Huhtivauvat 2009 *Helmikuussa*

Mamma :hug: , kyllä sua koetellaan.

Ja kohtalontoverihalit AAM:n perheelle. Meillä kans sama tauti päällä, luultavasti siis noro. Lilja ripuloi ekan kerran sunnuntaina. Luulin jo eilen, että tauti on förbi, mutta sitten se raukka purjosi jättioksun sänkyynsä illalla. Ja tänä aamuna meidän sänkyyn... samalla kun mies nousi sängystä ja sanoi, että vessa vapaaksi heti. Mulla ja miehellä on toistaiseksi aika lievät oireet, eli vaan ripulia ja kuumeilua. Voiko norosta päästä niin helpolla vai odottaako meitä ensi yönä laattakarkelot?

Olen ollut ihan huolesta soikea Liljan huonon syömisen takia, kun se muutenkin on hoikanlainen. Pariin päivään ei ole uponnut kuin ehkä 5 rkl kiinteää yhteensä. Tissimaito kyllä maittaa, tahti on melkein sama kuin pikkuvauvana. Mutta ruokahaluttomuus taitaa olla kovin yleistä taudin jälkeen...? Ajattelin illalla kokeilla vielä velliä.

Oli se vaan helppo sairastaa silloin, kun ei ollut lapsosia. Nyt on pakko hilata itsensä sängystä ylös, vaikka noutaja tulisi. Vaivanpalkaksi Lilja on sanonut tänään 2 kertaa äitiii.

Hemuli ja Lilja

Pitää olla hyvissä ajoin liikenteessä joten tilasin Ellin 1v synttärikutsukortit juuri. :D Eli ifilorilta kortti omasta kuvasta. Hyvissä ajoin oltava liikenteessä niin jos ei tälläkertaa jäisi asiat viimetippaan.
Ukolla sopivasti lomaviikko juhlia edeltävä viikko niin saa rauhassa laitella taloa bilekuntoon ja tehdä tarjottavat.

Tälläinen kuva tuli korttiin... jos toi aijaa nyt toimisi.... ei se nyt tunnu toimivan. Pitää joskus toiste kokeilla.

Elli pääsi tänään suihkuun. Jätin Ellin leikkimään isompien kanssa ja menin vessaa pesemään ja kun olin lattiaa huuhtelemassa niin kuului seläntakaa riemunkiljahduksia. Menninkäinenhän se siinä läträsi vedellä vaatteet päällä. Noh, vaatteet pois ja neiti pääsi suihkun alle leikkimään.

Imuriin tyttö on myös ihan hupsuna. Isoveikka pelkäsi pienenä imuria mutta Elli rakstaa imuria. On ihan pienestä asti tykännyt siitä. Nyt aina kiipeää imurin päälle kun sieltä puhaltaa lämmintä ilmaa ja kikattelee siinä. Tai sitten varastaa tän imupään ja tunkee sormiaan sinne. Menninkäistä saa uutenkin imuroida. Meidän hassu vauva.
Silloin ihan vauvana kun Elli oli mahdoton sylivauva jai ainoastaan imurin ollessa päällä tyytyväisenä yssikseen sitteriin. Sai äiskä imuroida rauhassa. Pari kertaa tuli huijattua ja laitettua neiti lattialle, imuri päälle ja juotua tee kupponen rauhassa.

Imurointia saa muuten harrastaa kun on kaksi koiraa talossa ja ryömivä nyytti.

jos lyhyesti ehtisi kirjoittaa...

mamma67 :hug: voi hurja miltä kuulosti rintatulehdus :( kyllä mä varmaan lopettaisin/radikaalisti vähentäisin imettämistä. kyllä nämä pienet joita vielä imetetään varmasti jo pärjäisivät ilman tissiäkin mutta onhan se vaikea lopettaa (siis ainakin äitille täälläpäin....)

hemuli meillä kesti elsan syömälakko melkein viikon sen oksutaudin jälkeen. mä imetin elsaa aina kun suostui syömään, öisin jotain 10 kertaa, kun pelkäsin niin että kuivuu. kyllä se ruoka sitten taas alkaa maistumaan, nyt tärkeintä vaan että lilja saa riittävästi nestettä. ja meillä noro iski siten että elsa ja minä oksennettiin suurinpiirtein sisuskalut ulos (+ ripuli päälle) mutta mies selvisi ilman oksuilua. kuumetta oli muilla paitsi elsalla. toivotaan että teillä on tauti jo paranemaan päin :hug:

solina vau, synttärikortit jo tilattu, oletpa ahkera =) ellistä niin söpö kuva :heart:

mitäs muuta, niin me käytiin tänään neuvolassa kasvukontrollissa ja hienosti -2 käyrällään elsa edelleen kasvaa, pieni mutta pippurinen neiti :heart: meinas mm saada hepulin kun piti lähteä neuvolasta ja oli juuri löytänyt lelulaatikon eikä tietty meinannut malttaa mittaukseen mennä kun olisi voinut tepastella pitkin huonettakin... täti kirjoitti silti "iloinen ja touhukas" =) niin, ja ne mitat: pituutta 70cm ja painoa tasan 8kg ja neidillä siis ikää n 10kk ja 3vkoa :heart:

juomisesta/nesteistä vielä, kun kyselin nlan tädiltä sopivaa määrää, niin sanoi että on kovin yksilöllistä, osalle riittää 4dl päivässä, osa juo litrankin. mutta viisi märkää vaippaa pitäisi päivässä tulla, siitä tietää että saa riittävästi nestettä.

pikaista paranemisia kaikille norosta, rintatulehduksista, flunssista ja muista kurjista taudeista kärsiville!!

t. manna + elsukka :heart:

Moi tytöt,

mammalle halaus imetysjutusta ja paranemisia! paranemisia edelleen myös muille! Mekin edelleen kuumeisia ja kipeitä ja antibiooteilla.

Onnea uusista lookeista kaikille kampaajalla käyneille!

Vaatekoot, meillä menee 74-80 (86). Jotkut 74 kiristää vyötäröltä, hihoja ja lahkeita vähän käännetään isommista ja on kivempi pukea, kun ei hirveästi kiristä. Mutta kivointa on, että äitiyspakkauksen toppa-asu menee vielä ja ei ole tarvinnut ostaa täksi talveksi muuta. Jalkoihin ei mene 19 koko enää, oisko tossut 21 kokoa.

Solina, eiköhän se pikkuinen taas joku päivä innostu sukeltamaan! Meillä jäänyt nyt väliin jo muskarit ja vauvauinnit moneen kertaan sairastelun takia.

Leikeistä (viihdytysjoukot täällä ilmoittautuu), meidän poika tykkää edelleen kaikista 'kukkuu' leikin eri versioista, isin aivastuspelleily saa hulvattomat naurut, oppi matkimaan vihdoin kielen näyttämistä, sitten meillä on konttausleikkejä isin tai äidin kanssa, konttailee karkuun tekemään pahoja ja huudetaan eieieieiiii, niin kääntyy takaisin ja hetken päästä hyökkää tuhmuuksiin uudelleen (ihana). Vauvatus ei enää toimi yhtään. Hämähämähäkki ja tuiki tuiki tähtönen kiinnostaa sormileikein. Kutitteluleikkejä eri versioin, esim. hiiri huttua keittää. Peiton alle piiloon ja esiin. Uutena tänään harjoiteltiin kovasti alkeellista palapeliä ja palikkalaatikkoa - palikkalaatikko selvästi jo kiinnosti enemmän kuin ennen ja kokeili kovasti itsekin ujuttaa palikkaa sinne, vastaava pyramidilelu ei taas toimi yhtään, sellainen, jossa renkaita pujotetaan. Palloa tuijottelee ja se kiinnostaa, muttei oikein osaa sillä vielä leikkiä. Sylissähypytyslorut toimii kanssa (körökörökirkkoon, maantiemaantie). Sitten me kävelytetään välillä käsistä pitäen huoneesta toiseen tai vaihdetaan kädet isiltä äidille edestakaisin. ohos, nyt lopetan, tulipas listaa. Eikä nää edes tainnut olla leikkejä, heh.

Luin vähän huonosti teidän jutut :ashamed: mutta halaukset kaikille!

kadak&tikrulainen 9,5 kk

Alkuperäinen kirjoittaja Hemuli9:
Mamma :hug: , kyllä sua koetellaan.

Ja kohtalontoverihalit AAM:n perheelle. Meillä kans sama tauti päällä, luultavasti siis noro. Lilja ripuloi ekan kerran sunnuntaina. Luulin jo eilen, että tauti on förbi, mutta sitten se raukka purjosi jättioksun sänkyynsä illalla. Ja tänä aamuna meidän sänkyyn... samalla kun mies nousi sängystä ja sanoi, että vessa vapaaksi heti. Mulla ja miehellä on toistaiseksi aika lievät oireet, eli vaan ripulia ja kuumeilua. Voiko norosta päästä niin helpolla vai odottaako meitä ensi yönä laattakarkelot?

