Huhtimammat 2011

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurora79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
terve.
eilen neuvolassa oli sitten verenpaineet koholla ja valkuaista virtsassa, neuvolasta laitettiin äippäpolille.sieltä sitten osastolle seurantaan ja tänään kotiin..vauvan paino oli ultran mukaan 3 kiloa eli ihan ok..nyt sitten seurataan tiiviisti mihin tämä kehittyy...maksaarvokin oli hieman kohonnut..noh pikkuisella kaikki hyvin ja oma vointikin ihan ok..kohdunsuulla oli tapahtunut avautumista joten odotellaan mitä lääkärit keksii.ainakaan vielä ei käynnistyksestä sovittu,mutta siitä kuitenkin jo puhuttiin jollei arvot pysy hallinnassa..kohta päästään tosi hommiin.

siiru ja eskimo 37+2

Jänskää, ettei kukaan ole vielä synnyttänyt...

Mulla oli eilen neuvola pitkästä aikaa, mutta siellä ei mitään erikoista. Huomenna jälleen Naistenklinikalle ultraan. Pahoin pelkään, että istukka on edelleen kohdunsuulla, koskapa on tihkutellut harva se päivä. Olen jo asennoitunut siihen, että tämä syntyy sektiolla. Kunhan vaan saisi sen ajan mahdollisimman aikaiseksi, ettei käynnistyisi itsestään. Limatulppaa en ole havainnut, mutta tuon kaiken muun vuodon seasta sen bongaaminen olisikin aika vaikeaa. Huomenna selviää ainakin sitten kohdunsuun tilanne. Vaan eipä sillä varmaan ole merkitystä, kun edellisistäkin aukesin vasta sairaalassa, kun lapsivesi oli jo mennyt.

Nyt vaan on muuten ihan karmea flunssa. Ihan kaameeta, kun koko ajan saa niistää ja kröhätä. Sitten menee jo nenänalustan iho rikki. Nukkumisenkin kanssa on vähän niin ja näin, ei viitsisi kröhätä siinä miehen vieressä, kun sillä on kuitenkin töitä aamusta. Paljon mitään lääkkeitäkään ei kai saisi ottaa, joten kai se on vaan kestettävä.

Terppa kaikille,

Alkaa h-hetket lähestymään kovaa vauhtia. Kiva käydä lukemassa kuulumisia!

Eipä taida kellään olla todettu ulkokäännöksen tarvetta, hyvä niin. Mulla meni viimeksi niin että esikoinen oli viikolla 35 neuvolan mukaan pää alas päin. Silloin kuitenkin SF mitat jäivät käyrän alle ja mut lähettiin ylimääräiseen ultraa, jossa todettiin babyn olevan kyllä ihan sopivan kokoinen, mutta ups vielä pää ylös päin. No sitten kaksi ulkokäännös yritystä, josta toinen onnistui muistaakseni viikolla 37 tai viikolla 36. Olihan se jännää! Mutta kannatti, kun vältti suunnitellun sektion.

Nytkin luulin vielä viikolla 35 että perätilassa on vaikka neuvola väitti muut. Liikkeet tuntuivat vaan alhaalla. sitten tais kääntyä itekseen, kun liikkeiden tuntuma muuttui selkeästi ylös.

