Huhtimammat-Mahtihummat 14

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anskuli79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Anskuli: ihana koira teillä :) Ei kun hommiin vaan ;)

Ellastiina: esikoinen nukkuu kausiluonteisesti hyvin..eikä siinä mitään, mutta on nii vaikea saada uudelleen unenpäästä kiinni..nukuttiin kyllä päivällä tänäänkin yhdessä :)

Mies toi kaupasta leipomistarvikkeita ja ajattelin huomisen leipoa pakkasen pullolleen ja su pestä vähän ikkkunoita, ku lupasi plussakeliä..yritän saada pääsiäiseksi kaiken ikään kuin valmiiksi ja voiskin sitten syntyä pääsiäisenä, mutta eihän se nin mene..

Tänä iltana on supistellut useampaan otteeseen, ei tosin kipeästi..mutta ees jotain! En kyllä haluais, että vielä syntyiskään..jotenkin keskeneräinen olo tämän pesänrakennusvietin suhteen ;)

maruska rv 36+4

Pistänpä kuulumiset ulkokäännösyrityksestä, jos joku vaikka etsii kokemustietoa samasta aiheesat netistä, niin tää voi osua siihenkin haaviin.
Mun kohdalla käännösyritys oli ihan kivuton, ja kivuton se pitikin olla. Harmi vaan että jäi yritykseksi, ei ottanut vaavi ponkaistakseen alaspäin. Ensin sain supistuksia estävää lääkettä varmuuden vuoksi ja sydänkäyrää otettiin puolituntia. Tämän jälkeen katottiin ultralla missä asennossa vaavi on, samalla kun lekuri yritti vatsan päältä käännellä ja painella vaavia kääntymään. Yritystä kesti noin 5-10 min. TÄmän jälkeen taas puolituntia sydänkäyrää, joka oli ihan ok, ja sain kotiin vielä sikiönliiketarkkailuohjeet yhdeksi päiväksi. Ei tullut mitään erikoisia tuntemuksia jälkikäteen, ja niin käyrä kuin liiketarkailu meni ihan normaalisti. No, nyt taas odotetaan pari viikkoa, josko kääntyisi itestään, ja päätetään synnytystapa sitten parin viikon päästä sen hetkisen tilanteen mukaan.

Huomenta...

Kyllä tässä voisi jo miltei kaikki kirosanat alkaa luettelemaan, sen vertas helvetillinen yö takana... n23 alko supisteleen ihan mukavasti alkuun selän puolella voimakkaammin ja sit ne siirty mahan puolelle... Ainaki neljään asti mä siin kärvistelin ja mietin soitanko saikkulaan vai en... päätin kuitenkin koettaa nukkua ja sainki unen kii... tosin uni oli tosi huonoa ja juoksin n tunnin välein vessassa... aamulla vielä jonkin verran ollu suppareita ja todettiin miehen kanssa et masu on pudonnu ihan pohja lukemiin... jokohan sitä kaveri alkas tulemaan vai tekeeks se tän kaiken vaan kiduttaakseen äitiä ja tulee sit vasta kun on aikakin... Noh se jää nähtäväksi, pitää ny aamusta seurailla tilannetta ja soittaa mammapolille jos alkaa yhtää epäilyttää... kyl ne sanoo jos en viel oo tervetullu sinne tms.

Nyt meen yrittää josko sais syötyä jotain tosin tuntuu aika turhalle edes ajatella...

Mukavaa päivän jatkoa...

Anskuli ja TahvoTiinuli 37+2

heippa piiiitkästä aikaa!

oon kyllä käynyt aina väliin lukemassa kuulumisianne, mutta en oo saanu aikaseks kirjottaa ite :/
kävin anskuli katsomassa koissunne kuvia, IHANA!!! :D
täällä ollaan edelleen yhtenä kappaleena, ja nyt kun ne supistukset sais vihdoin alkaa, niin nyt ne on loppuneet.
oon ruvennu liikkumaan lähes normaalisti,siivonnutkin kotona, laittanut vauvaa varten makkaria valmiiksi :) mutta supistuksia ei ole enää tullut. maha vain tulee kipeäksi. mitä enempi tekee sen kipeämpi se on illalla :/
raivotarjonnassa se on ollut jo monta viikkoa. verenpaineet mulla nousi tuossa viikkositten niin että jouduin käväisemään synnärillä jälleen. mutta onneksi kaikki oli ok :)
nyt vain odotellaan että aika vielä hiukan kuluisi ja siteen ruvetaan tekemään "temppuja" ;) että synnytys lähtis ihan itsestään käyntiin :)

mukavia loppuaikoja kaikille!!!!!

-tohippi 35+6-

Mukava kuulla tohippi susta :) Onneksi nyt "saat" tehdä kaiknelaista, tosin inhottavaa tuo kun tulee kipeäksi.

Jaksamisia anskulille, toivotaan, että ei pitkään jatku tuollaisena..vaan että tulis kaveri pian ulos..vai etkös nii ite toivonutkin?

Meillä hajos eilen imuri..ja varaimuri on sellanen vanha iso rotisko (nilfisk tai joku) ja sanoin miehelle, että sitä en suostu kyllä käyttämään, joten ehkä pääsen huomenna imuriostoksille :)

maruska 36+6

ps. mulla ei oikein mee jakeluun, että olen viimeisilläni raskaana..

Saas nähä onko anskuli eka joka pääsee tositoimiin :) luulen, että pian sieltä sitten putkahtaa, kun noin lupaavalta jo enteilee!
Eilen kuulin, että kaverina sai tytön rv 36 syntyi ja sen pikkuneidin mitat 2000g ja 46cm, oli vielä kaiken lisäksi perätila synnytys. Onneksi kaikki voi hyvin, vaikka vauva on teholla kaapissa hetken, että vahvistuu. Tuolla kaverillani on ollut koko raskausaika ongelmallinen istukantoimivuuden kannalta, sen takia tyttökin aika pieni. Pääasia kuitenkin, että kaikki kunnossa!!!

Itse odottelen kans innolla, että olis rv 37 täynnä ja sit rupeaisin jo "toimimaan", jos sillä oikeesti edes mitää vaikutusta asioihin on?! Nyt taidan mennä laittamaan Väkkärälle pinnasängyn kuntoon ja sen pahvilootan ;) Saatiin sänky takas lainasta perjantaina... Mut täällä kaikki ok... odottelua odottelua.... ps. itsekään en meinaa tajuta, että se vauva on kohta sylissä vaikka kaikkea sitä touhuilee valmmiiksi. En Millankan kohdalla tajunnut koko asiaa,vasta kun kotiuduttiin sairaalasta "tajusin", että nythän mä oon äiti! Eikai sitä kukaan meinaa uskoa, että "huomena mä oon äiti"... ennenkun se lapsi on siinä sylissä :D

Juuh kyl mä sitä mieltä oon et jos tää ei oma alotteisesti täältä viikon sisään tuu, niin sit mä meen ettii onko naapuril lainata karhupumppuu ja mä otan sen vaik sil poies :) Kyl tää on jo aikas tukalaa... vauva kuitenki on jo riittävän iso et ei oo mitää estettä tulla poies... katsotaan vieläkö ens to nlaan selviää :D mut ny jatkamaan sitä vauvan työstöö tytön huonetta siivoten... jos se ny ottas sen kunnon lähdön ku kerta eilinen siivous noinki hyvän ponnahduksen anto :)

Anskuli ja TahvoTiinuli

Moi!:)

Tulin pikaiseen käymään täällä. Kävin tänään Kättärillä ja lääkäri sanoi sisätutkimuksen jälkeen, että A-vauvan pää tuntuu jo niin alhaalla ettei pysty enää ennustamaan minkä ajan sisällä syntyvät. Sanoi, että voipi olla enää vain päivistä kiinni!!! Nyt siis jos syntyvät, joudun Naistenklinikalle, ku pojat joutuvat keskolaan, onneksi tässä vaiheessa vain kasvamaan, mitään vaaraa ei ole. Silmät kauhusta laajenneena istuin ja "kuuntelin", onneksi oli anoppi mukana, muuten olis menny kaikki toisesta korvasta ulos!:D

Nyt voi sanoa, että jännittää!!! Saatan kirjottautua huomenna osastolle, en suostunut tänään jäämään (siis näiden kipujen ja tuskien takia), eli katsotaan pääsenkö kirjoittelemaan vähään aikaan...

