Huhtimammat-Mahtihummat 14

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anskuli79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kysyin noista nivelsäryistä.. kuulemma ihan normaalia... just... Sormet aamulla tosi kipetät, mutta ei mun mielestä oo turvoksissa.. normaaliii juu...
painoo lähteny puol kiloo edellisestä käynnistä. pisu puhdas. verenpaine 140/82. jee.. alapaine ihan hyvä ja vain kerran mitattiin. SF-mitta 31. syke 144. rt. sokerit on pysyny normien mukaisina... Sain kotiläksyjä - eli synnyttäjän taustatieto- / vastasyntyneen siirtolomake tuli täytettäväksi... Jahans.. pitäis sit miettiä myös tekonimet - tytön nimihän meillä ois, mutta pojalle... taas keskustelun paikka...
Tai ei tuohon kaavakkeeseen kyllä laiteta sitä nimeä mikä on suunniteltu. pitää siis keksiä kummallekkin vaihtoehdolle nimi... Muuten sain lomakkeen jo täytettyä...
Seuraava kerta on lääkärineuvola, tosin tässä välissä kerkiää olla se eka perhevalmennuskin... Edelleen oon sitä mieltä että myöhään!! Sieltä lääkärineuvolasta laittavat lähetteen oysiin, ja sieltä pitäis tulla aika sit parin viikon päähän ultraan ja synnytystapa-arvioon ja arvioivat Ihimeen koon... Eli jos neuvola on kiirastorstaina niin sit huhtikuun alussa olis se sairaalakäynti ja viimeinen ultra...

Kivoja neuvolakuulumisia kaikilla... Sannasella on vaan poijat vähä rymynneet... Koitahan kestää... Anskuli on kaatunu... auts.. onneksi vauveli kuitenki liikkuu. eli kaikki ok!!

Iltaa!

Huhheijaa mikä helpotus! Poika olikin kääntynyt ihan omin voimin raivotarjontaan :-) voi että oli iloinen yllätys tänä aamuna! Kovasti se olikin pari päivää myntännyt, mutta en saanut selvää että kuinka päin hän oikein on, potkutkin tuolla sivulla enimmäkseen tuntunut. Mutta niimpä vain köllötteli pää alaspäin. Painoarviokin saatiin, 2500 g eli ihan keskiverto. Samalla lääkäri teki synnytystapa arvion, joten jos kaikki menee niinkuin pitää, seuraavan kerran sitten synnyttämään mennään.

Kylläpä sai makeasti nauraa tuolle helistimen linkille :-D!

Ompas kello jo paljon, täytynee pidemmittä puheitta toivottaa oikein hyvää yötä ja kauniita unia kaikille!

Senora, mulla on kanssa aamuisin sormet tosi kipeät. Ja on ne kyllä vähän turvoksissakin. Kun koukistelee, niin kipu tuntuu eniten keskimmäisissä nivelissä. Ensin luulin että olen yöllä puristanut käsiä nyrkkiin ja kipu johtuisi siitä.

Meillä kysytään esitietolomakkeessa hätäkastelupaa ja nimiehdotuksia. Olisihan se kiva että lapsi hätäkastetaan jos siihen tilanteeseen joudutaan. Mutta kun nimistä ei ole vielä mitään päätöstä tehty, ja mun mielestä nimen voi lopullisesti valita vasta sitten kun näkee "kenen" näköinen ja oloinen vauva on... Vaikka hätäkasteeseen tuskin joudutaankaan turvautumaan, niin siinä annettavan nimen pitäisi kuitenkin olla hyvä. Onpa hankalaa... =)

Meillä ei tehdä mitään synnytystapa- saati kokoarvioita. Ja juuri tänään luin aamun lehdestä että synnytyksen jälkeen neuvolasta ei tehdä kotikäyntiä (mikä yleensä taitaa olla ihan normi käytäntö). Raivostuttaa asua tällaisessa kaupungissa, jossa lapsiperheiden palvelut on karsittu minimiin... Aargh.

Kuinka lämmintä pitää olla, että vastasyntyneen saa viedä ulos? Jo ihan senkin kannalta että voiko lähteä edes sille ekalle neuvolakäynnille, jos ei satu olemaan autoa käytettävissä ja pakkasta on vaikka 5 astetta... Vai onko kaikilla vastasyntyneillä se 2 viikon sisälläolosuositus vuodenajasta riippumatta? (no en kyllä edes tiedä minkä ikäisenä täällä se vauvan eka käynti on, ties vaikka vasta jälkitarkastuksen yhteydessä...)

Hieno juttu, että loviisan poitsu olikin kääntynyt itsestään!

