HUHTIVAUVAT 2009 *Marraskuussa*

Onpas Nanna etevä! Ihana pikku neiti :heart:

Possulenssurokote taidetaan nyt sit kuitenki ottaa vaikka aluks olin sitä vastaan. Pienempi paha taitaa olla ku itse tauti. Mies käy huomenna ottamassa ja ne ystävät, jotka on sen rokotteen saanu ei oo kärsiny minkäänlaisista sivuvaikutuksista. Ainakaan niin suurista, että niistä olis mainittu.

Luukas jokeltaa sitä mammamaata aina välillä. Sit lisäks välillä tulee jotain blää,bä, glä juttuja. Mun siskon ja mummun mielestä se sano pari kertaa äiti, mut mun mielestä se oli enemmänki aivastus :D. Olishan se ihanaa ku sanois äiti :heart:. Ääntelee ja juttelee muutenki koko ajan. Oltiin tänään vauvajumpassa ni tää vaan huuteli siellä välikommentteja muiden vauvojen keskittyessä leluihin.

Oli mulla jotain kysyttävääki, mutta unohtu.. Anteeks ku oli näin paljon omaa napaa :ashamed:
 
Ziki :)

tutsa, sama meininki täällä, aivotoiminta nollilla - hehee

Säde, kyllä se Lupu varmasti on sanonut tai ainakin tarkoittanut :heart:

Meillä on tänään hoettu "vauvauvaaa" ja vähän k-kirjainta harjoiteltu maiskuttelun lomassa.
 
Mua ahistaa, pitääks sinne KELAan toimittaa tosiaan KAHDEN VUODEN TULOT paperilla miehen töistä sitä kotihoidon tukee varten? Vähäks rasittavaa paperisotaa! JA mihinkähän asti ne pitää olla? Kotihoidon tuen alkupäivään asti?

Meil oli tänään Puolvuotisneuvola. Auran mitat oli (suluissa 5kk):
-pituus 71cm (69,5)
-paino 9000g (8360)
-pää 44,7cm (44)
Hyvin siis kasvanut edelleen, kumma juttu. ;)

Meillä kans neiti nyt kävelee sen taaperokärryn kanssa. En oo saanu videoo otettua, mut kuva olis tässä (klikkaamalla suurenee):

^^kevyt kaaos meidän olkkarissa nykyään, yks viljelee kaikki lelunsa ties minne ja kumpikaan meistä aikuisista ei millään viitsis joka ilta kerätä niitä. No, tulee ne silti onneks melkeen joka ilta kerättyä......

Niin ja me mennään kans maanantaina hakee possunuharokote sekä äidille että tyttärelle. Mä saan sen siks ku mulla on astma.

Laala ja Aura 6kk (ja näköjään 1pv ku on jo yli puolenyön kello)
 
Huomenta :flower:

edelleen täällä ihmettelen uskomattoman eteviä vauvoja Zikillä ja Laalalla :) Meillä ei edes ryömitä vielä saati mennä konttausasentoon ja ikää yli 7kk.

t. kadak ja tikru lumisateesta
 
Laala, me taidettiin toimittaa 1,5 vuoden tulot. Mies tosin opiskeli sitä ennen. Se oli silti helppoa, ku oli ollu samassa paikassa töissä koko ajan niin kävi firman palkanlaskennassa vaan pyytämässä laput. Mun mielestä tulot oli ihan tähän päivään asti. Kuitenkaan muutoksia ei oo tulossa. Myönteinen päätös noilla papereilla jo tulikin :). Kerranki nopeeta toimintaa kelalta!

Kadak, kyl se tikruki sitte ku sille päälle sattuu =)

Luukas menee sujuvasti konttausasentoon, mut mihinkään se ei siitä liiku. Pojat muka motorisesti lahjakkaampia ku tytöt :D
 
Huomenta!

Aivan mainio video Zikiltä! Ihana vipeltäjä se teidän Nanna, aivan supersuloinen kypäränsä kanssa! Ihania kuvia muutenkin esillä täällä.

Ehdin tuossa jo vähän ihmetellä, kun Lilja rupesi kalvamaan tuolin selkämyksiä yms. puisia asioita kunnes sitten toissailtana sormellani tunsin, että alaikenestä pilkistää eka hammas! Joo, meidän myöhäisherännäinen sai sitten ekan hampaan melkein 7,5 kk:n iässä. Luulisin, että hammasjuttu osaltaan selittää sen, miksi meillä on viime aikoina nukuttu niin tolkuttoman huonosti. Ehkä ensi viikolla harkitaan unikoulua... ei viitsi nyt, jos raukka on kipeä ikenen jomotuksen takia.

FB:n puolella tulikin jo Elsukkaa onniteltua käyrille paluusta. Hienoa työtä!

Vähistä neliöistä on täällä myös ollut puhetta. Me myös ollaan toistaiseksi ahtauduttu kaksioon. Kodin etsintä jatkuu... toiveena rivi- tai paritalo sopivan matkan päässä keskustasta. Kuulin juuri, että Etelä-Helsingissä 50 lasta jonottaa päivähoitoon pääsyä... taitaa olla viisasta hankkiutua muualle täältä. Muuten kyllä rakastan keskusta-asumista ja sulatan vähäiset tilatkin sen takia. Ihana päästä kävellen vaikka Stokkalle tai Kamppiin vaunuttelemaan sateisena päivänä.

Kadak, kohtalontoveri pikkutikrulle täällä meillä... Lilja on noin 5 kertaa noussut konttausasentoon, eikä ryömikään kuin taaksepäin. Eikä edes käänny! Mutta jokeltelussa hän onkin sitten taitava: välillä tulee jo selviä tavuja paapaa ja vaavaa. On myös kovasti äänessä koko ajan, puhuu kuin ruuneperi. Hauskan kuuloista mölötystä.

Apua, mistä kodinhoitotuista te puhutte: joko olisi pitänyt tajuta hakea jotain? Olen siis jäämässä hoitovapaalle tammikuussa, tai ensin siinä taitaa olla pari kuukautta vuosilomia.

Tsemppiä muillekin yökukkujille!

Hemuli ja Lilja 7 kk ja rapiat
 
Hemuli, tänne vaan! ABC:lle voi kävellä kahville 24/7. Laatu ei tietty ihan samaa ku keskustan kaffeloissa. Ja täällä on myös S-market ja posti -> shoppailu siis sujuu hienosti nettikaupoissa. Kivat ulkoilumaastot ja Haltialan eläintila. Ja sit tietty sokerina pohjalla täällä ollaan me ja iso leikkipuisto ja 5 päiväkotia.
 
Nehän lähettää Kelalta automaattisesti ne kodinhoidontukilappuset että nou hätä. sieltä näkyy että on äippis loppumassa, niin lähtee sit tuleen lappusta kotiapäin.

Hauska juttu, oon nyt kahdesti jo käyttäny Kaprista potalla, hällä kun tulee kakka aika säännöllisesti joka aamu -- siihen kun istutan kykkimään niin kakkaa pottaan :LOL: tosi huvittavan näköinen kun könöttää siinä ja punnaa nassu punaisena. kokeilkaahan muutkin, saatatte yllättyä miten taitavia pottailijoita noi voi olla jo tämän ikäisenä ;)

nyt ulkoiluhommiin!

Gardenia ja ihana Kapris 7 kk :heart: :heart: :heart: :heart:
 
:attn: Kuinka moni täällä on facebookissa? Mulla olis siellä hirmusti kuvia eevasta ja siellä hengaan P-A-L-J-O-N. Haluisko mun kaveriks alkaa sitä kautta =) ? Laittaa privaa, niin annan Oikean Nimeni jolla löytää :)
 
Nopsaan käymässä.
Joku vinkkasi Lidlin vauvan talvihaalarista,kävin sen ostamassa.Oli kyllä äitelän vaaleanpunainen mutta niin pehmyt.Juuri sopiva esim.automatkoille.Niillä tossuilla ja tumpuilla ei kyllä tee yhtään mitään.
Ei meilläkään vielä kontata,mittarimatona menee jonkun verran ja kontallaan huojuu edestakaisin.Kävelytuolilla ajaa nilkkoihin jatkuvasti kun äidin perässä pitää kitistä koko ajan. :)
Korvatulehduskin alkaa hellittää.
Meillä on sanottu hyvästit miellyttäville imetyshetkille.Tyttö ei päivisin malta enää juuri rintaa imeä vaan kampeaa koko ajan jonnekin suuntaan.Saaneeko sitten tarpeeksi maitoa.Yöllä kyllä roikkuu tissillä,edelleen.
Itse kävin eilen lekurissa .Mulla on ollut synnytyksestä lähtien lonkat ja koko lantio kipeä.Dg oli huomattava hypermobiliteetti.Eli nivelten yliliikkuvuus.Semmosta.

