HUHTIVAUVAT 2009 *Marraskuussa*

Hyvännäköinen riisisuklaan nautiskelu tosiaan Unelmasäleikön pienellä! :p

Ja misStarin pikkumiehestä ihana ruskakuva! :) Ihan alan tässä odottelee meidän 6kk-kuvauksen koevedoksia...

Joku arveli, että äidillä on puuhaa tuon vipeltäjän kanssa, ja siis täytyy sanoa, että kyllä sitä tosiaan aika kiireiseksi itsensä usein tuntee... Mut enemmän alkaa käymään sääliks mun oma äiti, mä olen kuulemma ollu viel mahdottomampi tuossa iässä. En siis taidollisesti, vaan oma tahto on ollu viel voimakkaampi... :saint: Mutta siis Aurallakin kyllä tuota omaa älliä riittää..

Meidän neidin omasta tahdosta kertoo sekin, että hän ei suostu syömään soseita. Kiinteet ei mee alas, kuin kiinteinä. Nyt viikon kokemuksella osaan jo sanoa, että soseet ei uppoo, peruna ja bataatti uppoaa ainoastaan palasina, mistä hän ite haukkaa. Sit hörppää vaan vettä päälle mukista ja ruokailun jälkeen pienet tissittelyt. :D No mutta säästäähän se multa soseiden teon vaivan, ku ei tarvii ku palotella peruna. :LOL: Sen lisäks mustikat maistuu, ja ilmeisesti jopa puolukat! :eek: :D Äidin tyttö. ;)

Auralla on eilen tullu eka hammas ikenestä läpi, tän viikon sitä on jo oireillu.. aika raskas viikko ollu siis myös äidille. Mut kiva, ettei tarvii syytä miettii enempää. :)
 
Piin, kuulostaa hurjalta :hug:. Voi pieniä :(. Oon muuten kanssa alkanu hysterisoimaan tosta sikataudista vaikka aikasemmin ei voinu vähempää kiinnostaa.
Laala, meillä kävi noiden ite tehtyjen bataatti yms. soseiden kanssa niin että ne ei maistunu. Sit ostin jotain lihasosetta kaupasta niin johan alko maistua. Mun mielestä ne kaupan soseet maistuu pääosin koiranruoalta, mut jos pojalle maistuu niin mikäs siinä.

Nyt meen kurkkaa kakkua!
 
Hei tytöt ja toivottavasti on ollut kivat isänpäivät! :flower:

Meillä oli jalankuva painettuna sormiväreillä korttiin isille ja vaarille ja syötiin pekoniaamiaiset ensin kotona ja sitten lounas ja kermakakkua vaarilla.

Ja sitten valitusta :( En tainnut muistaa sanoa, että joudun taas uuteen leikkaukseen, eli peppuvaiva ei parantunut kuukauden takaisella leikkauksella ja nyt olen leikkausjonossa. En saa urheilla mitään kovaa ja kipu pahenemaan päin, käveleminenkin tuskaista...toivottavasti pääsisin leikkaukseen pian, ettei tarttis kipuilla ja muutenkin on voimat aika vähissä ton meidän yöheräilijän kanssa. En kyllä tässä kunnossa jaksa mmillään panostaa unikouluun. Välillä vähän vaikeaa hymyillä ja yrittää keksiä positiivisia ajatuksia, mutta pakkohan se on jaksaa...mikäköhän piristäisi??????????

Halauksia kaikille, nyt tuli vaan omaa napaa :ashamed:

t. flunssainen ja peppukipuinen kadak & pikkuinen tiikeripoika
 
Meillä ei näy vieläkään yhtään hammasta. Eikä muuten näy meikäläisen kuukautisiakaan, kierrot heittää ihan härän pyllyä ja kahdet on ollut synnytyksen jälkeen. Heinäkuun alussa ja elokuun loppupuolella. :snotty:
Ei sillä että niitä kaipailisin, mutta outoa tää on. Kai se tuosta imetyksestä voipi johtua (tai sitten ei). Oisko kellään kokemusta vastaavasta vai onko kaikilla alkanut ihan sitten säännöllisesti kun on alkanut? :attn:
Niin ja raskaana en ole. :xmas:

Meille uppoaa itse tehty bataatti-porkkana-kesäkurpitsasose. Ensi viikolla aloittelen lihojen maistelun ja saas nähdä mitä neiti niistä tykkää. Isosisko aikanaan ei tykännyt omatekemistä lihasoseista yhtään, joten kaupan tuotteilla mentiin.
Suosikkeja on tällä pienellä myös itse tehty riisipuuro ja sitten Muksun Puhtipuuro.
Ja jokohan kohta puoleen maisteltaisiin sitä perunaakin.

