Huhtitaaperot 2009 *Huhtikuussa*



SYNTYNEET

16.3
Sanni-Maria
tyttö
Neea, klo 4.40, 3700g ja 50cm, rv 39+2

19.3
Lis69
poika
Arttu, klo 5.02, 3005g, rv 36+5

21.3
tutsa
poika
Rasmus, klo 6.40, 3365g ja 50cm, rv 37+5

23.3
vuffi
poika
Roni, klo 14.01, 2640g ja 47cm, rv 36+5
poika
Eetu, klo 14.14, 2790g ja 48cm, rv 36+5
Solina83
tyttö
Elli, klo 22.12, 2655g ja 46.5cm, rv 36+1

24.3
Nappi1984
poika
Konsta, klo 9.20, 3212g ja 50cm, rv 38+3
jaahassu
poika
Sammo, klo 14.25, 3250g ja 49.5cm, rv 38+0

25.3
mammanen
tyttö
Aino, 3390g ja 49cm, rv 38+5

26.3
Happy79
tyttö
Kiira, klo 23.11, 3140g ja 49cm, rv 38+2

27.3
Hemuli9
tyttö
Lilja, 2400g, rv 36+5

28.3
Kadak
poika
klo 7.44, 3200g ja 50cm, rv 38+5

30.3
manna8
tyttö
Elsa, klo 21.02, 2680g ja 47cm, pipo 34cm, rv 39+5

1.4
Vaavimasu
poika
Leevi, klo 6.36, 3340g, rv 38+0
hekla
tyttö
Helmi, klo 02.34, 3770g ja 51cm, rv 40+3

2.4
Gimli
poika
klo 2.36, 2720g ja 49cm, rv 38+0
uneilmasäleikkö
tyttö
klo 17.41, 3990g ja 50cm, rv 40+0

3.4.
JJ-t
poika
Joona, klo 00.34, 3300g ja 50cm, rv 40+0
amalia07
tyttö
Emilia, 3760g ja 50cm, rv 40+1

5.4.
sannismami
poika
Joona, klo 21.46, 2785g ja 48cm, rv 37+0
emmie
poika
3260g ja 47cm, rv 39+1

6.4
millipilli
tyttö
klo 3.31, 3550g ja 47cm, pipo 34,5cm, rv 40+1
ventti
tyttö
Ronja, klo 4.35, 2920g ja 49.5cm, rv 39+6
niinnu
poika
3170g ja 50,5cm, rv 39+4
Bindi
tyttö
"Kapris", klo 11.37, 3840g ja 49cm, rv 39+0

8.4.
SuukkoSuulle
poika
Atte, klo 18.00, 2620g ja 49cm, rv 39+5

9.4.
zikiziki
tyttö
Nanna, klo 19.05, 2860g ja 46,5cm, rv 37+6
Asha
tyttö
Dali, klo 21.52, 3286g ja 51cm, rv 40+0

10.4.
Talvitie
tyttö
Eevi, 3920g ja 51cm, pipo 37cm, rv 41+2

11.4.
Pai-30
tyttö
Janna, klo 3.26, 2870g ja 47cm, rv 39+4

12.4.
superheppuli
tyttö
Inkeri, klo 23.02, 3200g ja 47cm, rv 40+0
vaaveli75
poika
Rasmus, klo 7.41, 3270g ja 49cm, pipo 35cm

14.4.
misStar
poika
Nooa, 3860g ja 51cm, rv 41+4

15.4.
Eloveena
poika
klo 1.19, 3285g ja 50cm, rv 39+3
Ruttana
tyttö
klo 20.10, 3500g ja 48cm, rv 42+0

16.4.
pietu-
poika
klo 22.04, 3880g ja 52cm, pipo 35,5cm, rv 41+2

17.4.
SusseN
poika
Leevi, klo 22.42, 3330 gr ja 48 cm

18.4.
Kesis
tyttö
rv 41+1

20.4.
lennameli
poika
Oscar, klo 6.00, 3350g ja 54cm, rv 41+4

21.4.
heikku
tyttö
Vieno, 3335g ja 48,5cm

22.4.
lumi-enkeli
tyttö
Siiri, klo 07.10, 3220g ja 48cm, pipo 33,5cm
outokumpu
poika
Juuso, klo 5.54, 4100g ja 51cm, pipo 37cm
mitoralla
tyttö
Minttu, klo 17.07, 4290g ja 51cm, rv 41+5

24.4.
mamma67
tyttö
Alina, klo 2.48, 3470g ja 51cm
allusmamma ak AAM
tyttö
Anya, klo 17.56, 4315g ja 53cm, pipo 35cm, rv 41+4
teppana
tyttö
Eeva, klo 20.14, 4070g ja 50cm, pipo 35cm
Hennna
poika
Onni, klo 14.53, 3570g ja 52cm, rv 40+4

25.4.
SädeI
poika
Luukas, klo 22.09, 4020g ja 52cm

27.4.
miinulainen
tyttö
Vilja, klo 18.33, 4070g ja 50cm, pipo 35cm
funkyMama
tyttö
klo 7.57, 4585g ja 51cm, rv 42+1

28.4.
Piin
tyttö
Aino, klo 12.44, 3455g ja 50cm
nannuli32
tyttö
klo 11.13, 2730g ja 47cm
AuroraBorealis
tyttö
klo 18.58, 4300g ja 54cm, rv 42+0
Usvametsän neito
poika
Jimi, klo 00.54, 3640g ja 52cm, rv 41+1

29.4.
Tilia cordata
tyttö
Silja, klo 17.07, 3900g ja 53cm, pipo 35cm, rv 42+1

30.4.
ooti
poika
Jere, klo 3.44, 3184g ja 49cm

4.5.
Min-na
poika
Henri, 3760g ja 51cm

5.5.
Laala
tyttö
Aura, klo 21.28, 4130g ja 56cm

7.5.
Milkystern
poika
Juho, klo 3.09, 3680g ja 54cm

8.5.
Mianna79
tyttö
Mira, 3825g ja 52cm


Syntynyt
28
poikaa

33
tyttöä




:heart: Mistä kaikki alkoi... :heart:
*Huhtikuun Masuasukit*
*Huhtikuun Masuasukit* ~Syyskuussa~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Lokakuussa~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Marraskuussa~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Joulukuussa~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Tammikuussa~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Helmikuussa~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Helmikuussa VOL.2~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Maaliskuussa~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Maaliskuussa VOL.2~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Huhtikuussa + Toukokuun alku~


Täällä edellisiä höpinöitä :)
~Huhtivauvat 2009~ Huhtikuussa
~Huhtivauvat 2009~ Toukokuussa
~Huhtivauvat 2009~ Kesäkuussa
~Huhtivauvat 2009~ Heinäkuussa
~Huhtivauvat 2009~ Elokuussa
~Huhtivauvat 2009~ Syyskuussa
~Huhtivauvat 2009~ Lokakuussa
~Huhtivauvat 2009~ Marraskuussa
~Huhtivauvat 2009~ Joulukuussa

2010
~Huhtivauvat 2009~ Tammikuussa
~Huhtivauvat 2009~ Helmikuussa
~Huhtivauvat 2009~ Maaliskuussa
 
Meidän pieni pirpana tänään 1v :heart:
Voiko siitä muka olla jo vuosi? :'(

niin ja ruttanalle kiitokset ketjusta :flower: jotenkin haikeeta, meidän vauvat on jo taaperoita :D

Hekla & Helmi 1v :heart:
 
Helmille onnea =)

Jaahas, se on tänään illalla leipomisurakka eessä. Huomenna juhlistetaan meidän poikaa, kun piti synttäreitä viime viikosta siirtää..