Olen ollut ihan huolesta soikea Liljan huonon syömisen takia, kun se muutenkin on hoikanlainen. Pariin päivään ei ole uponnut kuin ehkä 5 rkl kiinteää yhteensä. Tissimaito kyllä maittaa, tahti on melkein sama kuin pikkuvauvana. Mutta ruokahaluttomuus taitaa olla kovin yleistä taudin jälkeen...? Ajattelin illalla kokeilla vielä velliä.

Oli se vaan helppo sairastaa silloin, kun ei ollut lapsosia. Nyt on pakko hilata itsensä sängystä ylös, vaikka noutaja tulisi. Vaivanpalkaksi Lilja on sanonut tänään 2 kertaa äitiii.

Hemuli ja Lilja
heh, naurattaa tuo "laattakarkelot" :D Meilläkin oli oletettavasti noro tuossa pari viikkoa sitten. esikoinen ja ukko ykäsivät noin 8 tuntia, sitten molemmille nousi kuume ja meni maha ripulille. Kapris sairasti tuon ripuloimalla VIIKON! mutta oksentanut ei kertaakaan, jos ei ihan pikku-pukluja lasketa. Peppu oli melkoisen näköinen viikon ripuloinnin jälkeen, kun muutenkin on siitä vaippaihottumasta kärsinyt. Ei hirveästi syönyt myöskään, mutta maitoa kittasi niin annoin sitä niin paljon ku vaan joi. koko ajan jaksoi myöskin leikkiä ja olla pirtsakka, niin sitä yleistilaa vaan seurasin kun luin että jos lapsi on kuivunut niin sillon leikit yms. huvitukset ei jaksa kiinnostaa. Mutta kyllä siinä pyykkikone jylläsi kerran jos toisenkin....Esikko parkakin hoksas kyllä millon pitää mennä vessaan (kakalle) mutta ei ihan ehtinyt...sen vaan sanon että jos olisin ite sairastunut niin en tiiä miten olisin voinu siivota sitä sotkua! :x

Jokos AAM on tervehtynyt?

Gardenia ja Kapris 10 kk

AAM
juu täällä ollaan hengissä :wave: B)
Täällä ollaan suht hyvässä "hapessa".. :LOL: nojoo.. poika & ukko rupsuttelee jääärrrrrrKYTTÄVÄN hajuisia kaasuja :x siis jos normirupsut haisee välillä pahalle niin nää.. no kertokaas ne sadalla !! siis semmoisia rikillehaisevia/mätäkananmunakertaasatamiljoonaa katkuja ettei tosikaan, taju meinas lähteä eilen illalla.. |O elämä sentäs..
Ruoka alkaa maistua pikku hiljaa ja ajattelin jopa tällä viikolla tehdä aktuaalista ruokaa ensimmäisen kerran :D heh.. ei oo joo maistunut. Ja mun faija joka varuiksi tuli yötä meille niin parka sai myös sitten laattataudin palkkioksi.. :(

jahas neitiä aamupäikkiksille.. :wave:

Moikka.

Toi on niin totta mitä hemuli sano että oli helppoa sairastaa kun ei ollut lapsia..Me kun oltiin nooan kanssa nyt kipeenä ja mies tietty sopivasti pois kotoota,niin kauppaan oli vaan pakko lähteä vaunujen kanssa tarpomaan vaikka tuntu ettei pysty edes itseään pukemaan.
Noh nyt about terveiden kirjoissa.

apua,nyt kun lueskelin lisää niin toivottavasti meille ei tuu toi noro :/ kuulostaa ihan kauheelta. :hug: kaikille kärsiville/kärsineille.

äh,ei kerkee enempää kirjottaa alkaa ukkeli käymää kierroksilla :D

Sairastaville suuret :hug:

Pikamerkkaus että mukana ollaan vaikka nytkin kiireesti menen jatkamaan nukuttamista :)

Täällä kaikki hyvin lukuunottamatta 1.5viikon kestävää ripulia Inke- minkellä...
sitä on NIIN paljon liikkeellä

Superheppuli ja Inkkunen 10kk

Arvaatteko... ne laattakarkelothan siitä vielä seurasi. Tosin onneksi vain minä vietin tuskaisen yön vessan lattialla. Lilja ja mies ovat jo melkein entisellään. Lilja sai lounaaksi jopa kokonaisen pienen purkin pilttiä alas. AAM:n jutut luovat toivoa tännekin...

