Huhtitaaperot 2009 *Toukokuussa*

Äkkiä pääsin tänne ennenkuin taas täytyy rientää...

Sairastelijoille ensin isothalit ja sama rata se on täälläkin :(
Onnittelut uusille Taaperoille :)


Meidän "pikkuinen" kävi neuvolassa ja mitoiksi saatiin 70,2cm ja 8200g
Pottailu on alkanut kovalla vauhdilla ja INkku onkin osan päivästä ilman vaippaa ja muistaa jo välillä käydä potallakin...ja kyllä sinne hienot satsit yleensä saadaan :LOL:
Saman ikäisinä aloitti sisaruksetkin pottailemaan ja toivon että kesällä päästäs jo päivävaipasta osaksi eroon...katotaan nyt miten tää jatkuu...

Musta kans tuntuu että sanoja tulee kokoajan uusia...on perinteiset "kakka", "äiti", "hauva", "vauva", "tutti", "leipä"=eipä, "keinu" =kiikkaa...uskomattomia oppijoita on kyllä nää pienet.
Inku NIIN nauttii pihalla onlosta. Tykkää kuljeskella pihalla ja akinua ja viihtyy se hiekkalaatikollakin, mutta paikallaan ei mielellään
:LOL:

Nyt on pakko mennä kun illaksi tulee vieraita ja mitään ei oo tehty sen eteen että tänne ketään vois edes pyytää...

Superheppuli ja Inkkunen 1v 3vko
 
Onnittelut melkein viimeiselle taaperolle 1v synttäreistä!!

En tajuu mihin nää päivät menee...
Pakko tulla hehkuttaa meidän uutta nukuttamis tyyliä.Ennen istuin pinniksen vieressä ja yritin rauhottaa tyttö roikottamalla kättä sen kyljen päällä.Sit alkoi hermo mennä kun 20min kuluttua sormia alkoi pistelee.Kun otit käden pois neiti nousee istumaan ja nauraa päin naamaa....Nyt oon neljänä iltana vieny vaan neidin sänkyyn ja jättänyt sinne.Ekaks tuli huutoa mut sammu iteksiään,tänään sammu ilman huutoa alta 5min...Eli turhaan ollaan häiritty toisen unta!!

Vieläkään täällä ei kävellä ja sen huomaa että konttaus on pop hiekkalaatikko käynnin jälkeen...on puku sit sen näkönen.Hiekkaakin on muutama kourallinen maisteltu.

Pää lyö tyhjää...joten kommentoiti jää taas...
 
merkkaus! :)

Voi että täällä on taitavia höpöttelijöitä!!! :D Nannalta ei vieläkää tule sanoja, omaa älämölöä vaan :D tai no äiti on "täiti tai täittä" kova on kyl höpöttää omaa kieltänsä :D kielestä puheenollen Nanna on oppinu näyttämää kieltä.. :whistle: Ja laulamaan :D lähinnä se kuullostaa kyllä joikaamiselta mut laulaa aina ku pyydetää :D

Tuo karkuun juokseminen kuullostaa niiiiiin tutulta! Ihan joka päiväistä on ku jossai käydään, kotona tekee sitä sillo ku pitäs vaippa laittaa.. Eilen viimeeks juoksin hautausmaalla kikattelevan neitin perässä :whistle: Nannasta oli kivaa piiloutua kivien taakse..

pottailusta miten sais tuon pikku neitin tajuamaa pottailua? :D ei siis sinällää oo mikään kiire, mutta kun sinne koittaa jotai saalistaa ni se istuu siinä aikansa sit nousee ja pissaa tai kakkaa muualle!!!?? se ei vaa sinne pottaan tee! Auttakaa! :D voi ku ois tajunnu jatkaa sitä aktiivisesti sillo puolen vuoden iän jälkee ku sillo sinne jotai aina tuli! Tyhmä äiti!
 
Heihei kaverit! Uraäiti ilmoittautuu. Työt alkoi maanantaina ja vaikka vielä ei ihan tukkaputkella ole tarvinnut niiden takia juosta, niin kyllä kuulkaa väsyttää. Mä oon ollut aivan puhki joka ilta ja varsinkin joka aamu. Dali on tottunut ihan ok isin kanssa olemiseen mutta yöt on sitten sellaista tissittelyä, että alta pois. :headwall: Mutta kyllä mä oon nauttinut aikuisten seurasta.

Nyt Dali heräsi...pitää mennä

Asha ja Dali
 
moi!

ziki "kiva" kuulla että muitakin karkuun juoksijoita :D ja ettei ihan kaikki myöskään jo puhu sujuvasti :whistle: meillä on tommonen hekotteleva juoksentelija joka pitää kyllä kovaa ääntä mutta ei vielä sanoja osaa muodostaa.

ashasta kiva kuulla. mietinkin miten siellä on lähtenyt työarki sujumaan. onko dali siis hoidossa tarhassa vai isänsä kanssa nyt päivisin? tsemppiä öiden jaksamiseen!

happy hienoa tuo nukahtaminen =) meillä itse asiassa aika lailla sama. vaikka elsa vaikuttaisi kuinka virkeältä, niin ihmeesti se vaan nykyään itsekseen simahtaa tuonne pinnikseen.

superheppulin inkku kasvanut hienosti! ja puhuukin paljon, taitaakin olla ainoita jotka sekä liikkuu että puhuu hyvin. mutta inkku lähtikin niin aikaisin liikkeelle, että on varmaan sitä mieltä että se kävely onkin jo vanha juttu ja nyt voikin opetella sit puhumaan :D

säteen kuulumisia sieltä "kaukaa" kiva kuulla vaikka on se harmi (meidän kannalta) että muutitte :| joko te olette löytäneet myös oman kodin? ja hienoa että lupu voi paremmin, ei se tauti onneksi meihinkään tarttunut.

kadakin tikrulle onnittelut ensiaskelista :flower: ja toivottavasti paranee korvat pian. täälläkin yksi krooninen korvatulehduspotilas, ihan älyttömän kurja tauti näille pienille :(

hemulille ja liljalle onnea hyvästä hoitopaikasta, teillä kävi tosi tuuri!! kuinka kauan te muuten odotitte tietoa hoitopaikasta? me tehtiin hakemus maaliskuun puolivälissä eikä vieläkään ole mitään kuulunut. pitää varmaan itse soitella sinne, ärsyttävää...

täällä vietetään vaihteeksi la iltaa kaksin elsukan kanssa ja toivotaan ettei neiti tule kipeäksi. elsalla on nimittäin taas (tai edelleen) korvatulehdus ja vaikka ollut oireeton välillä, niin eilen yöllä itkettiin ja oltiin kyllä taas kunnolla kipeitä. tämä on vissiin 8. vko kun elsalla on putkeen korvat tulehtuneet. lääkäri ei määrännyt enää edes antibiootteja, kun elsa ei ole ollut noin viikkoon kipeä tulehduksista huolimatta, eli kokeillaan nyt paranisiko itsekseen (?) ja jos ei, saattaa olla putkien paikka. antibiootit ei oo siis auttaneet, vaan sama tulehdus on jatkunut koko ajan.

imetys on täällä kovasti vähenemään päin... toisaalta hyvä jos loppuu itsekseen, toisaalta niin haikeaa. mutta ei neiti jaksa enää edes illalla tai yöllä imutella kuin ihan hetken ja päivällä kerran tai kaksi vielä lyhyempään. veikkaan että maidontuotanto vaan loppuu kohta.

elsa on muuten oppinut tuomaan oikeita tavaroita! =) en meinannut ensin uskoa kun elsa toi haalaria pyydettäessä, sitten palloa, kenkää ja ihan mitä keksi pyytää. mutta uskottava kai se on, että neiti ymmärtää puhetta :D väliin vaan tuntuu ettei se mitään tajua, kun touhottaa vaan ympäriinsä vauhti päällä eikä todellaaan puhu mitään järkevää.

joo, mutta nyt pikkuhiljaa iltapuuhien pariin ja korjaamaan kotia vähän parempaan siivoon. ette arvaa millaisen "järjestyksen" elsa on saanut aikaan tämän viestin aikana...

hyvää äitienpäivää kaikille!

t. manna ja elsa n 1v ja 1kk :heart:
 
Pikaista merkkausta! :wave:

Ja Ruttanalle kiitos toukokuun pinosta! :flower:

).( Eka työviikko takana, mennyt ihan hyvin sekä äiteellä että tyttärellä ainakin tähän asti.

