Huhtimammat 2011

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurora79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
terkut vaan kaikille täältä sairaasta pakkasesta.ihan tylsää ku kesää ei näy, paitsi silleen että päivät on pidentyny.

täällä kans kaikki on hyvin. maha kasvaa ja vauvaa potkii tosi kovaa.mulla alko nyt sitten sairasloma joka kestää tuonne äippäloman alkuun joten työt on nyt tehty vähäksi aikaa.

mä oon hurahtanu päivisin kiertellee kirppiksiä ja kohta oikeesti hukun noihin vauvan vaatteisiin ja kaiken maailman tarvikkeisiin..

mä tilasin justiin imetystyynyn kun moni on sitä kehunut..ehkä se on ihan hyödyllinen.

ihana ajatella että 10 viikoa niin pikkuinen rakkaus saattaa olla jo täällä...ihanaa.

hyviä vikoja viikoja.
siiru ja eskimo 30+1

Kirpakkaa ystävänpäivää kaikille.

Täällä supparit ovat alkaneet vaatia jo särkylääkkeen käyttöä öisin, et saan nukuttuun. Uni on mulle kovin tärkee... Huomenna lääkäriin tarkistuttaan, onko suppareil ollu vaikutust kohdun suuhun. Tosin 2vko sitten kaikki oli lääkärissä vielä hyvin, mutta nyt tässä välissä kipeytyneet kovast. Hieman huolestuttaa, vkoja kuiteski vast 31... Neuvolasta neuvottiin oleen tekemäti mitään mikä rasittaa kroppaa. Kovimmat kivut öiksi onkin aiheutuneet vesijumpasta ja saunasta.

Onko muilla vielä supistuksia?

Muuten kaikki menee päivä kerrallaan. Vatsa kasvaa, vaikuttaa jo selvästi vauhtiin ja kävelyyn sekä selkään. Vauva on vilkas ja voimakas, muistuttaa mua niin päivin öin olemassaolostaan. :)

Mieli kuitenki pysynyt hyvänä, väsymyksestä ja kärsimättömyydestä/hermoilusta huolimatta.

Nyt voin hyvillä mielin kaivautua sohvan uumeniin talvihorrokseen.

Tsemppiä teille muille ja jaksamista. Nauttikaa, jos/kun olette vielä lähes vaivattomia. ;)

31+4

Ei oo ainakaan vielä supistellut. Olen niin vaivaton juuri nyt -että raskaus välillä unohtuu.
Tosin työhön kävelyn oon jättänyt näillä säillä väliin.
-Hieman käy aika pitkäks vaikka työssä oonkin, -vielä vajaa 5 viikkoa. Tylsistyttää, mutta ei tietysti sais valittaa.
Viikonloppuna oltiin hotellilomalla rentoutumassa ja aateltiin tehdä vielä joku risteily kaveriperheen kanssa, -jos UÄssä tilanne on stabiili.
Synnytysvalmennuksia on nyt joka viikko, 4 kertaa. Niissä rampataan. Miehelle ehkä enemmän uutta asiaa. Lisäksi on mukava nähdä muita odottavia perheitä.

Khaosan 30+3

Hei!

Niinhän siinä sitten kävi, että kohdunkaula pehmentynyt ja lyhentynyt 0,5cm 2vkossa, eli pituutta jäljellä 2cm. Ei kuitenkaan vielä auki. Lääkäri kielsi nostot ja jumpat, eli ei siivousta, kauppakassien nostoa, saunaa, vesijumppaa yms. Tarkistetaan tilanne vkon päästä. Onneksi ei vielä lähetetty sairaalaan makaamaan. Se jos mikä tulee käymään pään päälle... ;)

Mutta nyt sitten huilaillaan käskyn kaa.

31+5

Nii piti vielä kommentoida, että täällä Satakunnassa synnytysvalmennus toteutettiin 2,5h luentomuotona kerran. Omassa kunnassa äitiysneuvola järjestää "käsittely"valmennuksen yhtenä iltana. Ja "ylimääräisenä", opiskelijat, ilmeisesti sairaanhoitopuolen (?), järjestävät tilaisuuden odottaville äideille.

En osaa oikein sanoa, että onko se riittävä, ensikertalainen kun olen. Tärkeintähän on tietää, mistä ovesta mennään sisälle, kun h-hetki koittaa. :) Sekin täytynee vielä tarkistaa, varsinkin, kun sinne saattaa tulla asiaa ennenaikojaan...