Sormiruokailu on jäänyt kokeilematta lukuunottamatta maissinaksuja, joten niitäkin tekisi mieli kokeilla kunhan tuo neiti saisi sitä hammasta pukattua vaikkei se nyt tietenkään edellytys ole.

Tänä aamuna neiti sai maalata sormiväreillä kortin isälle ja hieno tuli. :D
Laitettiin se sitten netin kautta ens alkuun ja sitten lahjan mukana saa sen alkuperäisen kortin.


Uneilmasäleikön pienellä oli kyllä nautintohetkeä kerrassaan. :LOL:

Piin, toivottavasti teillä voidaan jo paremmin. :hug:


Ruttana & Beanie 6kk 3vko 3pv :heart:
 
kadak :hug: voi itku miten sua koetellaan :( tuntuu ettei voi olla enää mahdollista. kovasti tsemppiä ja jos yhtään tuntuu, että jaksat niin tulkaahan ke napille treffeille. ainakin itseä noi treffit aina piristää paljon. tosin mähän en kipeä ole ollutkaan...

piin toivottavasti on teillä pienet paranemaan päin! tosi pelottava tilanne ja mietin vaan että jos ei alle 2v:lta oteta tota possuflunssatestiä, niin keneltä sitten?? :eek: alle 2-vuotiaathan on riskiryhmää. mut toivottavasti ei oo mitään vakavaa ja olette pian kunnossa!

meillä oli isänpäivä täynnä mukavaa ohjelmaa =) aamulla annettiin elsukan kanssa kortti jossa meillä myös neitin jalanjälki painettuna ja lahjat, fotottiin, pötköteltiin yhdessä sängyssä ja mentiin sit aamupalalle. sitte vauvauintiin ja syömään anopin ruokia. mä olin muuten tehny sinne täytekakun ja onnistui vissiin aika hyvin, kun appiukko sano anopille ainaki 5 kertaa että "voisit opetella säkin tekeen tämmösiä" :D sit illalla intouduttiin vielä ilta-ajelulle porvooseen, jossa käytiin köpötteleen vanhan kaupungin mukulakivikaduilla. elsa tykkäs, mut vaunut oli aika lujilla. semmost, tosi kivaa.

noista kiinteistä muuten, niin ootteko laskeneet kuinka paljon niitä teillä menee päivittäin? kun meillä ei oikein hyvin uppoo vieläkään erityisesti vihannessoseet ja väliin mikään muukaan, niin mietin vaan paljon niitä oikein pitäs mennä / menee keskimäärin... kun tuntuu ettei me koskaan päästä imetyksestä, on elsalle nimittäin edelleen todellakin pääasiallinen ravinto. meillä siis menee kiinteitä ehkä 1-2dl päivässä, maksimissaan ja tuosta puuro-marja/hedelmäsosetta suurin osa. jotenki pitäs saada vähä monipuolistettua ruokavaliota, mutta neiti ei yksinkertaisesti avaa suutaan paljon millekään..

toivottavasti kaikilla oli tosi mukava isäinpäivä ja hyvää alkavaa viikkoa =)

t. manna + elsukka 7kk ja risat :heart:
 
kadak :hug:

ruttana ei mullakaan ole menkkoja näkynyt, ja en ole raskaanakaan.. testattu on :/ [kyllähän mä "tiesin" etten ole, halusin vaan varmistaa kun olin vähän rimpsalla eilen. Silti semmonen pieni pettymyksen tunne käväisi mielessä kun testissä oli vaan yksi viiva..hulluutta?!] Mulla on ollut vuotoa 10.7 eikä sen jälkeen ole näkynyt. Se kystaleikkauksen jälkeen oli pikkusta vuotoa, mut lekuri sanoi, et johtuu kun joutu siirtää kohtua instrumentilla.. auts. :eek: Mut kai menkattomuus menee imetyksen piikkiin tai jotain.. En kyllä ees oikeestaan kaipaa niitä.. pysykööt poissa mun puolesta.

manna8 Eevalla meni tänään ekan kerran koko purkillinen kasvispossua. Välipalaks puoli purkillista hedelmää ja aamulla vajaa purkillinen puuroa (teen sen jauheesta juomalasiin niin en ihan tarkkaa määrää osaa sanoa). Illalla meni 1,5 dl velliä, ei koskaan ole sitäkään menny niin paljon ja semmosella vauhdilla. :eek:
Mä taas enemmän ihmetten sitä, et miten ehditte syöttää 5 kertaa kiinteitä päivässä?! Johan sitä saa koko ajan olla tuputtamassa -> ei syö..

:LOL: Arvatkaaks oliks mulla tänä aamuna olo ku Dolly partonilla tai anderssonin pamelalla?! Olin eilen illalla kattoo Yötä Lahdessa ja syömässä duuniporukan kanssa. Imetin Eevan joskus ennen kahta (14) päivällä. Yöllä tulin kotiin joskus 23.30 maissa ja mietiskelin siinä ennen nukkumaan menoa, et pitäiskö pumpata tyhjäks kun olin juonut yhdet annokset kuohuviiniä ja punkkua. Ajattelin et äh, en jaksa, se oli niin vähä holia. No olis kuitenki kannattanu. EI oo aikoihin ollu tissit NIIN täys, kovat ja painavat ku tänä aamuna. Mun oli pakko ottaa Eeva heti aamusta tissille, vaikka nyt oon yrittäny ensi puurottaa ja sit tissittää. Toisen utareen sit pumppasin tyhjäks kun oli niin tukala olo. 150ml tuli 10 minuutissa. =) Miehelleki sanoin et nyt kannattais koklaa tissiä mut ei lämmenny, oli vissii niin nukuksissa. :p
 
manna, ei meilläkään kiinteitä kovin paljon päivässä mene. Aamulla on nyt mennyt vajaa desi Puhtipuuroa, päivällä 3 jääpalakuutiollista sosetta, iltapäivällä vielä hedelmäsosetta ehkä puolisen purkkia tai vähemmän.

Ja kovin on suppeat valikoimat meillä vielä, mutta lisäillään makuja pikku hiljaa. Tällä viikolla voisi kukkakaalia tai parsakaalia kokeilla ja ehkä sitten aloittaa se liha.
 
Hyvää alkavaa viikkoa naiset.

onpas ihnat fiilikset, me ollaan viimeset kaksi viikkoa juostu tukkaputkella paikasta toiseen. Ja nyt tälläviikolla saadaan olla vain kotona eikä ole mitään suurempaa menoa. Jotenkin ihanaa nyt kun ei tartte kellon kanssa juosta.

Hmm, tuossa vieressä aletaan heti tuhisemaan, noh, pitkään hän nukkuikin....

Toinen on vastaheränneenä niin suloinen, vähän pihalla kaikesta ja kaipaa vain syliä. Ja se tuoksu....

3v tuli viihdyttää vauvaa ja tässä sängyllä ollaan nyt kaikki niin koetan muutaman rivin kirjoittaa. 5v :kin kömpi tänne pusuttelemaan Elli kultaa
Toi jätkä on niin ihana kun aina aamulla odottaa että milloin Elli herää ja heti tulee huomenet sanomaan. Ja oman unilelunsa toi just Ellille... Menninkäinen hemmotellaan piloille.

Toivottavasti Teppanalla oli hauska ilta, Uskon että olivat tissit räjähtimis pisteessä.
Itse lähdössä parin viikon päästä leffaan siskoni kanssa. Vähän jänskättää että miten isillä ja Ellillä menee mummon hoivissa sen aikaa.... ( ollaan siis silloin mummolassa 300km päässä reissussa )

Kiinteistä, ei meilläkään niitä syödä kuin kaksi, kolme kertaa päivässä. Ja määrät meilläkin desistä kahteen, jos sitäkään. Siis koko päivänä.... Pikkuhiljaa hyvä tulee.... muuten sitten tissillä mennään.
Hyvin pärjäisi neiti jos ei kiinteitä saisikaan vain mentäis pelkällä tissillä. Mutta onhan niiden syömistä opeteltava.

Menkoista, luojan kiitos ei ole näkynyt. Pysykööt vain poissa....

Kadak, voi kurjuus... kovasti jaksamista ja toivottavasti leikkaavat pian. Jospa se sen jälkeen alkaisi helpottamaan.

Laala, meillähän ollut Ellin kanssa ihan sama juttu. Ne hienot soseet ei uppoa mutta kun jättää paloja, raastaa niin sitten suostuu syömään.

Kaikki tekstit kerkesin kuitenkin lukea. Upeita kuvia vauvoista. ja voi että monella jo niin taitavia pieniä ihmeitä. Ja hienoja neuvolamittoja.

Näkö etäisyydeltä katoaminen, sitä tuppaa olemaan täälläkin. Pitäähän Ellin nyt tietää missä äiskä menee tai muuten tulee hermostus.

Mutta palaillaan taasen.


t: Solina ja Menninkäinen 7kk
 
Huomenta,

Manna, Ruttana, teppana, solina :hug:

Kiinteitä menee ne kaikki 5 ruokaa ja joka kerralla noin purkillinen 1,2-1,5 dl, joskus jopa 200g vauvojen jugurttia kerralla. Meillä ruoka-ajat 9, 12, 15, 18, 21 ja sitten tissiä päälle vähän tuntuman mukaan ja yöllä ikävä kyllä edelleen tissiä vaihtelevasti, viime yönä 5 kertaa.Meillä on muutamana päivänä nyt oksenneltu enemmän - voiskohan johtua mun sikarokotteesta? No, täytyy seurata.

teppana, tiedän tunteen :) mulle tuli kamalasti uusia raskausarpia rintoihin, kun olin yhden yön imettämättä.

