HUHTIVAUVAT 2009 *Heinäkuussa*

Meillä on alkanut nyt aktiivinen kääntymisen harjoittelu.. Mennään kyljelle ja yritetään punnata mahalleen. :D
Myös lelujen tavoittelu on alkanut kiinnostamaan ja niistä pitää saada otettua kiinni. Liberokassin kukkanen on ihan huippu vaunuissa. :D
Maman hiukset on pop ja niistä täytyy pitää kiinni ja monesti neiti nukkuessa pitää omistaan kiinni. :heart:

Nyt on molemmat isi ja tyttö päikkäreillä ja kohta pitäisi lähteä vielä vaippoja ostamaan ja on ne täällä hinnoissa. Pampers paketti maksaa n. 20e :whistle:


Ruttana & Beanie 12vko 1pv :heart:
 
AAM
Ruttis eiks teillä kestoiltu ? hmm kreikassahan ois hyvät mahkut nyt :D jos noi vaipat on noi kalliita :eek: siellä..

hemulille ja perheelle turvalliset reissut.. eiku maskit vaan päälle lentokentällä.. :whistle: :/ mut oikeesti eihän sitä tiiä koskaan kuka sitä ko lähellä aivastaa täällä kotisuomessakaan tiedä mitä kantaa...:( niin ikävä kun onkin.. *jupinaa inhoan julkisia kulkuneuvoja varsinkin influenssa-aikaan*

On se jännä ko käytiin miehen kummitädillä ja hää tupakoi sisällä.. :| niin tuli ihme paha olo vaikka ei polttanut meidän siellä olleessa ko partsilla yhden röökin.. mutta kun on pinttynyt niin huonekaluihinkin kun ennen muuttoa polttit sisällä eikä edes partsilla.. että tuli paha olo siis toden teolla :x |O

Aam & anya
 
Jaahassu, meilläkin jalkopää alempana, mutta niin se saa vähän ollakin. Käytettynä ostettiin, yhdellä lapsella olleet ja ihan tyytyväinen oon ollut. Mökillä meillä onkin oikein retrovaunut, tosi vanhat mut yllättävän kätevät siellä isoine pyörineen.

On tää vaan ihan mahtavaa aikaa, kun pikkanen oppii koko ajan jotain uutta. Kovasti naureskellaan ja lelutkin alkaneet kiinnostaa. Aika menee niin äkkiä, että yks ilta miehelle sanoinkin että kohta meillä ei oo enää vauvaa, vaan vauhtia ja vaarallisia tilanteita... :LOL:
Anoppi kovasti yllyttää laittamaan uutta putkeen, eikä se hullummalta ajatukselta tunnu. Ei siis kauaa mennyt kun synnytyskipu unohtui... =)
 
Ilmoittelen taas,että elossa ollaan vaikka ei mitään kuulukkaan.
Mä oon vaan niin saamaton ja nyt ollaan pääsääntöisesto mökeillä ni ei koneelle pääse.

Inkeri on oppinut siis kääntymään, mutta se onnistuu vain ilman vaippaa :LOL:
Naurua ja jokeltelua sekä leluille juttelua löytyy myös. Ihanaa kun se kasvaa ja oppii uutta.
Ruttanalla oli ilmeiseti myös kääntymisharjoituksia pikuisella ;) kohta se kiepsahtaa...

Yöt menee nyt kahdella syötöllä (täysimetys)ja päivällä nukutaan noin. 2 pitkät päikkärit ja parit pikkuiset. Riippuu paljon päivästä, ollaanko liikenteessä vai ei. Kaikista eniten ihmetystä tuo Inkerin tarve päästä eteenpäin. Kun se on vatsallaan alkaa armmoton viuhtominen käsillä ja jaloilla ja muutaman sentin :D on päässyt eteenpäin kun oikein tarkasti mittaa :laugh
Mä oon ihan varma että Inke-Minke kävelee 8 kuisena :LOL:
Järkyttävä tahto mennä sillä on. No hyvä ehkä niin.
Tässä meidän kuulumiset näin lyhykäisyydessään. Voikaatte hyvin ja katotaan koska seuraavan kerran itseni täältä löydän. Toiv.pian.

Olisko kellään muuten tarvetta Ergo-repulle? Täältä löytyis sellanen joka etsii uutta kotia :)
Nyt tää painuu koisimaan ja odottamaan miestä Kiinan reissulta.