Muistaakseni tuo pakkasraja on -10, korjatkaa jos väärässä olen. Suositus tais kuitenkin olla, että talvivauvat vietäis ensikerran ulos 2vkon ikäisenä.
Kesävauvat voi viedä "suoraan ulos". En sinänsä tuota pakkasta pelkäisi.... kun ajattelet, että vauva on kuitenkin vaunuissa ja siellä on hyvät tyllingit + saat peitettyä kuitenkin sen aukon siitä esim. "rievulla" mitä tuli äp-pakkauksen mukana...

Taidan käydä sittenkin kellarista kaivamassa pienen pienen villapuvun, jos sitä tarvitaankin. Näillä pakkasilla, jos kotiutuisin, niin laittaisin vauvan vielä villapukuun... Nyt lähden käymään kuitenkin kodin1:ssä, kun siellä alkoi yllätyspäivät, jos sieltä lyötyis jotakin kivaa.

Riikka yhdyn tuohon mielipiteeseesi tämän kaupungin ns säästöistä kun tingitään kaikessa... tuota en kyllä tiennyt että kotikäyntiä ei tehdä... Muistaaksenni kevät vauvan ulkona liikkumis "kielto" on viikon, talvella 2 vk... mutta sekin riippuu millaiset pakkas lukemat on kun näky nyt vast näitä pakkasia tännekin suovan... meillä on pikku herralla eka nla ollu 15 vrk ikäisenä, silloin saatiin itse valita joko kotikäynti tai sit neuvolas (eri kaupunki ku nyt)... tietääkseni ihan kesä vauvaakaan ei suositella ihan heti ulos vietäväksi, toki voin olla väärässä... mutta ainakin meillä tyttö joka syntyny toukokuussa lämpimän aikaan oli suositus 1 vk... tiedä sitten miten on...

Kiva kun Loviisan vauva kääntyny oikein päin... toivottavasti nyt pysyy niin :)

Meil on kans ollu vähän mietintää ton esitieto lomakkeen kanssa tai siis mikä saikkulaa varten täytetään... kaikin puolin se on täytettyä saatu, mutta ne nimet... tytölle kyllä nimi jo on mutta pojalle se on viel keksimättä kun tuntuu et kaikki hyvät nimet on jo itellä tai tutuilla käytössä :) ja en halua samaa nimee ku sukulaisilla tai kamuilla... voih ja aikaki alkaa käydä vähiin... noh pitää joku kiva nimi keksii...

Sit vähä nla kuulumisii... painon nousu kauhistutti :) huikeat 1050g vk(mutta edelleen n9kg miinuksella), RR 130/84, hemppaa ei otettu, kohdunpohjan korkeus 35 cm, lapsiveden määrä normaali, kaveri edelleen pää alaspäin ja vaikuttas sille et alkaa jo kiinnittymään, syke 145, pissa puhdas...

Vähän oli tukalaa kävely eilisen ilma lennon jäljiltä, mutta hengissä selvisin reissun kotiin asti... ainut että päätin luistaa sen verran et tyttö saa selviytyä itse kotiin enkä enää vastaan lähde viipottamaan, sen verran alko supistella ton nla reissun jälkeen... noh tietäähän sen etä matkalla on kaikkea kivaa joka pitää tutkia niin oletan et tytön koulu matka kestää sen pari tuntia... poika tosin pääsee samaan aikaan niin sovittiin et lähtee vähän siskoo vastaan ja tulevat sitten loppu matkan yhdessä kotiin... toivon ainakin... sit ei välttämättä kestä niin kauan aikaa :) vannomatta paras...

nyt mentävä syömään jotain kun on tällainen rauhallinen hetki ku pikku ukko nukkuu, oli niin rankka kerho pv että nukahti koti matkalla rattaisiin :)

Aurinkoista päivän jatkoa

Anskuli 36+5

Riikka yhdyn tuohon mielipiteeseesi tämän kaupungin ns säästöistä kun tingitään kaikessa... tuota en kyllä tiennyt että kotikäyntiä ei tehdä... Muistaaksenni kevät vauvan ulkona liikkumis "kielto" on viikon, talvella 2 vk... mutta sekin riippuu millaiset pakkas lukemat on kun näky nyt vast näitä pakkasia tännekin suovan... meillä on pikku herralla eka nla ollu 15 vrk ikäisenä, silloin saatiin itse valita joko kotikäynti tai sit neuvolas (eri kaupunki ku nyt)... tietääkseni ihan kesä vauvaakaan ei suositella ihan heti ulos vietäväksi, toki voin olla väärässä... mutta ainakin meillä tyttö joka syntyny toukokuussa lämpimän aikaan oli suositus 1 vk... tiedä sitten miten on...

Meil on kans ollu vähän mietintää ton esitieto lomakkeen kanssa tai siis mikä saikkulaa varten täytetään... kaikin puolin se on täytettyä saatu, mutta ne nimet... tytölle kyllä nimi jo on mutta pojalle se on viel keksimättä kun tuntuu et kaikki hyvät nimet on jo itellä tai tutuilla käytössä :) ja en halua samaa nimee ku sukulaisilla tai kamuilla... voih ja aikaki alkaa käydä vähiin... noh pitää joku kiva nimi keksii...

Sit vähä nla kuulumisii... painon nousu kauhistutti :) huikeat 1050g vk(mutta edelleen n9kg miinuksella), RR 130/84, hemppaa ei otettu, kohdunpohjan korkeus 35 cm, lapsiveden määrä normaali, kaveri edelleen pää alaspäin ja vaikuttas sille et alkaa jo kiinnittymään, syke 145, pissa puhdas...

Vähän oli tukalaa kävely eilisen ilma lennon jäljiltä, mutta hengissä selvisin reissun kotiin asti... ainut että päätin luistaa sen verran et tyttö saa selviytyä itse kotiin enkä enää vastaan lähde viipottamaan, sen verran alko supistella ton nla reissun jälkeen... noh tietäähän sen etä matkalla on kaikkea kivaa joka pitää tutkia niin oletan et tytön koulu matka kestää sen pari tuntia... poika tosin pääsee samaan aikaan niin sovittiin et lähtee vähän siskoo vastaan ja tulevat sitten loppu matkan yhdessä kotiin... toivon ainakin... sit ei välttämättä kestä niin kauan aikaa :) vannomatta paras...

nyt mentävä syömään jotain kun on tällainen rauhallinen hetki ku pikku ukko nukkuu, oli niin rankka kerho pv että nukahti koti matkalla rattaisiin :)

Anskuli 36+5

Anskuli 36+5

mikähän tätä mättää ku tuli sit kolme kertaa sama
????? jollaki muullaki tais olla useempaan otteeseen sam teksti... no voi sun.... noh toiv ei pahasti häirihe...

Anskuli: joskus nää koneet jumittaa tai sit plaza jumittaa... Vaikka painaa tuota vastaa-nappulaa, niin mitää ei näytä tapahtuvan... Joskus sitä tekee kaksoisnapsautuksen ja silloin tulee kahteen kertaan viesti... Mut sallittakoon nuo kertausharjoitukset meille...
Ihan kivat neuvolakuulumiset sullakin...
Meillä taitaa neuvolan terkka käydä kotona... Ja siitä eilisestä jutustelusta ei oikein ottanu selvää, että käykö hän tekemässä tilatarkastuksen jo ennen synnytystä...
Kiva että Loviisan vauveli oli kääntyny ittekseen.
Riikka: Taitaa olla näitä iän mukanaan tuomia etuuksia tuo viimeinen ultra... Ei tuosta edes ekassa neuvolassa puhuttu, ainoo minkä silloin lupasi oli rakenneultra...

Tosi hieno keli... PItäis lähteä käymään kaupoilla...

heissan!

Monta asiaa jäi illalla kommentoimatta, kun alkoi jo uni painaa silmää... Mutta muistaakohan sitä nytkään mitään?!

Mukavaa oli kuitenkin kuulla Boogien ja Lotan kuulumisia pitkästä aikaa :-) toivottavasti Boogien vauvakin kääntyy omine aikoineen!

Ja Anskulin pyllähdys kuulosti inhottavalta, toivottavasti et ota uusintaa! Ja kiitos linkistä, se koalakehto vaikuttaa älyttömän kivalta!

Onkos Senora teilläpäin monesti perhevalmennusta? Meillä on omassa neuvolassa kaksi iltaa ja justiinsa toisena iltana mies on siellä työreissussa... Tärkeitä asioita ois ollut synnytyksen jälkeisestä elämästä. Noh, täytyy koettaa sitten jotenkin tiivistää illan anti hänelle.

Kuolaamisesta piti sanomani, että lähes joka yö herään siihen älyttömään kuolaan! Ei juolahtanut mieleenkään että loppuraskaus+kuolaus saattais liittyä toisiinsa ja että sitä on muillakin...

Hyi että iski taas kamala makeanhimo, aivan järkyttävä sellainen! Hetken jo luulin että siitä on päässyt eroon, mutta EI! Ja suklaat ja hedelmäkarkit ovat kadonneet kitusiin aikas vauhdilla, yäks, etoo jo... Ärsyttää kun iskee tällaisia "kohtauksia"! Ja sitten että niille vielä annan periksi (oih ja voih).

Onkos muuten täällä muita kissan omistajia? Koiria taitaa olla aikas monelle, mutta entäs kisuja? Meillä on yli kymmenvuotias kissaneiti, joka on hyvin ihmisläheinen ja omapäinen tapaus. Siis meidän "ainokainen" saanut olla tähän mennessä ja on enempi minun kissa kuin miehen, on aina nukkunut minun vieressä ja mielellään peiton alla... Vähän nyt huolettaa, että mitenkäs jatkossa kun vauva tulee, ei kissaa voikaan samassa sängyssä nukuttaa ja vieroitusta ei jostaan syystä ole osattu aloittaa hyvissä ajoin. Jos vanhemman puoleisten läheisriippuvaisten kisujen omistajilta löytyisi jotain hellävaraista "vieroitusvinkkiä" olisi mukava kuulla kokemuksia?

Noooh, taas tahmoo aivot, ei pysty muistamaan mitä oli mielenpäällä, mutta palataampa taasen...

Loviisa rv 35+3

loviisa: Mulla ei oo aavistustakaan montako perhevalmennuskertaa täällä on... En vain oo tullu kysyneeksi tuota terkalta. Kaipa tuo selviää sit ekalla kerralla... Mulla on muuten kans ruvennu toi makea uppoamaan... Ei pitäis ostaa suklaamunia kotiin... ostin niitä pieniä munia ihan siltä varalta että niitä pikkutrulleja tulee virpomaan. Ku en sit kuitenkaa lähempänä palmusunnuntaita muista... No nyt piti tuoda toinen pussi, kun eka pussillinen meni jo... Tosin mies oli hyvänä kaverina tyhjentämässä pussia...

Heips!

Oltiin jo tiputtu toiselle sivulle, joten minäpäs vähän meitä nostelen =)

Hienoa että Loviisan pikkuinen on kääntynyt oikein päin! Toivottavasti nyt pysyykin niin synnytykseen asti :)

Mukavia neuvolakuulumisia on taas saatu!

Kuolaamisesta...itse hyvin harvoin kuolaan, mutta välillä kyllä. Mulla ennemmin kuivuu suu yöllä, eli taidan siis nukkua suu auki ;) ja joudun siis käymään yölläkin pariin otteeseen juomassa, kun kurkkua kuivaa kovasti. Mulla on hengittäminen muuttunut sen verran raskaaksi, että taitaa johtua siitä tuo suu auki nukkuminen...

Esitietolomakkeen olinkin jo aivan unohtanut :-/ ja se tosiaan pitäisi kanssa täytellä. Nimiä ei oo kyllä helppoa siihen laittaa...tytölle olis ihan selkeät, mutta kun poikaa odotetaan niin niitä vaihtoehtoja on edelleen monia =) ja kuten Riikka mainitsikin edellä niin nimeä on vaikea päättää ilman että näkee "kuka" sieltä on tulossa... ;) mutta toisaalta eihän sen nimen tuossa paperissa tarvitse se lopullinen vielä olla, vaan se on tärkeää olla sitä hätäkastetta varten.

Terveiset eilisestä neuvolasta...kaikki oli hyvin. Sf-mitta 33. Pissa puhdas. RR 130/70. Painoa edellisviikosta tullut lisää 670 g. Tällä kertaa vauvelin syke oli 150-160 eli pitkästä aikaa taas normaaleissa rajoissa (viimeksi oli 160-170 ja sitä edellisellä kerralla huiteli 170-180). Vauva on edelleen sivuttain tuolla mahassa eikä yhtään laskeutunut...ensi viikolla (ma) mennään sinne synnytyksensuunnittelukäynnille ja sitten sieltä saadaan enemmän tietoa tuosta asiasta. Turvotusta on alkanut olemaan aamuisin ja iltaa myöden lisääntyy...terkkarin mielestä se on kuitenkin vähäistä ja normaalia tässä vaiheessa raskautta.

ellastiina rv 36+3

Kuinka usein teillä on neuvola? Entä millä viikolla synnytystapa-arvio?
Meillä on edelleen neuvola 3 viikon välein, ja synnytystapa-arvio menee viikolle 37, jos osaan oikein laskea. Ja meidän neuvolassa on katsottu vain kerran rauta-arvot, vaikka minulla oli anemian puolella raudat (108). Tuntuu, että tosi huonosti tarkkaillaan täällä päin odottavia äitejä.

lucia rv 35+1 tai 36+1 (menee vähän sekasin laskuissa)