Ihanaa, miten paljon uusia taitoja täällä taaperot oppineet, niin mukava lukea! :heart: En ehdi nyt kummemmin kommentoimaan, yritän paremmalla ajalla uudelleen.

Ja ennen kaikkea, ihana äitienpäivää kaikille mammoille!:heart:

AuroraB + tyty 1vuosi (siis eikä 1kk :LOL: ) ja noin 2 vkoa
 
IHANAA äitienpäivää mammoille :flower:

Eevalle ei juurikaan uutta, eilen tokaisi mun isän eli pappansa fb-profiilikuvan nähdessään kovaan ääneen KAKKA ja tänään toisteli auton takapenkillä kun mentiin mummia moikkaamaan Haminaan. Kävelemään ei ole vielä lähtenyt mutta ihan sanoisin että enidei nau. On aika lähellä kyllä. Päivisin käydään jos vaan ilma on suht ok hiekkalaatikolla tossa mein lähipuistossa (n. 20 metrin päästä meidän talosta :D ) , Eeva jaksaa istua ja tökkiä mun tekemiä hiekkakakkuja vaikka kuinka pitkään. Konttailee myös. Mut keinusta ei tykkää, ei ollenkaan. :eek: Kokonaiset 5 hammasta on pikkupeikolla suussaan, osa kylläkin vasta kasvuvaiheessa mutta silti.

syömisestä ja määristä oli tuolla aiemmin puhetta. Meillä syödään aamulla ja illalla puuroa noin 1,5-2dl. Tissiä päälle. Lounaaksi ja illalliseksi 200g purkit pääasiassa semperin ruokia (siis yök, piltin norjalainen pata. älkää kokeilko, ihan kauheeta kuraa :x ). Ja sit vaihtelevasti välipalaa (ei tosiaan joka päivä, riippuu päikkäreistä), joskus semmonen pikkupikku danonen "meidän neiti tykkää aprikoosista"-rahka, tai vaan juustosiivuja kun me itse syödään tai maissinaksuja tai palttoonappeja tai kurkkusiivuja.. Joskus on kyllä selvästi nälissään ennen iltapuuroa ja sit puuro uppookin tosi hyvin. Pääasiassa kyllä syö kaiken minkä syötän kaikki maut kelpaa :)

pottailuakin ainakin Ziki pohti. Mulla ei mitään neuvoja ole antaa. Me pottailaan aina aamupuuron jälkeen ja melkein voi sanoa et aina sinne kakka ja pissa saadaan. Kaipa se vaan on siitä ajotuksesta kiinni, et nää pikkasetkin alkaa pikkuhiljaa hokata et mistä on kysymys. Nimittäin Eeva "nimimerkillä pottailut jo vajaa puolivuotiaasta" kakkasi vadissa istuessaan kun mummi vei pesulle, eikä hoksannut potalla ekaks käyttää :LOL:
 
AAM
norjalainen kalasörsseli :x sama reaktio täälläkin, purjot meinas lentää multa ja tytöltä kun ajattelin että kokeillaan syököhän.. raasu ! :( pitäis listaa noi überpahanmakuiset mitä ei voi oikeesti suositella pahimmalle vihamiehellekään...

töihin huomenna :| vähän on likka kröhänen mutta ei auta, pakko se on sinne viiä..