AMM mä muistan ku lopetin itse tupakoinnin, kuinka muiden polttaminen ahdisti ja pelkkä haju sai mut voimaan pahoin. Sitä huomaa vasta kun itse ei polta tai on polttamatta pidemmän aikaa. Ja kamalinta must on ku joku tulee bussiin niin että puhaltaa just ennen savut ulos ja puolet tulee viel mukana sisään
:x

Mut nyt sinne nukkumaan...Guten nacht tai jotain...
Superheppuli ja Inkeri 5päivää vaille 3kk
 
heips,
täällä on nukuttu ensimmäinen kokonainen yö B) klo 22-7.30,tosin äiti heräsi aamuyöllä pissalle ja ihmettelemään sängynviereen miksi kukaan ei halua tissiä :D myös ersikoinen vetää jotain marattoni unta :eek: normaalisti herää 6.30 viimeistään klo 7 ja nyt nukkuu vieläkin ( ja hengittää, oli pakko tarkistaa).

pitikin kirjoittaa,johan tuolta taapersi ja heitti pallolla rasmusta, ihanaa,arki kutsuu :D (siis palaan myöhemmin)
tutsa ja rasmus
 
Kiva kuulla superheppulinkin kuulumisia pitkästä aikaa. :)
Mitähän nippikselle kuuluu?!

Meillä on muuten etenemistä havaittu sängynpäällä kun neiti pötköttelee.. jaloillaan potkii niin että peppu nousee ja peruuttaa taaksepäin. :D
Ja toinen on että menee 80astetta pyörimällä. Tänäänkin havahduin aamulla siihen, että olikin pää mun kainalossa ja jalat sängynlaidan reunalla. :whistle:
 
heippa pitkästä aikaa!
Täällä samanmoista arkea kuin muillakin,tukka lähtee mut järki pysyy...En tiedä mitä hyvää ollaan tehty koska meilla tyttö on vetänyt 6 viikkosesta 23-06 unia...nyt nukkuu 22-8 ja 8-10 .Ja täysimetyksellä mennään.Päivällä nukkuu 3h päikkärit ja muutamat lyhkäset unet. On tannu perii unenlahjat vanhemmiltaan.

Huomenna lähdetään koko poppoo etelän aurinkoon viikoksi.Hiukan jännittää mutta eiköhän kaikki mee ihan hyvin.Jaksamisia kaikille tasapuolisesti!

Happy ja neito 3½kk
 
Heipssansaa =)

Meilläkin on taas menty rysäyksellä eteenpäin kehityksessä...on opittu kääntymään mahalleen ja sillä tavalla liikkumaan ,pyörii ympäri esim. leikkimatolta oli siirtynyt tv:n eteen ja siinä mahallaan lekotteli ja katteli telkkaa :LOL: eli täälläkin tv kiinnostaa.Ja kovasti yrittää mennä eteenpäin toukkatyylillä muttei vielä voimat riitä vaikka tekniikka on hallussa.Mä jo hätäilen kun mun vauva on jo ihan iso :'( :D

Nappi Mä en vauvana nukkunut juuri ollenkaan...Ainoastaan yöllä ja silloinkin yö kello kahdesta aamu kymmeneen ja jos äidillä oli hyvä säkä niin myös lyhyet päikkärit :xmas: mutta olin aina silti tosi iloinen mutta onhan se silti rankkaa...sori äiti :whistle: :LOL:

Pullosta.. (ainakin säde ja hemuli) mun kaverit toisen vauva on 4kk ja toisen 7kk niin ne sano että kannattaa aina välillä tarjota pullosta ihan huvikseenkin vaikka ei tarvis tai muuten se saattaa just unohtua tai ei muuten vaa kelpaa..Meillä juodaa pullosta ehkä pari kertaa viikossa ja hyvin sujuu..ainakin vielä*ristii sormet* :saint: Meillä kanssa nuk-pullo..siinä on musta hyvä se tuttiosa..

Raivarit Meil on alettu kans saamaan raivareita kun ollaan väsyneitä.Se alkaa ihan yhtäkkiä esim. jos herran laittaa vahingossa "väärään" asentoon alkaa armoton huuto ja siihen ei auta tissi eikä mikään muukaan.se kestää vähän aikaa ja sen jälkeen rauhotutaan ja nukahdetaan.