Odottava tunnelma on, vaikkakin olen varma että menee ainakin viikolla yli, parempi asennoitua niin, niin ei tuu aika pitkäksi. Viimeksi supparit alkoivat viikko lasketun ajan jälkeen, ja kestivät kolme vuorokautta ennen kuin baby syntyi. Sai ravata joka yö Kattärillä hakemassa jtk kivunlievitystä, ja sitten kun aamu valkeni niin sanottiin että 2,5 auki ja supparit ohi, palaa kotiin odottelemaan. Mun kohdalla oli siis silloin haastavinta just tuo kolmen päivän kivualias supistelu ennen varsinaisen synnärin alkua. Alkoi mennä usko että tapahtuuko tässä mitään. No sitten viimein kolmantena yönä kun menin Kättärille, niin eivätkään enää lähettäneet aamulla kotiin odottelemaan, kun vedet alkoivat mennä aamu yöstä. Siitä meni vielä 18 h, niin baby syntyi. Eli vähän meni pitkäksi, lieväsit sanottuna:)Muistorikkain vaihe oli kun siirryin päivystyksesta varsinaiseen synnytysosastoon haikaran pesään, kätilö talutti mua hissin ja mies ehti juuri mukaan samaan hissiin, sitten sanoin että pyörryttää ja levytin sinne hissin pohjalle, ja oksensin aamuyöllä juotetut mehut hissin lattialle, ja sopivasti siihen hissin ovelle tuli viimeisillään oleva pariskunta menossa synnytysvalmennukseen, niin kätilö pyysi pariskuntaa vastuamaan hakemaan osastolta toisen kätilön ja pyytämään paareja.

Kun päästiin haikaranpesään, niin olo oli kuin paratiisissa sen 3 päivän jälkeen, tarjolla jtk kättäpitempää eli ilokaasua, jyvätyynyjä, suihkussa jumppapallon päällä. Ykäillä piti vielä lisää kun ilokaasusta tulikin vähän heikko olo, ja poltot olivat kolmessa paikassa lopusa, reidet selkä ja vatsa. Epin ehdin saamaan, pari tuntia ennen kuin baby syntyi. Luojan kiitos ponnistus kesti vain 30 min koska tuon 3 vuorokauden jälkeen jos olisi pitänyt vielä kaksi tuntia ponnistaa, niin johan siinä olisi ollut kantti vei. Kyllä me ollaan tosi onnekkaita, kun ollaan synnytty kivunlievityksen lääketieteen aikoina;) En voi kuvitellakaan miten entisaikaan ovat pärjäneet saunasynnytysten olosuhteissa...

Aurinkoa odotellen!
t. Boogie

neuvolassa edelleen kaikki hyvin.. mut mulla ei.. mä alan oikeesti olla jo niin väsyny tähän raskauteen.. ihan turha kuvitella lähtevänsä ovesta ulos ilman et on ottanu särkylääkkeitä.. ja hyvät yöunet on haave vaan :( mä oikeesti vedän kohta kunnon itkupotkuraivarit..

eikö muita ala jo kyllästyttää?

zeni ja wiljami 38+0

Raskauteen en ole niinkään kyllästynyt kuin tähän sairasteluun, meillä on kiertänyt vatsatauti viimetortaista lähtien ja tänä aamuna oli mun vuoro :( niin ja sitä ennenhän me oltiin kaikki flunssassa...

Niin ja nuo pojat jännittää ihan hirveästi, ja siksi kyllä toivon että loppuis tämä raskaus jo pikkuhiljaa. Viime lauantaina alkoi illalla lupailevan tuntuiset supistukset, mutta en viitsinyt siihen aikaan ruveta niitä mitenkään erikoisesti yllä pitämään vaan kömmin nukkumaan, ja aamulla ei ollut enää supistuksista tietoakaan. Mutta onneksi maksimissaankin kestää enää 3 viikkoa tämä raskaus :)

huomenna neuvolaan, jos vain tämä kuvotus ehtii kunnolla loppua.

-hilti rv.39+1

Heips huhtikuiset,

Ilmoittaudun mukaan hautomiseen kyllästyneiden joukkoon. Huomenna olisi viimeinen neuvolakäynti, seuraavaksi onkin sitten yliaikakontrolli edessä - varaudun siis jo henkisesti. Laskettu aika oli 2.4., mutta merkkejä synnytyksen lähestymisestä ei vielä ole havaittavissa. Liekö noita etukäteen havaittavissakaan, ainakaan esikoisen osalta en muista limatulppaa tms bonganneeni. Mitenköhän sitä saisi mielensä suunnattua vielä muuhun kuin synnytyksen käynnistymisen odotteluun ja itsensä tarkkailuun?

Tiina 40+4

Täällä ainakin ollaan jo ihan valmiita tapauksia koko hommaan.. Voisin kuristaa sen ihmisen joka sanoo että raskaus on naisen parasta aikaa.....
On muutaman päivän tässä supistellut, tänään jo suhteellisen kipakastikin. Toivo elää siis että pääsisi laitokselle lähtemään. Toissa iltana kävin saunan jälkeen pissillä ja huomasin vuotavani verta. Loppuin kyllä yhtä äkkiä kuin alkoikin. Soittelin polille ja totesivat että "nou hätä niin kauan kun ei kunnolla vuoda ja vauva liikkuu normaalisti, ilmeisesti synnytys on käynnistymässä." Tätä toivomme kovasti!!
Selkä on puutunut ja joka paikka on kipeä. Välillä paine alapäässä on aivan mahdoton. Eli valivalivalivali... =)

Tellu81 37+1

Jaahas, äitipolilla käyty. Olipas melkoinen yllätys, kun siellä olivat kuitenkin sitä mieltä, että alatiesynnytyksellä mennään. Ilmeisesti istukka on sen verran noussut, ettei sen pitäisi aiheuttaa suuria ongelmia synnytyksessä. Ja vauvan pää on kuulemma jo vasten kohdunsuuta, eli pää olisi sieltä kuitenkin tulossa ennen istukkaa. Sen on kyllä tänään huomannutkin, että vauva tekee tietään kohti ulkomaailmaa. Huh, jos nyt vielä pari päivää pysyisi mahassa, viikonloppuna olisi sitten hyvä aika syntyä.

mammma77 36+6

Neuvolassa käyty ja kaikki hyvin, paitsi että oma elopainoni oli noussut viikossa 1.5 kiloa, voi perkele. Terkka sanoi -että en nyt olisi tästä loppuraskuden painon noususta kovin huolisssaan, että se on vaan sitä lasta. -Just, tää onkin tämmönen KING SIDE versio, -kasvaa 1.5kiloa viikossa...tulee oleen mielenkiintoinen synnytys.
Lisäksi käväsin pyörimässä Hulluilla Päivillä -no epäi oo tällasten palluroitten tapahtumia, NEKÄÄN.
No joo, en tiedä oonko kyllästyny raskuteen, mutta ajatus siitä että tää ei loppuiskaan vielä 2 viikonpäästä, -niin hohhoijaaa..Nyt en kyllä vielä edes toivo tai ajattele, että voisi syntyä- Tulee muuten liian pitkiä päiviä, vaan suunnittelen tekemistä, siis jotain KIVAA tekemistä jokaiselle päivälle. Ja ostelen kaikkee melko surutta, kun mielestäni oon nyt ansainnut ..??
Ja edelleen, tietysti, kiistaton etuni on -että pallomahaisuutta ja yökukkumista jos ei lasketa, olen melko vaivaton.

Toivottavasti MAMMA77 pääset alatiesynnytyksellä. Oon aina miettinyt, et millä sitä lasta sen keisarinleikkauksen jälkeen heti jaksaa hoitaa. Itseäni on operoitu 2 kertaa --tähystys laparotomia ja nielurisat -ja molempien jälkeen oon ollut ainakin sen 5 päivää ihan kanttuvei. Tietysti, suunnitellussa sektiossahan ei nukuteta -no eipä sitä tiedä onnistuuko tuo alakautta itselläkään, vaikka siltä nyt vaikuttaisi.