Piin, toivottavasti siellä voidaan jo paremmin :hug: mulla on edelleen itselläni flunssa ja pikkuinen on kanssa vähän tukkoinen, muttei onneksi ainakaan vielä pahemmin kipeä.

Laalan
pienelle onnittelut hampaasta!

Niin ja ihania kuvia! Kauniit lehdet ja kaikki.
 
Tsau.
Me kokeiltiin nytten sitä sormiruokailua, vaikkei hampaita olekkaan...Maissinaksut ne vaan muserrettiin kädessä,ehkä vähän eksyi suuhunkin. Kananmunalla sama juttu, murentaminen kiinnosti enemmän kuin suuhunlaittaminen.


syöttötuliin saatais alkaa pikkuhiljaa opettamaan,neukkatätskä sanoi pari vk sitten,että kahen viikon päästä...Sitteristä on vaan niin paljon helpompi syöttää, kun ite istuu siinä edessä..Meillä siis sellainen pöytään kiinnitettävä syöttötuli.


kuukautisista... Ei oo näkynyt, enkä usko että näkyykään, mulla siis vähän hmm..ongelmalliset menkat. Ne tulee jokseenkin noin kerran vuodessa jos silloinkaan... :ashamed: En kaipaa, kun ei ne muutenkaan tule useasti.


kiinteistä, syödään 5 kertaa päivässä, ja kyllä keritään, vaikka välillä tuntuukin, että koko ajan syödään! :LOL: Meilläkin oli tuota puhtipuuroa jauheena siis, sitten maistoin sitä ja huomasin että siinä onkin sokeria! :kieh: Sinne jäi kaappiin koko puurolaatikko. En haluu antaa sokeria pojalle..Muita puuroja joita ollaan syöty (vauvan jauhepuurot) on iltapuuro, kaura, riisi..Aikuisten puuroja on syöty ruis ja tattari, niin että sekotan aina jauhepuuron sekaan. Kiinteiden määristä, menee aina sellainen noin desi joka aterialla.


Meidän ruokailurytmi on tällainen:
8-9 puuro
11 lounas (lihakasvisateria)
14 välipala (hedelmämarjasose)
17 päivällinen (kasvisateria)
20 puuro

Ja jokaisen aterian välissä pari kertaa tissiä, KYLLÄ, poika syö PALJON...!!! Kaikki soseet teen itse, pakastan jäänalle-rasioissa. Teen yhtä ateriaa yleensä n.30l esim. kala-peruna-ruusukaali-porkkana-tilli ja niitä se 25-30 rasiaa. Ollaan syöty j.lihaa,kanaa ja kalaa, kananmunakin tuli nyt vasta maistettua. Kaikki menee.

Tällasta meillä tällä kertaa!!

Hennna & pikkumies 6,5kk
 
AAM
:wave:
ihme vaisuutta täällä meillä (minussa) havaittavissa.. :| ilman mtn erikoista syytä ? mitä lie veltto-oloa...
terveitäkin kaikki ollaan ei pitäis valittaa :ashamed: *kopkop* kohta tietty joku sikalenssu pukkaa jostain ovesta :hug: kipuilijoille..

ruokarytmi yritän pitää tasaisena tytöllä ja pojalla.. semmoi 4-5 ateriaa, lihaa illalla ja lounaalla ja hedelmää/puuroa välipaloilla/aamulla.
muksulta puhtipuuroa aluksi mutta nyt jo tetra puuroissa mennään ne on jotenkin isompaa ja tyttökin tykkää enempi..

jahas heräs aamu-unilta, se on terves taas !

isänpäivä meni ja oli kortit annettiin, tarhassa oli tehty kangaskassi pojan jälan/käsienjäljellä :heart: emmä ois jaksanut :ashamed:

by the way baby biota näyttäis olevan torstaille ? onko kukaan menossa vai pelätäänkö lunssaa kotosalla :D ?

aam & ande pande
 
Vaisu fiilis täälläkin :( johtunee pojan lähestyvästä kuulokontrollista jonka Solina oikein muistitkin. Pari viikkoa vielä odotettava. Eilen illalla en meinannut saada unta kun niin murehdin.