Me käydään ravintolassa vähintään kerran viikossa..yleensä muitten "vauvallisten" kavereitten kanssa ja kerran käytiin Memphisissä syömässä niin ja siellä oli niin k**pää tarjoilija joka oli vielä vähän vanhempi niin luulis et ois tajunnu..Me ei saatu jättää vaunuja siihen käytävälle pöydän viereen vaikka siitä ois mahtunu kaks aikuista kävelemään rinnakkain ja sitte kun yritettiin laittaa vaunuja muualle ja siirrettiin kaks tuolia viereisestä pöydästä syrjään niin tarjoilija tuli sanomaan että niitä ei saa siirtää :kieh: :kieh: vaikka ravintola oli melkein tyhjä!!!Loppujen lopuks joiduttiin laittaa toiset rattaat kasaan että pystyttiin jäämään ja tossa vaiheessa oltiin jo niin hiilenä että mehän v***u jäädään tänne ihan sun kiusaks. :kieh: :kieh: :headwall:
Pakko vielä sanoa että yhessä italialaisessa ravintolassa ne on taas tosi ihania..järjestelee pöydätkin uudestaan että sinne mahtuu vaunujen kanssa ja lapset saa heitellä spagetit mitkin seiniä ja itkea ja huutaa niin paljon kun haluu ja ne vaan naureskelee ja kehuu lapsia :)

Säde Mä otan tänään 24 tunnin "vapaan" ja lähen bailaamaan :D Mutta en siis aio bailata 24 tuntia :xmas: vaan ollaan sovittu miehen kanssa että jos mä haluun huomen nukkuu :saint: niin mies hoitaa nooan.Maitoa on pakkasessa 1,5 litraa niin eiköhän ne pärjää vähän kyllä jännittää mut lähinnä vaan se et miten mä ite pärjään..oon varmaan heti soittelemassa kotiin kun on niin ikävä :D Muutenkin hyvä et sain ees nukuttua yöllä kun jännittää lähteä kun ei oo vuoteen missään oikeen ollut..tuntuu ihan kun ois taas teini hyvä kun en oo soitellu kellekään et voisko joku hakee mulle alkosta pullon jotain omenaviiniä :LOL:

Misstar ja nomppis pomppis pari päivää vajaa 3kk
 
hiio-hoi jälleen.. =)
misstar hyvin sun tekstiä saa luettua,itsekkin tuntuu välillä että oma teksti pomppii sieltä täältä ajatuksia, ilman päitä ja häntiä :D pidähän hauska ilta,munkin tekisi välistä mieli juhlimaan, mutta kun toisaalta on niin kovin uuvuttavaa tämä arki etten jaksa tuplata väsymystä.

säde go-go ,se tuntuu aluksi (ainakin mulla,kun esikoisen aikonaan isälle jätin ekaa kertaa) ihan kamalalta, mutta kun pääsee ovesta ulos ni alkaa helpottamaan :D

superheppuli onnittelut kääntymisestä :flower: :D

ja ruttanan pienelle tsempitykset yrityksestä =)

hemulille rattoisaa matkaa!


ja kadakille jaksu :hug: .


täälä rasmus siis kääntyilee joka kerta kun sen lattialle laskee,se tekee usein niin että kääntyy vatsalleen ja rypistää alla olevan täkin pikku kätösiinsä ja vetää itseensä hiukka eteenpäin, sen nähdessään mies oli ihan riemuissaan ja huusi mulle et tuu kattoo se ryömii!! :LOL: ja käski kirjoittaa ylös vauvakirjaan..valaistin sitä kyllä ettei moinen punkeeminen ihan vielä ryömimisestä mene :D

tutsa ja rasmus

 
Meillä on vähän haikeet tunnelmat (luetaan: mä parun täällä täysillä), kun mun siskon perhe lähti pois täältä, ne muuttaa Australiaan... Ja mä en tiedä minä vuonna näen ne seuraavan kerran. Hirveesti haaveillaan että jos päästäis 2010-11 talvella (heidän kesänä) matkustamaan sinne, mut voi olla vähän niin ja näin meidän rahatilanteen kanssa... :whistle: Kauhee ku niiden lapsetki on tosi pieniä, ja neki muuttuu ja kasvaa hirveetä vauhtia, eikä pääse silleen vierestä seuraamaan niiden kasvua.. :'(

No mutta, muuten tänne kuuluu kans tosi hyvää. :) Aura on ihana ja helppo edelleen, ja yrittää hirveesti kaikkia isojen tyttöjen temppuja. :) Mun toisen siskon tyttö (1v6kk) on ihan ihastunu Auraan ja haluaa aina silittää vauvaa ku me ollaan siellä ja Aurakin jotenki aina ihanasti "juttelee" sille serkulleen. :)