Pakkasterveisin

Minäkin olin välillä kotosalla lepäilemässä pari viikkoa eli jouduin siis sairaslomalle. Onneksi päästivät vielä takaisin töihin, olis jäänyt hommat ja perehdytykset aika lailla vaiheeseen muuten. Mullakin on ollut supistuksia, aika vaihtelevasti. On päiviä, että ei supistele ollenkaan ja sitten päiviä (niinkuin tänään), kun maha on jo ihan kipeä jatkuvista supisteluista. Kohdunkaulaan eivät ole vielä vaikuttaneet, mutta tilannetta seuraillaan. Jännä juttu muuten, nämä supistukset ovat ihan erilaisia kuin kahta aiempaa odottaessa. Nämä ovat jotenkin enemmän oikean supistuksen oloisia, kestävät kerrallaan pitkään ja ovat jopa hieman kivuliaita.

Huh tuolla ulkona on kylmä. Mitä te muut laitatte päälle ulos mennessä? Mulla ei ole mitään äitiystoppahousuja eikä miehenkään housut mahdu, joten kekseliäisyyttä tarvitaan. Huomasin, että melko lämmin on, jos laittaa sukkahousut, legginsit ja niiden päälle vielä verkkarit. Mulla on toppatakki, joka ulottuu suunnilleen polviin, ja polvien ja säärien päälle olen laittanut säärystimet.

nla:ssa käyty... kaikki ok, mitäpä sielä muuta. ite tykkään että on nuo ultrat vielä ku ei nla:sta tullessa oo yhtään varmempi tai mikää muukaan mieli...
juuu, hehh, säikähin ku nla täti sano että hän laittaa ajan 2vk:n päähän..HÄH!???! miksi, ku kaikki on hyvin. kun ollaan jo niin pitkällä : ) JAAAA : ) juu laita toki : ) eli ravaan nyt pari vk:a nla, äpoli, nla : ) poli maksaa aina sen 28€ mut samapa se...

tein isyyspakkauksen : ) ja isosiskolahjan : )
olohuone sai vihreen sävyn matoista ja kynttilöistä...
rahat meni...tämmönen kausi tällä kertaa... : ) noooh, sallittakoot ku
ei mee kuite kurkusta alas tai savuna ilmaan : )

vauvavakuutus jäi sit saamatta. NYT paino ihan sama ku edellisessä raskaudessa tähän aikaan, mutta lähtö oli korkeempi ja se juurikin sit ylitti rajan että ei myönnetty... VIT***
koska mielestäni se on tärkeä.

paino vaan laskee : ) 4,5kg lähöstä kevyempi nyt : )
veret oli tippunu kans... 117, vielä ruoalla seurantaa. esikoiselta söin kuurin eikä ollu mitää sivuvaikutuksia ni ejj kyll haittaa jos nykki tulee kuurille käsky...
sf 27,5cm, luulin että se on liikaa, mut ei ollukkaan ku aivan hyvä : )

pari vk viell ootella ja sit vaavin vaatteet pesuun, hoitopöytä ja sänky valmiix : )
rv 30+5

Hei mahtuisinko mä vielä mukaan?? en ole käynyt edes lueskelemassa, näitä keskusteluja ennen kuin tänään eksyin. Ja mietin että voisi olla kiva näitä juttuja jossain jakaa, kun alkaa nuo omat kaverit olla jo vähän kyllästyneitä :)

Meillä siis odotetaan kolmatta, kaksi edellistä on poikia N:4v ja kesäkuussa L:2v. Ja ultran mukaan tämäkin olisi nyt siis pieni poika :) Tämän pienen laskettu olisi sitten 12.4

Tämä raskaus on mennyt tosi tasaisesti, ainut että lonkkani ovat olleet tosi huonossa kunnossa välillä, ja nukkuminen on siksi aika tuskaa... Nyt on mietteet siirtynyt jo kovin synnytykseen, kun eivät osaa neuvolassa yhtään sanoa miten päin tämä pieni herra tuolla vatsassa on, ja itsekin tuntuu vaikealta sanoa miten siellä oikeen möngerretään, kun on lapsivettä niin paljon.