Kylläpä on mahatautia liikkeellä! Varmaan voitaisiin laskea yhden käden sormin ne perheet, joissa ei ole sairastettu. Hurjaa. Pikaista paranemista kaikille! :hug:

Hienosti Elsukka kasvaa! Ja ihana kuva Menninkäisestä. Meillä myös muuten tuo imuri on varsinainen vetonaula. Syytä sitä onkin käytellä, koska tänä aamuna viimeksi yllätettiin Lilja mässyttämässä pikkukiveä. :eek:

T. toipilas-Hemuli ja Liljanen

:wave: täällä ollaan hengessä mukana.

voi mamma kurjaa jos imetys nyt loppuu vähän niinkuin omasta tahdosta riippumatta. Ihana oli lukea kun kerroit että "äitini sanoi", tuli hyvä fiilis. Vaikka sulla on äitiydestä enemmän kokemuksia kuin monella muulla niin silti kuuntelet äitisi neuvoja. Kyllä ne äidit :heart: osaa. Mulla on myöskin tosi ihanat välit äitiini ja monesti soittelen ja kyselen neuvoa mutta olen kyllä myös oppinut suodattamaan liiat pois. (menee vähän nyt ohi aiheen...) Jotenkin sitä vaan omaa äitiään kuuntelee aivan eri korvalla kuin esimerkiksi anoppia, joka edelleen vähän ärsyttää.. Sillä on niin kummallisia neuvoja joskus.. Olis hiljaa eikä neuvois kuin kysyttäessa. :kieh:

Paranemisia kaikille sairaille!! Kyllä on kovasti liikkeellä tautia ja just noin inhottavaa, ripuli ja oksu on kyllä kaikista äklöimmät.

Tiedä mikä kansankato tai kummallisuus iskenyt täällä Loviisassakin.. Kävin tiistaina Eevan kanssa ekaa kertaa, siis foor thö fiist taim, avoimessa päiväkodissa ja yllätys oli suurehko kun siellä oli 1 (siis YKSI) äiti kahden lapsensa kanssa meidän lisäksi. Meillä oli tosi mukavaa siellä, Eeva tutki paikkoja ja päästiin heti askartelemaanki http://tinyurl.com/ydjhfco linkissä kuva :) Kaksi ohjaajaa siellä oli ja ne oli oikein mielissään tietysti kun mentiin, heti sanoi se toinen ettei olla ennen nähty ja oikein kiva että tulitte. Kertoi toiminnasta ja sanoi että nyt on ihmeellisen vähän kautta linjan porukkaa liikkeellä. Tosi kurjaa! Kun tommonen paikka on niin sit ei käyttöä olekaan.. Kaupungin sedät pian laukkauttaa kannattamattomana koko homman. :( Mä kyllä tein päätöksen että aletaan käymään siellä jatkossa, huomenna siis perjantaina olis ulkoleikkiä ja (grillimahd.) tossa meidän lähellä, katotaan miten pakkasta on jos menis vaikka vaan sen grillin takia.. (makkaraa makkaraa..kuola valuu jo =)

Iltarutiineista oli puhetta. Meillä aikalailla näin, kasin jälkeen puurot nassuun. Sit potalle ja iltapesut ( pylly pestään aina oli kakkaa tai ei). Hampaat pestään mun muistaessa :ashamed:. Sit hetkeksi iskän syliin olkkariin ja mä laitan sillä välin Eevan sängyn nukkumista varten valmiiks, meidän sängylle unipussin valmiiks ja tissittely paikan ja etsin tutit, mä en tajua miten ne hukkuu AINA. Sitten mennään tissille, imetän molemmista puolista ja siinä samalla laulelen tuiki tuiki tähtöstä. Sit tissin päälle kannan omaan sänkyynsä, joskus on jo taju kankaalla, yleensä ei. Jos hereillä vielä kun vien sänkyyn niin laulan sille vielä sen "Hyvää yötä lapset, nalle silmät sulkee.. Lapsoosista näkee nalle monta unta!" Jostain syystä tää on eevasta tosi hauska, ja sitä hirveesti hymyilyttää aina. That's it, jätän sinne, huone pimeäksi ja ovi kiinni. Joskus täytyy käydä pari kertaa laittaa tuttia, joskus nukahtaa niille sijoilleen hissunkissun. Nukkuu aamuun asti heräämättä. Nukahtaminen siis joskus 21 vähän ennen, vähän jälkeen.