ai ni hyvät äippäpäivät :wave: :flower: meillä ollaan yksinhuoltajina oltu jo toista viikendiä perätysteen isukki painaa pitkiä päiviä kesälomahillojen himoissa :p no siitä nauttii koko perhe sit =) toivottavasti ;) jotain kompensaatiota pakko saada tästä lastenhoidosta :whistle:

sanoja tulee ja menee ei mitään liian selvää :LOL: paitti "titta" (osoittaa samalla ) ja "da" = där ... tauluja tsiikailee kovin ja ikkunoista rakastaa katsella vaikka mitään ei ohi meniskään tai tapahtuis. sit lamput on uusin mielenkiinnon kohde ja valonkatkaisijat (kun niihin pääsee koskemaan) :D

imetys edelleen käynnissä.. imetinköhän pojan kanssa näin pitkään.. :/ no jatketaan kuin kauan likka jaksaa. tai minä sen hammastelua, ei sitä puremiseks voi sanoa, tiukaksi otteeksi vain :D :) mut kyl se on karseeta mitä mäyräkoiran korvia nää nahkikset alkaa muistuttaa :ashamed: :| kellään hyvä tissitreeni vinkkiä ?? nice änd pörkit noilla sais muuta kuin veitsen ja parin desin avulla =) ? HC liikunta on out of qvestjön... sou thät juu nou :D

Jeps nyt lähtee mopo käsistä.. taitaa lähteä fb:hen purkamaan suurimmat energiat :wave: se on moro !!

aam & ansku
 
Täällä rintamalla ei mitään uutta.. Paitsi Sammon punainen ja jossain kohdissa vereslihalla oleva pylly :( eikä täällä meidän apteekki ole edes auki, että olisi saanut bebanthenia tai jotain muuta kuin talkkia. En uskaltanut meidän öljyistä rasvaa laittaa pyllyyn. Toinen oli ihan raasu koko illan kun pylly oli niin kipeä :'( Pariin otteeseen oli sitten vaipanvaihdon yhteydessä alaosattomissa ja pari liruakin tuli lattioille :D Mutta toivottavasti alkaa pian helpottamaan. Laitoin kertiksen yöksi kun en tiennyt tuliko meidän uudesta vaipasta pylly punaiseksi, ettei tykännyt sen sisäkankaasta, vai se, kun tässä perjantaina ja lauantaina istuttiin autossa yhteensä 2h/pv ja jos on sattunut kakkaamaan silloin niin onhan ne kakat polttaneet. On Sammo kyllä saanut kertikseistäkin vaippaihottuman, mutta nyt on pahempana kuin mitä on ollutkaan.
 
Äitiiiiiipäivää muillekin äiskille! :flower:
Mannalle vastaus: juu iskä hoitaa Dalia ainaskin elokuun alkuun, sit päiväkotiin, jos vaan saisi paikan jostain. Me laitettiin hakemus menee jo kesällä 2009, ja vasta nyt jotain kuulunut. Enstex tarjosivat perhepäivähoitopaikkaa koiraperheestä. Me nimenomaan toivottiin päiväkotia eikä eläimiä. Nyt olisi paikka päiväkodista, joka on aika kaukana ja julkisilla hankala - eli yritän saada lähemmäs, mutta vaikeaa on. Tällä alueella on kuulemma paljon lapsia ja erityisesti näitä eskareita, jotka vievät kaikkien muitten paikat. Sit kun Dalilla ei ole tarhaikäisiä sisaruksia, niin senhän voi tunkea minne huitsinnevadaan vaan :(

Mutta joo nyt kotona iskän kanssa ja niillä menee hyvin. Ulkoilevat tosi paljon ja Eeviksestä poiketen Dali rakastaa keinumista. On kuulemma jopa muutaman kerran nukahtanut vauvakeinuun. :D

Vauvanruokaa meillä ei enää suostuta syömään - paitsi hedelmäsoseita evääksi isojen harrastuksissa, kentän laidalla. Oikea ruoka uppoaa loistavasti, varsinkin kun mä oon rintoineni töissä. Mä siis imetän AAM:n lailla edelleen, enkä osaa lopettaa. Mutta oikeaa safkaa Dalille menee lähes aikuisten annoksia ja monta kertaa päivässä.