_hilti_ rv.32+1

Minäkin olin välillä kotosalla lepäilemässä pari viikkoa eli jouduin siis sairaslomalle. Onneksi päästivät vielä takaisin töihin, olis jäänyt hommat ja perehdytykset aika lailla vaiheeseen muuten. Mullakin on ollut supistuksia, aika vaihtelevasti. On päiviä, että ei supistele ollenkaan ja sitten päiviä (niinkuin tänään), kun maha on jo ihan kipeä jatkuvista supisteluista. Kohdunkaulaan eivät ole vielä vaikuttaneet, mutta tilannetta seuraillaan. Jännä juttu muuten, nämä supistukset ovat ihan erilaisia kuin kahta aiempaa odottaessa. Nämä ovat jotenkin enemmän oikean supistuksen oloisia, kestävät kerrallaan pitkään ja ovat jopa hieman kivuliaita.

Huh tuolla ulkona on kylmä. Mitä te muut laitatte päälle ulos mennessä? Mulla ei ole mitään äitiystoppahousuja eikä miehenkään housut mahdu, joten kekseliäisyyttä tarvitaan. Huomasin, että melko lämmin on, jos laittaa sukkahousut, legginsit ja niiden päälle vielä verkkarit. Mulla on toppatakki, joka ulottuu suunnilleen polviin, ja polvien ja säärien päälle olen laittanut säärystimet.

Hauska homma, itellä kanssa kolmas ja olen huomannut ihan saman asian supistuksista. En ollenkaan muista että aiemmin olisi olleet tällaisia harjoituksia. Tulee ns. menkkakipuja ja todella pitkiä supistuksia. Supistus saattaa salpauttaa henkeäkin aina välillä ja nostaa pulssin korkealle. Ei siis mitään mukavia tuntemuksia. Ja aina jos jotain tekee, niin varmasti alkaa supistamaan. Tekemiseksi lasketaan siis myös jopa kaupassa käynti.. =)

No, perjantaina neuvolaan ja katsotaan mitä siellä sanotaan.
Mitens teillä on nuo SF-mitat olleet? Lääkäri totesi mulle viimeksi että aikas isona mennään, oli siis viikkoja 27+ ja mitta 25cm. Päivitän uuden mitan perjantaina.. =)

Kaikki alkaa olla jo valmiina, vaunut haetaan lauantaina ja toivottavasti turvakaukalo saadaan samalla matkaan. Muuten onkin vaatteet pestyinä kaapissa ja sänkykin jo koottuna makuuhuoneessa. Eli nou hätä.. =)

Tellu81 30+1

Viimeksi muokattu:
Mä menen tänään neuvolaan. Tähän asti olen SF -mitan suhteen mennyt ihan keskikäyrillä. Katsotaan nyt sitten. Eilen kun oltiin taas äitiysvalmennuksissa mahani näytti kyllä isolta muihin verrattuna, mutta koska olen ollut aina lyhyehkö 160+cm ja hoikka -niin kai se sieltä enemmän vaan esiin pullottaa.
Mä en tosiaan näin ensikertalaisena edes vielä tiedä mitä supistus on.

Oletteko miettineet miten hyvään aikaan ollaan raskaana. Kesäloma ei vielä mennyt pahoinvointiin, tämä oma kuuma aika sijoittuu talveen (huh minkälaista tää oliskaan kesähelteillä) ja sitten kun vauva syntyy sille ei tarvitse pukea miljoonaa vaatekertaa.

Jos sitä aloittaisi taas työnteon.
Mukavaa ja vaivatonta päivää kaikille

Khaosan 30+6

tervetuloa hilti mukaan :)

mulla oli sf vähän laskussa mut voi johtua ihan siitä et vaihtu vuoden vaihteessa neuvolatyöntekijä et jokainen mittaa tavallaan, en huolestu koska kuitenkin ultrassa oli kaikki hyvin.

täällä vietettiin vatsatautia tiistaina, yäk :( onneks meni nopeesti ohi.. ja onneks lapset ei sairastunu, ainakaan vielä.

mulla on ollu kans rasitukseen liittyviä harjotussuppareita mut ei kivuliaita. lähinnä epämukavia. musta on kans kiva olla raskaana talvella, katoin vierestä viime kesän helteillä kahta viimeisillään olevaa ja ei käyny kateeks.. ainut mikä on raskasta näin talviodottajalle on auton puhdistus, ja sitä on kyllä saanu tehdä sit ihan urakalla tänä talvena :/ itsekin 164cm pitkänä on hankala saada auto puhtaaksi vielä ku maha on tiellä..
nää pakkaset kyl kans vähä riepoo just sen takia ku ei mahdu toppahousut jalkaan ni ei voi paljoo olla ulkona, onneks lapset jo niin isoja et osaavat olla itsestäänkin pihalla. tosin oon tosi lämminverinen ja vielä kun mukana kulkee ekstrapatteri niin ei toistaiseks oo pakkasetkaan haitannu :) mutta ihana just niinku khaosan sanoi et ei tartte vauvalle pukee niin paljoo enää sit päälle ja voi jopa olla heti pihalla jos hyvä tuuri käy :)

zeni ja wiljami 31+1

Kiitos zeni :)