Kadakille paljon jaksamista :hug:

Poika syö sen 5 ateriaa/pvä. Puurot teen jauheesta veteen ja lisäks hed.sosetta, kai jotain reilu desi menee. Lounaaks joku liha-ateria 1prk, välipalalla 1/2prk hed.sose (joskus koko purkki) päivällinen kasvissosetta 1prk. Tissiä sit mennen, tullen ja palatessa. Yöllä ei syö. Välipalan syönti saattaa joskus jäädä unien takia välistä, sit onkin ihan kiljuva nälkä päivällisaikaan. Liha-ja kasvisruuat uppoaa paremmin kuin hedelmä-ja marjasoseet. Ryömimään oppi tässä hetki sitten, isoveljen lelut saa kyytiä :D ja iskän reinotossut sai aamulla kyytiä. Ihana pakkaus :heart:
Niin ne ruokailuajat on n. klo7,30, 10.30, 13.30, 16,30 ja 18,30. Nukkumaan menee edelleen aikaisin eli klo19. Aamulla jos herää ennen kuutta niin imetän ja sit saattaa nukkua seiskaan, mut jos isovelikin on hereillä kuudelta niin sit noustaan kaikki. Tänään nukuttiin jopa seiskaan :)
Eikä menkkoja näy täälläkään.

Nyt päiväkahveille kun molemmat lapset nukkuu.
 
MoiMoi!

Isänpäivä meni hienosti isiä,isoisiä ja isoisoisiä moikkaillen ja joka paikassa tietty ruokaa,kahvia ja kakkua :p :x Hieno kortti tehtiin,vaikka itse sanonkin :D sellanen vähän kirjan tyylinen "isä ja minä" missä oli kuvia isästä ja pojasta synnytyslaitokselta lähtien ja hauskat kuva tekstit ettei menny ihan herkistelyks :D niin ja tietysti niitä käden jälkiä ympäriämpäri korttia..Mies oikein liikuttui ja sanoi ettei kukaan ole koskaan tehnyt sille niin hienoa korttia.. :heart: Niin ja sitten "nooa valitisi" isälleen lahjaks sen jouni hynysen "rakkaudella hynynen"-kirjan,eka meinasin sitä sen uutta runokokoelmaa mutta se ois ehkä ollut vähän liian diippii tolle meiän ukolle :xmas:
Niin ja sitten oli se muskarin esitys..apua se oli ihan kauheeta..hirveesti ihmisiä kattomassa ja..iiiikk..luulin et saan jonkun paniikkikohtauksen mutta hyvin se meni :)


Voi kadak :hug: aivan uskomatonta.. :hug:

Hemmetti,mun kännykkä ei suostu latautumaan :kieh: Edellinen puhelin teki tällee samanlailla..eikä tääkään puhelin oo kun vajaa kaks vuotta vanha :kieh: En tod kyllä osta enää samsungia :headwall:

Tuli just mieleen että meillähän oli miehen kaa eilen vuosipäivä muttei näköjään kumpikaan muistettu sitä ton isänpäivän takia :whistle:

Menkat kerran tuli mutta mun mielestä siitä on menny jo varmaan puoltoista kuukautta..

Kiinteistä meillä syödään aamulla ja illalla 2dl velliä,päivässä yks purkki jotain hedelmää (niistä menee oikeestaan kaikki) mut noi "suolaiset" ruoat onkin vähän ongelmaisempia kun ei oikeen mikään maistu..Nyt en oo antanut kun perunaa ja porkkanaa joka päivä ja se on nyt alkanut maistua,sitä menee päivässä yks purkki.Aikalailla siinä meni 10-15 kertaa että alkoi maistumaan ja nyt vois ottaa jonkun uuden maun käsittelyyn.Mutta siis hitaasti meilläkin mennää,kuukaus kuiteski jo maisteltu kaikennäköstä.
Mua harmittaa kun en voi hirveesti pakasteeseen tehdä ruokia esim. niinkuin hennna kun ei oo kuin sellanen jenkkikaapin yläkerta..ja ei viiti tähän kämppään ostaakaan kun kohta kuiteski muutetaan pois niin jos sitten seuraavas kämpäs on pakastin tms..

juup..vois alkaa siivoskeleen..pitkästä aikaa pirteenä :) Nooan yöheräämiset taas helpottanut,herra tais tilata lisää maitoa ainakin tuntuis tisseissä siltä :whistle: Ja mies heräs aamulla nooan kanssa ja mä nukuin puol 12..ihanaa..paitsi nyt selkä jumissa (aina löytyy jotain valittamista :xmas: ).