Komeita neuvolamittoja monella! Meillä on ens keskiviikkona neuvola, Eeva on tasan 10kk sitten. Melkein ihan äitiä jännittää, onko sitä pituutta tullut. Mies jo kyseli et olenko vaatteista huomannut että käyny pieneksi mutten oikein osaa sanoa. Sukat tuntuu jäävän pieneksi ja liukuestesukat on nyt IHAN ehdottomat. =)

Ketterä pikkukettu Eeva kiipesi muuten eilen kolme kertaa maurikunnaksen leikkipesästä sohvalle, sit siirsin sen pesän pois siitä sohvan juuresta. Kun ei mitään tolkkua, tulis varmasti pää edellä sieltä alas. :eek: En enää tarvitse niitä konttaussukkiksiakaan kun johan se kiipeis sit sen rahin kautta vielä vinhemmin sohvalle! Mun pieni, pysyis vaan vielä lattiatasolla :D
Meillä on muuten maaliskuussa tiedossa vähän lomaa! Just varasin jo menomatkalle Mikkelistä huoneen yhdeksi yöksi. Siitä jatketaan sit Vuokattiin ja ollaan siellä la-pe. Mulle vaan jää se ajaminen.. Pikkusisko tulee kyytiin Eevan ja koiran lisäksi että seuraa on kuskille ja Eevallekin. Helpottaa kovasti pitkää matkaa se stoppi siinä Mikkelissä, saadaan hyvin nukutun yön ja kattavan aamiaisen (taas kuola valuu jo) jälkeen ajella ajan kanssa. Voidaan sit käydä sukuloimassa Lapinpahdellakin pikapikaa. Pääsee katinkultaan lilluttelee, meinasin Eevankin viedä ja pulkkailee ja kai mun pitää laudallekin uskaltauta parin vuoden tauon jälkeen. Mun vanhemmat ja sisarukset isosiskoa lukuunottamatta on mukana matkassa niin on sit Eevallekin viihdyttäjia.

Joops, tulipas taas vähän omanapainen sorry vaan..

Teppana ja Ketterä pikkukettu Eeva kuusi päivää vajaa 10 kuukautta :heart: :heart:

Voi kiitos kaikille tuesta! :heart:

teppana Tuo on niin totta mitä sanoit äideistä ja anopeista. =) Äitini täytti juuri kunnioitettavat 65 v. ja huolehtii minusta edelleen. =) Äitien huoli lapsista ei vissiin lopu ikinä.olo on nyt jo parempi.
No anoppi meidän perheestä viis veisaa..sillä ei ole napanuora katkennut vielä nuorimpaan poikaansa. =) Joten varokaa niitten poikalapsienne kanssa että päästätte jossain vaiheessa irti,itsekin huomaan huolehtivani pojasta paljon enemmän kuin tytöistä.Kyllähän tytöt aina selviää mutta miten äidin pikku poika.. ;)

mamma ja alina

apua, mä en enää muista kenellä kaikilla on noro tai muu tauti :eek: täällähän on siis oikeesti kaikki kipeenä! paitsi säteen mä muistan olevan kunnossa, kun te ette koskaan sairasta => kerropa jo salaisuus kuinka se tehdään :D

mua alkoi naurattaan toi mamman äiti-poika-napanuoravertaus... siis äitit ajattelee ettei pojat pärjää mutta arvatkaapa vaan kuinka isit puolestaan sitten huolehtii tyttäristään! tai ainakin meillä mies alkoi jo siinä vaiheessa huolehtia tytön kasvatuksesta ja ikkunan alla kurkkivista (sisään ei tietty päästetä :LOL: ) kolleista kun ultrassa kuultiin olevan tyttö tulossa :LOL:

teppana kivalta kuulosti lomasuunnitelma ja toi avoin päiväkoti. pitäis varmaan iteki alkaa käydä noissa puistoissa ja perhekerhoissa, me vaan nukutaan niin pitkään ja ollaan muutenki superhitaita aamuisin |O joo, ja siitä katinkullasta niin kiva kylpylä pientenkin kanssa. oltiin elsan (ja isovanhempien, mekin ;) ) kanssa siellä kuukausi sitten ja siellä oli lapsille oma leikkipaikka ja allas ja lisäksi elsa tykkäs laskea isin kanssa liukumäkeä ja olla piilosilla pylväiden kanssa sekä "hytkyä" allasdiskossa :D

kadak teillä on todelliset viihdytysjoukot :D aivan mahtavasti leikitte tikrun kanssa. vois varmaan iteki vähä tsempata... siis "VÄHÄ" :whistle:

ainiin, kuinka nopeasti olette saaneet päätöksen hoitotuesta ja (helsinkiläiset!!) siitä alle 1,5v kuntalisästä? meillä on nyt päätös kestäny 5 vkoa kelalla ja helsinki-lisääkään ei voi hakea ennenkuin kela tehny päätöksensä... huoh |O

joo, eipä muuta kuin kovasti paranemisia kaikille!!

t. manna + elsukka 10kk ja 3 vkoa :heart:

Ja naurat kuule manna lisää kun kerron että tämä poika on 35 v. ja jolla on oma perhe...Anoppi kulkee siellä huushollissa tie sonnalla hyysäämässä niitä.Tämä poika kun on lellitty niin hyväksi että osanneko tuo vielä kengännauhojaan sitoa.. ;)