Mulla ei ensimäisestä tullut minkään näköisiä suppareita ennen vesien menoa, toisesta oli välillä aika pahojakin ja sain yhdessä kohtaa jopa ulkonakävely kiellon ja jumitin sitten vaan kotosalla. Nyt olen onneksi päässyt vähän vähemällä välillä vähän supistelee, mutta ei mitenkään pahasti, edellis opäivänä uskallauduin jopa pesemään villa maton kylppärissä, kun otti likainen matto niin pahasti päähän :)

On ihana tosiaan saada kevät vauva, huomaa hyvin että turvotukset ja muut ovat pysyneet paremmin kurissa kunin näistä aiemmista, ja innolla odotan jo kesää kun ei ole vauvakaan silloin onneksi ihan mini niin ei joudu pienen kanssa suoraan ihan hirveisiin helteisiin, niin kuin kävi L.n kanssa ja sitten oliki pakko jumittaa vaan kokoajan sisällä. Oi että oikun se kesä tulisikin jo, ja liinailu, sitä odotan :)

Mulla noi sf mitat on mennyt nyt tasaisesti keskikäyrällä, mikä on tuntunut vähän hassulta koska esikoisesta mentiin kokoajan yläkäyrän yläpuolella, keskimmäisestä yläkäyrällä ja nyt sitten tuolla keskellä :)

Mä olen huomannut että olen alkanut nyt ärtymään kaikesta tosi nopeasti, varsinkin miehelle. asian ei tarvitse olla suurikaan kun jo älähdän, ja perhekahvilassakin olen muuttun ihan hirveän kärkkääksi, sitten vaan aina jälki käteen koitan sovitella että johtuu raskaudesta, mutta alkaa ottaa tämä olemus jo itseäkin päähän kun kiivastun vaan niin salaman nopeasti kaikesta :/

Neuvolakuulumisia sen verran, että SF oli pompsahtanut hieman keskikäyrän yläpuolelle 27.5 oli lukema. Painoa on tullut 9.5 kg, grhm. Vaikka Terkka sanoi -että laihoille (en kyllä koe olevani laiha) saakin tulla painoa enemmän, niin hiukan hirvittää -että millä noista reippaasti yli 10nestä ikinä eroon pääsee.
Hb oli noussut ihan mukaviin lukemiin 114.

Mä en ole ärtynyt, enkä ailahtele. Olen tasapainoisempi kuin ikinä. Toivottavasti mies nyt nauttii tästä, koska normitilanteessa hormoonini tekevät minusta osa-aika hirviön. Laivalle kuulemma voin lähteä vielä viikolla 34.

Khaosan

7.4. Lilo
12.4. _hilti, 3, poika
15.4. Jenska82, Satakunnan keskussairaala
16.4. Insanity^
17.4. Aurora79
17.4. Miga, NKL, poika
20.4. Zeni, 3, (4), KYS, poika
20.4. Pörrö75, 2, (3), LKS, tyttö
21.4. -miia-
22.4. Khaosan, 1, (2), TAYS, poika
22.4. Boogie74, 2, (5), oireeton kilpirauhasen vajaatoiminta, Kätilöopisto
24.4. siiru, 3, (5), ivf raskaus,phks
26.4. Tellu81, 3, (3), TAYS, tyttö
29.4. mammma77, poika
30.4. Emmeli

Moi!