mamma ja vain-äiti-kelpaa-alina
 
kodinhoidon tuen lappuset tulee kelalta tosiaan mutta mites se kuntakohtainen lisä haetaan?? ja helsingissä vielä se 1,5-vuotiaaksi asti maksettava vissiin joku extra-hakumenettely taas?? tietääkö kukaan...? työnantajalle pitää sit ilmoittaa (ainakin meillä) 2kk ennen hoitovapaalle jäämistä. ja jos isäkuukauden mies pitää niin seki piti muistaakseni 2kk ennen miehen ilmotella kelaan ja töihin. me ilmoteltiin noi pari vkoa sitte ku alko ajat paukkua. janiin, tota perus hoitovapaarahaa (300e) ehtii käsittääkseni hakee takautuvastiki ettei sen kaa niin kiirus.

makeita kuvia taas ja nannasta ihana pätkä :heart:

mamma67 täällä myös päiväimetyksetki nykyään hankalia :/ mut lähinnä johtuu siitä kun elsaa kiinnostaa kaikki muu paitsi syöminen niin paljon. vien neidin usein päivälläkin makuuhuoneeseen sängylle syömään, siellä sujuu vähän paremmin.

hemuli toivottavasti saatte sen kämpän sieltä kadakin lähistöltä =) mullaki vähä oma lehmä ojassa ku meki sitä seutua ajateltu :whistle: :D kunhan pääsen taas hoitovapaalta töihin, niin lähtee asunto vaihtoon! niin kypsä oon tähän hissittömyyteen ja kaukana olevaan vaunuvarastoon, elsukan kantaminen paikasta toiseen alkaa olla raskasta... eikä lisätilakaan ois pahitteeks.

elsa nukkunu jo 3,5h päikkäreitä :eek: yöunet ku lyheni 12h tuntiin niin alko nää älyttömän mittaset päivyrit... ei pitäs valittaa mut nytki ollaan yksiltä kampin kahvittelurehveiltä myöhässä kun neiti vaan sliippailee ja sit kaikki hereilläoloaika menee syöttöön. ihme että toi mitään ryömimistäkään on ehtiny opetella ku zetottaa päivät pitkät... mut onpa vaan silti ehtinyt. ja eilen mies bongas meidän kullanupulla myös pinsettiotteen vau, en ois koskaan uskonu et elsa alle vuoden ikäsenä sitä oppis, on enempi ikiliikkuja ja touhottaja luonteeltaan.

teppana mä laitan yv:tä sulle myös, tahtoo nähdä eevan kuvia! meitä pk-seutulaisia muuten onkin jo jonkun verran tuolla kavereina.

onnittelut vielä hemulin liljalle ekasta hampaasta ja laalan auralle hienoista nla-mitoista :heart:

t. manna + unikeko 7kk ja 1vko :heart:
 
Noniin.. riiviö nukkuu vihdoin =) Täällä meillä on melkoinen meno päälle koko Konstan hereillä olon ajan. Mitään ei oikein saa tehtyä jos on kaksistaan kotona, kun poitsu on niin kiinnostunut pistorasioista, portaista yms. yms. Mies ei ole vielä saanut laitettua portteja paikoilleen (mitkä on kyllä jo viikko sitten ostettu) ja saa olla silmä kovana ettei Konsta mene pää edellä alas yläkerrasta. Kauheella vauhdilla lähtee aina portaita päin kun ollaan ylhäällä :headwall:

Meilläkin on bongattu pinsettiote, sen seurauksena pitää imuroida melekin joka päivä, koska kaikki pienetkin asiat mitkä lattialta lytyy menee suuhuun. Oon kaivanu sieltä jo vaikka mitä.

Ja myös konttausasento on nyt keksitty. kuinkahan pitkään menee, että tajuaa että siinäkin asennossa voi liikkua.

Kausi-influenssarokote otettiin viime tiistaina. Siitä ei tullu mitään. Ja mä sain tiistaina possurokotteen. Käsi on vieläkin vähän hellä ja kauhea päänsärky oli kaks päivää ja ääni meinas lähteä, mutta kuumetta ei nostanu. Konsta saa vissiin possurokotteen 19.11 8kk neuvolassa ja se kyllä otetaan.. tutuilla on ollu tota tautia ja ei oo kuulemma mukava. Mielummin kärsitään päänsärystä ja muistakin oireista pari päivää kun sairastetaan toi tauti.

Ruoka maistuu hyvin ja sormiruokailua harrastetaan maissinaksujen ja vadelmien muodossa (ei oo kyllä mitään siistiä puuhaa).

