:wave: täällä ollaan hengessä mukana.
voi
mamma kurjaa jos imetys nyt loppuu vähän niinkuin omasta tahdosta riippumatta. Ihana oli lukea kun kerroit että "äitini sanoi", tuli hyvä fiilis. Vaikka sulla on äitiydestä enemmän kokemuksia kuin monella muulla niin silti kuuntelet äitisi neuvoja. Kyllä ne äidit :heart: osaa. Mulla on myöskin tosi ihanat välit äitiini ja monesti soittelen ja kyselen neuvoa mutta olen kyllä myös oppinut suodattamaan liiat pois. (menee vähän nyt ohi aiheen...) Jotenkin sitä vaan omaa äitiään kuuntelee aivan eri korvalla kuin esimerkiksi anoppia, joka edelleen vähän ärsyttää.. Sillä on niin kummallisia neuvoja joskus.. Olis hiljaa eikä neuvois kuin kysyttäessa. :kieh:
Paranemisia kaikille sairaille!! Kyllä on kovasti liikkeellä tautia ja just noin inhottavaa, ripuli ja oksu on kyllä kaikista äklöimmät.
Tiedä mikä kansankato tai kummallisuus iskenyt täällä Loviisassakin.. Kävin tiistaina Eevan kanssa ekaa kertaa, siis foor thö fiist taim,
avoimessa päiväkodissa ja yllätys oli
suurehko kun siellä oli 1 (siis YKSI) äiti kahden lapsensa kanssa meidän lisäksi. Meillä oli tosi mukavaa siellä, Eeva tutki paikkoja ja päästiin heti askartelemaanki
http://tinyurl.com/ydjhfco linkissä kuva
Kaksi ohjaajaa siellä oli ja ne oli oikein mielissään tietysti kun mentiin, heti sanoi se toinen ettei olla ennen nähty ja oikein kiva että tulitte. Kertoi toiminnasta ja sanoi että nyt on ihmeellisen vähän kautta linjan porukkaa liikkeellä. Tosi kurjaa! Kun tommonen paikka on niin sit ei käyttöä olekaan.. Kaupungin sedät pian laukkauttaa kannattamattomana koko homman.
Mä kyllä tein päätöksen että aletaan käymään siellä jatkossa, huomenna siis perjantaina olis ulkoleikkiä ja (grillimahd.) tossa meidän lähellä, katotaan miten pakkasta on jos menis vaikka vaan sen grillin takia.. (makkaraa makkaraa..kuola valuu jo =)
Iltarutiineista oli puhetta. Meillä aikalailla näin, kasin jälkeen puurot nassuun. Sit potalle ja iltapesut ( pylly pestään aina oli kakkaa tai ei). Hampaat pestään mun muistaessa :ashamed:. Sit hetkeksi iskän syliin olkkariin ja mä laitan sillä välin Eevan sängyn nukkumista varten valmiiks, meidän sängylle unipussin valmiiks ja tissittely paikan ja etsin tutit, mä en tajua miten ne hukkuu AINA. Sitten mennään tissille, imetän molemmista puolista ja siinä samalla laulelen tuiki tuiki tähtöstä. Sit tissin päälle kannan omaan sänkyynsä, joskus on jo taju kankaalla, yleensä ei. Jos hereillä vielä kun vien sänkyyn niin laulan sille vielä sen
"Hyvää yötä lapset, nalle silmät sulkee.. Lapsoosista näkee nalle monta unta!" Jostain syystä tää on eevasta tosi hauska, ja sitä hirveesti hymyilyttää aina. That's it, jätän sinne, huone pimeäksi ja ovi kiinni. Joskus täytyy käydä pari kertaa laittaa tuttia, joskus nukahtaa niille sijoilleen hissunkissun. Nukkuu aamuun asti heräämättä. Nukahtaminen siis joskus 21 vähän ennen, vähän jälkeen.
Komeita neuvolamittoja monella! Meillä on ens keskiviikkona neuvola, Eeva on tasan 10kk sitten. Melkein ihan äitiä jännittää, onko sitä pituutta tullut. Mies jo kyseli et olenko vaatteista huomannut että käyny pieneksi mutten oikein osaa sanoa. Sukat tuntuu jäävän pieneksi ja liukuestesukat on nyt IHAN ehdottomat. =)
Ketterä pikkukettu Eeva kiipesi muuten eilen kolme kertaa maurikunnaksen leikkipesästä sohvalle, sit siirsin sen pesän pois siitä sohvan juuresta. Kun ei mitään tolkkua, tulis varmasti pää edellä sieltä alas.
En enää tarvitse niitä konttaussukkiksiakaan kun johan se kiipeis sit sen rahin kautta vielä vinhemmin sohvalle! Mun pieni, pysyis vaan vielä lattiatasolla
Meillä on muuten maaliskuussa tiedossa vähän
lomaa! Just varasin jo menomatkalle Mikkelistä huoneen yhdeksi yöksi. Siitä jatketaan sit Vuokattiin ja ollaan siellä la-pe. Mulle vaan jää se ajaminen.. Pikkusisko tulee kyytiin Eevan ja koiran lisäksi että seuraa on kuskille ja Eevallekin. Helpottaa kovasti pitkää matkaa se stoppi siinä Mikkelissä, saadaan hyvin nukutun yön ja kattavan aamiaisen (taas kuola valuu jo) jälkeen ajella ajan kanssa. Voidaan sit käydä sukuloimassa Lapinpahdellakin pikapikaa. Pääsee katinkultaan lilluttelee, meinasin Eevankin viedä ja pulkkailee ja kai mun pitää laudallekin uskaltauta parin vuoden tauon jälkeen. Mun vanhemmat ja sisarukset isosiskoa lukuunottamatta on mukana matkassa niin on sit Eevallekin viihdyttäjia.
Joops, tulipas taas vähän omanapainen sorry vaan..
Teppana ja Ketterä pikkukettu Eeva kuusi päivää vajaa 10 kuukautta :heart: :heart: