Huhtivauvat 2009 *Helmikuussa*

Tää äiti taitaa nukkua ens yön sohvalla. Meidän neiti on pistänyt viimeaikoina sellaiset hulinat päälle, et nyt väsyttää ja rankasti. Iltarutiinit on ihan yhtä showta: syöttötuoliin laittaminen -> täysi kiukku, puuron syöminen -> täysi kiukku, vaipan vaihto ja yökkärin laitto -> täysi kiukku, tissillä rauhoittuu ja vaipuu jo melkein täyteen uneen, mut kun laitan sänkyyn -> täysi kiukku! Pystyyn noustaan about 10 kertaa ja sit toohottaa ihan täysillä. Huh h... sanon minä. Onks tää joku vaihe vaan vai mitä ihmettä? Tuntuu, et joka ilta nyt taistellaan vähän joka asiasta. Päivisin ja iltaisin muuten kyl on tosi iloinen ja hymyileväinen typy, mut siis nää nukkumaanmenon rutiinit on yhtä kiukkua. Tyttö nukkuu edelleen meidän kans samas huoneessa ja nyt ekaa kertaa mietittiin vakavasti, et jos kuitenkin siirrettäis jo omaan huoneeseen. Ehkäpä rauhoittuis ja nukkuis yötki kokonaan. Nyt vielä heräillään 1-2krt ja usein niin, et klo 04:00 ja sit kitisee ja puskee laitoja/sänkyä pitkin hereillä jopa 1 1/2h. Viime yönäkin valvottiin neljästä puol kuuteen. |O

Tää nyt oli tällainen valitusvirsi, kun väsyttää ja harmittaa...

Tsemppiä vatsataudin ja flunssien ym. kanssa kamppaileville. Itse olin kans flunssassa viime viikolla mut muut pysyivät onneks terveinä.

Ihanaa kun joillain jo ensiaskeleita otetaan! Siitä se sitten lähtee, vauhtia taas vielä vähän enemmän taloon :) Täällä mennään taaperokärryn kanssa kovaa vauhtia, mutta muuten kävely vielä odottaa tuloaan.

Jaahas, nyt nukkumaan. Hyviä öitä!

Ootte taas kirjoittanu monta sivua.. LUEN HUOMENNA KAIKKI JUTTUNNE!! Esikoinen meni mummulaan viikonlopuksi. Huomenna vois olla aikaa istua töröttää tässä.

Pikaisesti omat jutut:
Lopetin imetyksen lopullisesti viikko sitten. Nyt yöt menevät LOISTAVASTI! Jimi nukahtaa omaan sänkyyn ilman tuttia tms. Ja nukkuu kellon ympäri! Samana päivänä, kun imetin viimeisen kerran (tissit täyttyi niin pakko oli välillä vielä imettää ) niin Jimi oppi konttaamaan ja eilen nousi tukea vasten seisomaan. Eli viikossa tapahtunut monta mullistusta!

Paljon haleja ja paranemisia sairastaville! :hug: ja yöhulisijoille tsemppiä ja voimia. :heart:

Nappi mä oonkin miettinyt, että missä olet luurannut, kun ei ole kuulunut mitään. Toivottavasti kaikki on kunnossa! Yritetään saada pk-treffit ei ens mutta seuraavalle viikolle, kun me päästään takas mummulasta.

Kiva kun edes joku on kaipaillu Hemuli :D

Nyt siis vain ja ainoastaan omaa napaa.. lukekoon kuka jaksaa.

Meillä siis oli pari viikkoa sitten oikein kunnon vatsatauti. Konstalla kesti oksentaminen pari päivää ja ripuli monta päivää. Olin ihan tosi huolissani jo, kun vaippaankaan ei tullu oikein mitään. No sit onneks saatiin vatsa rauhoittumaan viime viikon torstaina ja poikakin syömään vähän paremmin. Ja melkein koko vatsataudin ajan oltiin kahdestaan kotona Konstan kanssa.. Eli tää mamma väsyi aika lailla tohon sairasteluun.

sit viime viikon perjantaina mä heräsin yöllä siihen, että mun käsi on tosi kipeä.. en saanu sormea kunnolla taivutettua. Nukahdin kuitenkin uudelleen ja aamulla herätessä huomasin, että keskisormessa on sellanen ihmeellinen "paise" ja koko käsi on jotenkin arka. Ajattelin sit fiksuna tyttönä ja terveydenhuoltoalan ammattilaisena puhkaista paiseen itse. Siinä sitten touhutessa huomasin, että siitä paiseesta lähtee punainen juova ylöspäin sormen sivua pitkin.. oikein oppikirjatapaus verenmyrkytyksestä.

No sit kipin kapin lekuriin ja siinä vaiheessa tää juova meni jo ranteen yläpuolella ja olo oli muutenkin jo vähän outo. Sydän jumputti kovempaa ja oli vähän huono olo. Sain oikein kunnon hevosannoksen antibioottia ja vahvan viikon kuurin mukaan. Onneks en joutunu sairaalaan sisään.. ei kuulemma ollu monesta tunnista kiinni. Ja toi kuuri on tehny mut niiin väsyneeks, ettei mitään järkeä. Olo on ollu kun alkuraskaudessa koko viikon. Väsytti ja oli huono olo.

No sit iloisempiin asioihin: meilläkin on opittu ihan kamalasti uutta vähässä ajassa. Kävely on ihan tositosi pienestä kiinni ja ensimmäinen ihan oikea sanakin on bongattu. LAMPPU (ammpppu) ja tähän kuuluu myös lampun osoittaminen. Ja konsta on ruvennu tanssimaan.. ihanan näköistä puuhaa. Rauhallisempi biisi kun on menossa, niin toinen heijaa itseään puolelta toiselle ja kovempi meno kun on, niin jalat ja kädet hytkyy :LOL: Ja kaikki rajut jahtausleikit on nyt in. Lähtee karkuun ja kiljuu riemuissaan jo, kun kuulee yläkerran portin käyvän.

Tässä vielä toinen vähän kipeänä auttelee äitiä kotihommissa: osaa muuten suureksi riemukseen laittaa tiskikoneen pois päältä

Nappi ja Konsta, ihan kohta 11kk.. apuva. Enää kuukausi synttäreihin. Mihin nää vauvat katoaa?

Terkkuloita hiekkasumun keskeltä. Siis ilma on niin sakea ja kellertävä Saharan hiekasta ettei tosikaan, mutta lämmin päivä on ollut B)
+25 vaan nyt jo viilenee ja huomiseksi on luvattu +15. Ihan Suomen kesä-/kevätvaatteissa voi kulkea päivisin.

Pikkuneiti nauttii ja ei suostu syömään vauvaruokia. Haluaa samaa mitä me muutkin. Eli tänään on sitten syönyt kalanpaloja ja juustoa banaania ja appelsiinia. Hedelmäsoseetkaan eivät kelpaa. Souvlakia käytiin eilen syömässä ja neiti imeskeli omaa (suolatonta/vähäsuolaista) lihapalaa suoraan vartaasta. :LOL:
Tzatziki maistuu ja itseasiassa ihan kaikki tähän mennesä mitä on saanut maistaa. Tokihan nuo on sellaisia ettei anneta paljon, mutta jos on suu auki kun pöydässä ollaan niin pitäähän sitä pienen antaa maistaa. :saint:
Leipä on kovin pop, mutta yllättäen vauvojen jauhepuuro maistuu (kiitos isukin kun osti vaniljan makuista. :xmas: )
Vauvan keksejäkin neiti on saanut vaikka alkuun niitä vastaan olinkin. Mutta toki on vain satunnainen herkku ei joka päiväinen eikä joka hetkinen ilo. ;)

Tsemppiä ja pikaista paranemista kaikille norosta ja muista kärsiville. Täällä ollaan vielä vältytty vaikka sitä (tai jotain sen tapaista) liikkeellä täälläkin on.

Ai niin, kun joskus aiemmin marmatin ettei mies ostele lahjoja niin nyt yllätti. Sain valita kahdesta mieluisan hääpäivälahjan kun ei itse osannut päättää ja vaihtoehdot oli miniläppäri tai uusi kännykkä. B)
Että osaa tuo joskus yllättää ja kännykän taisin valita kun aiempi alkaa jo vedellä viimeisiään.

Ruttana & Beanie 10kk 5pv :heart:

Manna: Mulle on nyt tän viikon aikana tullut kelasta päätös kotihoidontuesta. Joten jospa se kohta sullekin. :)
Tosin ylläripylläri hoitolisästä vai mikä se onkaan niin tarttee lisäselvitystä ja jumankekka jos en sitä tule samaan niin olen niin kjusessa ettei tosikaan. :/

Hei naiset,

Usvis, onnea mullistuksista!!! Parempia öitä täälläkin odotellaan. Tästä tulikin mieleen, mites mamman imetyksen lopettaminen ja yöt ovat sujuneet.

Ruttana, lahjoja ;) jee ja ihanaa olla siellä lämpimässä, täällä -20 astetta...

Meillä alkaa olla tauti takana päin, mutta vielä ollaan kaikki toipilaina. Kyllä mä tänään mietin, että nää meidän lapsoset alkaa jo olla niin isoja. Ai että. Istuin äsken tikrun kanssa lattialla vastakkain ja näytettiin kieltä, taputettiin ja vilkutettiin laulun lomassa vuorotellen. :heart: Sitä ennen se tossa tepsutteli ilman tukea kärryn kanssa niin hienosti. Ja ymmärtää jo tosi paljon puhetta, äiti, isi, lamppu, telkkari, sukka ainakin tuntuu olevan jo hallussa, koska katsoo niihin, jos sanotaan. Ja tapailee joitain sanoja, (k)ukka, äittä, (s)ukka, (i)siisiii jne. Jos kysytään liian monta asiaa peräkkäin, menee vielä ressu sekaisin. Tuntuu, että tässä 10kk iässä on tapahtunut ihan kamalasti, vaikka mitään selvää virstanpylvästä ei voikaan kirjata.

Ihania kuvia ootte laittaneet ja hienoja taitoja tullut monelle.

Tänään käytiin ikeassa ja ostettiin pojalle torakan näköinen vihreä seinälamppu, vähän kivaa kangasta, pikku jakkara jne. No, kun sais vielä ensi siivottua jossain vaiheessa ja meidän ikuisuusprojektirempan valmiiksi...

MarineS, hehhe tutulta kuulostaa. Ei muuta kuin tsemppiä ja kerro, jos joku kikka tepsii. Meillähän ei siis edelleenkään nukuta. Yksi yö nukkumaan vasta klo 23 (normaalisti klo 22) ja heräsi klo 8 (norm klo 9-10) ja siinä välissä kaksi imetystä ja muuten vaan sänkyyn rauhoittelua. Joskus meilläkin valvoo keskellä yötä ton 1,5 h ja punkee vaan koko ajan seisomaan. Joskus taas riittää, että kumoaa sen takaisin nukkumaan ja unet jatkuu. Omassa huoneessa nukkuu alun ja sitten imetyksen kohdalla otetaan meidän väliin. Mä tosiaan oon imettänyt yöllä taas esim. klo 4 ja klo 6 ja sitten n. kasin aikaan on herättävä töihin. Joskus pojat jatkaa unia kymmeneen.

halit t. kadak & tikrulainen

Moikka! :wave:
Huih, mitä nappi on joutunut kokemaan :eek: toivottavasti helpottaa jo :)

Kotihoidontuen päätös on minullekin tullut jo tammikuussa :D

Iltarutiineista Iltapuuro on nyt kovin alkanut tökkimään. Itse olen stressannut sitä, egtei maitoa mene juuri nimeksikään. Rinnalla on vielä kolmisen kertaa/vrk ja mukista juo mutta kauhean pieniä määriä :kieh: Iltapalan jälkeen pestään hammas :heart: joka on nyt puskenut läpi sitten tyttö nukahtaa yöunille rinnalle.. minun laihdutuskuurikin tyssäs lyhyeen.. en vaan jaksa... sais tuon imetyksen jo pois mutta en sitäkään oikein jaksa vielä lopettaa.. tai saapahan siis sitä maitoa edes rinnasta :whistle:

Ostin Miralle jo kevät haalarin, lakin, kengät ja hanskat. Ovat niin ihanat vaaleanpunaiset :heart:

ja tosiaan pakkasta oli tänä aamuna rapiat -30 astetta :xmas:
Ai niin... Mira sanoi aamulla titti ja näytti rintaa :D :D

Mianna ja Mira 9kk 13 pvää

Kadak Vielä imetän.Pitää tyhjennellä tätä kipeää rintaa ja syödä lääkekuuri loppuun.Parin viikon päästä on hiihtoloma niin sitten olisi ajatus aloittaa vierotus kun ei tarvi kenenkään aikaisin aamulla nousta.Saattaa olla yöllä huutoa..

