpäin. Aikaisemmin ei ole edes yrittänyt lähteä etenemään, vaan on vaan mennyt navan ympäri ja kierinyt. Siitä se lähtee :)

Nyt tuolla herää hyväntuulinen vauva, ihanaa!
 
kiitti AAM.
Mietin siis sitä että saadaanko meillä tarpeeksi nesteitä.Toki vaipat on jatkuvasti märkiä että todennäköisesti.
Meillä syö 2x päivässä pullollisen(200ml) maitoa/velliä ja joka ruuan päälle ottaa mukista kunnolla vettä.Hammaslääkäri kun pelotteli että totutelkaa lapset veden makuun.Ekan kerran ko testasin sitten kunnolla niin ukkeli otti oikein kunnolla ja ootti suu auki lisää.
Meillä syödään muutenkin hassusti.

Meille on tällä viikolla tullut eka hammas läpi.Ainuut oireet oli että 2pvn ajan kiukutteli ja kränäs ko syötiin vähäsen,mutta ei siis paljoo..Ja siellä se nyt on!
 
milky, meillä sanottiin neuvolassa, että 5 aterian lisäksi n. 6dl maitoa (kun olin sen viikon imettämättä ja poitsu oli n. 9kg), vettä ei ole kehotettu antamaan. Nyt onsen verran, että vähän suu huuhtoutuisi, mutta ei osaa poitsu vielä oikein juoda sitä hörpytinmukista eikä nokkamukista. Valuu vaan ulos.

AAM, hienosti nukuttu jo!
 
Huomenia!
En tiedä mitä viime yönä tapahtui...Kun sain tytön nukkumaan klo 22.30 seuraavan kerran herätys 9.15!!
Heräili kyllä yön aikana ,tai ainakin pinniksestä kuului kovaa kahinaa ja ähinää.On varmaan vetänyt jonkun lyhyen jumpan ja jatkanut sen jälkeen unia...Olo on aivan erilainen kun on saanut nukkua.En oo yökkö ees herännyt siihen kun mies on tullu kotiin...
 
Hennna, ihana kravatti kuvassa ja hymypoika :) Sun täytyy valita tohon tekstin sekaan se tekstirivi/linkki, jossa lukee pikku kuva, niin silloin tupsahtaa kuvakin näkyviin.

Upeaa Happy! Peesaan jaahassua, sitä ihmettä odotellessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Happy79:
Onni on ihan Onnin näköinen =)
Niin on kyllä! Hieno pieni mies :)

Happy ja AAM, oon ihan kateellinen noista yöunista :D

Kadak, olihan toi hyvä alku ja meki tehtiin toi päätös että imetän jos herää kuuden maissa. Ku varmasti jo vähän nälkä sillon. Ainoo, että mä imetän sylissä niin ettei nukahda siihen tissille vaan vasta sänkyyn.

Viime yö meni aika samoissa meiningeissä ku edellinenki. Heräs kaks kertaa, joista ensimmäinen oli ehkä sellanen minuutin havahtuminen jota en edes muista. Mies osas valaista mua aamulla, että olin tassuttanu pojan takas uneen. Kolmelta oli vähän pidempi herääminen. Kesti ehkä vartin, että sai rauhottumaan ja unille. Kuudelta sit syötiin ja puol kasilta herättiin. Meillä kans menee nyt se viis ateriaa.
 
Ohhoh Inkkua! Ensiaskeleet jo. Mä olisin varmaan ihan kauhuissani.. Eiks tytötr yleensäkin keskimääräisesti kehity motorisesti vähän poikia nopeemmin näin vauvavaiheessa. Näin mä olen ymmärtäny

Tsemppiä kaikkien unikouluun (ainakin Hemuli,säde ja kadak sitä taisivat harrastaa) -raskasta mutta palkitsevaa. Näyttäis ainakin Happylla toimivan! Ja säteellä ilmeisesti kanssa on havaittavissa edistystä.