Nyt vähän kuulostelen mitkä nuo miehen fiilikset olis, ku mä haluaisin rullaluistelee, ja yks meidän tosi hyvä ystävä on luvannu, että se vois pitää Auraa sen ajan jos me mennään rullaluistelee, Turus on sellainen rullistelurata, mihin ajateltiin mennä (se on talvel jäärata taas), ja se olis ihan sen mun tutun ikkunan alla... ;) Uskaltais ehkä Auran antaa sinne hetkeks ku hädän tullen se vois tulla heti mun luo takas. :D

Laala ja Aura 9vk3pv
 
Hei tytöt,

ihana lukea taas kaikkien vähemmänkin täällä kirjoitelleiden kuulumisia (=mun sosiaalinen elämä). happy, misstar, superheppuli jne.

Olen niin onnellinen pojan keltaisesta kakasta. ollut jo yli viikon ja todellakin toivon, että tarkoittaa vähempiä mahavaivoja. Iltaväsyraivareita on edelleen ja ei aina jaksa olla hyväntuulinen, mutta pahoja masukipristelyjä ei ole ollut muutamaan päivään. Syötöt kyllä turhan tiheään vieläkin ja yöt on mitä on. Mies pystyy jo vähän osallistumaan - on ainakin lisäsylinä ja seurana, vaikkei voikaan poikaa kannella ympäriinsä.

Säde, saat relata :)

tutsalle kiitokset :)

Ruttana, ihanaa, kun treenailee jo!

Nyt taas poju kutsuu!

kadak&tikrulainen
 
Kyl mä nyt teidän kannustamana taidan lähteä (JEE!!) jos saatais toi pullosta syöminen ensin kuntoon. Sitä nuk pulloa oon tarjonnu, mut ei se siitäkään osaa :I. Tommee tippee pulloa olin ostamassa, mut se oli kai loppunu ku löyty vaan tuttiosia eikä pulloa lainkaan.

Luukas oppi eilen maiskuttamaan. Nyt se laittaa koko ajan huulen rullalle ja imasee, että kuuluu kova muiskutus :)

Kadakille onnittelut keltasesta kakasta :D

säde ja lupu 11 vkoa
 
Täällä on tänään Ateenan reissu edessä. Ikeaan pitäisi suunnistaa. :D

Saas nähdä mistä löytyy hoitohuoneita vai löytyykö mistään. :xmas: Tähän mennessä on löytynyt vain mäkkäristä, joka sekin aika onneton seinästä laskettava taso, mutta sentäs kuitenkin. Ikean varaan lasken, että sieltä luulis löytyvän.

Ja ennen Ikeaan menoa pitää poiketa Jumboon, joka on siis aivan uskomaton kauppa. Löytyy jos minkälaista kivaa ihanaa vauvalle. Sieltä meen ostamaan vauvelille nimpparilahjaa. ;)

Ruttana & Beanie 12vko 3pv :heart:
 
Huh huh. Täällä yks mamma yltä päältä maalisena ilmoittautuu. Maalasin tänään Konstan uuden huoneen kolmeen kertaan hienon vihreäksi. Aika ärhäkkä väri, mjtta tosi kiva =) Osa kamoidsta on nyt täällä ja osa siellä ja molemmissa päissä aivan täydellinen kaaos. Ihan kamalaa.. ei oikein edes tiedä mistä alottais tän kaaoksen selvittämisen. Varmaan vielä kaks yötä ollaan kuitenkin täällä vanhassa kodissa.

Ihanaa kun poitsun kummitäti oli hoitamassa niin sain itse maalata rauhassa ja mies ja kummisetä roudas kamoja sillä aikaa. Aika mukava oli puuhata jotain tollasta ruumillista "aivot narikkaan" -hommaa pitkästä aikaa.

Meilläkin on vielä Ikean reissu edessä, Konstan huoneeseen pitää vielä ostaa joku kiva kirjahylly, matto ja lamppu. Ihanaa sisustaa lapsen huonetta, vaikka eipä siellä tulla nukkumaan vielä hetkeen.

Toivotaan, että Kadakin vauvan keltainen kakka lupailee helpotusta arkeen :)

Laalalle jaksuja ikävään! Mä en varmaan kestäis jos mun sisko muuttais jonnekin kauas.. Asutaan ihan muutaman kilometrin päässä toisistamme. Ja nyt tuleva asunto on ihan kävelymatkan päässä.