Pottailussa meilläkin oli pieni särö. Dali-parka viimein tajusi, että se istutetaan potalle aina, kun muut haluaa olla rauhassa hetken. :( Tää oli siis sitä aikaa, kun toisella oli kova kiire juosta joka paikkaan kaatuilemaan. Nyt pysyy pystyssä jo paljon paremmin ja me vanhemmatkin taas jaksetaan mukana, eikä pakoteta toista pottailemaan liikaa, vaan sopivasti. Nyt taas tykkää istua potalla lelujensa kanssa pitkiäkin pätkiä. Ohjeita sen enempää en osaa antaa kuin, että lapsen tahtiin kannattaa mennä ja paljon oheistoimintaa puuhaan mukaan. :heart:

Sanoja tulee paljon ja ymmärtää tietty paljon enemmän kuin osaa tuottaa. Sit kun joku toista kieltää, niin alkaa vääntää loukkaantunutta itkua. Isoveli kielsi tänään iltapalapöydässä kaivamasta nenää ja se oli sitten ihan liikaa - kauhean iso itku. :LOL: Muutenkin Dali on todella äänekäs tapaus. huutaa niin kovaa, että mun kuulo on kohta mennyttä.

Nyt pakko mennä nukkumaan, kun huomenna taas töihin. :wave:

Terkuin,
Asha ja Dali (1v+1kk ja edelleen yösyö 3-10 kertaa yössä :headwall: )
 
meillä sairastetaan taas, elsalla korvatulehduksen seurana oksutauti :x :( miten toi tyttö onkin voinut periä molempien sairastelugeenit? äitiltä allergiat ja heikon vatsan (mä myös sairastan kaikki vatsataudit) ja isältään flunssat ja korvatulehdukset. ääh... nyt ei jaksa edes kommentoida mitään eikä kirjoittaa muuten mukavasta äitienpäivästä kun harmittaa niin tää sairastelu. ja miksi ykäilytaudit muuten aina alkaa yöllä??
 
MANNA8 voimia sinne!! Mä olen kanssa useasti miettinyt tuota, että miksi yrjöily alkaa öisin.. Onneksi ei ole meillä yli vuoteen ollut *koputtaa puuta*

Jospa mä nyt soittaisin Sammolle lääkärinaikaa, aikamoinen limaräkäyskä oli yöllä :|
 
hei kiireiset äidit!

manna, meillä kanssa kipeinä taas, olihan tikru jo viikon tossa terve välissä...no tällaista tää vaan on, ei voi mitn.

meillä pottailu toimii niin, että mennään vaipanvaihdon yhteydessä esim. aamupalan jälkeen potalle, istutaan, istutaan, istutaan, ei tuu mitään pottaan, noustaan ylös ja pissataan lattialle miehekkäästi seisaallaan... :LOL:

kivaa alkavaa toivottavasti keväistä viikkoa!

kadak&pikku-hirmu
 
Täälläkin kiireinen äiti!

Kovasti kesää odotetaan ja harjoitellaan tuota ulkona kävelemistä.Alina jähmettyy suolapatsaaksi kun se lasketaan ulkona maahan eikä mielellään kävele vaikka osaa.no onhan se tietysti kengät jalassa epätasaisella alustalla vaikeampaa.Kavatin kengät olivat oikein sopivat ja sievät. :) pari viikkoa vielä lomaa ja sitten neljäksi viikoksi töihin.Yösyötöt meillä jatkuu,en tiedä mitä siitä tulee kun pitää töihin lähteä ..illalla myös ei suostu nukahtamaan muuta kuin tissille.Huoh.

sairaille toipumisia .Alina jo parani korvatulehduksesta.

mamma ja alina
 
Täällä tämmönen kotiäiti! :D Ei mitää kiirettä töihin, tai opiskelemaankaan. Mut kyl syksyl jatkan taas koulunpenkin kuluttamista. :) Ainaki jossain määrin. Miehen työtilanne on syksyn osalta edelleen epävarma, joten en tiedä vielä miten aktiivisesti palaan opiskelemaan. Jos mies on syksyllä lomautettuna/työtön niin meen täyspäiväisesti yliopistolle, jos miehellä taas on töitä, niin koitan sit viel syksyllä alkavan lukuvuoden jatkaa "etänä". :)