Ei mulle vaan oo tullu kelalta mitään.. kai. Olisko pitäny jo tulla? Aion olla kotona ens vuoden loppuun ainakin.. tai siis hyödyntää akateemista vapautta opiskelujen merkeissä. Teen siis sen mitä pystyn, mutta en ota mitään stressiä. Nyt kun saan ton lopputyön palautettua (toiv. ens viikolla) niin sit en hetkeen tee mitään muuta kun keskityn olemaan Konstan kanssa ja otan päikkäreitä aina kun pystyn :LOL:

Liljallekin oli tullu eka hammas. Jee! Kohta voi sitten järsiä jo porkkanaa. Konstalla hampaita on jo viisi.. Kohta varmaan loppuu meidän imetystaival. Meinaa nykyään aina purra sit kun ei ole enää nälkä. Ja sit kun korotan ääntäni, niin loukkaantuu ja alkaa itkeä.

Toivottavasti Hemuli teillä tärppää asuntojutut!

Ihana toi zikin Nanna, ihan uskomaton tirppana :heart:

Nyt en kyllä taas muista mitä kaikkea piti kommentoida mutta kaikille yhtenäisesti voimia valvomisiin (meilläkin valvotaan edelleen ja syödään yöllä kolmekin kertaa.. vaikka neukkulatäti sanoikin että ei tarttis enää yöllä syöpötellä. Mutkun mä en jaksa kuunnella sitä huutoa :ashamed: ) ja toivottavasti kenenkään pienet ei sairastu poissutauteihin tai muihi muihinkaan influenssiin ja nuhiin!

Nappi ja Konsta jo 7,5kk
 
Enpäs ole ikuisuuksiin käynyt lukemassa... olikin urakka! :D Lokakuun juttuja vielä lukemattakin, huh.

Pika-updeitti: meillä ryömitään vauhdilla ja nyt pari päivää on noustu kaikkea mahdollista ja mahdotonta vasten polvilleen. Tänään meni turvakaukalo nurin kun neiti yritti sitä vasten nousta... ei sattunut, mutta pelästyi kyllä kovasti. Muita suosikkeja ovat TV-taso (tähtäimessä irti olevan DVD-soittimen johdot ja kaapelit), eteisen hylly (isin työkaluja), uuninaluslaatikko (siinä on kiva kahva, ja se on ainoa laatikko, jonka saa auki) ja lehtikori (ne kaikki ihanat värikkäät, rapisevat lehdet). Myös konttausasento on pop, vaikkei liikkuminen maha ylhäällä onnistukaan.

Puheesta on meillä sanat kadonneet, paitsi äiti tulee yhä selvänä. Nyt hän höpöttää tätätättättättätäätää, vauvauvauvaavaavauva, dädädädiddää, hättättää. Ja välillä sihisee. :) Ja lähes koko ajan kuuluu pölpötys.

Nukkuminen, joo... meillä nukutaan kyl yöt ihan ok, kerran-pari tarvitaan tissin apua, mutta nukkumaanmeno ei oikein toimi, millään keinolla. Vaikka kuinka väsyttää, niin nukahtaminen ei vaan sovi tyttösen suunnitelmiin. Sit me nukutaan about 0:30-10:30 yöunia. Lisäks on yleensä kahdet päiväunet, toiset lyhyemmät (ehkä 40min) ja illemmalla jopa 2h.

Ruoka maistuu pääosin hyvin, mutta mikään makea ei kelpaa! Ei kaupan soseet, ei mansikka, ei mikään. Pakastemustaherukat uppoo hiukan ja omppu. Outo ipana... :) Puuroista ei kaura maistunut yhtään, sit kokeiltiin ohraa ja ei kelvannut... sit keksin laittaa porkkanaa sekaan (lempparivihannes), ja sit alkoi uppoamaan! Nykyään laitan hiukan porkkanaa ja ennen soseutusta raastan tuoretta omenaa mukaan, sit surrur, ja johan kelpaa.