Täälläpä käy jutustelu mukavan vilkkaana. Päivitin _hiltin listalle, tervetuloa :)

Minäkin olen ollut reilun viikon saikulla, tuon palleahermo- ja selkäkivun takia. Töissä tietsikan edessä istuessa kipuilua on enemmän, joten työterveyslekuri sitten kirjoitti reilusti saikkua. Eihän se kipu mihinkään ole hävinnyt, eikä häviä ennenkuin maha pienenee, mutta kotona sentään saa venytelä kun tarve vaatii. Harmi kun sattui tällainen pakkasviikko, meni mun ulkoilusuunnitelmat ihan mönkään, enkä aamujumpillekaan ole päässyt kun auto jäätyi :-/ No, hyvin on aika kulunut kirjan, käsitöiden ja netin parissa, ja takkaa lämmittäessä :)

Neuvolassa olin eilen ja kaikki ok. hB oli lähtenyt nousuun parin viikon raudansyönnin ansiosta (116 -> 122). Toissaviikolla käytiin äitipolilla, ja sielläkin kaikki ok. Rakenteet ja napavirtaukset niinkuin pitäänkin. Iso tytteli siellä majailee (pitkiä ovat vanhemmatkin), painoarvioksi tuli 1500 g rv 28+6. Sf-mitat on menneet aikalailla keskikäyrällä; rv28+0 25 cm ja 31+1 28 cm.

Mulla ei ole vielä supistellut, ja sain ensiviikolle lentoluvankin Helsinkiin. Ajattelin käydä vielä "humputtelemassa" kun olen vielä yhtenä kappaleena ja vointi suht hyvä. Vaikka olen toista tekemässä, niin supistuksista ei ole kokemusta.. Esikoinen syntyi suunnitellulla sektiolla rv 38+3 eikä suppareita ollut vielä ehtinyt tulla. Tsemppiä ja kärsivällisyyttä lepokuurille joutuneille! :)

Pörrö75 ja pieni rv 31+2

Nyt olis taas neuvolakäynti takana.
Hemoglobiini oli laskenut aikas nopeaan alas, normaalisti ollu noin 130-140 ja nyt vain 109. Rauta kuurille siis.
SF oli 28,5, eli normaalimitoissa mennään vaikka lekuri viimeksi koko kauhistelikin.

Pää alaspäin ollaan meillä jo ja terkka totesi että onpas se jo alhaalla, eli toivottavasti ei enteile ulostuloa. Ollut kuitenkin jo noita supistelujakin niin kovasti.

Huomenna vaunuja hakemaan.. =D

Tellu81 30+3

Heipä hei täältäkin!

Täälläkin ollaan loppuraskaus saikulla eli viimiset kolme viikkoa vielä ennen äippäloman alkua. Mulla vaivana unettomuus, nukun vuorokaudessa pari tuntia ja lopun aikaa vaan koomailen.

Masuasukki on hurjan aktiivinen ja pyörii masussa ku väkkärä. Supistuksia on jonkun verran, vähän menkkamaisia ja sit ihan kivuttomia vatsan rutistuksia vaan. Meillä ois maanantaina neuvola ja kohta jo synnytystapa arviokin :) Millon teillä on tutustuminen synnärille? Kun meillä vasta kolme viikkoa ennen LA ja musta se tuntuu kauheen myöhäseltä. Varsinkin ku on sanottu et luultavasti tulee ennenaikasesti ulos. Muutenkin noi synnytysvalmennukset ollu aika pettymys. Just peruttiin vika kerta, jonka piti käsitellä suppareita ja synnytystä. Nyt seki on sitte iha viimemetreillä. :(

Miga ja ötökkä rv 31+5

7.4. Lilo
12.4. _hilti, 3, poika
15.4. Jenska82, Satakunnan keskussairaala
16.4. Insanity^
17.4. Aurora79
17.4. Miga, 1, (3) NKL, poika
20.4. Zeni, 3, (4), KYS, poika
20.4. Pörrö75, 2, (3), LKS, tyttö
21.4. -miia-
22.4. Khaosan, 1, (2), TAYS, poika
22.4. Boogie74, 2, (5), oireeton kilpirauhasen vajaatoiminta, Kätilöopisto
24.4. siiru, 3, (5), ivf raskaus,phks
26.4. Tellu81, 3, (3), TAYS, tyttö
29.4. mammma77, poika
30.4. Emmeli

Moikka kaikille!

Vieläkö minäkin mahdun mukaan. La 21.4. ja poika tulossa:) Ensimmäinen!

Vauvahankinnat on pian tehty jo, vaikka päätin aluksi etten mene hulluksi tuossa hommassa. No niinhän siinä kuitenkin kävi:)

Mulla kaikki meni erinomaisesti tuonne viikon 30 alkuun ja sitten alkoi vaivat...rinnan alla alue, joka tosi kosketusherkkä ja kipeä, nivusissa pistoksia:) Et ilmeisesti tästä eteenpäin se on sitten alamäkeä:) Jään kotiin jo ensi viikolla, kun ylitöitä kertynyt. Mitähän sitä tekisi sitten 8 viikkoa? Hirveä määrä lankoja hankittu, että neulontaa ainakin luvassa:).