En ole alinasta tänne kuvia laittanut,jospa nyt yritän laittaa.

No siinähän se kärryssä töröttää koiranpentu-ilme naamalla. :heart:

Täällä Lahdessakin noissa kelan päätöksissä kestää aina viikkokausia.Mutta kun joskus tammikuussa paniikissa kiikutin niitä paperita kelaan kun oli jo äitiyslomakin loppunut ja kirosin että saan rahaa joskus ens syksynä...Niin yllätys-yllätys seuraavana päivänä soitti joku nainen ja kyseli jotain lisätietoja ja päätös näkyi kelan sivuilla jo sinä iltana!eli päätös tuuli kahdessa päivässä!!
Kelatkaa sitä :D

Ooo...Ruttana mä oon niin kade.Mä oon tänä vuonna tykännyt talvesta,varmaan kun on kerrankin lunta eikä vaan loskaa mutta alkaa nää kovat pakkaset käymään hermoille. :kieh:
MMMmm...tzatziki...olin ihan unohtanut kyseisen herkun olemassa olon.Kesäisin mun ruokavalio koostuu grillatusta kanasta ja tzatzikista..täytyy kyllä kehittää ens kesälle uus menuu,ei taida Nooa tolla pärjätä :whistle: :D

Tuli mieleen noista äideistä ja anopeista...
Kun yksi raskaana oleva kaveri sanoi että hän ei kyllä aio lapsen myötä muuttaa ollenkaan sisustusta.Että lapselle täytyy vaan opettaa että kukkiin ei kosketa jne..Mietin vaan että nooh..katotaan vaan. :D Muakin oikein hävettää mitä kaikkea sitä on tullut sepostettua silloin kun oli vielä raskaana ja kun nooa oli pienenmpi.Nyt on jo oppinut ettei kannata sanoa yhtään mitään yhtään mistään :saint:

Meillä on nyt siirrytty yksiin päiväuniin.Ja on nukkumaanmeno helpottunut huomattavasti.Ennen itse nukuttamisessa meni 1-2 tuntia nyt nooa nukahtaa about 15 minuutissa.ihanaa.Eli ne toiset unet on vaan olleet liikaa.Ja nyt käy nukkumaan puol 8 aikaan ja herää samoihin aikoihin aamulla,kun aiemmin meni usein vasta puol 11 nukkumaan mutta heräsi kuiteskin samaan aikaan kello8.

kaipa sitä täytyy ruveta siivoomaan,kämppä ihan järkyttävässä kunnossa kun kipeenä oltu koko viikko. |O

Jos vielä ehtis vähän enenkuin tyttö herää.
Usviksen hyvät vieroituskokemukset antaa kyllä uskoa että kyllä mekin tissistä eroon päästään.Eniten huolettaa se ilta että miten saan nukkumaan ilman tissiä kun ei ole sitä tuttiakaan..
Miehen työpaikalla olivat ukot puhuneet pitkään imettämisestä nin joku oli kertonu että heidän poika oli ollu jo niin iso että pitsaa haukannu ja palan painikkeeksi imassu aina tissiä...:D

AAM heräsi kyllä uteliaisuus että mitä teet työksesi?
Nappi onneksi menit ajoissa lääkäriin.Äitihän se minutkin patisti tuon kipeän tissin kans lääkäriin, pelotteli että tulee vielä verenmyrkytys.Ja täytyy sanoa että konsta on kyllä ihan konstan näkönen.Söpöliini.
Marine Saitko nukuttua?Toivottavasti.Meilläkin on välillä varsinkin syönnin kans tuota taistelua,liittyy varmaan ikään.Ja alina kun ei ole mikään suursyömäri niin se ruoka ei niin kiinnosta.
Ruttana siellä kullan kans lämpimässä.Millon tulette takaisin?Oliko se esikoinenkin mukana?
Kadakille vielä jaksuja töissä kulkemiseen ja yösyöttöihin.Kyllä ollaan jo voiton puolella näissä yövalvomisissa, mukulat kun saadaan toiselle vuodelle niin alkaa helpottaa.Taas mamma tietää. B) =)