Lucia: Mulla alkoi olla neuvola kahden viikon välein tammikuussa, kun mulla oli täynnä rv 31 ja siitä samaan tapaan jatkunut viikolle 35 asti. Rv 35 eteenpäin käyn kerran viikossa...paitsi ensi viikolla, kun rv 37 on se synnytyksensuunnittelu sairaalassa. Mulla hemoglobiini on mitattu kolme kertaa (Hb 141, 129 ja 123) ja on pysynyt ihan hyvänä tähän asti... olen syönyt raskaus-monivitamiinia alusta asti ja sillä on pysynyt aisoissa :)
Jos eivät muuten mittaa niin pyydä seuraavalla kerralla mittaamaan se...tuntuu vähän hassulta, jos ei tuon enempää seurailla tai rauta-arvon laskuun mitenkään puututa. :-/ Mikähän sulla on hemoglobiini alkuraskaudessa ollut (tai siis normaalisti)?? Kovin tuntuvat eri tavalla toimivan nämä meidän neuvolat paikasta riippuen...

Mulla alko oleen neuvola vk:n 35+ viikon välein ja sitä on kai ny loppuun asti... tiiä sitä kerkeekö enään montaa käyntiä olemaan :) minä jo manasin et jos en ens kerralla enää tuliskaan vaan kävisin jo synnäril ennen sitä :) hih... toivos hyvä elää... vaik kyl mä teen oikeesti kaikkeni et tää tästä lähtis... ei jaksa enää kauan tätä ku sen vertas alkaa tuskallista oleen... vauan liikkeet on jo niin kivuliaita tosin onneks vauva on rauhottunu jo et ei liiku enään niin paljoa...

tänään käytiin ostamassa sit ne vaunut carenan freeride... ihan kivan näköset ja jopa meidän kukkarolle sopiva hintakin (199e) :) ja on sit kuitenkin lopulliset kun on yhdistelmät... on se vaan jännä kuin ne myyjät saa ylipuhuttuu ostamaan muutakin kun sen mitä menee hakemaan :) tuli sit ostettua vaunujen kans sävy sävyyn hoitolaukku ovh ois olli jotai 60e oli tarj. n34e mut täti lupas sen meille 25e:n joten olihan se ostettava ;) sit mukaan tarttu sellanen syötävän suloinen nokka muki (ihan kun ois ensimmäinen mitä tarttee), mut kun oli -50% ni sama oli ny jo ostaa... sit ostettiin sellanen todella erikoinen tuti joka on rasiassa ja saa sen rasian roikkuun esim vaunuihin johki tms. se tuti on kokonaan silikonia :) ja sit tottakai myyjä ylipuhu ostaan viel sävy sävyyn hyttysverkon vaunuihin (tarj.3e)... sanoinki jo miehelle et en ihan heti siihen liikkeeseen mene ;) tosin sinne jäi viel muutama ihana tutti pullo mut niit en voinu ostaa kun ne on niin sukupuoli sortosia, pitää käydä katsomassa sit kun vauva syntyny josko niitä vielä olisi niin sitten ostaa, nekin oli -50% tarjoukses...

mutta nyt saunaan ku meinaa supistella ni josko sauna rauhottas... tai sit se lisää vaan niit... mut sehä oiski oikein hyvä niin pääsis koht jo vaik sitä vauvaa oikeesti hoitamaan kun sille jo kaikki olisi täällä kotona valmiina :) ja sisaruksetkin jo kovasti odottaa... joka päivä saa kuulla isomman suusta et äiti joko vauva tulee ;) ottakaamme huomioon että innokkaiten vauvaa odottaa meidän esikkomme joka 10v poika... sillä jo kova kytä päästä taas hoitamaan vauvaa... ;) sil kaikkein pahin vauva kuume... hih

mutta nyt sinne saunaan ku mies jo sauna kaveria odottelee :)

Anskuli ja TahvoTiinuli

Vai meinaat Anskuli jo niin pian vauvelin ulos potkaista ;D niin, ja toi saunahan on aika hyvä keino lisäämään niitä supisteluja... :) josko sä Anskuli ootkin meistä se joka ensimmäiseksi vauvelin pyöräytät?? ;) Jännittää kovasti että koska alkaa meidän ketjussa tapahtua... olikos sulla vielä ne supistelut kipeitä vai joko hieman helpottaneet?