Tämä mamma ilmoittautuu. :wave:
Kiirettä on taas ollut, kun mies ollut oikeissa töissä tai lasten harrastuksissa 'töissä' suurin piirtein koko ajan ja mulla kauheesti kaikenlaisia paperitöitä ja sit vielä normi kotityöt joka puolella taloa. Kaikki nää siis ikuisesti kesken ja tekemättä, :headwall: kun Dalikin on viime päivät taas huutanut kuin hinaaja. Sitten sen perässä pitäisi olla koko ajan, kun joka paikkaan nousee seisomaan, kävelee (juoksee) tukien ja horjuu ja huojuu kaiken aikaa. Ihan holtitonta. Tänäänkin tullut ainaskin kaksi kertaa suorin vartaloin alas lyöden päänsä. :ashamed: Ja se huuto. |O |O |O |O |O |O |O |O |O
Hemmetti, pari päivää olin migreenin vaivaamana ja tänään taas muuten ok, mutta vihainen kuin talviunilta herätetty karhuemo. :(

Dalista on tullut ihan äitiriippuvainen, sylissä pitäisi olla yötä päivää. Yöllä sitten herään siihen, että oikeeseen ranteeseen sattuu ja niska ihan jäykkänä. Minun kroppa ei meinaa jaksaa tätä äitiyden onnea. :ashamed: Vaikka onhan se unilelu sit kuitenkin aivan ihana. :heart: :heart:

Se valituksesta. Huoh ja kiitos että kuuntelitte - tai siis luitte. Nyt yritän muistaa mitä pitikään kommentoida.Mammalla olikin ihan kauheet oltavat rintatulehduksen kanssa onneksi tainnut jo helpottaa. Juu pojat on kyllä erityisiä äideillen. Mun esikoinen oli varmaan 5-6v kun se suri sitä, että jos ei isona sitten löydäkään yhtä ihanaa vaimoa itselleen kuin mitä äiti on. :saint: Vaarallista, vaarallista. Voi sitä miniäparkaa joka minusta anopin saa. :kieh: :kieh: :kieh:

Solinan koiruudella on potta päässä - ei kun kaulassa.voi toista. Ihana kuva ja söpöt vaatteet on neidolla kuvassa. :)

No voihan noroporo sentään. Meillä ei sitä ole vieraillutkaan ja minun puolestani saa pysyä kaukana poissa. Paranemista ja virtuaalihaleja kaikille sen orjuuttamille :hug: :hug: :hug:

Iltarutiinit, Dali syö iltapuuro isojen lasten kanssa joskus 19-20. Iltapalan jälkeen on vuorossa pyllypesut ja naamakäsipesut, sitten yöpuku, d-tipat, relatipat, rinta olkkarissa, jossa usein kuunnellaan Dalin kanssa isosiskon lukemaa iltasatua eli sivukaupalla jotain läksynä olevaa lukutehtävää jostain isojen kirjasta. Sitten kannan Dalin nukkumaan omaan sänkyyn. Laulan lyhyen unilaulun ja jätän yksin nukahtamaan. Hyvin nukahtaa näin. :)
Joskus tissittelyt/iltasatu on makkarissa mun sängyssä, mutta siinä sitten se vaara, että itsekin siihen nukahdan. Mä en tiedä mitään niin hyvää unilääkettä kuin lasten iltasadut -varsinkin kun ne itse niitä lukee. Pelkkä ajatuskin haukottaa. :eek:

Leikeistä. Joo meilläkin körötellään kirkkoon ja keitetään huttua. Sitten kaikenlaisia jumppaleikkejä. Rakennetaan palikoita ja Brion junarataa. Kurkistetaan lorupussiin ja luetaan sieltä loruja. Piilosta leikitään, kuperkeikkoja/voltteja tehdään (ilmassa) sekä potkitaan ja heitellään palloa. Katsellaan kirjoja paljon. Toisaalta kaikki sosiaaliset tilanteet, hoitotoimethan on näille leikkejä, joten eikai sitä kaiken aikaa tarvitse erikseen keksiä leikkejä.

Nyt taas alko haukottaa, kun kirjoittelin noista lasten saduista...elikkä torkkumaan telkun pariin.