Ompas Hennnalla ihana pieni herra, kravatti ja kaikki :heart:

Meillä alkaa tällä olla jo hieman terveempää porukkaa.. mies vielä räkii ja makaa sohvalla viltin alla, mutta Konstalla on taas virtaa vaikka muille jakaa :D Vieläkin vähän nessu vuotaa, mutta ei näytä paljon pikkumiestä häiritsevän.

Täällä on nyt kans unikouluiltu kolme yötä. Ekana yönä huusi kolme tuntia, seuraavana tunnin ja viimeyö meni ihan parilla herätyksellä ja molemmilla kerroilla nukahti uudelleen noin vartin kuluessa. Eli näyttäis ehkä olevan jotain hyötyä kouluttamisesta. Syliin on kyllä jouduttu ottamaan monta kertaa, mutta aina siirretty omaan sänkyyn takasin heti kun on syliin rauhoittunut. Ihan kaamee oli kyllä se eka yö. Mä olin eilen pikkujouluissa ja olin kotona vasta 1.30, pojilla oli menny loistavasti ja nukkumaanmenokin oli ollu milteimpä helppo. Hieno juttu, kun voi hyvällä omalla tunnolla ja huolehtimatta joskus lähteä jonnekin kun isä ja poika viihtyvät niin hyvin keskenään. Ja kuulemma miehellekin on tärkeää, että saa välillä olla Konstan kanssa ihan kaksistaan.. kuulemma jotenkin vielä syventää suhdetta. Ihanat miehety mulla :heart:

Mä olin ke ja to koulussa tällä viikolla ja mummi oli lapsenvahtina meillä, kaikki oli menny tosi hyvin ja mitään ongelmia ei ollu mutta.. Kun mä tulin kotiin alkoi välittömästi kauhea mielenosoitus ja kiukuttelu. Mikään ei ollu hyvin. Sit mummin sylistä kattelia mua pahalla silmällä. Meinas itku tulla kun oli ollu niin kamala ikävä Konstaa koko päivän ja sit saa vastaansa sellanen perseelle ammutun karhun. Mutta nyt onneks koko episodi on tainnu unohtua :LOL:

Niin ja se piti sanoa tosta unikoulusta, että meillä se on vaikuttanu toooosi paljon päikkäreihin. Nyt nukutaan kahdet pitkät n. 1,5h unet niitten viisien vartin pikkutorkkujen sijasta. Ihanaa kiun kerkee ittekin käydä vaikka koneella sillä välillä ja syödä.

Aika raamattu tuli, mutta sen siitä saa kun ei jaksa kirjottaa usein. On niin paljon asiaa.
 
Niin joo ja vielä tosta tissittelystä piti kertoa. Meillä on nyt sitten tehty täydellinen lakko. Tissiä on suostunu syömään kerran puolentoista vuorokauden aikana. Ja pullokaan ei oikein kelpaa. Eikä kunnolla nookkamukikaan. Poika jois kaikkein mieluiten ihan mukista hörppimällä. Ja siitä seurauksena on tietty kamala sotku.

Ja musta tuntuu, että meillä menee ihan liian vähän nestettä kokonaisuudessaan. Maito uppoaa tosi huonosti, vesi vähän paremmin. Vasta illalla ja aamulla on suostunu juomaan maitoa "isomman" määrän kerralla (n.100ml). Eli päivä mennäänkin sit melkein vedellä. Voi olla tietty tosta nuhasta johtuvaa, mutta meillä taitaa siis loppua imetystaival tähän.. :'(
 
kadak;kuulin jostain kanssa ton 6dl.Mutta jos meijän pikkumies syö 4-5ateriaa niin ei kyllä enää juo kolmea maitoateriaa :( Tai joskus mutta tosi harvoin.

Meillähän on nukuttu jo 2kk iästä yöt läpi ja nyt viimeaikoina heräillyt esim viideltä ja kun laitan tutin suuhun niin jatkaa unia 9-10.Että aika helpolla päästään,joskin meillä ei toi nukkumaan meno ole helpointa.Tai on,mutta menee vähän myöhään välillä.

Me ei olla fyysisesti lainkaan teidän "kävelijöitten" tasolla.vakka eipä tässä kiire olekkaan,välillä mietin että mahtoiko sillä3,5vkolla olla vaikutusta kehitykseen ko kaveri oli kädet sidottuina eikä saanut liikkua lainkaan.Mutta eiköhän tuokin vielä aikanaan juokse äitiä karkuun :)
 
2. unikouluyö takana.... :|
Yritettiin laittaa unille 22.30, nukahti huudettuaan hulluna 23.00. Ihan älytön 02-04, heräsi koko ajan huutamaan ja nukkui 10 min kerrallaan. Huoh. Eka yö oli kyllä helpompi. Sitten 04-06 unta, 06 tissille ja jatkoi meidän välissä unia klo 10 asti. Ensi yönä sitten mun vuoro. Mies hoiti nää kaksi yötä, mutta en saanut nukuttua, vaikka olikin korvatulpat. Voi meidän pientä.

Ryömimisestä, jos laittaa lelun 10 cm päähän, lähtee tavoittelemaan sitä ja ryömii sen luokse. Mutta jos laittaa esim. 30cm päähän, loppuu pojalta usko, eikä lähde edes yrittämään :) Ihana pieni hassu.
 
:wave: kamalasti tekstiä, nyt kaikki luettu.

Sit vaan omaa napaa... :ashamed:
"Lomasta" ei tullukaan ihan niin loma kuin kuvittelin. Sikapiikki haettiin keskiviikkoaamuna, Eeva oli ihanan reipas eikä edes itkenyt. Olin koko keskiviikon ihan hermona ja odottelin sitä kuumetta tai oksennusta. Piikistä ei tullut mitään. Onneksi... ;)
Keskiviikko iltapäivällä, pikkuveli 15v, tuli koulusta ja sano et on kuumeinen olo. Just. Heti kauhee kysely, et onks koulussa moni pois, onko sikaa liikkeellä. Eristin sen omaan huoneeseensa ja passasin sinne. Kuume nousi broidilla yli 38,5 kolme kertaa ja nyt torstaista illasta asti on ollut enää 37,5 tänään aamulla 37,2. Perjantai aamuna pikkusisko mittaili kuumetta, olihan silläkin. No, Eevakin oli aamusta vähän kiukkuinen mut ajattelin et hampaita varmaan.. Ei ollut lämpöä. Pikkusisko kans omaan huoneeseen passaukseen. :saint:

Eevalle sit pukkasi oikea kuume iltapäivästä niin, et mies tuli tänne kotikotiin kans ja lähettiin viemään eeva heti yksityiselle Järvenpäähän. Oltiin jo puhuttu aiemmin et Eeva viedään heti, mielummin liian aikasin kuin liian myöhään. Voi pientä, :snotty: se oli sit niin kipeä jo lääkärissä, ihan kuin kekälettä olis sylissä pitänyt. Söi onneks tissiä hyvin mut lääkärin tutkimukset oli jo liikaa, tuli kamala itku mitä Eeva ei koskaan tee. Nenästä otettiin pikatesti joka oli positiivinen a-virukselle. Eli oletuksena ollaan nyt sikainfluenssaan sairastuneita. Ei tullu rokotus ajoissa. :( Eeva sai tamiflu kuurin. Lääkärissä pyysin supon kun huonoäiti ei tohinassa muistanu ottaa omia mukaan. Se alko auttaa jo sit niin et kun päästiin kotiin niin Eevis hikoili jo voimakkaasti. Illalla kuume nousi taas ja supolla sit saatiin kuitenki nukuttua ihan hyvin.
Pikkusiskon vein eilen päivystykseen kun 1g panadolin jälkeen kuume nousi 4-5 tunnissa taas 39,7. Tamiflu-kuurin sai pikkusiskokin. Jännä se pikkusiskon kuume kun tosiaan se nousi niin äkkiä takasin korkeeks. Jotenki semmonen olo nimenomaa tässä possussa, et en haluu yhtään miettiä vaan viedä heti lääkäriin.. Mielummin liian aikasin kuin liian myöhään.
Eilinen Eevalla oli kuumeen suhteen ihan ok päivä, ei noussut enää tosi korkeelle. Mut sit yöllä. Voi herrannen aika kun pelästyttiin. :snotty: :snotty:

Lähdin juomaan ja kuulin et Eeva kiljahti tai jotain, ajattelin kuitenki et iskä on siellä sen kanssa et voin juoda ja menin sit vast huoneeseen takas. Eeva itki sängyssään ihan kuin olis pelästyny tai jotain. Oli hereillään kuitenki. Nostin syliin ja E oli hikinen ja sen kroppa "värähteli" vähän. Sanoin jo iskälle et entä jos sitä nyt sattuu johonkin.. No, annoin tissiä söi kyllä ihan ok. Sit röyhtäytin ja alettiin ihmettelee et kaikki ei nyt ole ihan kunnossa. Eeva ei nimittäin nähnyt mitään. Huomattiin se sillai, et ei reagoinu valoon, eikä yrittäny tarttua kaukosäätimeen vaikka se on semmonen harakka ollut niiden suhteen aina, ei puhelimeen eikä leluun. Käänsi kyllä pään meidän ääntä kohti mut ei ottanut katsekontaktia. Leluakin päin käänty kun se helisi ja jos näytti pelkkää lelua ei lähteny katsella seuraamaan. Kyljellään kun oli, silmät "painui" sen silmän reunaan jonka kyljellä oli ja hiukan nykivät. Soitin päivystykseen. Täti siellä puhui lääkärin kanssa ja lekuri oli sitä mieltä, että jos halutaan voidaan mennä näytille, mut siellä on tunnin jono. Puhelun aikana iskä jutteli Eevalle ja sinä aikana Eeva normalisoitui, alkoi katsella ja ojensi kädet kakea kohti ja otti lelusta normaalisti kiinni. Siis hui kamala!!! :snotty: Ei kuitenkaan lähdetty päivystykseen, tuskinpa siellä olis neurologista päivystystä ollut aamu viideltä ja tilanne oli kuitenki jo ohi. :/ Soitin kyllä sit uudestaan vielä sinne kun Eeva oli jo nukahtanut takasin, nukkui loppuaamun meidän välissä. :heart: Päivystyksen täti sanoi, et kannattaa omaan neuvolaan ottaa heti maanantaina yhteyttä ja kertoa tästä, jos on aihetta johonkin jatkotutkimuksiin.

Niitä kuumekouristuksia oon nyt sit miettinyt, voisko se aiheuttaa tuon vaikka Eevalla ei tosi korkeeta kuumetta aamulla ollutkaan.
Mut siis itkuhan sitä aamulla tuli kun niin paljon pelotti pikkusen puolesta.
 
No voi eeva reppanaa!!!Oliko Eevalla siis sinä yönä kuumetta kun tuo outo näköhäiriö oli?Kova kuume voi kyllä saada aikaan moisen mutta silti pelottavaa.Kyllä kannattaa tutkia.Voi pikkusta... :/
me taidettiin sitten allun kans jäädä kahdestaan tähän super-huonosti-nukkujien-kerhoon.Ja kyllä vielä tässä ollaankin,Alina on vielä liian pieni ja äidissä kiinni että unikoulua alettas pitää.Saa nähdä raskinko tälle lellipennulle pitää ollenkaan..Mietiskelin tuossa että imetys kestää ehkä enää 3-4 kk niin enköhän minä sen ajan vielä jaksa,lisäksi alina on meidän vihoviimeinen vauva :) Niin että turha marina sitten kans pois,itepähän oon moiseen lapsen opettanu. ;) Ainakin pitää vielä vartoa että kasvaa isommaksi.
Mitähän Turun super-Auralle kuuluu, joko se on lähteny juoksemaan niin ettei äityli koneelle ehdi? :)

mamma ja lellipentu-alina
 
teppanalle :hug:

Hyvin menee unikoulut monilla, jaksamista kaikille paljon!!