Pottailussa meil on sellanen ongelma, että Aura ei suostu istuu potalla yhtään. Sillon viime talvena se hienosti teki pisuja ja kakkoja pottaan, mut nyt jos pistän sen potalle, niin heti se alkaa kirkumaan ja nousee ylös. Vaikka laittaisin sen silleen potalle, että pökäle roikkuu pyllystä, niin ei suostu pottaan kakkaamaan (pisuja nyt on ees ihan turha yrittää metsästää)... :p En sit tiiä, kai se myöhemminki ehtii oppia potalle, oon kuullu että vähän isompi laps voi oppia kuivaks tosi lyhyessäkin ajassa, jos aika on otollinen, mut ei ilmeisesti nyt ainakaan oo sitä...

Meilläkin tissitellään edelleen, eikä loppua näy. Hienosti oli Aura yötissittä yli kuukauden, ja nyt oon sortunu alottelee aamua taas vähän liian aikaisin.. :ashamed: Ei neiti siis varsinaisesti silleen yöllä syö, mut aamutisulla roikkuminen alkaa nyt välil jo neljän-viiden välillä... :whistle: Muutenkin tuntuu, että tyttö ei millään muulla haluais elääkään ku pelkällä tissillä. Mä tänäänki olin kylässä ja istuin sohvalla niin yhtäkkiä yks kiipee siihen sohvalle viereen ja repii tissin väkisten esille.. :kieh: Vähän oon nyt sit yrittäny rajoittaa tissin tarjontaa, meneehän siinä muuten varsinaiset nälätkin ohi.. Mut aika jännää ku neuvolasta meil sanottii että nyt lopetat sen rinnan syöttämisen (!?) ja kuitenki selkeesti Auralle tissi on täl hetkel hirveen tärkee juttu.

Meilläkään ei pahemmin puhuta mitään sanoja. Auralla on semmonen vajaan kymmenen sanan sanavarasto, mihin kuuluu "äitä" (=äiti) , "iwi" (=isi), "kiigi"/"tiigi" (=tissi), "kiija" (=kirja), "keekä" (=kenkä.), "aam" (=aamen, pari kertaa on sanonu ruokarukouksen jälkeen myös "neenen" :D ), "kishh" (=kissa, tosin tuo "shh" on siis enemmän semmonen kurkusta tuleva h-suhina), "ei". Mutta näistäkin sanoista suurin osa tulee vaan ihan joskus. Monesti Aura puhuu vaan jotain ekaa tavua. Näiden lisäks tyttö hokee "kaljaa", ilman että oikeesti tajuaa mitä sanoo tai miks isiä ja äitiä naurattaa niin hirveesti. :LOL:

Niin joo ja 1v-neuvolamitat tulee tässä:
Pituus 79,5cm,
paino 10 720 g,
pää 47,5cm. :)

Ei kai nyt muuta akuuttia..? :)
Niin paitsi että tytöstä tämmönen 1v-kuva tässä (suurenee klikkaamalla):
 
Alkuperäinen kirjoittaja Laala:
Meilläkin tissitellään edelleen, eikä loppua näy. Muutenkin tuntuu, että tyttö ei millään muulla haluais elääkään ku pelkällä tissillä. Mä tänäänki olin kylässä ja istuin sohvalla niin yhtäkkiä yks kiipee siihen sohvalle viereen ja repii tissin väkisten esille.. :kieh:
Kohtalotoveri. :hug:

Meillä ei neiti kanssa muuta huolisi kuin tissiä (tai tish niinkuin itse sanoo :D). Paidan repiminen on myös tuttua ja ongelmaa kerrakseen on siinä miten neidin saisi syömään ruokaa. |O
Tissi on rajoitettuna jo, mutta ei sitä ruokaa silti mene. Yöimetyksistä pitäisi päästä kohtapuoleen eroon jos se vaikka sitten tilannetta parantaisi. :ashamed:

Suloinen kuva Aurasta. :) (Mietin että on niin kovin tutun näköinen lapsukainen kunnes muistin, että täällähän mä olen Auran kuvan aiemminkin nähnyt. :xmas: )
 
Huomenta vaan pitkästä aikaa tännekin..