Misstar ja nomppis-pomppis
 
heip,
voi kadak :hug: ,liian paljon yhdelle jo.toivotaan, ett' leikkaisivat pian.

piin kovasti jaksamista sinnekkin :hug: ,pieten sairastelua on kamala katsella ja se syö hirveesti voimia niin fyysisestu ja henkisesti.tosi kurjaa vielä ettetivät testaa onko possuflunssa vai ei.mua itteeni kammoksuttaa se piikkikin ihan hirveesti (kuulun kanssa hysterijoihin tässä asiassa) enkä ainakan turhaan haluis ottaa.

aam mulla on kanssa havaittavissa mielen alas menoja ja flegua oloa.mulla ainakin pimeys vaikuttaa siihen hirveesti ja on joka syksyistä jos ei aurinkoon pääse välissä.

menkat on tullut kahdesti ja välit olleet epäsäännölliset, vaikka en enää imettäkkään.esikoisen jälkeen alkoivat heti säännöllisinä, mutta eiköhän tääkin ole normaalia.

kiinteitä menee noin 5 kertaa päivässä, 0.5-1dl kerralla..+maitoa.

isänpäivä meni kotona, kaikki meni hyvin pientä kakunvalmistus episodia lukuunottamatta.mun faija kävi sitten tänään kakulla/kahvilla.


ihana suklaa hetki oli taltioitu unelmasäleiköllä :D meillä rasmus nuoli kanssa vimmasena mun käsiä kun olin käsitellyt suklaata isänpäivänä :D

..ja taas ajatus rupes lyömään tyhjää.

terkuin,
tutsa ja rasmus
 
jaksuja kaikille!!! ongelmia oli monella en muista nimimerkkejä, sekasin menee kuitenkin, joten kaikille yhteisesti :hug: rutistus!!

Tänää käytii ottaa possurokote, ja loppuviikosta sitte kausirokote.. ei ainakaa vielä tullu mitää oireita, samanlai painaa tukka putkella menemää ku ennenki :D


kiinteitä meillä menee 4 kertaa. aamulla puuro, puolenpäivän aikaa lihasose, sot iltapäivästä hedelmä/marjasose ja illalla taas puuro.. ja VAIHTELEVALLA menestyksellä.. puuro ei oo mikää lemppari.. mieluiten syö lihasoseita :D
ja maitoa tai velli aina ku menee nukkuu.

Onko kellää muulla alkanu yöt olee suoraan sanottuna ihan helvettiä??? siis sellaset kenellä aika hyvin nukuttu ennen? pari viikkoo ollu et tunnin sisää joutunu varmaa 30 kertaa ravaamassa tuol Nannan huoneessa.. ei aina heräile mut saattaa alkaa itkemään iha yhtäkkiä vaik on tutti suussa ja kaikki hyvin.. sit jos herättää ni ei kyllä nukkumaan saa enää millää!!!! maitoa oon joutunu antamaa nyt monena yönä et saa jotenki takas unille.. (ei siis oo syöny öisin moneen kuukauteen) kovin on raskasta varsinki tällee viikolla ku yksin oon :( ei saa ite tuntia pidempää pätkää kerralla nukuttuu.. :headwall:
 
Mä oon miettinyt kanssa noita päikkäreitä...Tuntuu että nooa nukkuu hirveesti :whistle:
Nukkuu n.10.00-12.00 ja 14.00-17.00.Me just jätettiin pois ne kolmannet unet ehkä viikko sitten..Nyt iltasin yleensä tulee sellanen kiukkukohtaus mutta se menee nopeesti ohi.Ja sitten mennää kasin pintaan nukkuu yöunille.
 
Ziki meillä on kans noi yöt menny vähän ranttaliks. Ei onneks *kopkop koputtaa puuta* joka yö mut joka toinen, joka kolmas, joka neljäs yö.. Just samanlailla; alkaa niinku itkee ihan keskellä yötä, vaikka sit nukkuuki ja tuttikin on suussa. Tai saattaa herätä ja ihan pirteenä, eikä nukahda vaikka syötän. Sit tullaa olkkariin touhuumaan, et edes iskä saa nukkua. Silti herätään kyl aamulla normiaikaan, vaikka yöllä oltais kukuttu. Kai tää on joku vaihe vaan |O

päikkärit nyt ollaan pääasiassa menty kaksilla. Tänään nukkunu aamupäivästä 10.45-12.45 eli 1,5h ja sit iltapäivällä 15-17.40 ja sit kävin herättää ja toin sisälle. Ja nyt nukahti sit vasta ihan äsken, 22 maissa. Oisin toivonu et nukahtaa aiemmin, mut oli vähä oma mokakin kun jäin kattoo makkariin töllöä kun iskä katto 24 olkkarissa. Heti ku tulin pois nukahti.. :|
 
misStar iiiiihana toi isäinpäiväkortti-idea =) oispa keksiny/jaksanu tommosen iteki tehdä!

päikyt meillä nukutaan yleensä kahdet, päivällä yleensä n 2-4h ja sitten vielä toiset 1-2h. tosin jos ekat päikyt on jotain yli 3-3,5h, niin illan päikyt on aika lyhyt, max. 1h. meillä nukutaan yöt n klo 21/22-09/10, ekat päikyt n 2h heräämisestä ja tokat joskus 17-19 välillä. mut vaihtelee paljo. yhteensä elsa nukkuu yhä lähes 16h päivässä. eikö se kuulosta aika paljolta?? :eek: vai paljonko teidän naperot nukkuu?

menkkoja ei täälläkään näkyny. enkä oo odottanutkaan, sen verta tiheesti neiti yhä imuttaa ;)

mä oon ihan kateellinen kuinka saatte niin monet ruokarytmit pysyyn noin tasaisena :ashamed: ja kuinka monta ateriaa ehditte syöttää, sitäki ihmettelen :eek: meillä kun ollaan hereillä n klo 9-11 ja sitte 14.00-17.30 ja illalla ehkä 18.30-21 (esim noin), niin ei siinä ehdi kuin max 3 ruokaa syöttään, yhen jokaisel hereilläolo pätkällä. ei viiti meinaa huudattaa neitiä koko hereillä oloaikaa, kun on toi kiinteiden syöttö väliin melkosta huutoa ja venkoilua. joka päivä silti koitetaan mut imetystä täällä jatketaan tällä menolla ainaki tonne vuoden ikään... ainaki. kivaahan se mut taitaa olla turha haaveilla vielä pikkusisaruksesta elsukalle :|

yöt on meillä keskimäärin ok, kuten aina, mutta viime aikoina väliin sattunu kyllä melkosia "pommejaki". elsa heränny just itkeen ilman mitään syytä (tai onhan sillä syynsä mut ei äiti tajuu...) pahimmillaan tunnin välein ja sit pitäny silitellä uneen ja väliin hörppyäki otettu tissistä. yks yö otin elsan lopulta viekkuun nukkuun, jotta sai edes parin tunnin pätkän. alkuyön ja aamun elsa nukkuu yleensä hyvin, mutta tossa klo 2-6 on usein hulinaa. veikkaan että hulinat liittyy motoriseen kehitykseen, ainakin meillä elsa on herätessä usein noussut kontilleen/ryömii unissaan ja alkaa siinä kesken itkeä.

mitä muuten milkysternille, pai30:lle ja muille jotka ei vähään oo kirjoitellu mahtaa kuulua?? saa kirjoitella :wave: =)

t. manna + elsa 7kk ja 10pv :heart:
 
Meillä ei kyllä saatais alas vielä mitenkään viittä kiinteää ateriaa päivässä. Mutta vauvat ovat erilaisia ja syövät erilailla.
Pakkaseen en ole vielä intoutunut tekemään. Aamusella syödään puuro, iltapäivästä kasvissosetta ja jossain välissä omena tms raastetta. Noi on niin helppo ja nopee tehdä samalla kun ottaa muillekkin lapsille ruokaa.


Hennna, sun menkat ovat sitten mun vuodon vastakohta. Nimim vuodan sunkin puolesta ja kerran ukko ei suostu eemeliin ;) niin hormonaalinen ehkäisy astuu kuvioihin heti kun menkat alkaa. Muuten tulee totaalisen hulluksi.


Gimli, pidetään peukkuja että kaikki hyvin. Tulehan sitten kertomaan miten kuulokontrollissa meni. Meillä tytöllä 23.pvä.

yöt menee onneksi edelleen ihan hyvin. Tai se on aina suhteellista, joskus Elli nukkuu koko yön heräämättä. Joskus heräilee useammankin kerran. Mutta onneksi nukahtaa nopeasti tissillä uudestaan ja kerran vieressä nukkuu... Vaikka olisihan se kiva jos nukkuisi yöt heräämättä.

Päiväunet sitä vastoin. Ihan kade Mannan Elsan päiväunillekkin. Elli on aina ollut tosi huono nukkumaan päivällä. Tuollaiset parin tunninkin unet olisi luksusta. Neiti vetelee useammat puolentunnin torkut vieressä. Yhtään ei osaa yksin nukkua, no ehkä vaunuissa jos kävelee. Mutta ei puhettakaan että saisin tytön nukkumaan ja voisin vaikka syödä sillä aikaa.

Yöt neiti nukkuu n. 22-08 eli 10h ja nukkuisiko päivällä sitten yhteensä 4-5tuntia. ( sylissä, vieressä, vaunuissa )
Yhteensä siis n. 14 tuntia.... ihan ok, jos ottaisi nuo päikkärit parissa vähän pidemmässä erässsä eikä montaa pikku pätkää.


Mutta nyt kullanmuru heräsi


t: Solina ja Sylivauva 7kk


P.s Millä ihmeellä sitä oppisi/saisi pakotettua juomaan itsensä enemmän. Mä taidan olla jatkuvasti vähän kuivahtanut nimittäin. Ihme että maitoa on silti riittänyt.... tai tää imetys ei ainakaan paranna tuota kuivuutta. Tai sitten tää on jotain ihan muuta kerran sitä maitoa riittää, voiko sitä tulla näin hyvin jos kropassa on nestevajausta?
Nojoo, kunhan pohdin, ei liity mitenkään vauvoihin.
 