Tsemppiä kaikille!!:)

Sannanen ja pojat 32+5

Voih Sannasellakin jo jännät paikat :) saas nyt nähdä kuka meistä on se ensimmäinen kuka saa vauvan/vauvat... Ite jouduin tänään toteamaan et mun pitkät kävelyt on nyt kävelty :( tänään kävelin pojan kans kerhoon ja sellaset kivut oli koko kävely matkan että oli hauskuus kaukana ja kivat supparit siit kaupan päälle... Voitte vaan kuvitella kuin ihanaa oli sit kotiin kävely (tosin viikonlopun suppareiden jälkeen ois pitäny tietää jo kokeilemattaki)... Harmittää sinänsä jos nyt joutuu jumahtaa kotiin, vaikka yllättävän pitkään oon pystynyki liikkuun kun ed raskaudes ollu toivookaa et oisin näil viikoil juoksennellu ympäriinsä :) ny pitää oikeesti alkaa tekeen kaikkesa et kaveri tulee ulos, ny tuntee et pää on kyl 120%:sti paikallaan ;) on meinaan sellaset kivut tuol alhaal...

Kyl meijän koira on väsy, piti jo käydä kurkkaan et se on sisällä et ei jääny käytävään ku tultiin kotiin :) se tuli moikkaa meitä ku tultiin ja sen jälkeen ei oo näkyny... Nukkuu kuopuksen huoneessa :) toinen on ihan rättipoikki yö valvomisistaan :D

Vaik alkaa täs iteki olla jo vähä rättipoikki ku ei noi yö unet enään kummosii oo ja mulla meinaa jotai nuhaaki täs päälle puskee:(

Mut ny mentävä kattoo jotai syömistä ni jaksaa taas tän päivän... Koht tulee kotiin niin märkiä lapsia et saa passittaa ne suoraan kylppäriin, ku ulkona on kivan uima-altaat :)

Sateisin terveisin Anskuli ja TahvoTiinuli (toiv pian selvii kumpi) 37+3

Sannasella on jännät paikat... Onnea matkaan!!! Toivottavasti kaverit vielä jonku aikaa pysyvät mukana...
Ja Anskulillakin supistelee... Aika kivan näköiset nuo teidän koiruuden sivut... Reppana ihan väsy, kun joutuu emäntää yökaudet palvomaan...

Saatiin viikonloppuna kasattua vaunut... Tosin ois vielä kiva nähdä joitakin 'räjäytyskuvia' vaunuista, että tietäis onkohan nuo sinnepäinkää läjässä. Vaatteet oon ny saanu pestyä. Ja kivakiva... yks kaveri lupas lastenvaatteita lainaan... jos tarviin... Pitää täs katsoo miten noilla omilla varastoilla pärjää, tietenki ois kiva kun ois vaihdonvarakin...

Sitte nää mun sormikivut ovat jotai aivan järkyttävää.. Viime yökin meni tunnin pätkissä ja sit piti taas nousta jaloitteleen ja vetämään kylmägeeliä käsiin... Onneksi pääsee pian äippikselle, uni ois maistunu nimittäin siinä vaiheessa ku kello soi...

Voi että, Sannanen voi saada pienokaiset jo piankin syliinsä... :-) Ja eiköhän anskulikin pian pääse tosihommiin jos muutkin lapset ovat syntyneet etuajassa.

Mulla on ihan jumalaton paine välillä tuolla alhaalla! On välillä tosi tukala olo. Suppareitakin on nyt viime päivinä tullut enemmän, mutta ei vielä mitään sellaisia, että mieleen tulisi sairaalaan lähtö. Mieskin on kuumeessa, joten nyt ei olisi siinäkään mielessä kiva lähteä synnyttämään, mutta eihän sitä koskaan tiedä milloin lähtö tulee...Tää vauva on kuitenkin jo niin alhaalla ja viime viikon lääkärintarkastuksestakin jäi sellainen tunne, että vauva tulisi etuajassa. Harmi vaan ettei hän löytänyt sitä kohdunkaulaa, kun vauvan pää on jo niin alhaalla ja edessä...eikä hän viitsinyt kovin kauaa ronklata paikkoja...