mamma ja alina 10 kk tiistaina

Täällä nuha vain jatkuu ja jatkuu ja jatkuu :headwall: Sammolla hieno yskäkin tullut, yöt hieman risaisia.. Kaikenkukkuraksi meille pitäisi tulla jonkun äijän tekemään vessaan reikää ja katsomaan onko siellä kosteutta, terveystarkastaja kävi ja sai kosteutta, mutta kun isännöitsijällä ei ole minkäänlaisia papereita, niin ei tiedetä meneekö siinä kohdin vesiputkea.. GREAT!! mutta jos jotain sieltä niin parempihan se on saada korjattua kuin että kosteus leviäisi ja alkaisi kroppa kärsimään.. Ja jos siellä jotain olisi niin kai se selittäisi edes vähän miksi tuo poika on niiiiiiiiin usein nuhassa..

jaahassu ja sammo 2pv vaille 11kk

AAM
Alkuperäinen kirjoittaja mamma67:
AAM heräsi kyllä uteliaisuus että mitä teet työksesi?
asiakasneuvoja nuuskijavirastossa.. :D

Olipas suloisia kuvia konstasta ja alinasta

)( tänän jäi neitikkä hoitoon jo sillä ilmeellä :'( "taas sä lähdet" että hoksas jo kaavan minkä mukaan arkipäivät kuluu.. :|

jahas työt..

Dali otti tänään ensiaskeleet (jotain 7kpl kerralla) ilman tukea. :heart:

Meno on siis tosi villiä. Vahdin nyt sitten lasta, joka juoksee tukea vasten ja kävelee tuetta, mutta ei osaa laskeutua seisomisasennosta turvallisesti istumaan/kontilleen. Tänään raukka taas kaatui suorin vartaloin: löi päänsä ja kieli jäi hampaiden väliin. Verta oli joka paikassa. pa..ka fiilis tällä mammalla, kun en ehtinyt ajoissa apuun. :ashamed:

Edelleenkään ei konttaa vaan sitkeästi pyllykiitää. Tällaista tämä peppu edellä puuhun -vauvan kanssa on. Ei kerrassaan mitään logiikkaa. Ihana höpsö vauvani. =)

Nyt täytynee mennä...kommentoin teidän juttuja myöhemmin.

Asha ja Dali :heart:

jaahassu, sympatiat sinne -> me haettiin tänään kolmas antibiootti molemmissa korvissa olevaan tulehdukseen (taas siis eri kuuri, nyt uusin on 10 päivän), lisäksi jouduttiin käyttämään samaista ventolinea aiemmin, mutta keuhkot on jo paremmat ja sitten tietty buranaa pyllyyn ja panadolia suuhun...jeejee

Merkkausta! :wave:

Oli tänne ehtinyt taasen kertyä tekstiä sitten viime näkemän. Iltaväsy painaa, kun en muista paljonkaan lukemastani. Kommentoin ne, mitä tähän hätään muistan. Anteeksi niille, jotka unohtuvat! Pitänee yrittää huomenna paneutua vähän virkumpana. =)

Ihania kuvia olette laittaneet pienistä! :heart:

Sanoista ja askeleista onnea!!! :flower: En muista ketkä kaikki, joten tässä tasapuolisesti. ;) Täällä on jo jonkin aikaa ollut selkeä "ei" käytössä, samoin "äit/dii", "ifi/sisi". eli äidistä ja isistä kahta versioo, samoin velipojan nimestä. Ja edelleen kauhee sormellaosottelu ja tiedonhalu päällä. Pieni utelias piipero. :heart:

Ruttana, oi että. Olen kyllä vähän kade tuosta etelän lämmöstä. :D

Nappi, huh - sullapa on ollut tilanne siellä! Vointi jo parempi ja antibiootit purreet?