Lukemassa käyn kyllä päivittäin, mutta ei ole saanut aikaiseksi kirjoittaa.

Toivottavasti Mannan Elsukka voi jo paremmin. :hug:

Me käytiin eilen neuvolassa ja neiti sai rokotuksen ja nyt on sitten kuumetta pienellä. :/
Nokkakin vuotaa, joten saas nähdä meneekö nämä lämpimämmät päivät sitten ihan sisätiloissa meillä. :snotty:
Oli kyllä reipas neiti, ei itkenyt vaikka otettiin hb sormenpäästä ja rokotteen sai, vaan koska hb oli vielä alhainen niin labraan saatiin lähete ja siellä sitten vielä käytiin samalla reissulla. Ja siellä sitten ei ollutkaan enää niin leppoisaa, mutta hyvin meni ja näyte saatiin kyynärtaipeesta otettua. :)
Äidin reipas pieni. :heart:
Paino tarkistettiin eikä se ollut n. kuukaudessa tullut kuin 40g ylöspäin, mutta seuraava neuvola tulee sitten vasta 1,5 vuoden iässä lokakuussa. Tuntuu kyllä kovin pitkältä väliltä. :|

Pottailua ei olla vielä aloitettu, koska aiemmat yritykset ovat olleet tuhoon tuomittuja. Ehkäpä sitä voisi taas kokeilla josko tuon käppänän :heart: jalat jo yltäisi lattialle istuessa potalla.


Ruttana & Beanie 1v 3vko+ :heart:
 
pikapikainen raapustus (Eeva on kohta syönyt kurkkunsa, sit täytyy mennä tissittelemään ja päikkäreille).
Mut siis, se ystävän kohtukuolema viime kuun puolella, syynä oli kalvokiinnitteinen napanuora. Kaikenlaista sitä pitääkin olla. :(

sit vähän mukavempia juttuja, Eeva saa serkun marraskuun lopussa :heart: jos kaikki menee niinku pitäis. Eikä edes sinne kälylle, vaan sille mun siskolle joka ei ole ihan perusterve. Tuli puun takaa tämä raskaus, mutta lääkäreiden mielestä on ihan ok, systeri voi lääkita itseään raskausaikana ihan normisti jne. Toivotaan vaan että kaikki menee hyvin. Taitaapi sisko mennä viikoissa aika samoissa kuin Kadak tänään on 11+6.

oih. kuume kohoaa itselläkin KOKO ajan ja jos mulla nyt vielä alkaa menkat niin sit hommaan ovistestejä, vaikkei mun kyllä pitäny mut mut... Sitä pikkukakkosta sais alkaa tulee sit pikkuhiljaa.. :whistle:

Ihanan aurinkoista ja LÄMMINTÄ päivää kaikille, tänkapå vaan tulee kun ei tiedä mitä pukea ulos mukulalle. Paleltuuko varjossa tai saako lämpöhalvauksen auringossa.. ei o heleppoo..

Eeva ratkaisikin tämän pukemisongelman itse. Nukahti tissi suussa josta kannoin sit omaan sänkyynsä. Nukkukoot sisällä sit. Naapuri siihen malliin huudattaa tossa pihalla jotain kerpeleen harrikantyyppistä että varmaan ihan justiinsa heräiskin heti siihen. Ihmettelen että miksei se setä ole töissä tähän aikaan päivästä. :kieh:
 
Nostellaanpa ja kerrotaan samalla että tällä mammalla tuli niin sanotusti kuppi täyteen noiden yösyöttöjen suhteen.Kaksi yötä nyt oltu ilman tissiä ja viime yö oli jo todella lupaava ;) Raportoidaan myöhemmin lisää.

mammma ja alina
 
Imetyksen lopettaville: meillähän meni tosi luontevasti sekä yöimetysten lopettaminen että sitten se kokonaan lopettaminen, kun ottaa huomioon, että veti tissiä 1,5 h välein ennen sitä... Poika ei viikko sen jälkeen edes enää älynnyt, mikä se tissi on :) eli ei tullut puolin tai toisin mitään huonoja fiiliksiä. Hienosti se varmasti sujuu, meillä on jo isot beibet!

