Huhtitaaperot 2009 *Huhtikuussa*

Onnea kaikille synttäreitä viettäneille!!
Meillä neiti oppinut uuden "taidon"..Naputtele sormiaan esim, ruokapöytään,syöttötuoliin omaan polveen yms...On aika koomise näköistä kun oottaa ruokaa ja samalla naputtelee sormiaan pöytään!

Ja kaiken noi ipanat matkii....Otin elien nenäliinan yöpöydän laatikosta ja niistin nenän (tuli ihana raskaushormooni itkukohtaus...) ja hetken päästä neiti ottaa myös nenäliinan ja käyttää sitä hetken suussa ja laittaa takas laatikkoon ja tää sama toistu monta kertaa!!
Saas nähä kuin itserakas tyyppi tosta tulee,laittoi yhden lelun tänään varpaan päälle ja taputti ja hymyili leveesti ittelleen...

Kommentoidakkin piti mut en enää muista mitä...
 
onnittelut jälleen kaikille 1-vuotiaille :flower: :flower:

happy meillä apinoidaan kanssa kaikki joko äitiltä ja mikä riemukkaampaa niin 2.5 vuotiaalta veljeltä, jonka ideat ei aina ole ihan parhaasta päästä :D

asha meiltä löytyy kanssa yksi tanssilattioiden kunkku.ei tarvi kuin kysyä että jorataaanko niin johan notkuu polvet ja lähtee osoittamaan mankkaa ja pyörii jalkansa ympäri :D :heart: ihania.
meillä myös isoveikka on kanssa kova joraamaan.saattaa kaupassakin tanssia tai julkisissa joissa radio soi.

aammeillä viiletetään kanssa mieluusti ilman vaatteita jos vaan karkuun pääsee ilman vaippaa niin riemulla kikatetaan ja poistutaan paikalta sitten huudetaan hoosiannaa pukiessa ja taistellaan sadalla eri asennolla vastaan.oli kyseessä yksi sukka tai body sama taisto.se on se oma tahto se.

hemuli meillä on ruokailun kanssa hankalaa ja ollut kanssa tuo minä itse syön sormin vaihe.ostin just siihen tarpeeseen sellasen ruokalapun mistä pujotetaan kädet läpi, soveltuu hyvin sen verran sottasta se on.vinkkejä en osaa antaa.lusikalla koitan väliin aina jotain tunkasta sinne suuhun.

säde onnea nyt sinne muuttoon, takas kotikulmilles.me ei päästy maanantaina tulee, mulla meni jotenki taas ihan ohi vaikka tännekkin oli linkin joku laittanut.puusilmä, mikä puusilmä.tosin ollaat jojot nenissä molemmat, minä ja rasmus.

).( me käytiin hammaslekurissa tänään ja rasmus se naukkasi tätiä sormessa:D jäi kumihanska sinne hampaiden väliin,se veny ja paukku kun täti sitä irrotteli ja poika vaan hymysuissa katteli hampilekuria :LOL:
meillä rasmus on ruvennut leikkimään veljensä kanssa,päivittäin räkättävät ja villitsevät toisiaan,puistossakin menevät peräkanaa kikatellen.pojilla on joku ihan oma ajatuksen taso josta ei oikein aina saa aikuinen kiinni.kivaa vaan on.ihana katsoa kun leikkivät ja pitävät toisilleen seuraa.tietysti tappelevatkin siinä samalla, mutta ihan viime vkkoina on alkanut tuntumaan että hieman helpottaisi.tietty vaikuttaa paljon, että yöt on muuttuneet kokonaisiksi.
jaksuja kipeille ja teille joilla yöt on risasia:hug: ja spesiaali halaus meidän sissille kadakille :hug:

terkuin,
tutsa ja rasmus
 
moi :wave:

jospa hetken ehtisi kirjoitella kun mies meni nukuttamaan elsaa (=veikkaan ettei hetkessä hiljene :whistle: ). mutta pakko se on harjoitella, kun mun pitäs kesäkuun puolivälissä olla koko vkl pois ja muutoinin tahtoisin jo joskus illan olla vähän niinku menossa ;) joo, eli täällä myös äitiriippuvainen tapaus toi neiti... tai oikeastaan illalla/väsyneenä ei kelpaa kuin äiti, muutoin kyllä isikin lähes yhtä hyvin. oon vieläki sitä mieltä että se 6kk täysimetys on vahvasti yhteyksissä tähän äitiriippuvaisuuteen.

tutsa voi hammaslääkäriraukka :D mä niin näen sieluni silmin kuinka myös elsa tulee haukkaamaan napakasti lääkärin sormesta, kun hampaita aletaan tarkastella! pitikö toi aika muuten itse varaa vai tuleeks lappu jotenki automaattisesti 1v-synttäreiden jälkeen...?