Kiva kun on noi kaikki linkit tuolla, ihan tekisi mieli ottaa urakka ja selata kaikki sivut läpi etsien omia kirjoituksia jotka saisi sitten otettua talteen.ei varmaan menisi kuin tovi :LOL:
 
Merkataan ja Ruttanalle kiitokset huhtikuun pinosta! :flower:
Jäiks, kun menee aika tosiaan nopeasti, kääröt on jo taaperoita! :D

Helmille onnittelut synttäreiden johdosta! :flower: :heart:

Nyt hommia jatkamaan, kaupasta pitää hakea vielä pari viime hetken juttua pääsiäistä varten. Kohtalaisia kelejä näytti lupaavan näille leveysasteille - ja luntakin piisaa aivan nokko, tuossa vähän etelämpänä virallisesti Suomen paksuin lumikerros ainaki pari päivää sitten. :kieh:

Päivänjatkoja ja oikein hyvää pääsiäistä meille kanaemoille ja tipuille! :) :flower:

AuroraB + tyty 11kk ja 4pvää
 
Täällä sitä ollaan Taapero-pinossa, vai pitäisikö sanoa Kakara-pinossa :LOL: Mun esikoinen kun jotenkin aina 'sotkee' noi kaks sanaa keskenään.

Kiitos Ruttana, että toit meidät tähän uuteen kehitysvaiheeseen.

äh tätä kirjoittaessa Dali ehtikin jo repiä mun kalenterin |O

Onnea Helmille! :flower:

Täällä meillä Dali voi mainiosti, mutta mun niska ja selkä ollut taas juntturakipeenä nyt kolme päivää. En pysty kääntää tai kallistaa päätä ja nukkuminen on yhtä hel...ä. Yöimetykset ihan tuskaa. Kaikki johtuu siitä, että oon joutunut könöttää tässä koneella vapaaehtoistöissä nyt ihan liian paljon.

No mutta nyt muita puuhia...

Asha ja Dali (11k +3 viikkoa) :heart:
 
Kiitos Ruttana uudesta pinosta!

Onnea Helmille :flower:

Asha: nauratti toi vapaaehtoinen joutuminen ;) paranemisia niskalle ja selälle!! Mee lattialle makaamaan ja pyydä Dalia vähän hieromaan! Meillä joskus tehdään noin ja on niin sulonen siinä äitiä taputellessaan =)

pottailu Ollaan käyty jo useemman kuukauden ajan miltei aina vaipan vaihdon yhteydessä ja aika useesti sinne jotain tuleekin :)

ruoan karkeus syö vaihtelevasti ihan niitä hienompia pilttejä ja itse tehtyä keittoa ilman hienonnusta. Tykkää syödä itse ja on sit myös sen näköistä... herkkua raejuusto ja juusto. Kuinka paljon annatte ite säheltää ruokapöydäs??

puhuminen tulee joitain sanoja kuten äiti, izi (isi), ei, heihei, amppu (lamppu), aijh (tarkoittaa kaikkea mitä ei viä osaa sanoa mutta haluaa itselleen, kuten kännykän, kaukosäätimen, varpaat (juu-u, varpaat on suosikit :) ). On sanonu kerran mitä, valo ja banaan. Ymmärtää kyllä paljon.
Nyt on ollut niin suloinen kun ollaan nuhaneniä, niin ottaa välillä nenäliinan ja niistää mun nenän!!! Eli laittaa nenäliinan mun nenän päälle :)

liikkuminen konttaa, ryömii, nousee seisoon, kävelee tukea vasten ja kävelytettäessä.

sairastaminen silmätulehdus viikon ikäsenä, kurkunpääntulehdus kuukausi sitten ja nyt nuha. Allergioita selvitettyjä ja todnäk vielä selvittämättömiä.

vauvakuume on ruvennu tuleen kun tää yks sun toinen plussaa... mut mulle tää eka vuosi on ollu rankka, kun vasta nyt on pikkunen ruvennu nukkuun öitään kunnolla, niin en tiä miten oma fysiikka jaksais... eikä sitä ees tiä tulisiko meille, kun tätä ekaakin haluttiin kuus vuotta!

työt oon hakenut hoitovapaata vuoden 2011 loppuun ja toivon, et voin olla siihen asti kun täyttää 3v.

tavalliseen maitoon ei olla viä siirrytty. Nyt on päästy sen verran eteenpäin, et oon melko varma et maidosta ei tuu oireita. Oon antanut viiliä, piimää, jogurttia (kerran) sekä juustoja ja nannia.

yöllä nyt nukkunut jo kohta kuukauden useasti läpi yön!!! Saattaa herätä kerran pari, mut nukahtaa aika helposti uudelleen kun hyssyttää, antaa tutin tai tassuttaa. vielä kun sais pidennettyä yöunia niin ois superluxusta!! Nyt nukkuu n.21/21.30-06.30 ja yhet päikkärit 1,5-3tuntii.

Iloista pääsiäistä kaikille :wave:
 
Ruttanalle kiitos! Vai taaperot....uskomatonta. Tasan vuosi sitten päästiin laitokselta pienen pienen nyytin kanssa kotiin...hurjaa ja jännää oli.

Onnea askelista! :flower:

heklan pienet :)

-k & tikru (käytiin tänään lastenklinikalla virtsatieinfektioepäilyn takia, mutta päättivät olla antamatta antibiootteja. Hyvä näin, ettei pientä reppanaa ihan liikaa kuormiteta lääkkeillä)
 
Alkuperäinen kirjoittaja jaahassu:
Kiva kun on noi kaikki linkit tuolla, ihan tekisi mieli ottaa urakka ja selata kaikki sivut läpi etsien omia kirjoituksia jotka saisi sitten otettua talteen.ei varmaan menisi kuin tovi :LOL:
Eli toisin sanoen teet teppanat :LOL: Mä nimittäin urakoin omani talteen sieltä odotuspuolelta.

Ruttanalle taas iso kiitos uudesta pinosta ja Beanielle onneva kävelystä. Tosiaan taaperoita alkaa olla jo useampi. Eevan kävelyä odotellessa, se on NIIN varovainen..

).( Kärvistelen pääsiäisen yli, kun ei ne nyt vielä niin paljo ole myöhässä, viikon vasta.. :whistle:

Ihanaa, rauhallista, munarikasta :whistle: pääsiäistä kaikille tasapuolisesti!!
 
Kiitos Ruttana uudesta pinosta :flower: ja onnea Beanien askelista! :)

Siis taapero puolella.. voi kuinka aika voikaan mennä niin nopeeta.. vastahan me noita taaperoita kannettiin masussa :) Vuosi sitten kiirastorstaina päästiin kotiin ( pääsiäinenhän oli viikkoa myöhemmin) ja edessä oli elämän tähän asti jännittävin ja tunnerikkain pääsiäinen.. Niin ihania, sanoinkuvaamattomia muistoja ettei niitä voi ikuna unohtaa.. =) voi tässähän rupee pian vetistelemään :'( ja nyt sitä sitten tänä pääsiäisenä juhlitaan Joona-taaperon 1-vuotis synttäreitä :) sunnuntaina tulee sukulaisia ja maanantaina meidän kavereita lapsineen ja vauvoineen :)

vaaveli, sotkua tulee täälläkin kun Joonakin tykkää syödä sormin ja vaikka ottaa pinsettiotteella niin se ei aina niin mene suuhun vaan se koko nyrkki on siellä suussa ja silloin yleensä puolet tippuu lattialle :LOL: niin suloista kun tosissaan yrittää pieni :heart: lusikalla tykkää myös itse syödä ja se kyllä löytää ihan suht hyvin suuhun :)

jaahassu, mä myös ajattelin tehdä ton joku kaunis kerta että otan talteen kaikki kirjotukset. Ajattelin jos ottais aina vähän kerrallaan niin ei ois niin kauhee urakka.. vois mennä pian hela dagen :)

täällä on bongattu uus "sana".. lamppu=ampa :LOL: :heart:

Oikein ihanaa pääsiäistä kaikille! =)

Sannismami ja Joona :heart: pian 1v.
 
AAM
:wave: glad påsk vaan kaikille..
ansku kipiänä samoin esikoinen :| isi töissä ollut jo 19 päivää.. |O <--- tatti otsassa ? OH YES !!

Kiitos Ruttis pinosta ja onnea askelista :heart:

onnea ykkösiä täyttäville.. :) :hug:

*poistuu takavasuriin*

aam & andepande
 
Onnea ensiaskelista Ruttanan Beanielle!!!