Kadak ja MarineS, tsemppiä valvottajien kanssa! Täälläkin jokin aika sitten tyllerö herätteli yöllä useampaan otteeseen, ei mitään hätää oikeastaan, mutta oli puolinukuksissa (kun vähänkään havahtui) pakko nousta pinnoja vasten seisaalleen ja alkaa kätisemään/huutamaan. Nyt viimesen viikon aikana tuo on pikkuhiljaa alkanu rauhottuun. Yhtenä yönä jopa melkein 8 tuntia putkeen. Luksusta.
*muoks* ja varalta koputetaan puuta, että tuo rauhottumissuuntaus jatkuu. ;)

Huu, tuntuu että melko monella ollut noroa ja lentsua samaten, kovasti tsempitystä paraneville ja niille, joilla se vielä päällä! :hug:
Ja eritoten kaikille pienille korvakipuisille (jaahassu ja kadak ainakin muistaakseni) hali!:heart: Napille onnea terveen papereista!

Hohhoijaa, nyt vielä tsekkaamaan sähköpostit ja naamakirja, sitten tuutilullaa pikkuhiljaa.
Hyvää yötä kaikille!

AuroraB + tyty muutamia päiviä vajaa 10kk

kadak menin näyttämään poikaa hengityksen ja yskän takia, korvia ei poika ole raapinut eikä valittanut normaalia enempää, mutta mistä sitä tietää mitä raasu on öisin itkenyt :| ja voihan se olla, että tulehdus oli vain sattumoisin juuri alkamassa, kun tärykalvot lääkärin mukaan liikkuivat "ei täydellisesti" eli ilmeisesti jonkin verran kuitenkin.

onnea ensi askeleista sammo on muutamia sekunteja seissyt ilman tukea, jos ei ole huomannut että seisoo ilman tukea :LOL: kohta tulee 3kk täyteen siitä kun Sammo oppi seisomaan tukea vasten. Äitini sanoo, että yleensä lapset oppivat juuri 3kk päästä kävelemään, esikoinen teki niin mutta jotenkin tuosta Sammon menosta päätellen, en oikein usko, että kävelee ennen synttäreitä.. aikaahan tässä on 1kk ja n. 15 h :eek: :eek:

Mä en taida olla perinteinen hidas hämäläinen, olen jo mielessäni suunnitellut tarjottavatkin pojan synttäreille :LOL: :LOL: Ai kamala että alkoi eilen tehdä mieli kaakkuja kun eksyin muutamille blogeille.. olisin varmaan yötä vasten alkanut väsäämään voikkukakkua jos olisi ollut aineet kaapissa :LOL: :LOL:

oijoi, onnittelut ensi askelista dalille ja konstalle :heart: toivottavasti en unohtanut ketään, saattoi jäädä lukematta jokunen juttu kun nopsaan reissun jälkeen kahlasin... :ashamed:

jaahassu kamalaa jos ois home/kosteus mistä johtuu flunssat :| mä altistuin raskausaikana töissä homeelle usean kuukauden ajan ja olin ihan huolesta soikeena mitä se tekisi vauvalle. toivotaan et siellä olis kaikki kunnossa ja flunsst ohimenevä vaihe.

kipeinä taas niin moni ettei meinaa tokdeksi uskoa :( kovasti paranemisia etenkin pienille korvatulehduspotilaille :hug: kuten myös kaikille flunssaisille ja jos oli vielä oksutaudista kärsiviäkin.

aam "pääsi" sitten lopulta töihin, ja tuolla "pääsi" meinaan että toivuit norosta. varmasti on vaikeaa alkuun välillä, mutta kyllä ansku pärjää. niinhän ne sanoo että pienet sopeutuu parhaiten mutta helppoa se ei varmaan koskaan ole. just luin kaverilla vauva-kirjaa ja tuntui että 12kk jälkeen vasta tuleekin koko aika ikäkausia jolloin ainakaan ei suositella hoitoonviemistä... musta alkoikin tuntua et pitääkö sitä hoitovapaata nyt jatkaa heti 3v:ksi?? sen verta tehokasta aivopesua oli... :/

söpö kuva mamman allusta ja napin konstasta :heart: saa laittaa noita kuvia enempiki =)

ruttana NAU-TI täysillä kreikan keleistä! täällä vuosisadan ennätyslumet jälleen kerran laskeutuneet maahan. ja pakkasta riittää kuten myös (myrsky)tuulta. niin "ihanaa" vaunujen kaa pörräillä tuolla kauppaan ja takas, juu riittää mulle jo tää lumi!!