hemulin lilja on kyllä niin ihana kirjan lukija ja niiin uskomattoman kiltti :heart: tahtoo samanlaisen! ja ruokaongelmaan eipä juuri ole vinkkejä :/ elsahan ei juuri koskaan syö hyvin/taisteluitta, vaikka kokeiltu on "kaikkea". eniten oon miettiny että pitäskö vaan lopettaa imetys, mutta toisaalta kun elsa on sairastellu, niin enpä ole sitäkään viitsinyt. meillä siis taistellaan edelleen päivittäin... siten kuitenin yleensä jotain saa neitin suuhun, kun antaa toiselle suosiolla jotain mielenkiintoista pyöriteltävää käsiin (tiedän ettei saisi yhdistää leikkiä ja syömistä, mutta neiti huutaa kuin syötävä muutenkin kun "kahlitaan" istumaan ja paino ei oo noussu vaan laskenu pariin kuukauteen, että jalot periaatteet on nyt lentäny roskikseen). ja tietysti en imetä ennen syöttämistä enkä istuta turhaan, jos ei tunnu ruoka uppoavan, vaan kokeillaan sitten vaan uudelleen hetken päästä. kyllä sitä tarpeeksi nälkäisenä aina paremmin sitten menee.

hauska lukea aina juttuja kuinka nämä taaperot tanssii, keksii uusia juttuja ja liikuntamuotoja (voi konsta :heart: =) ), matkii vanhempia ja kehittyy valtavan nopeaa tahtia! meillä ei kyllä matkita mitään, vaan "ominpäin kantapään kautta" pitää kaikki oppia... joskus toivoisin että vähän katsoisi mitä "viisaammat" tekee ja ottaisi opiksi, vaan ei, porhaltaa menemään kovaa ääntä pitäen omien juttujensa parissa. nyt on erittäin pop kaiken repiminen alas kaapeista, hyllyiltä ja mihin vaan yltää |O suoraan sanottuna vielä rasittavampi vaihe kuin se kaiken syöminen ja jyrsiminen... ja tuohon "siivousvimmaan" kun vielä yhdistää sen, että kaikki pitää myös kuljettaa eri paikkaan kuin mistä tavarat löytää, niin on koti täydellisessä epäjärjestyksessä. kiellot ei tietysti toim, nauraa vaan päälle ja juoksee karkuun!

happylle ja kadakille hyvää vointia raskauspahoinvointien ja hormonimyräköiden keskelle :hug: ja kadakin porukalle myös oikein pikaista paranemista!

mamman allulle vielä myöhästyneet synttärionnittelut (ihana kuva :heart: ) samoin kuin kaikille muille 1v-synttärisankareille :flower:

nyt lukemaan taas asuntopapereita (niitä on kohta jo mapillinen vaikka talo valmistuu vasta vuoden päästä :eek: ) ja sitten nukkumaan. hirmu väsy kun kärsin kunnolla siitepölyallergiasta enkä uskalla ottaa lääkkeitä tänäkään keväänä tuon imetyksen takia...

t. manna + elsukka 1v ja 3vkoa :heart:
 
:wave:

Piti tulla taas nopeasti lukaisemaan jutut, mutta vastaus on tällainen pikaisempi. ;)

Kuten manna8 tuossa edellä mainitsi, niin ihana huomata kaikkien oppivan uusia juttuja ja jekkuja. :D Toni keksi tänään, että miten "lörpötellään" äidin huulta. Juuri tietenkin silloin, kun piti mennä päivänokosille. Enhän mä malttanut olla antamatta kaverin lörpöttää, kun aina tuli niin onnellinen totaalirepeäminen, oikein kunnon kikatus! :LOL:

Onnea kaikille 1-vuotiaille ja nauttikaa kovasti tästä uudesta ihanasta :heart: oppimisvaiheesta! :wave:

PS. Unohdin jo, että kuka kyseli noista hampaidenpesuasioista... Mutta meillä ainakin hampaidenpesu on ihan mahdottoman hauskaa, kun Toni saa auttaa muitakin hampaidenpesussa. Yhdessä pestään niin Tonin kuin äidin ja isinkin hampaat. ;) Hammastahnaa tietenkin on kulmakarvoissa asti, mutta pääasia on, että on mukavaa. :LOL:
 
Hei vaan kaikille :wave:

On se vaan niin, että harvoin tänne enää ehtii raapustelemaan. :( Mutta jos nyt pikapikaa jotain pientä.

Happyn ja Tonaattorin pikkuisten tohinoita naureskelin. Matkimista meilläkin harrastetaan kovasti ja äidin suuvärkki on täälläkin tosi hauska lelu. ;) Dali on muuten tosi liikkis - kun syön purkkaa, sekin maiskuttaa perässä. Hassu!

Onnea kaikille uusille 1v-kerholaisille! :heart: Alinasta oli tosi söpö kuva. Onnea!