Heipsan.. Pakko jatkaa vielä hommia, että huomenna saadaan huomenna taas hommaa eteenpäin!
 
Pikaisesti vaan, meidän mussulla tänään vihdoin kaste. Nimeksi tuli Aino Ida Olivia. Pikkunen enkeli oli koko ajan, niin kiltisti ja hyväntuulisena että.. Molemmat tytöt simahti kuin saunalyhdyt ennen kasia. Nyt lepuuttamaan sohvalle, oli aika rankka eilinen kun tuli taas kipukohtaus.. Puolet päivästä sairaaloissa, ultraa, verikokeita yms ja loppu ilta sitte leivottiinkin oikeen urakalla ristiäisiin kivun kourissa.. Onneks tänään oli ihan hyvä fiilis!

Toivottavasti Kadakilla ja pikku-tiikerillä nyt helpottaa! Laalalle tsemppejä, mä varmaan hajoisin jos mun siskot lähtis nuin kauas. Onneks on nykyään netti, saa helposti pidettyä yhteyttä!!

Säteelle kivaa iltaa ;)

Piin ja Aino melkeen 11vko

 
Piin, ihana nimi ja söötti kuva :)

Kiitokset tsemppailuista taas kaikille, Nappi ja Piin :hug: !

Ollaan vihdoin päästy omaan makkariin nukkumaan ja yläkerran vessa käyttökuntoon. Hieman keskeneräistä kylläkin kaikki, mutta askel eteenpäin. Pinnasänky on koottu ja vauva nukkunut siellä yhteensä n. 2h kahtena päivänä ja muun ajan vaunuissa ja edelleen meidän välissä perhepedissä. :) Alku se on sekin! Nyt nukkuu meidän sängyssä yläkerrassa ja katellaan miehen kanssa telkkaria alhaalla. Uskomatonta!

Kai sitä pitäisi mennä pikku tuhisijan viereen!

Kauniita unia mammat!
 
Piin onpa nuken näköinen! :D :heart:

Kiitos kaikille. Päätettiin nyt että yritetään tosissaan säästää, että päästäis sinne Australiaan käymään vaikka sitten vuoden päästä. :) Onnneks tosiaan on netti ja kaikki meset ja skypet ym. ;)

Mä hajoan, mulla alkoi ilmeisesti sitten kuukautiset tänään... Luulin ettei ne vois viel alkaa, ku mullahan loppu jälkivuotokin vasta jotain 3 viikkoa sitten ja edelleen ollaan täysimetyksellä jne.... :/ Tosi ärsyttävää.

Niin, ja oltiin silloin perjantaina rullaluistelemassa, vietiin Aura tunniks hoitoon, oli sit nukahtanu samantien joten aika helppo juttu oli hoitajalle. ;) Mä rullaluistelin 7,5km ja mies vähän vähemmän.... Mentiin siis sellaselle rullaluisteluradalle, niin saa luistella just niin pitkän matkan ku jaksaa, ja toinen voi vaik himmailla välillä. ;)

Laala ja Aura 9vk5pv
 
AAM
Laalan rullisreissu kuulosti kivalta ja tosiaan luulin jo hetken kuten kadak:kin että Ruttis oli Suomessa takas ?!?! :D

Säde ja Misstar :p sinne vaan ja sittenpä soittelette vauvan ja miehen perään mutta kertoopa se että elämässä on muut asiat mielessä enempi ko situkan ryypiskely :)

Piin :hug: kipuiluiden kanssa.. toivottavasti ristiäiset menee hyvin ja aivan mieltsu kuva Aino-tytöstä :heart:

Napille remonttitouhuihin jaksuja :hug: ja kadakille toivotaan että pikkutiksun kakkikset ois mrkki paremmasta.. b:)d

no nyt aamutouhuihin kun tytteli kiljui itsensä hereille punkan pohjalta.. :) oli aamuin torkuin tänään :LOL:

Aam & Anskuliini 11 weeks
 
Piin: Voi mikä ihana pakkaus! Niin nukkemainen ilmestys. Nenä on kyllä ihan samanlainen ku sulla :). Toivotaan, että saisit apua niihin kipuihin :hug:

AAM, mä olin tunnin kaupoilla niin soitin sinä aikana kaks kertaa kotiin :LOL:. Enkä mä varmaan mihinkään pääse ku ei pullosta syöminen onnistu. Käyn varmaan sellasen tommee tippee pullon hakemassa.

Muutetaan tänään viikoks anoppilaan :|. Oon tosi innoissani.
 

Yhteistyössä