Kaikille ihanaa viikonloppua!!

Pikku vinkki taustalta: tuota rinnan alla olevan alueen kosketusherkkyydestä. Mulla se oli viime raskaudessa merkkejä hepatoosista. Joka paikassa luki, että hepatoosi oireilee kutinana käsissä ja jaloissa. Mulla ei kutissut kädet eikä jalat, vaan oire oli epämiellyttävä tunne rintojen alapuolella. Alempana kuin se kohta mihin rintaliivit voivat hinkata.

Eli jos ei mene ohi, puhu neuvolassa. Asia selviää verikokeella.

Moikka kaikille!

Vieläkö minäkin mahdun mukaan. La 21.4. ja poika tulossa:) Ensimmäinen!

Vauvahankinnat on pian tehty jo, vaikka päätin aluksi etten mene hulluksi tuossa hommassa. No niinhän siinä kuitenkin kävi:)

Mulla kaikki meni erinomaisesti tuonne viikon 30 alkuun ja sitten alkoi vaivat...rinnan alla alue, joka tosi kosketusherkkä ja kipeä, nivusissa pistoksia:) Et ilmeisesti tästä eteenpäin se on sitten alamäkeä:) Jään kotiin jo ensi viikolla, kun ylitöitä kertynyt. Mitähän sitä tekisi sitten 8 viikkoa? Hirveä määrä lankoja hankittu, että neulontaa ainakin luvassa:).

Kaikille ihanaa viikonloppua!!

Viimeksi muokattu:
Moikka!

Täällä nyt neuvolassa käyty ja kaikki muuten oikein hyvin mut hemppa oli laskenu 104, vaikka oon lisärautaa popsinu jo reilun kuukauden. Nyt sit alotettiin lisäraudan lisärauta ja kaikkee muuta, mikä auttas imeytymisessä. Kumma kun vaan laskee.. Miten tein muitten hempat? Syöttekö rautaa?

Muuten ei oikeen ihmeempiä. Meillä on muuttopuuhat menossa ja oon melkos väsyny. Vauvalla tuntuu kuitenkin olevan kaikki hyvin. Kauhee tohina on ainakin masussa.

Miga ja Ötökkä rv 32+2

Mä aloitin lisäraudan pari viikkoa sitten, saa nähdä torstaina, että onko lähtenyt nyt sitten nousuun. Oon koittanut aina syödä samassa jotain jonka pitäisi auttaa raudan imeytymistä, enkä niinkään välttää kaikkea syömistä.
Paino on noussut tässä raskaudessa nyt 12-13 kg joka on kyllä vähemmän kuin aiemmista, vaikka kuullostaakin aika paljolta. Mites teillä muilla?

Ja sitä piti myös kysellä että ootteko kaiken jo hankkinut? meiltä puuttuu enää sitteri ja isoveljille pienet lahjat. Niin ja näille isommille pillimehuja tai vastaavia ja pikku rusina purkkeja kaappiin, tulevia imetyshetkiä ajatellen. Mä jännitän ihan hirveästi miten tämä vajaa kaksi vuotias sopeutuu, hän on aivan sylipoika, jolle yleensä kelpaa vain minä :/ Mutta eiköhän se siitä, jos jollain on ideioita miten helpottaa tilannetta niin saa ehdottaa. Tilanne oli niin eri tuon esikoisen kanssa kun hän oli isoveljeytyessään jo 2v 8kk, ja on aina ollut aikamoinen menijä.

hilti rv33

mut säikäytti kans tossa reilu viikko sitte... juo ja syö jotain makeeta ja rupee makaamaan kyljelleen. tunnin aikana pitäisi tulla 10 liikettä, kaikki liikeet lasketaan. jos et ole varma oota viel puoltuntia/tunti. mullaki meni hetki ni sit rupes tapahtumaan ja parin tunnin päästä jo sanoin masulle et voitko välillä rauhoittua, kyllä äiti uskoo jo :)

Söin jo aamupalan ja suklaata -ei liiku edelleenkään. Töissä en voi makaamaan ruveta.
Mietin että jos tunnin katsois ja jos ei mitn niin menis sit äitipolille, vaikka en tiedä mitä ne sit tykkää jos sinne suotta menee...

Yhteistyössä