Kadak, sä oot kyllä sissi! Ja ihana kun olet niin positiivinen, se auttaa asiaan paljon =) Jos haluut viedä Tikrua oikein hyvälle lasten allergioihin ja refluksiaan erikoistuneelle lääkärille, niin suosittelen Tiina Tuomelaa (kai tää saa mainostaa??). Voisko Tikrun valvomisen taustalla olla allergiaoireita? Meillä nuo viljojen poisjättäminen helpotti öitä tosi paljon!

Eilen kokeilin antaa ekaa kertaa luomumaitoa sekoitettuna nanniin ja joi ihan ok. Innostuin myös antamaan karjalanpaistia (jos laakerinlehteä ja mustapippuria) kun sitä itekin syötiin ja illalla oli sit pienen pylly ihan kirkuvan punanen :'( Tuli siis tehtyä taas klassinen virhe: kaksi uutta samaan aikaan kehiin (maito ja mausteet)... no nyt pitää sit vaan parannelle iho ja testata molempia erikseen.

Tää pääsee ens ti kylpylään!!! ekaa kertaa aion siis olla erossa "vauvastani" miltei koko päivän :| :) meen äitini kanssa ja isi on kotona.
 
Vaaveliko se kyseli ruokailusta ja sotkusta. Meillä syödään erittäin sotkuisesti, kun mun idea on antaa lapsen syödä ihan itse - ja sehän syö. =) Kyllä se siitä oppii, ja sotkutkin sitten vähitellen vähenee. Kakkosen kummit aikoinaan vitsailivatkin, että meillä pitäisi olla painepesuri keittiössä vauvan sotkuja siivotessa - niin ja mustia jätesäkkejä lattialla. :LOL:

Vapaaehtoistyöstä sen verran, että joo hullunkuristahan tuo joutuminen on. Mutta tällaistahan tämä on, kun laps harrastaa. Mitäpä sitä ei oman ja parinkymmenen muunkin lapsen eteen tekisi. :saint:

Teppana, täällä jänskätään sun puolesta ihan kybällä. Miten sä maltat odottaa pääsiäisen yli?

Asha ja Kiirastorstaivauva-Dali vuosimallia 2009 :heart:
 
Nyt on meidän pojalla pari autoa enemmän :) Synttäreiden juhlinta meni hyvin, mitä nyt poika ehti viskaista yhden karkin kakusta kun piti ottaa "puhallus" kuvia, onneksi ei sormet ehtineet kynttilään. Legotraktori taisi olla kivoin lahja, nyt sillä leikkii sisko ja poika katselee ihan ihmeissään ja seisoo lelulaatikossa :LOL: :LOL:
allergioista onneksi ei tänään aamulla ollut mitään erikoista pojan ulkonäössä, sen verran sai uutta syötävää eilen. Lounaaksi syötiin spagettia ja lihapullia, pullat poika veti heti napaan, spagetteja otti vähän ja sitten alkoi sylkemään. Taisi mun lautaseltani keritä nappaamaan ketsuppiakin. Isi antoi juhlissa lohivoileipäkakkua, Sammon ilme kyllä oli sellainen, että otetaan nyt, vaikkei kovin herkkua olekaan :LOL: Lisäksi piti maistaa "mokkapaloja". Kai sitä nyt vähän voi herkutella kun oli synttäritkin? Mutta hyvin jälleen huomasi, että on jo iso poika ja tietää koska muut syö. KOKO ajan olisi pitänyt saada jotain suuhunsa. Onneksi uudet lelut ja lapsivieraat edes välillä saivat Sammon huomion, eikä poika muistanut vinkua ruuan perään
 
taas jäänyt tää kirjotttaminen..

okei raskaana, ei olla: menkat alkoi. oikeestaan hyvä niin. kesän jälkeen vois alkaa enemmän yrittään jos vielä sama fiilis.

me lähdetään pian porukalla ideaparkiin ja sitten mökille. huomenna spinningmaratoooniin sulattaan pääsiäisherkut pois :D nyt kun aletaan olla terveitä niin reenaminen jatkukoon ja vielä muutama kilo pois. meidän kreetan reissu lähenee kovaa vauhtia ja vielä ei ihan bikinikunnossa olla B)

nyt en viitsi kirjottaa enempää muisteluja joonan syntymästtä, josta tänään 1 vuosi koska jo ajatteleminen pistää itkettään. vauvasta tuli taapero ja aivan liian nopeasti :'( ihana vuosi takana, josta en vaihtais hetkeäkään pois. haikeeta kun kohta alkaa työt ja joona menee tarhaan, äidin vauvasta tulee iso poika.. no niinhän sen kuuluukin mennä. ehkä saan vielä toisen vauvan joskus :heart:

JJ-t ja joona 1.v :heart:
 
Mä en ookaan viel täytelly vastauksia noihin kyselyihin...
Aloitetaan ajankohtaisesta eli Sairastelu... nimittäin viime yönä Aura alkoi oksentaa puol kahden aikaan, oksensi kaiken mitä oli illal syöny, lopulta yökkäili sappinestettä. :'( Nyt se on vähän nukkunu tässä aamusta ja oon koittanu imettää sitä, mut vähän se taas oksensi maitoa. Ei selvästi kuitenkaan kaikkee toistaiseksi..

Pottailu on vähän tauolla nyt, kun typy ei suostu tekee mitään pottaan...

Ruuan karkeus semmosta rouheista sosetta tarjotan ja sit sormiruokana semmosia mistä ite pitää haukata.

Puhuminen Aura puhuu joitain satunnaisia sanoja niin et ymmärtääkin, ja sit välil toistelee perässä mun jotain sanoja.

Liikkuminen täällä mennään kävellen nykyään vallan. Sit jos ollaan vieraammassa paikassa, ja Auraa ujostuttaa, niin se vaihtaa konttaamiseen, mut muuten kävelee siis. :)

Vauvakuume no semmosta pientä, mut koitan pitää sitä taka-alalla, kun ei oo ihan ajankohtainen semmonen tilanne että olis järkevää laittaa toista tulolleen. :p

Työt kheeee töistä en tiiä, mut opiskelujahan mä koitan koko ajan tehdä vähäsen. :) Ei stressiä niistä, kyl ne odottaa. :)

Tavalliseen maitoon ei olla viel siirrytty, hapanmaitotuotteita tuo tyttö syö kyllä jo vähäsen. Jugurttia ja piimää siis maisteltu vasta.

Yösyönnit vaihtelevasti syö. Välil semmosia öitä ku haluais vaan roikkuu tissis kii, mut enimmäkseen nykyää sellasia on yöt, että vaan kerran syö, ja sit aamulla ku heräilee niin tykkää syödä lisää. :)



).( Nyt mahataudin tilannetiedotusta sen verran vielä, että oon tossa seitsemän jälkeen imettäny kahdesti, ekasta satsista typy oksensi osan, toinen tissittelysatsi on pysyny sisäl jo puol tuntia, joten kai siel jotai jo imeytyyki koko ajan. :)

Muutettiin keskelä yötä meidä kämppä semmoseks sairaalahuoneeks. :LOL: Mies rullas matot lattioilta, ja toi Auran sängystä patjan olohuoneen paljaalle lattialle keskelle tyhjyyttä. Patjal on aikuisten lakana kaksinkertaiseks taitettuna päällä ja sen pääl on muovifrotee ja sit päällä harso, mitä tarpeen tullen sit vaihdetaan. Kohta pistän ekan koneellisen harsoja pyörii pesukoneeseen... Ei viitsis koko kämppää oksennuttaa. :p


Laala ja Aura (huomenna 11kk!!)
 
Kertokaapas kun olen tämmöstä nyt pohdiskellut että kuinka usein pesette lapsosia? Siis suihkua, kylpyä tahi saunomista, pylly/naama/käsipesujen lisäksi? kehtaako tätä kertoakaan..
Mulle nimittäin tuli niin huonoäiti-fiilis kun hokasin et eilen oli jo viikko edellisestä peseytymisestä! OMG.
 
teppana, toinen huono äiti ilmoittautuu. :hug:
Itse tänään totesin samaa.. yks kaks sitä vaan huomaa ajan kuluneen ja kylvyn jääneen siihen n. kerta per viikko.

Toisinaan sitten useammin eli vähän niinkuin tilanteen mukaan.

 

Yhteistyössä