Ai niin, sain lähetteen äitipolille synnytystapa-arvioon ja ultraan; se on ens perjantaina. Meinaan siellä kysyä että kumpi näyttäisi olevan tulossa, tyttö vai poika. Siellä kuulemma kertovat...

Nyt pitää mennä! Hyviä vointeja kaikille! Kohta aletaan poksahtelemaan! :-)

-marianne rv36+0

Neuvolaterveisiä: Paino laskenut 100 g viime viikosta. Jippii! =) Muutenkin kaikki ok. Sf-mitta 34 cm. Vauva raivotarjonnassa ja sen pää tuntuu edelleen aika ylhäälllä, ei siis ole laskeutunut minnekään. Vauva veti mahan painelusta herneet nenään ja alkoi potkia ihan vimmatusti joten sykettä ei saatu laskettua. Mahan päältä kopeloiden painoarvio tällä hetkellä 3000-3500 g.

Oma vointi edelleen hyvä. Ei särje, ei kolota, ei supistele. Ei yhtään mitään mikä voisi viitata siihen että vauva aikoo joskus syntyäkin... Haudon takuulla huhtikuulle asti. =)

Sannasella onkin jännät paikat. Onnea matkaan!

Ja anskulillakin lupaavia supisteluita. Hassuja otuksia ovat nuo koirat. Meidän koira oli aina viikonloput ihan uuvuksissa kun se joutui koko ajan vahtimaan mitä tapahtuu missäkin. Taisi maanantaiaamuna aina huokaista helpotuksesta kun väki lähti kouluun ja töihin ja koira sai nukkua koko päivän rauhassa. =)

Kiva kuulla tohipistakin!

Vaipat on edelleen ostamatta. Mietin vaan, että mikä kokoisia kannattaa ostaa, kun esim. Pamperisllakin on newborn 2-5 kg ja mini 3-6 kg. Noita kaikkein pienimpiäkö? Sen verran tein hintavertailua, että eipä noiden vaippojen kappalehinnat kovin paljon vaihtele. Melkein yhtä kalliita ovat pirkat ja dailyt kuin nuo "merkkivaipatkin", muutaman sentin ero vaan kappalehinnoissa. Meidän s-marketissa taisi halvimpia olla Muumi-vaipat.

Vointaja kaikille!

Riikka 37+3

Terveisiä myös neuvolasta, mitään synnytykseen viittaavaa ei ole ilmassa paitsi painon lasku -600g/vko tai esikoisella näin kävi, mutta tässä tuntuu kaikki muu menevän niin eri tavalla..terkka ultrasi myös..kiveksiä ei edelleen löytynyt..sf-mitta 30 ja kaikki ihan ok..viikon päästä taas uudelleen..
Siivoan hulluna ja vähän on sellainen jännitys päällä, että ei tätä kestä kolmea vkoa..mutta ainakin puhdasta tulee ;)

maruska rv 37+1

Heissan!

Vai jäi käännökset Boogielta yritykseksi, mutta mukava kuulla ettei toimenpide ollut kuitenkaan kivulias! Ehkäpä hän vielä tahtoo itse kääntyä, toivotaan!

Ohhoh Anskuli, kuulostaapa melkein siltä, että TahvoTiinuli olisi kuullut äidin puheet ja meinaakin tulla maailmaan jo piakkoin :-).

Marianne, mullakin yltyy toi paineen tunne tuolla alhaalla välillä sietämättömäksi... No huomenna on neuvola, saa nähdä mikä on tilanne... Silti vaan toivon että malttais pysyä pääsiäiseen asti kaveri kyydissä, kun se mies on sen ensi viikon poissa...

Voi miten mukavaa kuulla Tohippi, että kaikki on hyvin ja olet saanut puuhailla kaikkea! Pitkään jouduitkin kärvistelemään sängyn pohjalla... Hassua että nyt niitä supisteluja ei kuulu vaikka kaipaisikin jo ;-).

Senoran sormikivut kuulostavat kyllä tosi inhottavilta... Ei kai auta kuin toivoa että hellittäisivät!

Ja hui (siis ihanaa) Sannanen saattaa pian saada "poikaset" maailmaan, tsemppiä vaan koitokseen jos olet jo tositoimissa!

Viime hetken viikoille vielä voimia mammat :-)! Jotenkin tuntuu vielä utopistiselta että oikeesti vauva tulee pian...