Asha ja Dali

Alkuperäinen kirjoittaja Asha:
Mä en tiedä mitään niin hyvää unilääkettä kuin lasten iltasadut -varsinkin kun ne itse niitä lukee. Pelkkä ajatuskin haukottaa. :eek:
Siis niin totta! =) Muistan kun pikkusisko luki mulle jotain satuja joskus, heräsin siihen kun tarina loppu ja se sano "nukutsä". HÄH, en vähä silmiä lepuutin vaan :LOL:. Oon ajatellu et se on se tasanen puherytmi varmaan joka kertakaikkiaan vie untenmaille ja nopsaan. Itse taas jos luen, eläydyn niin että itsekin meinaan säikähtää :D

Ei hitto, pakkasta taas -29 Mie olin jo ihan tyytyväinen noihin -10 keleihin. Eipä tule taas Ellin kanssa kyllä ulkona liikuttua. Aivan liian kylmä.
Kevättä innolla odottaessa. Lumesta mie tykkään mutta nämä pakkaset....

Eilen kävi pieni vahinko, lähdin ostamaan Ellille ihan pari uutta siistimpää vaatetta, mutta rahaa paloi about 80egee ( + mitä isommille ostin ) Tämä ei todellakaan ole miun tapaistani. Suurinosa meidän lasten vaatteista on kierrätettyjä. Mutta vahinkoja sattuu ja kyllä nuo käyttöön tulee.
Äippäpakkausen toppis käytössä ja loistavasti menee tämän talven.
Ellin kanssa siirrytään nyt siis käyttämään 68cm vaatteita. Ja pikkujätkälle (3,5v) sain ostaa jo 92 vaatteita, poitsu on venähtänyt pituutta.

Ellille tullut alas kaksi uutta hammasta, nyt niitä siis yhteensä 8kpl. Neiti on muuten innokas hampaittensa pesijä.

Ashalle rentouttavaa viikonloppua, toivottavasti se päänsärkykin hellittää ja Dalikin vähän hiljenee.

Kiitos teille jotka ihastelitte kuvaa. Meijän pieni ja sievä.
Kortit tulee toivonmukaan pian postissa niin näkee ne sitten livenä.
Ja saa tuossa maaliskuun puolella postittaa. Meillä suurinosa vierasta tulee kauempaa niin annettava varoitusaikaa.

Koiruus on vähän masentunut tötsänsä kanssa, mutta pakkohan tuo koipi on saada kuntoon.

Mammalle parenemisia rintatulehdukseen ja tsemppiä imetyksen lopettamiseen. Toi on niin totta että pojilla on lyhyt napanuora. Mie olen täysin vakuuttunut että meijän esikoinen, tyttö lentää pesästä heti peruskouluun jälkeen. Mutta pojalle on laitettava peräkammari minne hän jää loppuiäkseen asumaan. Ellistä en osaa vielä sanoa, taitaa olla kuopuksena äiskän vauva hyvin pitkään.

Mummoista, vaikka anopin kanssa tullaan toimeen niin kyllä sitä silti sietää omalta äidiltään jotenkin enemmän.

Onpas Eeva ketterä ja mukavaa lomaa teille.

Voi ei, kovasti paranemisia kaikille. Tuota vatsatautiahan on nyt liikenteessä * koputtaa puuta *

Wau, Mannan Elsahan kasvanut nyt hienosti. Onnea kasvupyrähdyksestä teidän pienelle.

Jaahas, päivän toimet kutsuvat. Jos sitä yrittäisi vaikka siivota kun uloskaan ei pääse. Iltapäivästä saan kaksi ihanaa poikaa tänne vielä leikkimään kanssamme niin puuhaa onneksi riittää.

t: Solina ja Elli 10,5kk

Flunssaista aamua teille...Kävin eilen lääkärissä ja poskionteloissa ja korvissa tulehdus,antibiootti kuurilla mennään.Ärsyttävän tukkoinen olo kokoajan.Onko teillä tietoa jos olisin ottanut sairaslomaa niin mitä se käytännösä olisi tarkottanut??? :LOL:

MÄ jo eilen säikähdin että noro iski tänne...Neiti söi illalla hyvin puuronsa ja joi maidon ja tilas vielä toisenkin maidon.15min kuluttua kuuluu itkua ja meen kattoo niin KAIKKI paikat on ihan oksennuksessa.Sänkynpeitto,lakanat,reunapehmusteet,yökkäri,unilelu ja koko tyttö!!Ei muutakun pesulle ja puhdasta petiä tekemään.Oli tyytyväinen tyttö kun pääsi jatkamaan unia.Tais vetästä överit maidosta...Mulle joskus käynyt A-tuotteiden kanssa samaa... :D

Jos sitä sitten vähän siivoilemaan.Mun äiti tulee tänne kyläilemään useaksi piväksi ja me livistetään kahdestaan kylpylään yöksi.