usvis onnea hyvistä öistä ja jimin uusista taidoista =)

marineS tsemppiä iltahulinoihin :hug: tuommoista se on täälläkin joskus mutta onneksi vain väliaikaisesti. toivotaan et menee sielläki ohi kohta.

nappi teitä onki sit koeteltu oikein urakalla noilla taudeilla :/ toi verenmyrkytys oli jotenki vielä niin et miten voiki iskeä kaiken sairastelun jälkeen?

nyt mulla lyö tyhjää et mitä muuta olitte kirjoitelleet sitte viime kerran ku oon ehtiny täällä käymään :/ ainiin, sen kelan hoitotuen päätöksen sain minäkin sitten heti kun olin siitä täällä valittanut että eipä kuulu =)

).( me oltiin reissussa mun kaverilla/sukulaisissa ja elsa oli ekaa kertaa pitempää koiruuden kanssa tekemisissä. neiti pelkäs ekana ihan simona sitä koiraa, ei raukka yhtään tajunnu että mikä se semmoinen olento on ja miksi se noin vouhaa ja yrittää pusutella, mutta topakka oli neiti. kun koiruus tuli yhtään lähelle niin neiti alkoi komentaa sitä huutamalla ja käsiä huitomalla, että hus kauemmas. koira siinä sitten säikähti enemmän ja häipyi, meidän neiti ei nimittäin ihan hiljaa huuda... :D mut pikkuhiljaa neiti alko kiinnostuun koirasta ja lopppuajasta jo kyhnäsi kyljessä ja repi turkista, onneks oli kiltti koira.

meillä on muuten neiti VIHDOIN alkanu syömään hyvin =) nyt menee yleensä jo 5 ateriaa ja lisäksi tissimaidot päälle. syö myös entistä rohkeammin kaikkea uutta: viinirypäleitä, lohta, leipää, jugurttia ja kaikkea "aikuisten ruokaa". on myös oikea herkkupeppu, eli suklaa, mehu ym makea maistuisi liikaakin :p pieniä maksupaloja siis noista saanut. veikkaanki et neiti saa nyt hyvin painoa eikä tarvi enää öljyillä tarkoituksella lihottaa kuten tähän asti. kun nyt vaan pituuttakin saisi niin ois kaikki hyvin, vaikka kyllähän tuo 70cm 11-kuisella ihan ok on... ihmettelen vaan kuinka on noin pätkä kun me miehen kaa ollaan ihan normaalimittaisia.

miten teillä sujuu yöt nykyään muuten? meillä herätään yhä joka yö vähintään 2 krt, mutta usein 4-5 kertaakin. imetyksiä on 1-3 krt yleensä ja sitten pari kertaa keskimäärin muuten vaan heräillään. yleensä neiti nukahtaa nopeasti tassuttelemalla mutta joskus pitää ottaa rauhoittumaan kainaloon ja/tai imettää. omassa sängyssä neiti nukkuu aina alkuyön ja usein koko yönkin, mutta kyllä tuo silti suht usein meidänkin väliin haluaa (ja pääsee) nukkumaan... ei olla siis "ihan" siinä vaiheessa että nukkuisi koko yön heräämättä ja omassa sängyssä, omasta huoneesta puhumattakaan. mutta toisaalta, tartteeko sitä näin pienenä edes? mä olen varmaan vähän liikaan "lapsentahtisuuden" kannalla kaikessa mutta eihän näissä yhtä oikeaa vaihtoehtoa ole, jokainen perhe elää kuten parhaalta tuntuu =)

joo, jospa lähtis naperon ja miehen viekkuun tonne sänkyyn, on se vaan ihanaakin kun saa maailman rakkaimmat ihmiset nukkumaan ihan viereensä :heart:

hyviä vointeja ja hyviä unia kaikille!

t. manna + elsa :heart:

No voi pieniä korvakipuisia tikrua ja sammoa ainakin.Taisi olla paljon muitakin sairaita.Ei ole herkkua se sairastaminen.Meidän -97 syntynyt sairasti koko ensimmäisen vuoden ja lähinnä korviaan.Mutta sitten kun se kierre loppui niin tyttö oli monta vuotta terve.kadakille etenkin täältä halit ku vielä töissäkin kuljet. :hug: Meidänkin yöt jatkuu edelleen huonoina,kuitenkin tässä oli jo pari parempaa yötä niin että nukkui muutaman parin tunnin pätkän heräämättä.Luksusta.Jospa se siitä. ;)