Loviisa ja olikos se nyt 36+2 tai jotain.

Tohipilla on toi tilanne aika paljolti saman tyylinen ku mulle kuopuksella... ensin oltiin saikulla ja vuodelevos, mitään ei saanu tehä... sit ku synnytys lähesty niin kaikki oireet katos ku tuhka tuuleen ja pysty tekeen kaikkee koko raskaus ajan edestä :) mut sit herra tuli kun salama kirkkaalta taivaalta jotain rv 39 :) ilman mitää ennakko varotuksia... eli ei supisteluja ei mitään merkkiä... sit vaan suihkun jälkeen alko laps vesii tiputteleen :) sas nähä tekeekö tämä kaveri saman... noh nyt ollaan menos rv 37+4 joten onhan täs aikaa vielä, mutta kyllä ennen pääsiäistä olisi kiva saada vauva maailmaan :) mutta viimeistään kyl jos kuun vaihtees tulis et ei ainakaa ylitte menis... merkit on kyl jo hyvät et vois tullaki jo piakoin mut eihän sitä koskaan tiedä...

Mutta odotellessa aika kuluu hitaasti... to ois taas nla. mietin vaan miten sinne selviän kun matkaa pari km ja kävely ei ole mitenkään erikoisen helppoa... noh toiv ei ois enään montaa reissua...

nyt pakko mennä sohvalle pitkälleen ku istuminenki työlästä ku toi alaselkä todella kipee ja meinaa alkaan taas masu puoli oireileen...

Anskuli ja TahvoTiinuli

Moro ja terkut lääkärineuvolasta.
Kaikki ok. Painoa tullut taas huimat 2.4kg 2viikon takaiseen nähden, WOW!
Tosin nesteellä vaikutusta asiaan.... sääret ja sormet on kyl hyvässä nestelastissa.
Arvioi, että Väkkärä olis kooltaan syntyessään 3300g saas nähdä kuinka käy.
Kohdunkaula oli napakasti kiinni ja ja pituuskin tallessa, eli ei ainakaan noiden puolesta lupaavalta näytä tuo aiemmin ulos tuleminen :O Olis jo kiva hoitaa vauvaa, kun itse kärvistellä tän mahan kanssa. Sf-mitta oli 31cm. yhden sentin kasvanut 2vkossa, tosin mittaajakin on ollut kahtena viime kertana eri, kun aiemmin ja ens viikolla on sitten taas ihan eri mittaaja, kun "vakkariterkka" on lomalla.
Nyt mulla alko noi neuvolakäynnit 1x vko:ssa saas nähdä kuka meistä on ekana lapsonen/-set sylissä :)

Jepa ja Väkkärä

Hei pitkästä aikaa!
Olen käynyt lueskelemassa taas, mutta en itse ole saanut kirjoiteltua.. Voi laiskuus..
Täällä jo jännätään, kuka ekana ehtii olla nyytti kainalossa,, voih, meillä vielä niin matkaa.. Synnytystapa/ultra/lääkärineuvola vasta ensi viikolla.. tuntuu vain hidastuvan tämä aika.. :)

Inhottava loskakeli ulkonakin, jännässä saanut kävellä, ettei vain liukastu.. Muutenkin yllättävä ilmiö oli viimeksi pidemmän lenkin jälkeen.. Kädet turposi aivan valtavasti! Hirveät nakkisormet oli,, varpaatkin vähän,, onneksi suurimmaksi osaksi laski, kun nosti jalat ylös, lepäili ja joi paljon vettä.. Mutta eipä koskaan ennen ole noin tehnyt!

En nyt muista kenelle piti vastata ja mitä :( Joku kyseli kuiten niistä vaippa ostoksista, niin itse olen ostanut Liberon newborn 2-5kg vaippoja. Kyllä ne on hyvän kokoisia aluksi, niitä käytetään sairaaloissakin "normaalin" kokoisille vauvoille.. Että isompia sitten nelikiloisille jne.. Minulla on kyllä jo valtaisan tuntoinen tämä masu, että jännässä odotan sitä lääkäriultran painoarviota.. tiedä kuinka iso vauva sieltä tuleekin. (itsellekin kun on tuota pituutta suotu yli 170cm..)