Khaosan 37+6

kyllästynyt olo täälläkin.kotiuduin juuri sairaala reissulta, makasin osastolla taas kaksi päivää.verenpaineet nousee, paino nousee, valkuaista pissassa, päänsärkyä, näköhäiriötä..jne...synnytystä ei kuitenkaan käynnistetä kun aikasintaan 22.4..helvetti.aina ei oikein ymmärrä miksi odotetaan että mulle puhkeaa joku vakava raskausmyrkytys ja sit käynnistetään vasta..pitäs sitten puoliksi kuolleena pystyä synnyttämään...ei perkule...ymmärrän kyllä kun lääkäri perusteli sen niin että monesti käynnistyksessä on huonoa se että synnytys ei lähde käyntiin moneen päivään, kohtu kuitenkin supistelee paljon, jolloin kohtulihas saattaa väsyä eikä jaksa supistaa kunnolla koko synnytyksen ajan..noh,ihan ok selitys....katellaan mihin suuntaan tää menee..tiistaina käynti ä-polilla ja siinä sitten saan jatkot..sais kyllä jo syntyä..

kyllä jo juhannuksena helpottaa.

siiru ja eskimo 37+5

onkohan meillä jo osa synnyttäny ku on nii hiljaista..? :)

mä ainaki oon asennoitunu nyt siihen et ens viikolla meen vielä ultraan äippäpolille niinku oli jo aiemmin sovittu.. eilen oli neuvola ja kaikki ok.. lauantaina taas supisteli pitkin päivää mut mitään merkittävää se ei ollu ja hiipuiki iltaa kohti.. onhan tämä kyllä odottelua odottelun päälle :/ ku keksis ees jotain tekemistä päiviks ni ei tuntuis nii pitkiltä..

no eteenpäin sano mummo lumessa :D

zeni ja wiljami 38+6

Niin kun keksis jotain tekemistä ! 4 jäs viikko äityli omalla - ja kaikki on tehty.
Enää ei oo hohdokasta mennä aamukahville kahvilaan, eikä varsinkaan kierrellä kaupoilla, ei huvita lukea ja siivota ei pysty -kun on niin pirun kömpelö. Tiputan kaiken ja törmään kaikkeen ja sitten alkaa regressiivisesti itkettämään. Vauva laittaa jokapäivä aivan hyrskynmyrskyn -tuntuu että se tulee kohta tuosta mahasta läpi. Neuvolassa sanottiin, en tiedä onko siinä perää, että sikiö yleensä rauhottuu ennen syntymää -kerää voimia muutaman päivän.

Mua ei supista, edelleenkään en tiedä mitä on supistuskipu. Äidiltäni sain kuulla olleeni itse 10 vrk:tta yliaikainen-semmoinen pitkä mutta kevyt vauva -ja syntynyt oksitosiinin voimin. Yliaikaisuushan on jonkinverran perinnöllistä. En sure sitä nyt, mutta asennoidun siihen, tai koitan asennoistua.

Mutta, että JOO EI olla synnytetty ja päivät on TOOOSI mielenkiintosia. No eiköhän tää tästä vielä työleiriksi muutu :)

Khaosan 38+4

tännekään ei kuulu mitään uutta, paitsi että vihdoin ollaan terveitä... ja ihan hirveä loppuraskauden v...tus on alkanut, kaikki ottaa päähän ja ärsyttää. Siis aivan kaikki.

Tänään on laskettu ja mitään ei kyllä tunnu, useina iltoina on supistellut kun olen päivisin kävellyt, mutta eivät ole tuntuneet kuin kerran oikeanlaisilta, silloinkin hiipuivat kun menin nukkumaan. Mutta eiköhän tuo jätkä tuolta aikanaan tule kuitenkin, ottaa vaan kaikki ihan hirveästi päähän eikä ihan meinaa hermot riittää edes noiden isompien kanssa, un hekin ovat nyt jännityksestä jo ihan hermostuneita menijöitä.

mutta tänne siis ei mitään uutta....

hilti

7.4. Lilo
12.4. _hilti, 3, poika
15.4. Jenska82, Satakunnan keskussairaala
16.4. Insanity^
17.4. Aurora79
17.4. Miga, 1, (3) NKL, poika
20.4. Zeni, 3, (4), KYS, poika
20.4. Pörrö75, 2, (3), LKS, tyttö
21.4. -miia-
21.4. Helmi, 1, poika
22.4. Khaosan, 1, (2), TAYS, poika
22.4. Boogie74, 2, (5), oireeton kilpirauhasen vajaatoiminta, Kätilöopisto
24.4. siiru, 3, (5), ivf raskaus,phks
26.4. Tellu81, 3, (3), TAYS, tyttö
29.4. mammma77, poika
30.4. Emmeli

Terve,

yhdessä koossa täälläkin.. Tuli vähän huolia, kun eilen neuvolassa sydänäänissä tuli ihmeellisiä yhden lyönnin taukoja. Menin sitten synnärille käyrille, äitipoli oli jo kiinni. Käyrä oli ihan mallikas, mutta korvakuulolta näitä taukoja tuli edelleen. Lääkäri piti niitä ihan vaarattomina, mutta sanoi kuitenkin että tulla tänään ultraan. Käyräll olin aluksi, se oli teknisesti tosi huono, mutta näitä taukoja ei kuulunut. Ultrassa kaikki oli niinkuin pitikin. Sama lääkäri oli kuin eilenkin ja se ultrasi tosi tarkkaan. Näitä taukoja tuli eilen 10-50 lyönnin välein, epäsäännöllisesti. Kuulemma jos lyönti jää väliin joka 9 kerta, ei sekään ole vielä vaaralista, johtuu vaan sydämen kehittymättömyydestä, ja vika korjaantuu.. No, kaikki hyvin vissiin, mutta eihän tuommoinen ainakaan mieltä rauhoita. Mut liikkeeitä tuntuu kuitenkin tosi hyvin, ja vauvan kokoarvioksi tuli tänään 3745g.

Mitään merkkejä synnytyksen lähestymisestä ei ole, mitä nyt mahan kovettumisia. Toivottavasti vauva älyäis sieltä silti syntyä vaikka viikon sisään, ihan äidin mielenrauhan vuoksi... Fyysisestikin alkaa tietty olla jo aika tukalaa, mutta ei mulla sen suhteen ole vielä kiirettä saada vauvaa ulos. Tekemistäkin on toistaiseksi riittänyt ;)

Pörrö75 38+6

Täällä kanssa yhtenä kappaleena vielä, ikävä kyllä... Juuri neuvolasta kotiin saavuin. Tuntuu hassulta kun juuri perjantaina siellä kävin ja tänään taas uudelleen. =)
Mutta oli perjantaista hemoglobiini noussu itekseen 108:sta 126:n, eli ei huono ollenkaan. Ja painokin ole laskenut melkein puoli kiloa samassa ajassa. Nyt sitten olisi niissä ns. arvot kohdillaan.

Vauva on laskeutunut, niinkuin jo aikoja sitten, ja tulossa siis ihan koska vaan. Tällä menolla varmaankin tosin vasta viikon 42 jälkeen. Mulla oli kanssa lauantai oikein supistelupäivä ja olin jo vakuuttunut että nyt tapahtuu, mutta ei vieläkään. Rauhassa sai senkin yön nukkua, sen mitä nyt sai nukuttua mutta kuitenkin.

Tällaselle "mullekaikkiheti"-tyypille joka olen, niin tämä odottelu on vaikeaa. Pettymys tuntuu kokoajan kun mitään ei tapahdu..