Minun kotipäiviä ei enää montaa ole. Maanantaina töihin. Pelottaa ihan oikeesti miten Dali pärjää päivän ilman äitiä ja rintaa. :ashamed: mä oon ollut vähän höntti, kun en oo saanut vieroitettua sitä ajoissa edes näistä päiväimetyksistä. No se on sitten shokkihoitoa. Kun ei oo, niin ei oo. :/ Yöllä sitten varmaan ottaa takaisin.

Meillä kolhitaan päätä nyt ihan urakalla. Minä en tajuu miksi pitää olla niin kova kiire, kun tänäänkin tuli ainakin kolme mustelmaa päähän. Mikään kolhu ei tätä menoa ees hiljennä.

Nyt nukkumaan!

Asha ja Dali :heart:
 
Myöhäisiltaa ja pikainen merkkaus! :wave:

Omaa napaa ensin: meitin tylleröinen saavutti tänään 1v-rajapyykin. :heart: Äkkiä tämä aika on mennyt kääröstä taaperoksi. Samalla tässä onnitteluja taas tasapuolisesti kaikille 1v täyttäneille!:flower: :heart:

Hehhee, pitää näköjään paikkansa, että kun on hiljaista, niin jotain tapahtuu. Keittiössä iltapuuroa keitellessä ihmettelin kun typy hiljaa vähän aikaa (juttelin samalla äitin kanssa puhelimessa). Oli onnistunu pöydältä pudottamaan tuolin tyynyn kautta lattialle mummin tuoman munkkilaatikon - ympärillä about 5-6 munkkia, joita oli kerinnyt nuoleskella. Ja muuteskin tänään ollut erityisen kerkiäväinen. :LOL:

Kääk, ens viikolla alkaa sitten työt! Onneksi järjestyi mukava perhepäivähoitopaikka, ei pahemmin tutustelukertoina ole vierastanut eikä itkenyt perään. Huh.

ihana kuva Alinasta mammalla! :heart:

Noniin, lyö aivot tyhjää - kommentoitavaa olis ollu monenkin jutuista mutta taidan lopetella ettei mene tajunnanvirran puolelle. Ihanaa on kuiten ollut lukea, miten pikkuiset kehittyy! :heart:

Öitä kaikille!

AuroraB + tyty tasan 1v
 
Alina kiittää kaikkia synttärionnitteluista!
Töihin lähtijöille tsemppiä,mammakin käy kesäkuun olemassa töissä ja on sitten vielä 2 kk kotona alinan kaa ennenkuin palaa kokonaan töihin.Alinan 16-vuotias sisko hoitaa alinaa sen kesäkuun,syksyllä sitten pph : oon.
Alina on nyt eka kertaa oikeastaan kunnolla sairas,ensin oli kuume ja nyt hirveä räkis ja korvatulehdus.Ohessa kuvamateriaalia aiheesta. ;)


Millaiset ensiaskelkengät hankitte/olette hankkineet?Itse tilasin ellokselta alinalle Kavat.Kehuvat niitä,katotaan kun tulevat että passavatko alinan kapeaan jalkaan.

mamma ja räkä-allu
 
AAM
:flower: 1v.onnitteluita täyttäneille :D

ihania kuvia varsinkin tuo vetinen räkis :D :LOL: ja miks näitten ihmeessä pitää kyhnätä koko naamavärkki siihen räkään ? kysympä vaan... :| :xmas: miellä samannäköistä suunnilleen, ainako hokaa et on jojo ja rientää hakee rättiä/nessua/ jotain.. niin eiköhän ole tuhrittu niin että on kulmakarvoja ja hiuksia myöten töhnät kiinni :x

Meillä sit normi arkea.. odotan edelleen viisurin poisvetoa.. :| |O oli varattuna jo aikakin mutta hammiksen käsittelyn alussa selkis että liian lyhyt aika varattuna ja mul oli se hillitön pelko vielä niin :headwall: :headwall: :headwall: KIVAAAAA!! saa sit panikoida taas uudelleen koko tän 4 vkoa 1.6. siis kiskovat pois.. jeejee :( no mut se siitä sit kärsitään uudelleen.

Kengät meillä on Kangoon lenkkarit Prisman alelaarista ensiaskelkenkinä hyvin tyttö niillä painelee :D

Hyvää vappua kaikille muuten :) :wave:
 
Hei, pk-treffeillä olleet. Meillä alko vauvarokko tiistaina ja nyt mietin, voiko olla että tartutettiin sitä ympäriinsä jo maanantaina? Meijän poitsuhan oli jo maanantaina aika kärtsy. Eli jos alkaa kuume nousta niin meitä voi syyttää :ashamed:.

Tauti alkaa olla ohi. Nypyt nousi tänään, mutta niitäkään ei ihan hirveästi ole.

Olis kiva kommentoida enemmän, mutta tässä muuton keskellä on ollu niin hektistä :/. Huomenna haetaan kamat helsingistä... Haikeeta.
 

Yhteistyössä