Mutta palaan tuonne tv:n seuraan.. Vointeja mammoille ja jäämme jännäilemään kuka ehtii ensiksi ;)

Piikkisiili 34+6 tjtn..

Huomenta!

Ja terveiset maanantaiselta synnytyksensuunnittelu-käynniltä tuolta sairaalasta...käyrille mut laitettiin heti kun osastolle pääsin ja vauvelilla oli sitten niin kova meno päällä, että syke oli taas 170-180 eikä siinä puolessa tunnissa kauheesti ehtinyt laskemaan, kun meno vaan jatkui samana. ;) Ultran mukaan tämän hetken painoarvio on 3150 g eikä syntymäpainoo kovin tarkasti lääkäri osannut arvioida ja sanoi että sellainen alta nelikiloinen saattais olla... mut kyl aika paljon sais tulla painoo että niihinkään arvoihin mentäis...saas nähdä. Kunhan en jättiläistä joutuis ulos pakertamaan. :D Pitkä poika taitaa sieltä tulla kun ei mekään mitään lyhyitä olla. :D Vauva ei oo laskeutunut eikä muutakaan merkkiä ole siitä, että syntyis ennen laskettua aikaa...kaikki keinot aion kuitenkin käyttää jottei menis yli la:n.

Täällä ollaan oltu hereillä jo viidestä asti...ei vain uni enää tullut ja päätin sitten nousta ylös. :-/ Oon nyt heräillyt öisin lähes tunnin välein...herään liitoskipuihin ja kyljenkin kääntäminen on tosi hankalaa...noh, eipä tässä enää joudu pitkään noista vaivoista kärsimään, joten kait se tästä. :) Niin ja nyt sitten on supistelutkin vähentyneet...tietysti kun nyt niitä saisi alkaa tulemaan että jotain alkais tapahtumaan...argh! No eipä tässä mikään kiire ole kun muuttopuuhatkin ovat vielä edessä...ens pe muutetaan ja pakkaamiset ollaan aloitettu, mutta paljon on vielä pakattavaa. =)

Voi että...Sannasella alkaa olemaan jännät paikat käsillä, :) pian pojat ovat jo sylissäsi (tai tiedä vaikka olisivat jo :) ), ihanaa! =) Onnea matkaan!

Anskulin tilannekin vaikuttaa hyvältä... =) pidäthän meitä ajantasalla tilanteessasi?! Jännää...koskahan mahtaa ensimmäinen vauva syntyä tähän ketjuun ja kenelle..?! :D Ja suloinen tuo teidän koira!

Harmi Boogie, ettei vauveli suostunut kääntymään mutta josko kääntyisi sitten itsestään. =) Tsemppiä ja jaksuja odotteluun!

Mukavaa kuulla että Tohipilla on kaikki hyvin! =) Ja päässyt jo kaikkea puuhastelemaankin, hieno juttu :)

Senoralle tsemppiä viimeisiin työpäiviin ja sitten alkaa se äippäloma....kurjia nuo sun sormisäryt, kun pitävät hereillä ja noin paljon kiusaavat! :( Jahas, teillä saatiin sitten vaunutkin jo kasattua...joko on koeajettu?? =) Meillä on olleet kasassa siitä asti kun haettiin, mut vielä koeajamatta...tarttis varmaan alkaa harjoittelemaan...

ellastiina 37+2

Heissan!!
Onkos jollain jotain listaa siitä, että mitä sairaalaan pitikään ottaa mukaan?

ellastiina: ihan sama juttu täällä, eli ei mitään synnytykseen viittavaa ilmassa.

sannaselle tsemppiä viime hetkiin, jos vielä käyt lueskelemassa vai mahdatkohan olla jo pojat kainaloissa ;)

Kertokaapas te, joilla useampi synnytys takana, että onko 2. ja 3. jne. olleet nopeampia?

maruska 37+2

Päivää!