Voi kadak :hug:. Ei nyt oikein mee putkeen...

Meillä oli neuvola eilen ja tuoreet mitat on 1020 g, 68,2 cm ja py 46,3. Luukas vierasti vähän, mutta saatiin silti näytettyä mitä "me" osataan. Ikävää toi vierastaminen vaikkakin normaalia. Kausi-influenssarokote otettiin ja mitään sivuvaikutuksia ei tullu. Possurokotetta kehiin kai ens viikolla. En mä siellä jonossa kyllä aio ensimmäisten joukossa olla.

Me syödään kolme kiinteetä ateriaa päivässä. Lihaa lounaalla, hedelmää/marjaa välipalana ja iltapalaks puuroa. Lihaa menee ½ purkkia, hedelmää/marjaa purkki ja puuroa 2 desiä. Lisätään noita aterioita viimeistään 8 kuukauden iässä. Nyt ei oo mikään kiire. Aamupuuro kuulostaa ihan mahdottomalta, koska Luukas syö niin paljon öisin ettei sillä ole aamulla nälkä. Tähän liittyen, th suositteli unikoulua. Me ajateltiin, et sit joulun aikoihin ku miehellä on viikko isyyslomaa... ellei sitte poitsu sitä ennen ite lopeta yöaterioita.

Päikkäreitä nukutaan aamulla 1½-2 tuntia (useimmiten), iltapäivällä tunnin unet ja illalla samanlaiset. Nukkumaan sit siinä ysin maissa. Tarpeen mukaan Luukas nukkuu neljännetki jos aamulla on nukkumiset menny pipariks. Nykyään herätään siinä seiskan kasin välissä.

Meen viihdyttämään poikaa nyt :heart:

Säde ja Luukas 6,5 kk

PS. vedenpitävät pakkassaappaat vois olla ihan kätevät tänään :whistle:
 
Ziki Meillä on alkanut meneen yöt ranttaliksi. Joku aika sitten nukkui koko yön heräämättä aina tuonne aamuseiskaan saakka, mutta nyt herätään monta kertaa yössä. Viime yönä jouduin 2 kertaa tissillä tainnuttaan, muilla kerroilla jatkoi uniaan ilman.
Asennon hakua hirveesti, ja kääntyy aina mahalleen jos on selälleen nukahtanut. Eli ei nuku enää muuta kuin mahallaan.

Päikkäreitä meillä otetaan yleensä kahdet-, päiväruoan jälkeen ja joko ennen tai jälkeen iltaruoan miniunet. Syödään siis puuro n. klo 8-9, kasvisateria 11.30-12.00, hedelmäsose/kiisseli 14.00-15.00, toinen ruoka 16.30-17.00 ja iltapuuro seiskan/kasin maissa...

Yrtän ässä soittaa terppakeskukseen, mutta ei sinne pääse läpi.. isompi poika on jo tervehtynyt, mulla piti 3 päivää melki 40 asteen kuumetta (oli kiva hoitaa vauvaa) ja nyt kuume laski mutta hengittäminen on taasen pirun työlästä...
Leevikin tuntui äsken aika lämpöiseltä, joten kuumeen mittaukseen.. :wave:
 
SusseN ettei vaa oo röhkistauti :( paranemisia!!!! :hug:

Nannalle nous nyt kuume.. vissii siitä eilisestä rokotteesta.. 38.2 oli äsken, mut en laita suppoja jos ei nouse lähemmäs 39.. niitä ku ei vissii sais laittaa ton rokotteen jälkee.. vein unille, toivotaa et sillä laskis.. tässä se koko aamun touhutti iha ku ennenki, mut pää tuntu tosi lämpimältä ni oliha sillä sit lämpöö :(

viime yönä heräs vaa parin tunnin välein!!!!!!!!!! JEEE!!! :) en tiiä auttoko miun paita siellä sängyssä minkä laitoin eilen :D äitin hienhajussa turvallinen nukkuu :LOL: eikä itkeskelly, heräili muuten vaa millon päristelee millon naureskelee.. :whistle: neljän maissa seisoo tönötti taas sängyssä, laitoin vaa maate ja sanoin et kuule neiti nyt on yö, nukutaas.. silittelin ja paijasin siinä ja jätin silmät auki makaamaa, kyl se nukahti iteksee ilman maitoa!!!!! :D muutenki otin ton tassutuksen nyt viime yönä käyttöö.. saa nähä mite toimii, tuppaa olee aika tempperamenttinen tuo mein Nannakka :heart:

ziki ja Nanna 7kk 1pvä :heart:
 

Yhteistyössä