Mö oon myös kovasti suunnitellut 1v.synttäreitä...eli oon kuolannut kinuskikissan sivuja kieli pitkänä..voi kun sitä oiskin niin taitava...

AAM
Alkuperäinen kirjoittaja SädeI:
http://www.kiasma.fi/index.php?id=452 Olisko jo kiinnostunu tulemaan mun kanssa tonne vauvojen värileikkiin?
voi vitsi :( harmi kun ei hoksannut mennä aikasemmin.. :headwall: mulla kävi mielessä kun Tilia siitä aikoinaan mainitsi mutta voi harmitus kun ajat on liian aikasin arkenakin..
Menkääpäs äkkiä muut :)

Työt ja hoidot meni hyvin. Töissä siis olin ekaa kertaa pitkään aikaan ja sain lämpimän vastaanoton.. jonoo.. siellähän on käynyt tässä pitkin vauva-aikaa niin samapa tuo :D kiva kuite. Työvälineet ei toimineet mitään entistä ei suunnilleen löytynyt ja sai hieman hortoilla pitkin taloa että mieleset sai mutta onneks sekin tehty maanantaina sitten ralli saa alkaa.. langalla porisemaan taas =)

Hoidot meni lapsilla hyvin, neitillä pienet itkut tirautti kun tulin hakemaan muuten ei ollut itkenyt päivällä ollenkaan ? olin et häh ? mut kai se siellä viihtyy niin hyvin..
Poika nyt oli luonnollisessa olotilassaan tarhassa ja hyvä kun unohti mut samantien kun näki hoitajan.. :D et semmoinen päivä tänään

Paranemisia Hemulin joukoille :) ja jaksuja arkeen Ashalle:hug:

Toivottavasti Happyn kotiin ei ole noro hiippaillut mistään kaupankärrynkahvasta ja kun pääsette omalle ajalle niin nauttikaahan :) :heart:

Nyt iltajuttuihin.. hui kello on jo paljon :):wave:

Aam & ansku

Moikka kaikille pitkästä aikaa. En oo jaksanu kirjotella varmaan kahteen viikkon, mutta lukenu oon jokaisen tekstin. Paljon on taas tapahtunu ja vauvelit oppinu uusia taitoja ja ihania kuvia ootte taas laittaneet, Solinan Ellistäkin oli ihan supersöpö kuva!

Kamalasti en muista yksityiskohtia enää, mitä ootte kirjotelleet mut muutama juttu on jääny mieleen.. Mammalle ainakin tsemppiä rintatulehduksen kanssa ja imetyksen lopettamiseen. Kova paikka se on, mulle ainakin tuli kamalan haikea mieli sillon kun se loppu (Konsta lopetti tosin itse jo 8kk iässä..)

Ruttanalle ihanaa reissua ja yhdessäoloa perheen kanssa. Siellä ei varmaan ole ainakaan NIIn kylmä kun täällä, vaikka ei kesä olekaan. Yks päivä näin Hesarissa kuvan, missä jotkut söi Ateenassa lounasta terassilla ja pikkasen kadehdin teitä.. näytti jotenkin keväiseltä siinä kuvassa.

Vaavelin poitsun kurkunpääntulehdusreissu myös jäi mieleen.. ihan kamalaa. Olisin varmaan ollu ihan paniikissa. Mut onneks taisitte selvitä siitä voittajina.

Ja ensimmäisiä askelia on otettu paljon.. ainakin Gardenialla, AuroraBorealiksella, Tutsalla, Pai:lla ja varmasti monella muullakin.. onnittelut niistä. Toivottavasti säästytte suuremmitta kolhuitta!

Ja noroporo on sit visiin vieraillu aika monessa muussakin perheessä. Ihan syvältä sanon minä. Meillä kärsittiin siitä yhteensä melkein viikko ja Konsta ei syönyt kunnolla viiteen päivään. Väkisin juotin raukalle nestettä.. varmaan laihtui reppana. Mut nyt onneks ruokahalu on palannut.

Vaatekoosta ootte jutellu. Meillä käytössä 80cm, jotkut vaatteet jo 86cm.. pikkaen reiluja tosin vielä. Mut 74cm, ei toivoakaan..

Ja iltarutiineista: Meillä itapesu, yökkäri päälle, puuro, maidolle syliin ja kattellaan yhdessä telkkua vähän aikaa. Sit pusut ja omaan sänkyyn nukkumaan. Yleensä menee nukahtaminen hyvin.

Nyt taas velvollisuus kutsuu.. omaa napaa sit seuraavalla kerralla. Aikasta paljon on nimittäin tapahtunu tässä parin viikon aikana.

Nappi ja Konsta

Yhteistyössä