Tilasin itselleni Avent isis-rintapumpun. Pikaisen vertailun perusteella halvin, 49 €+5€ postit, oli http://www.vauvatar.fi/

Sairaalatavaroista sen verran, että tärkeimmät on kai neuvolakortti ja omat hygieniatarvikkeet (rasvat/pesuaineet yms. hiuksille, vartalolle, kasvoille, hampaille). Omia sukkia ja aamutossut voi ottaa harkinnan mukaan. Meidän sairaalan sivuilla suositeltiin omia liivinsuojia. Aion kyllä varuilta ottaa imetysliivitkin, en tiedä saako niitä osastolta, ilman en kuitenkaan halua olla. Lisäksi tietysti kännykkä, kamera, lompakko jne. Muistiinpanovälineet ja korvatulpat. Tukihenkilölle ehkä jotain evästä. Ei kai sinne niin hirveästi tavaraa tarvitse? Kotiutumisvaatteet sekä vauvalle että mulle mies saa tuoda sitten perästä.

Kertokaas kokeneemmat, onko imetyspaidat tarpeellisia? Kannattaako niitä ostaa, vai onko yhtä helppoa rullata tavallisen paidan helmaa kuin kaivella tissiä sieltä imetyspaidan laskoksista? Miehelle mainitsin jotain imetyspaidoista, ja kommetti oli että "miljoonat ihmiset ympäri maailman imettää ilman mitään apuvälineitä"... =D =D

Senoralle tsemppiä sormien kanssa. Ootko kokeillut nestetankkausta? Sulla taitaa tosiaan olla aamukamman piikit aika vähissä jo? =)

Mun viime yö meni aika plörinäksi myös. Syynä tod.näk. eilen iltapäivällä nukkumani päiväunet. Puoli 5 kävin vessassa ja sen jälkeen meni ainakin tunti että nukahdin uudestaan. Meinasin jo luovuttaa ja nousta ylös joskus 5 jälkeen. Tänään pitää yrittää sinnitellä iman päikkäreitä vaikka miten väsyttää.

Kukahan meistä tosiaan jakautuu ensimmäisenä? Jännittävää... Toisella palstalla huhtikuisten ketjuun on syntynyt jo yhdet kaksoset ja pari yksös-äitiä on parhaillaan käynnistyksessä.

Riikka 37+4

keskiviikkoa kaikille!

Kävin tänään äitipolilla kontrollissa sen parinviikontakaisen korkean verenpaineen takia. Olenhan mä niitä täällä kotona mittaillut ja neuvolassakin käynyt, mutta taitaa olla niin, että kun sinne polin haaviin jää, ei sieltä ilman vauvaa pois pääse.

No joo, taas oli paine korkealla, mutta onneksi oli omat mittaustulokset mukana ja sattui lääkäri, joka jopa otti ne todesta. Sillä saralla siis kaikki kunnossa...mutta mutta,,,meilläkin tämä tyyppi on perätilassa, kaksi viikkoa sitten ei vielä ollut, mutta nytpä on. Eikä onnistunut kääntöyritys, juuttui kylkiluihin. Ei muuten sattunut yhtään.

Nyt sitten edetään niin, että kahden viikon päästä uusi aika ja katsotaan onko tajunnut itse kääntyä ja jollei, pitää ottaa jokin lantioröntgen, josta näkee mahtuuko vauva perätilassa syntymään. Lääkäri oli kyllä käsikopelolla sitä mieltä että mahtuu, mutta katsotaan.

Vähän kyllä hirvittää, ei oikein ollut edes puhetta muusta kuin alatiesynnytyksestä, varovasti kätilöltä kysyin eikö muita vaihtoehtoja edes esitellä, mutta tyytyi vain sanomaan, että lääkäri tekee päätöksen lantion mittojen ja vauvan koon perusteella.

Meillä vauva oli muuten tänään ultran arvion mukaan 3,1kg (36+5) ja jonkin "virallisen" taulukon mukaan ihan keskikäyrällä, veikkasi 3,7kg lopputulokseksi. Ja tämänhän pitäisi sitten olla suurikokoinen sokerivauva, koska kyllä minä niitä herkkuja olen syönyt, vaikkei pitäis. Tosin painoa ei ole tullut yhtään.