Kotiin jään kevääksi, sit on isukin vuoro. Rahat saavat luvan riittää, vaikka onkin tää keskeneräinen kartano maksettavana. ;) Ollaan tosi ahkerasti rakennettu... not! :LOL:

Ja sorry kommentoimattomuus, aivot on yhä emmentaalia ja aikakin hyvin rajallinen. Yritän taas.. joskus... :saint: Juupajuu, valoa pimeisiin iltoihin toivottelevat

ventti + ronjanen, ihan melkein 7kk
 
Tutsalle ja Teppanalle lähetetty privaa :wave:

Voi kuulkaa olemme yhä kodittomia. Se Kadakin nurkilla ollut asunto ei tärpännyt. Se olisi kyllä ihanaa seutua. Mulla olisi tosin tullut sieltä aika pitkä työmatka, kun pitäisi matkata kaupungin läpi ihan Länsi-Helsinkiin. Ja haluaisin kulkea työmatkat julkisilla. Mutta etsintä jatkuu...

Heh, kuinka moni on jo askarrellut isänpäivälahjoja? Sormi- tai muilla väreillä? Mä totesin, että ainoa tapa askarrella tuon ikäisen kanssa on silloin, kun se nukkuu. :LOL: Olisitte nähnyt, miten Lilja kuorsasi sitterissä ja mä samalla töhrin väriä sen jalkapohjiin. No, lahjat on nyt taiteiltu ja paketoitu.

Konstasta mainioita kuvia. En taidakaan vielä kadehtia sitä, että hän on niin innokas ryömimään... saa varmasti olla silmät selässä koko ajan. Meidän laiska akka makaa vaan matolla ja komentaa. Ja Aurakin siellä jo köpöttää kärryjen kanssa -- onpa hän myös etevä.

Gardenia olet oikeassa, pottatreenit voisi hyvin aloitella. Pitääpä käydä ostamassa sellainen selästä tuettu.

Jahas, saisi jo mies tulla töistä kotiin... Mulla olisi tuolla tuore MeNaiset ja Vauva-lehti, kun vaan saisi hetkeksi istua rauhassa alas. ;)

Viikonloppuja!

Hemuli ja Lilja
 
Mä tein netissä sen kotihoidon hakemuksen. En tienny, että siitä tulee jotain paperia kotiin. Kuulin vaan jostain, että pitää olla haettuna kaks kuukautta ennen ä-loman loppumista. Nopeasti kävi noin ku ei tarvinnu mitään lippulappuja kirjottaa. Postiin vaan miehen tulot.

Tutsa, multa on menny ihan ohi että säki oot FB:ssä :O :D.

Liljan
hampaasta onnittelut! JEI!
Konstasta ihania kuvia. Ihan ku olis vähän ruskettunukki :D.
Kiva kuulla Ventistä. Viime kerrasta taitaa olla vähän aikaa :)

Me toistaseks mahdutaan tänne meijän 57 neliöiseen kaksioon, mutta passiivisesti etitään kolmiota. Hakemuksia on vetämässä, mut ei varta vasten etsitä. Me niin tykätään asua täällä, että harmittaa muuttaa.

Mä en ikinä askartele mitään, mut tänään tein miehelle isänpäiväkortin ihan itse. Ei siitä hieno tullu, mutta ajatus on tärkein. Oon viimeks tolleen askarrellu ehkä tarhassa :LOL:.

Nyt viikonlopun viettoon!

Ps. Mies sai tänään possurokotteen ja elossa on! Kuulemma niska vähän jumissa, mut se voi johtua ihan huonosta ergonomiasta.
 
=) Kiitti mammat, nyt mulla on monta uutta naamiskaveria :D

Isänpäivä askartelut oli meillä nyt semmoset, että painettiin mummin ja tätsyn avustuksella Eevan jalanjälkiä tyynyliinoihin. Ukki, pappa ja Iskä saa semmoset. Hommahan ei multa yksinään olis mitenkään päin onnistunu. Nyt tehtiin niin et tätsy piti E:tä sylissä, minä töpöttelin kangasvärin jalkapohjiin ja mummi seisotti likan tyynyliinan päälle. Ei siinä kauaa menny, varmaan vartti maksimissaan mut lopussa alko jo E kyllästymään ja meinas hermostua, vaikka olikin ihmeissään et mitäs nää nyt mulle tekee. Kädenjäljet jätettiin ihan suosiolla pois, se ei varmaan olis mitenkää onnistunu ja se värin suuhun joutuminen olis ollu NIIN paljo todennäkösempää. Olkoonkin et väri on non-toxic. Painatushommasta liitän sit vielä pari valokuvaa kortteihin. Luulis kelpaavan =)
 
Voi voi mitäköhän sitä taas piti kommentoida..mihin ne kaikki ajatukset kerkee aina kadota?..

No ainakin piti ihmetellä noita ensimmäisiä "kävelijöitä"..wau :) Zikin koiruus katteli siellä sen näkösenä että "apua,tuolta toi taas tulee..paras pysytellä täällä kauempana " :LOL:
Voi noita eläinparkoja.Meijän äitinkin kissat on saanut tuntea nooan "hellän silityksen"..karvat vaan pölisee :xmas:

äh taas pitää pitää paussi kun alkaa frendit..on tää elämä niin kiireistä :xmas:

Meilläkin toi imettäminen on alkanu olla vähän hankalaa :/ Ei meinais millään malttaa olla siinä vaikka ois missä..venkslaa vaan ja saan olla koko ajan tyrkyttämässä.Syö kuitenkin vaan pari kertaa päi8vässä kiinteitä vaihtelevia määriä niin en usko et sais niistä riittävän määrän ravintoa :/ Ja mul on nyt maitokin alkanut vähentymään...ei oikeestaan enää koskaan tunnu tissit täysiltä vaikka ois kuinka kauan imettämättä.Eli tuskin meillä enää kauaa tissitellään :'( Oisin niin sinne vuoteen saakka halunnut vaikka eihän se mun haluamisesta ole kiinni :ashamed:

Napin Konstalla on kyllä tosi vahvat piirteet..ihan vaan tällänen välihuomautus :)

Niin ja Ziki se se just oli se kauna :LOL: Muskarissa on aina siinä lopussa sellanen "herkkä hetki" kun silitellään vauvoja niin nooa siellä rikkoi hiljaisuuden kauna-örinällään :LOL:

Ainiin tänään oli muskarin isänpäivä-esityksen kenraaliharjoitukset ja mä unohdin sen ihan kokonaan :headwall: Kiva mennä nyt sinne ihan kylmiltään..Se on sellasessa isossa konserttisalissa ja siellä on joku live bändi soittamassa ja se soittaa kuulemma paljon hitaammin sen musiikin kuin mitä me ollaan harjoiteltu...ja apua mokaan varmaan ihan totaalisesti :eek:

Meidän asunnon etsintä on nyt vähän aikaa jäissä kun ei haluta joulu- eikä tammikuussa muuttaa mutta alkaa palaa tosi pahasti käpy näitten neliöitten kanssa tai ei tää 60 neliöö meille nyt niiin pieni ole mutta typerästi suunniteltu muuten vaan tää kämppä :kieh: Ja nyt lumen tultua taas palasivat our friends; aurat :kieh: keskustassa noi vielä jyrää koko ajan ettei missään vaan oo lunta :headwall:

No nyt alkaakin taas jo bb :D hyviä viikonloppuja..
ja isänpäiviä.
Huomenna pitää vielä tehä niitä kortteja ja ollaan kerran jo tehty niitä käden ja jalan jälkiä joskus pienempänä ja voi hyvää päivää..ei paljon sottasta puuhaa :whistle: :D
 
Siis voi jestas tota Nannaa ja Auraa.. Taitavia on kyllä :) Äidit vaan ei taida päästä helpommalla :)

Ihania kuvia oli muutenki, näyttää niin isoilta jo nää meijän vauvat!!

Meillä ollaan oltu koko perhe kauheessa flunssassa. Kova kuume, yskä nuha, tytöillä ripuli kaupan päälle. Ärsyttää et ei testata onko sitä possua vai ei, kosk ajos on niin sit en ainakaan haluis ottaa sitä rokotetta. On vaan kuulema niin kallista tetata (222e/testaus), edes yksityisellä ei saanu. Jos Aino nyt menee vielä huonompaan kuntoon niin sit mennään lastenklinikalle ja mä en sieltä lähe ennenku on testit tehtynä. Mulla hajoo pää tähän epidemiaan, jostain syystä mua pelottaa ihan sairaasti. Tuntuu ihan tyhmältä olla näin hysteerinen, ei jotenki kuulu mun luonteeseen niin ihan itseäkin ihmetyttää..

Ventti Mäkin oon ihan ihmeissäni tästä lapsesta, makeet soseet ei kelpaa täälläkään. Nyt on alkanu muita vetee ihan hyvin mut hedelmät ja marjat tulee paluupostilla hyvin nopeesti ulos suusta.. Kummia muksuja kyllä =)

Ainokin on kova tyttö jokeltelemaan, tietysti olen jo tulkinnut äiti sanan sieltä sekasotkun keskeltä useempaan kertaan sanotuks :saint:

Pikkupotilas heräs, palaanpa taas paremmalla ajalla..
 

Yhteistyössä