Mulla on alkanut tulemaan noita kipeitä suppareita iltaisin... ei montaa mutta kuitenkin, ja lisäks päivittäin on noita kivuttomia aika paljonkin... lisäks vihloo jotenki tuolla alapäässä...oliskohan se vaan tuo vauveli kun siellä nyrkkeilee vai mistä mahtaa johtua..?! =)
Öisin en kyllä tahdo pystyä nukkumaan ku heräilen nivus- ja lonkkakipuihin :-/ ja sitten välistä vessahätään... koirakin on alkanut öisin levottomaksi, joten senkin touhuihin vielä lisäks havahdun. Toi mun selkä on alkanut nyt pahemmin sattumaan ja vauveli painaa kovasti tonne oikean puolen kylkiluihin ja se tuntuu ihan jatkuvasti, inhottavaa :(

Tulipas valitusta mutta pakko saada vähän purkaa...

mul on kaikki syntyny n viikon-kaks etuajas eli toivon ja oletan tämänkin niin tekevän ;) eli kyllä kaikkeni teen jotta koht alkas jotai tapahtumaan... suppareita on ollu jonkin verran mut nyt ne vähän rauhottunu, mulla viime raskaudes teki sen et oireet loppu ku seinään joku aika ennen ku poika synty ja sit ku ne alko uudelleen ni sitä jo mentiin ;) tyyntä myrskyn edellä... alapääs on mullaki jos jonkin laisia tuntemuksia mutta ne yleensä merkki siitä että vauva valmistautuu kiinnittymään ja paikat aukeamaan... välil on ku joku puukol tökkis sisältä käsin... ei kiva tunne...
sekin on lähestyvän synnytyksen merkki kun vauvan liikkeet rauhottuu... meidän asukilla ei ole enään jumppa tunteja läheskään yhtä tiuhaan kun ennen eli josko se olisi merkki jostain :) tai sit se vaan antaa minun olettaa et ois muka jo koht tulos ;) noh pitää seurailla liikeitä ku eilen sain neuvolast ohjeetki liikkeiden serantaan... hih ihan kun en ennen olis ollu raskaana :D
voih kyllä tässä itsekin odottaa jo sitä kuka täällä sen ensimmäisen saa ja siitähan muut saa sen potkun ja vauvoja alkaakin tulla jo ryminällä ;) toivotaan että kenelläkään ei menis mahottomasti yli...

Meillä kans koira levoton öisin ja vahtii minua... taisin mainitakin jo aiemmin kun sama oli edellisen raskauden kohdalla... koira valvoi yöt minua vahtien ja nukkui päivät... ja niin on nytkin... se makaa tai istuu sohvalla ja tuijottaa mua (meillä sänky olkkaris)... on muute aikas ärsyttävää ku iteki nukut huonosti ja joku tuijottaa koko ajan :)

Mutta nyt nukkumaan niin jaksaa pikku ukon kans kerhoon aamulla raahautua... siellä onkin kankaan painantaa tiedossa... ostettiin tänään vauvalle valkea body jonka pikku mies saa ihan itse tulevalle pikku sisarukselle tehdä jos jonkin näköisiä kuvia täyteen :)

hyvää yötä kaikille

Anskuli

Heissan, täällä neuvola vkolta 30 2vkon välein ja vkolta 36 vkon välein ja hemoglobiini otetaan joka kerta ja multa otettiin oikein labrassakin kerran ku valittelin väsymystä ja ei kummiskaan ole niin luotettava tuo pikamittari.

Täällä oma olo rauhallinen, tosin taas väsyneempi olo..eilen otin päikkärit ja kyllä nytkin joutuu lepäämään..oon huomannu, että helposti tulee heikko olo jos on pidempään syömättä..

Mukavaa perjantaita :)

maruska rv 36+4

Mun neuvolat on olleet vähän miten sattuu. Ennen rv 30 oli 4-7 vk. välein, sitten noin 3 vk välein ja rv 36 lähtien käydään joka viikko. Hb on otettu rv 10, rv 20, rv 30 ja rv 36 (arvot 159, 131, 121 ja 126). Ja synnytystapa-arvio on täälläpäin ihan tuntematon sana...

Anskuli on käynyt vähän shoppailemassa. =) Liikkeessä osaavat kyllä myydä kaikenlaista (muka) tarpeellista oheistarviketta. Meilläkin on vaunujen värinen hoitolaukku, saapa nähdä miten paljon sille tulee käyttöä... Onhan se ainakin tosi hienon näköinen tuossa vaunujen aisassa roikkuessaan. =D

Huomenna vauva on jo täysiaikainen ja voi siis periaatteessa syntyä ihan koska vaan (!!). Tiistaisessa lääkärissä kohdunsuu oli kyllä tiukasti kiinni ja täysin epäkypsä. Kipeitä supistuksia ei ole ollut yhtään, eikä vauva ole edes laskeutunut, joten tuskin tässä mitään tapahtuu vielä pitkään aikaan. Toisaalta oma vointi on vielä sen verran hyvä, ettei tässä sen puolesta mitään kiirettä ole. =)

Mukavaa viikonloppua!