Täytyykin käydä uudelleen katsomassa mitä Boogie on kirjoittanut, jos sielläkin asukki on nuriperin...

maruska koskaanhan ei voi sanoa onko uudet tulokkaat nopeempia kun edellinen/edelliset, mutta mulla henk koht on ollu... ekan ns synnytyksen kesto n.3h, toisen n.1,5h ja kolmannen n. puolisen tuntia. elis siis kokonais kesto siitä kun ekat käynnistävät supistukset tai lapsvesien menot alkanu :) nyt sit jännäänki et jääkö alle puoleen tuntiin... mut jospa alkas varotella vähän aikasemmin tai ees et kun veet menee ni ois aikaa siirtyy saikkulaan asti...

Tosta imetyspaidasta sen verran että mä en henk koht ole koskaan hankkinu moisia ja hyvin oon pärjänny ilmankin, tosin onhan ne kätevän näkösiä ku muilla kattoo... mut kyl mä oon kokenu normipaidat ihan yhtä helpoiks ja käteviks... :)

Saikkulaan kannattaa tosiaan ottaa omat liivit ja liivin suojukset mukaan, sillä ainakaan mä en moisia ole koskaan siel saanu lainaan eikä niit vissin olekaan, ihan saanu omat patentit tehä jos ei oo liivit ollu mukana ;) sellaset kivat verkko sydeemit et saa jotenki venkslattua jotkut laput tisseille et ei oo paita märkänä... Alushousut, sukat, tossut ym vaatteet saikkulas kyl löytyy :)

Saikku kassiin mä en oo sen kummosempii yleensä pakannu ku hygienia tarpeet itelle,liivisuojukset,liivit,lukemista tms,neuvola kortti ehdoton,kamera... tosin voin sanoo et kiireessä en ole koskaan kerenny mukaani pakkaamaani kassia ottaa :) nla kortti mulla kulkeekin siitä syystä käsilaukussa ja se on aina mukana... mies sit yleensä tuo heti tullessaan kaikki, myös kotiutumis vaatteet vauvalle ja mulle, sekä tietty sen turvakaukalon jotta saan vauvan pois saikkulasta... Mies kun ei voi minua hakemaan tulla paitsi jos vanhimmainen/-set suostuu jäämään kotiin siks aikaa oottaan, meillä kun tuo auton uusiminen on viivästyny ja koko perhe ei mahdu sit enään autoon :(

Mitenkähän tosiaan sannasen laita joko pojat kainalossa vai vielä turvallisessa massussa... pieniähän he vielä olisivat...

Itellä ollu tänään jotenki ihmeellinen pv. tosi vasy ja huono olo, vauva liikkunu normaalia vähemmän ja ny alkanu päivän myötä supisteleen aika kivuliaasti... yöt tosin on menny harakoille kun lonkat vaivaa, kauan ei voi samal kyljel nukkua ja kyljen kääntö tuskaa... se sit selittääkin osittain väsymyksen, pahan olon selittää varmaan se kun ei taas meinaa mikään syömäpuoli mennä alas... Noh ehkä tämä kaikki enteilee sitä et vauveli vois vaik ollakin jo koht puoliin tuloillaan... esikko oli jo kutakuinkin näillä viikoilla maalimassa :) voih ku pääsiski jo masusta... sukulaiset ja ystäävät jo kysyyki ensimmäisenä ku satun soittaa niille et joko on vauva uutisia :)

mut ny pakko mennä taas pitkälleen ei voi harkitakaan istumista tänään liian pitkään...

Jaksamisia kaikille

Anskuli 37+5

Kiitokset kipuilevien sormien saamasta sympatiasta... Vettä oon alkanu juomaan ihan tarkoituksella... se helpottaa jonkun verran oloa... Viime yö oli helpoin pitkään aikaan... Illalla otin puolikkaan särkylääkkeen ja voitelin mobilatilla... kolmelta heräsin - puolikas särkylääke ja voitelu ja unta riitti viiteen saakka... Tosiaan viimeistä aamua töissä... huomenissa saakin olla sit kotona...
Ens viikolla on ohjelmassa sitten eka kerta perhevalmennusta ja lääkärineuvola.

Ei noi supparit ja ison mahan kanssa oleminenkaa kuulosta kovin kivalta... Tsempit vaan Anskulille ja Sannaselle... ja muillekkin...

Toivottavasti Iceagen vuokralainen kääntyy vielä itsekseen, eikä tartte kääntämisiä eikä tulla jalat edellä maailmaan.

Koitahan Riikka pysyä päivät hereillä, niin ei tartte yöllä valvoa... :)