Onnea niille ketkä jo hiukan pidemmällä, ja siitä katsottuna lähempänä maalia ovat!!
Eiköhän tässä rupea pikkuhiljaa jo "paketit avautumaan" itse kullekin. =)

Tellu81 38+0

Yhtenä kappaleena täälläkin edelleen. Hypin kohta seinille, kun pelottaa synnytys tuon etisen istukan kanssa. Tosin äitiyspolin kätilö lohdutti viimeksi, että ei ole odotettavissa suurta verenvuotoa. Vaan hirvittää se kuitenkin. Edelisen kerran kärvistelin kotona lapsivesien menon jälkeen noin 5 tuntia ennen kuin lähdettiin sairaalaan. Tällä kertaa ei taida olla sellaiseen varaa.

Mut hitaasti kuluu tässä päivät juu. Yritin käydä hulluilla päivillä, mutta en jaksanut oikein kiinnostua mistään. Eilen sain sentään käytyä lasten kanssa ostamassa narsisseja pihalle, se piristi hiukan.

mammma77 37+5

Joko olisi jollain synnäriuutisia? Vierailija Tiinan laskettu oli 2.4. mutta eli nyt olisi 12 päivää yliaikainen, eikö tuossa ajassa pääse jo yliaikakontrolliin. Käsittääkseni kun raskaus on 10 päivää yliaikainen, sitten pääsee VARAAMAAN aikaa yliaikakontrolliin, ja jos sen sais maks kolmen päivän päähän, niin semmoset kaksi viikkoa kun pisää lisää lasketun ajan päälle, niin siinä pitäisi olla jo jakaantuminen tapahtunut keinolla jos toisella...:) Odottavan aika on vaan kovin pitkä, varsinkin jos on huono olo ja unet vähissä. Meikäläinen vaan piristyy sitä myötä kun aurinko rupee paistamaan. on ollut tosi surkeet ilmat viime viikolla, mutta onneksi viikonloppuna paistoi arska ja paistaa tätäkin haavaa. Menen ulos lukemaan Hesaria!

HEI!

Meille syntyi poika 6.4. Kotiuduttiin sunnuntaina ja nyt opetellaan uuteen arkeen.

Pojan mitat 3,2kg ja 47cm. Synnytys käynnistettiin 1vrkden jälkeen vesistä.

Voimia ja jaksamista kaikille odottaville!!

Tämä on sen arvoista, vaikka vieläkin haasteet jatkuvat, varsinkin, kun eka tuli maailmaan. ;)

Jatkoja kaikille ja keväiset terveiset Luvialta.

Kuitti. :)

onnittelut Jennille!! :))

meidän wiljami on täs nyt pari päivää ollu tosi tosi rauhallinen.. liikkeitä tulee se tarvittava määrä mut siitä mikä mönkijäinen oli aiemmin ni ihan kuollutta vatsassa :) liekköhän tyyntä myrskyn edellä.. nehän sanoo et vauva rauhoittuu pari päivää ennen synnytystä, kerää itsekin voimia suureen tapahtumaan :)

jotenki oon saanu nyt vähän positiivisemman otteen tähän odotteluun, enää ei v*tuta nii paljoa.. ehkä tuo keväinen sääkin piristää mieltä, kiva on käydä vähän kävelemässä auringon paisteessa :)
voi tietty olla et huomenna on taas ihan eri fiilikset, ne kun tuppaa nuo mielialat heittelemään :D

voimia kaikille!!

zeni ja wiljami 39+0

Kääks, limatulppa bongattu! Tai ainakin hahmotin sen limatulpaksi, voihan se tässä mun tapauksessa olla toki muutakin. Olo onkin tänään ollut aika kummallinen. Vauva on liikkunut tosi voimakkaasti isoja liikkeitä, vähän samalla tavalla kuin aiemmat sen jälkeen, kun lapsivesi meni. Saas nähdä, joko tänä yönä lähdetään.

mammma77 37+6

Vauvantuoksuinen tervehdys huhtikuiset!