Eilen oli 10 kk neuvola.Tasaisesti kasvaa eli edelleen pitkä,hoikka tyttö.Mitat oli 75 cm ja 9 kiloa. Täti tuumasi että aika virkeä tyttö kun ehti vartissa levittää kaikki tavarat..juu ei aika käy pitkäksi.Vierasta ei alina ollenkaan ja sitä vähän ihmetteli.Sanoja myös täti vähän kaipaili kun ei vielä puhu.Isäänsä tulee;ei saa sanaa suustaan. ;)

Mutta nyt taasen kotihommiin.Ihana kun kohta on kevät. =)

mamma ja alina

Ruttana Siis niin outo ajatus joku grillaaminen.. Mitä se on ja MILLOIN sitä voi tehdä :D Siis tää lumimäärä.. OMG. Viettäkää laatuaikaa isin kanssa :heart:

Kadak :hug: Nostan hattua sulle! Sua tai teitä, koetellaan kyllä oikein urakalla sairastelujen kanssa. Voi kurjuus..

Onnea ensiaskelista pikkuisille taaperoille :heart:

Öiden sujumisesta Manna8 kyseli. Meillä ei muutoksia, ilalla nukahtaa itsekseen ja nukkuu aamuun asti 10-12h/yö, heräämättä. Aamulla onki sit joskus jo kiukkunen ja puuro uppoo TOSI hyvin. Kiva että Elsan koiraan tutustuminen meni hyvin :)

Kestovaippailua on nyt pikkusen "aloteltu". Yhtenä päivänä kului yks pamperssi ja yks taskuvaippa. Tosin piti tietty joka välissä potattaa. Mullahan siis oli masterplan jo silloin odotusaikana et me VAAN kestoillaan mut kuinkas siinä kävikään.. Nää on taas näitä "älä ikinä sano, ettet joudu syödä sanojas"-tapauksia. Ostin all-in-oneja ja taskuvaippoja ja sit mulla oli kuoria, että käytän harsoja mut ne nyt sit jäi ikäänkuin pieneksi jo ennen kuin sain ees innostuttua. Kushiesin all in onit on vielkii pesemättä.. :whistle: Uskon vakaasti siihen, et kestoilla saa kuivaks opettelun toimimaan nopeammin kuin pamperseilla. Niinku olis vielä ajankohtasta edes miettiä kuivaks opettelua.. Noh sit ajallaan..

Neuvolassa käytiin mekin tänään aamusella. Painoa on 9810g ja pituutta 71cm. Pikku hobitti :heart: Kovin oli muuten neuvolantäti tyytyväinen, kyseli ne perusjuttunsa muttei ollenkaan ollut huolissaan vaikkei tule vielä sanoja. Tai kyllähän Eeva ihan selvästi sanoo Äiti mutten usko että merkitys on vielä ihan selvä. Suurin osa äänistä on kyllä epämäärästä älämölöä.. Ja nyt uusin juttu on kun sanoo hälle, "Eeva, sano Heiii!" Niin Eeva sanoo Aaaai.

1-vuotis synttäreitä monet tuntuu jo miettineen. Mä oon rauhotellu et eihän niitä vielä voi miettiä mut hitto, mikäs mua estää! Jos Solina on jo tilannut kutsukortitkin! :) Söde Ellinkäinen btw.

Pääsiäinenkin tullaa kilkuttaa, sitähän vois jo kohta käydä tiimarissa hulluttelemassa ja askarrellapaskarrella ihkuja pääsiäis juttuja. IHUNAA! Onpa muuten ihanaa kun aurinko tänään paistaa, ihan on kevättä ilmassa ja rinnassa. Ja pikkulinnut laulelee..

(.) Tää on järkkyä, mulla on taas menkat. Laskeskelin tuossa, et no eihän se edes ole taas vaan niinhän ne pitääki olla. Vielä kun sais hankittua sen kirveen tonne sängyn alle niin pääsis sit huhtikuun jälkeen heiluttelee peittoa pikkukakkosen toivossa :D

Teppana ja Eeva tänään tasan 10kk :heart:

Yhteistyössä