Riikka 36+6

Anskuli, sullahan kuulostaa tosi lupaavilta nuo oireet :) ja kun kaikki syntyneet noin aikaisin niin eihän tässä enää kauaa mene kun teillä on nyytti sylissä :D ootko muuten käyttänyt noita kolmea "ässää" tai muita käynnistyskeinoja?? jos niin milloin oot ne aloittanut?
Itse harkitsen aloittavani nuo ässät heti kun rv 37 ja sitten lenkkeily lisäksi ja rappusten ravaaminen on kai kanssa aika hyvä keino...en haluaisi millään että menee lasketun ajan yli, kun olo alkaa nyt jo olemaan aika tukala, mut toisaalta en haluaisi luopua tästä massustakaan ;) vähän on ristiriitainen olo... :D
Hmm...oliskohan mullakin nuo alapään tuntemukset merkki siitä että alkaa laskeutumaan :) mut ehkäpä tuo maanantaina sitten vähän selkenee... Meidän poitsu kyllä jumppailee aika rajusti tuolla mahassa ja varsinkin päivisin. :) Nyt tuntuu että ei enää öisin niin hirveesti liikuskele, tai en ainakaan heräile niihin enää...
Juu, meillä olikin juttua noista koirista silloin aikaisemminkin mut pakko taas mainita. :D Nuo koirat on kyllä jänniä otuksia kun vaistoavat tällaiset asiat, siis raskauden ym... =) meidänkin koira osaa varoa mun kanssa liikkuessa tai leikkiessä ja sitten miehen kanssa on touhu vähän riehakkaampaa. ;) Just eilen miehen kanssa juteltiin että saas nähdä miten suojelevainen on sitten meidän uuden asukin kanssa, kun nytkin on aika tarkkana kaikesta (äänistä, kolinoista ym.) ja haukahtaa kyllä heti jos kuuluu jotain ylimääräistä! ;D

Heh...meillä kävi kans aika samalla lailla kuin Anskulilla... :) piti ostaa ainoastaan Emman sitteri keskiviikkona niin mukaan tarttui myös siihen lelukaari (-50%) ja pinnasängyn pehmusteet ihan normaalihintaan :) mut olivat niin suloiset ettei voitu vastustaa, tai siis mä en voinut! ;) Myyjä sai kyllä puhuttua mut ympäri, kun tarjosi sitä lelukaarta niin halvalla kylkiäiseksi...heh :D

Maruska: sama täällä, että heikko olo tulee jos on vähänkin pidempi väli syömisissä :-/ ja kyllä lepäilemään on joutunut taipumaan kun yöunet on mitä on...välillä nukun vähän paremmin ja sitten taas huonommin, mut kuitenkin joka yö herään johonkin kipuiluun. Miten teidän esikoinen nukkuu yönsä, että saatko kunnon yöunia nukuttua? ootteko nyt pysyneet terveinä kun on kaikenlaista pöpöä liikkeellä? =)
Joko muuten sulla tullut noita supisteluja kun samoissa mennään? kipeitä tai kivuttomia??

Mukavaa viikonloppua kaikille!

ellastiina 36+4

Ellastiina ihanaa kun muutkin on helposti yli puhuttavissa :) Kyl mä oikeesti oon miehelle manannu et enään ei mennä yhteenkää kauppaan ennen vauvan syntymää :)
Mä oon alottanu noi kolmen s:n yhistelmät joka muksulla ekaa lukuun ottamatta rv 37 eli kun se ns virallinen lupa synnyttämään lähdöstä tulee täyteen... ekalla ei tarvinnu alottaa ku poika syntyki jo 37+ viikol :) tytöllä sit nla ehotteli siin 37 viikoilla tota kolmee s, ku tuskailin et ei jaksa enään ja tyttö syntyki 38+ viikoilla... Tän hetkisel kuopuksel oli sit vähä eri juttu ku oli sen vertas hankalampi raskaus et ei kyenny täysin toteuttaa kaikkia s:ä ni siin sit se siivoominen jäi vähä vähemmälle ;) ja poika meniki sinne 39+ viikoille... Nyt annoin ukolle ukaasin et tänään alkaa urakka :D koko viikonloppu siivotaan enemmän ku urakalla ja sen päälle ne muut s:t... no tokihan mies tyytyväinen ainakin osaan suunnitelmasta, se jääkin nähtäväksi mihin osaan :D
Kyllä mulla on aikomus että sinne 40 viikolle ei mennä saatika yli siitä... mutta valitettava tosiasia on että se ei taida olla minusta kiinni... kovasti olen pikku herraa kärreissä kuskaten juoksennellu ymäriinsä mahdollisimman paljon :) ja tänään totesinki et jos se ei auta niin ei sitten mikään... Se on kuitenki hyvä merkki et jo viikko sitten nla käynnil kun oli se lääkäri niin paikat oli alkanu valmistautuu synnytykseen, eli kohdunkaula oli lyhentyny, pehmenny ja jopa alkanu aukeemaanki :D eli eiku yllyttää lisää ni kyl täst päästään...