Eipä tarvinnut viimeiselle neuvolakäynnille viime viikolla mennä - synnytys käynnistyi tyhjästä supistuksilla 7.4. klo 6.45. Tapahtumat etenivät kiivaasti, sillä poika (52cm, 4060g) syöksyi maailmaan klo 10.32. Tunti ehdittiin olla sairaalassa ja meidät saatiin niukin naukin kirjattua saapuneeksi ennen neljän minuutin ponnistusvaihetta. Ensimmäisessä synnytyksessä hyväksi havaitsemani epiduraali jäi siis haaveeksi vain. Loppujen lopuksi kaikki meni hyvin ja pudendaalipuudutus ehti ilmeisesti ainakin vähän vaikuttaa, vaikka anestesiologi totesikin, että neulat pois tieltä, lapsi syntyy nyt. Mun kohdalla siis ainakin piti paikkansa se, että toinen synnytys on selvästi ensimmäistä vauhdikkaampi (esikoista punnersin noin 12 tuntia).

Kotiuduimme synnäriltä lauantaina ja muutama päivä on nyt ehditty harjoitella yhteiseloa kotioloissa. On tämä niin ihanaa!

Toivon kaikille kalkkiviivoilla kärvisteleville pitkää pinnaa ja onnea koitokseen!

onnea tiinalle :)

tää on vähä katkera niille jotka on saanu jo nyytin syliin...täällä valvottiin taas puol yötä supistellessa, osa jo vähän tujakampiakin mut sit taas loppu ku seinään.. onko pakko kiusata näin :( nyt taas sit silmät ristissä uuteen päivään x|

zeni ja wiljami 39+1

täällä kanssa porskutan mahan kanssa.alkaa olo olee kärsimätön.oon nyt käyny tiuhaan ä-polilla ton raskausmyrkytys hommelin takia,mutta kaikki hyvin kuitenkin.supistuksia tulee mutta ei tarpeeksi kovia.

kyllä sais jo alkaa syntymään..inhottaa herätä aamulla ja todeta että noh..ei sitten vielä tänäänkään..mitäs tekis,jos vaikka odottas taas yhen päivän lisää..plääh..on tää kummallista.

sanoin aamulla miehelle että on se kumma,ensin ei meinaa saada heppua sisälle millään ja sitten se ei tule ulos...koskaan ei oo hyvä..pitäs kattoo peiliin ja aatella että kyllä sitä on onnellinen kun on ees tähän tilaan päässyt..tätähän halusin..käh,käh..

vauvaa odotellessa.......

siiru ja eskimo 38+4

No mutta jos ajattelis tätä niin että -vapuksi, viimeistään äitienpäiväksi meillä kaikilla on käärö sylissä. Ja mikä parasta kesäkuumilla ei tartte tämän lämpöpatterin kanssa kärvistellä(joka mm on edessä elokuisilla ja syyskuisilla, heh).
Itse olen siitä onnellinen -että tänään on taas parempi olo kun eilen.

Ajattelin hieman päivittää tätä listaa ja poistaa siitä kokonaan kadonneet lampaat (voi sitten tarv. lisätä itsensä takaisin)

12.4. _hilti, 3, poika
15.4. Jenska82, Satakunnan keskussairaala
16.4. Insanity^
17.4. Miga, 1, (3) NKL, poika
20.4. Zeni, 3, (4), KYS, poika
20.4. Pörrö75, 2, (3), LKS, tyttö
21.4. -miia-
21.4. Helmi, 1, poika
22.4. Khaosan, 1, (2), TAYS, poika
22.4. Boogie74, 2, (5), oireeton kilpirauhasen vajaatoiminta, Kätilöopisto
24.4. siiru, 3, (5), ivf raskaus,phks
26.4. Tellu81, 3, (3), TAYS, tyttö
29.4. mammma77, poika
30.4. Emmeli

SYNTYNEET:

6.4 Jenni: poika, 3,2kg, 47cm

7.4 Tiina: poika, 4060g, 52cm

lisätkää näihin vielä tietoja jos haluatte, esim monesko lapsi, synnytystapa ehkä synnytyssairaala.

Yhteistyössä