Solinalle huomiselle tsempit!

Meillä tuli rokotteesta sit molemmille lämpöä, vähän levoton viikonloppu ollut. Huomenna olis Eemelin lääkärineuvola ja sit tiistaina se odotettu kuulotutkimus.
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!
 
AAM
Teppana ja Eeva :hug: :hug: voi hyvänen aika kun sydän pamppaillen luki tekstiä... :|

Siljalle hyvät nimipäiväonnittelut.. :flower: onhan tätä päivää vielä vajaa kaksi tuntia jäljellä :whistle:

Oltiin tänään kaverin vaavin ristiäisissä :heart: meni ihan nappiin tyttökin käyttäytyi suht kiltisti samoin esikoinen ja vauva oli ilmiömäisen kiltti kans. :heart: on ne vauvat vaan suloisia... *huokaus*
Pikku köriläämme on tänään ollut ekstra peppujumppaaja, takapuoli on noussut konttiasentoon ja liikuntaminen (mikä sana onkohan tuo edes :D ) ei ole kaukana varmasti.. eli piakkoin meilläkin mennään muualle kuin navan ympäri ja taaksepäin :LOL:
Ilotulitusta käytiin tsiigaamassa, vauva nukkui joviaalisti koko ajan ja esikoinen hieman pelkäsi paukkuääniä..
Gimlille tsempit ylihuomisen kuulotutkimukseen :) ja niin nää 8kk lääkärineuvolat meillä muillakin vain lähestyy... tosin meillä on 7kk etappi :D siinä välissä.

Onnista suloinen kuva :) :heart:

ja tsemppejä myös unikouluihin tahoillaan.. meillä herryttiin antamaan 03 ruokailu yöllä :whistle: kun mamma siirsi anskun omaan sänkyyn ja herätti tämän.. oma moka.. :headwall:

jahas telkun ääreen takasin.. :D
onhan sitä tänään jo tuijotettu Buuklubbenia, Talenttia, BB:tä ja Amazing reissiä... yms

Aam & Ansku ylihuomenna 7kk :heart:

 
Hui kun ihan säikähdin Teppanan tekstiä lukiessa...Toivottavsti oli vaan ohimenevä juttu.Eihän Tamiflu lääkkeellä ole moista sivuvaikutusta?Tuli vaan mieleen...

Unikoulusta kolmas yö meni puolen tunnin huutamisen jälkeen kävi yöunille 22-5.00 unta.Mies yritti tassutella uneen mutta mä otin mun salaisen aseen ..eli tissin esiin ja tainnutin tytön uneen klo 5.30.Kai sillä oli jo nälkäkin sillon.Sit jouduinkin herättelee klo 8 uimaan....

Tänään puolen tunnin väsytys nukkumaan...Toivotaan et yö menee heräämättä.Mua kyllä aina jaksaa ihmetyttää et mistä niitä jalkoja oikein tulee ...Siis kun laitat peiton lapsen päälle ni eiköhän sieltä peiton alta jo vilku jalka...
Tsemppiä muillekkin koululaisille...

AAM:n Ansku sai hymyn huulille.

Kehityksestä...Konttaus asentoa edelleenkin harjotellaan tiiviisti,tänään jopa toinen käsi irtautu maasta.Perjantaina neiti oli änkenyt ittensä sohvapöydän alle ISTUMAAN! Siellä se tyytyväisenä istu omin avuin!
Mites joko nää palstan etevimmät etenijät jo juoksee :LOL: ??

On tää kumma kun saa lapsen hyvissä ajoin nukkumaan sitä ei ite tajuu tehdä samoin...Ei oo ihme et aamulla väsyttää...

H+ K kahdella alahampaalla
 

Yhteistyössä