Käytiin tänään sekä np-ultrassa että Tikrun allergiatesteissä. Astmadiagnoosia ei vielä saatu, mutta jouduttiin kortisonilääkitykselle ja sen lisäksi kananmuna siis aivan pannassa. Ihmettelen, miten saadaan neuvolassa rokotukset, kun osa on kananmunaan tehtyjä. No, täytyy selviteelä. maidosta mennään vielä uudelleen kokeisiin. Ihotesteissä tuli pieni reaktio maidostakin. Flunssaa on edelleen vähän (ja hengitysoireita), mutta muuten voidaan hyvin. np-ultra meni kanssa ok, nyt vaan odotellaan veriseulan tuloksia. Siellä se pikkutyyppi viuhtoi.

Niin ja anteeksi omanapaisuus, aika väsy mamma täällä...

k&t
 
moi!

onpa täällä kirjoittelu hiljentynyt :| toivotaan että syynä vaan noi käsittämättömän upeet kelit!! iteki oltiin maalla pitkä vkl ja nautittiin kesäoloista B)

kadakille onnea hyvistä nt-ultrakuulumisista =) mahtoi helpottaa oloa! onnittelut myös imettämisen lopettamisesta. meillä samaa yritetään mut huonoin tuloksin (kirjoitan alla lisää ).

mamma67 tsemppiä öihin, joko on helpottaneet?

teppana kiva että täällä kuumeilee edes yksi toinenkin äiti minun lisäksi =) tosin mun pitäis lopettaa imetys kokonaan jotta sais säännöllisemmän kierron että toistaseks mun kuumeilu on aika haaveilua ja lievää vielä.

laalan aurasta veikeä, ihana kuva :heart: iso tyttö, kuten nämä kaikki alkaa jo olla!

sitte ).( eli täällä ollaan yritetty luopua tissittelystä mutta huonoin tuloksin :/ elsa ei kyllä vaatisi tissiä eikä enää öisinkään juurikaan herää syömään (ehkä kerran viikossa aamusesta) mutta mun maidontuotanto ei vaan tajua loppua!! viikonloppuna kun olin päivän imettämättä, niin sain toiseen rintaan semmosen tiehyetukoksen ja nyt on vasen tissi punanen, kipee ja karmee patti sisällä :( kävin eilen päivystyksessä ja hoito-ohje: paljon imetystä :kieh: pakko siis parannella ja taas imettää. voi elämä!! ja mä olen kyllä oikeasti pikku hiljaa vähentänyt imettämistä, semmoset 2-3 krt/vrk on menty mut silti vaan pukkas tukoksen kun yritin nyt selvitä vain kerran päivässä imetyksellä.

oli muuten ihana tuossa viikonloppuna kun oltiin maalla, niin seurailla elsukan puuhailua pihalla! ei se kyllä enää tosiaan mikään vauva ole, vaan tomera pikkuneiti, joka touhuilee jo kaikenlaista itsekseen ja yhdessä. siellä se kirmaili nakuna pihanurmella, tutki kukkia ja juoksenteli paikasta toiseen. ihana kun toinen oli niin innostunut kaikesta ja iloinen :heart: tämä 1v on kyllä mahtava ikä!

joo, jospa sitä lähtisi taas ulkoilemaan, vaikka ensin pitääkin käydä (taas) korvien takia lääkärissä. aurinkoista kevään jatkoa mammat ja muistakaahan kirjoitella taas viimeistään kun kelit huononee ;)

t. manna + elsukka B)
 

Yhteistyössä