Tänään olin niin herkillä jo ku meil kerhos oli ekaa kertaa mukana yhden perheen uusi tulokas, jolla ikää nyt 2 vk. Kyl siin oli tippa linssis itellä et voi ku mullaki ois vauva jo sylis... Odottavan aika on PITKÄ :( Liian pitkä...

Ai niin mieskin sai tänään kerrottua isälleen tulokkaasta :) ei yhtään viime tinkaan jääny... sai viimein puhelimessa suunvuoron ku korotti vähän ääntään kesken isänsä lauseen ja tuumas et ai niin sinä et muuten viel tiedäkään... oli ollu appiukko vähä aikaa hilijaa ja tuumannu että jaa... ei toi onneks kummosemmin ollu reagoinu, tai no sen näkee vast ku se eka sulattelee asiaa :D mut se meitä jäi mietityttämään et se ei tainnu hokata et vauvan tulo on jo näin lähel, se voi olla shokki ku mies ilmottaa sille et vauva synty... hih... nykyään nää vauvat ku saa pika lähtyksenä ei tartte etanapostii ootella ;) samoin mun mummo ja ukki tietää nyt kun äiti oli kertonu samal ku niil oli tullu puhetta mun siskon raskaudesta jonka la elokuus :) oli valaissu mummoo et se tulokas ei olekaan 16:sta lapsen lapsen lapsi vaan jo 17:sta ;) mummon kanta oliki ollu sit jo vähän jyrkempi (eikö ne kolme ois jo riittäny jne.) mut ei pahasti sekää ainakaa viel oo sanonu, eikä viel mulle oo soittanu ja kironnu... heh... noh ehkä ne heltyy, ku mennään käymään ni laitan vauvan ensimmäisenä ovesta sisään... eiköhän siinä sula jäinenkin sydän ;)

mut nyt jeesaan tyttöö kotiläksyissä ja sit ruuan laittoon... ja sit jos niit ässii alakas harjottamaan siitä siivouksesta alakaen :)

mukavaa perjantai päivää kaikille...

Anskuli Ja TahvoTiinuli Kolokytäseittämän tasan :P

Iltoja taasen!

Jaahas, reilusti sata viestiä on jo tässä ketjus... Mutta kuka jaksaa aloittaa uutta ;-)?!

Ellastiina, mulla on kans noita lonkkasärkyjä yöllä ja unet sitten sen mukaisia...

Ihana on Anskulin koira kun vartioi sinun untasi (minkä rotuinen on, saako kysyä?), vaikka voihan se tuijotus alkaa ärsyttämäänkin...

Maruskalle, että eikun vaan hyvällä omalla tunnolla lepäilyä, jos vaan mahdollista! Sama täällä, unet maistuvat ja ruoka-ajoista on pidettävä huoli (no ei kyllä ole päässyt unohtumaan, heh) tai tulee öklö.. Viime viikolla pitikin asiasta mainita neuvolakäynnillä, kun koko viikon on ollut tosi heikko ja välillä pyörryttävä olo. Ja kalpea kuin lakana välillä olen. Mutta RR ok 120/70, hb 122, eikä pissassakaan mitään että en sitten tiedä mistä moinen heikotus ja väsy (taas). Ulkoiltukin on.

Tosiaan, missähän Tohippi oikein on kun ei ole kuulunut? Toivottavasti kaikki on hyvin!!!

Viikonlopun alkua!

loviisa 35+5

loviisa-74 meillä on Pk Hollanninpaimenkoira

laitan tohon linkin meidän kotisivu harjoituksista :) pääsee kuikkaan minkä näkönen otus on kun tuntuu olevan aika monelle vieras rotu ;)

http://www.saralpianalfredo.suntuubi.com/?cat=1

onhan se ihana kun koira vahtii et äipällä kaikki hyvin, mutta kyllä se pikkasen käy hermoon ku on liki kuono kiinni nenässä ja tuhisee siin viekus :D

Anskuli

Oi, ompas uljaan näköinen rotu! Kummallista tämä raskausaika, ennen en juurikaan koirista ole välittänyt (kisu-immeinen aina), mutta nykyisin kummasti läikyttävät sydänalaa kaikenkarvaiset tassuttelijat!