oijoi, onnittelut ensi askelista
dalille ja konstalle :heart: toivottavasti en unohtanut ketään, saattoi jäädä lukematta jokunen juttu kun nopsaan reissun jälkeen kahlasin... :ashamed:
jaahassu kamalaa jos ois home/kosteus mistä johtuu flunssat :| mä altistuin raskausaikana töissä homeelle usean kuukauden ajan ja olin ihan huolesta soikeena mitä se tekisi vauvalle. toivotaan et siellä olis kaikki kunnossa ja flunsst ohimenevä vaihe.
kipeinä taas niin moni ettei meinaa tokdeksi uskoa
kovasti paranemisia etenkin pienille korvatulehduspotilaille :hug: kuten myös kaikille flunssaisille ja jos oli vielä oksutaudista kärsiviäkin.
aam "pääsi" sitten lopulta töihin, ja tuolla "pääsi" meinaan että toivuit norosta. varmasti on vaikeaa alkuun välillä, mutta kyllä ansku pärjää. niinhän ne sanoo että pienet sopeutuu parhaiten mutta helppoa se ei varmaan koskaan ole. just luin kaverilla vauva-kirjaa ja tuntui että 12kk jälkeen vasta tuleekin koko aika ikäkausia jolloin ainakaan ei suositella hoitoonviemistä... musta alkoikin tuntua et pitääkö sitä hoitovapaata nyt jatkaa heti 3v:ksi?? sen verta tehokasta aivopesua oli... :/
söpö kuva mamman allusta ja napin konstasta :heart: saa laittaa noita kuvia enempiki =)
ruttana NAU-TI täysillä kreikan keleistä! täällä vuosisadan ennätyslumet jälleen kerran laskeutuneet maahan. ja pakkasta riittää kuten myös (myrsky)tuulta. niin "ihanaa" vaunujen kaa pörräillä tuolla kauppaan ja takas, juu riittää mulle jo tää lumi!!
usvis onnea hyvistä öistä ja jimin uusista taidoista =)
marineS tsemppiä iltahulinoihin :hug: tuommoista se on täälläkin joskus mutta onneksi vain väliaikaisesti. toivotaan et menee sielläki ohi kohta.
nappi teitä onki sit koeteltu oikein urakalla noilla taudeilla :/ toi verenmyrkytys oli jotenki vielä niin et miten voiki iskeä kaiken sairastelun jälkeen?
nyt mulla lyö tyhjää et mitä muuta olitte kirjoitelleet sitte viime kerran ku oon ehtiny täällä käymään :/ ainiin, sen
kelan hoitotuen päätöksen sain minäkin sitten heti kun olin siitä täällä valittanut että eipä kuulu =)
).( me oltiin reissussa mun kaverilla/sukulaisissa ja elsa oli ekaa kertaa pitempää koiruuden kanssa tekemisissä. neiti pelkäs ekana ihan simona sitä koiraa, ei raukka yhtään tajunnu että mikä se semmoinen olento on ja miksi se noin vouhaa ja yrittää pusutella, mutta topakka oli neiti. kun koiruus tuli yhtään lähelle niin neiti alkoi komentaa sitä huutamalla ja käsiä huitomalla, että hus kauemmas. koira siinä sitten säikähti enemmän ja häipyi, meidän neiti ei nimittäin ihan hiljaa huuda...
mut pikkuhiljaa neiti alko kiinnostuun koirasta ja lopppuajasta jo kyhnäsi kyljessä ja repi turkista, onneks oli kiltti koira.
meillä on muuten neiti VIHDOIN alkanu
syömään hyvin =) nyt menee yleensä jo 5 ateriaa ja lisäksi tissimaidot päälle. syö myös entistä rohkeammin kaikkea uutta: viinirypäleitä, lohta, leipää, jugurttia ja kaikkea "aikuisten ruokaa". on myös oikea herkkupeppu, eli suklaa, mehu ym makea maistuisi liikaakin
pieniä maksupaloja siis noista saanut. veikkaanki et neiti saa nyt hyvin painoa eikä tarvi enää öljyillä tarkoituksella lihottaa kuten tähän asti. kun nyt vaan pituuttakin saisi niin ois kaikki hyvin, vaikka kyllähän tuo 70cm 11-kuisella ihan ok on... ihmettelen vaan kuinka on noin pätkä kun me miehen kaa ollaan ihan normaalimittaisia.
miten teillä sujuu yöt nykyään muuten? meillä herätään yhä joka yö vähintään 2 krt, mutta usein 4-5 kertaakin. imetyksiä on 1-3 krt yleensä ja sitten pari kertaa keskimäärin muuten vaan heräillään. yleensä neiti nukahtaa nopeasti tassuttelemalla mutta joskus pitää ottaa rauhoittumaan kainaloon ja/tai imettää. omassa sängyssä neiti nukkuu aina alkuyön ja usein koko yönkin, mutta kyllä tuo silti suht usein meidänkin väliin haluaa (ja pääsee) nukkumaan... ei olla siis "ihan" siinä vaiheessa että nukkuisi koko yön heräämättä ja omassa sängyssä, omasta huoneesta puhumattakaan. mutta toisaalta, tartteeko sitä näin pienenä edes? mä olen varmaan vähän liikaan "lapsentahtisuuden" kannalla kaikessa mutta eihän näissä yhtä oikeaa vaihtoehtoa ole, jokainen perhe elää kuten parhaalta tuntuu =)
joo, jospa lähtis naperon ja miehen viekkuun tonne sänkyyn, on se vaan ihanaakin kun saa maailman rakkaimmat ihmiset nukkumaan ihan viereensä :heart:
hyviä vointeja ja hyviä unia kaikille!
t. manna + elsa :heart: