HUHTIKUUN MASUJEN PINO

Huomenta.

Raputitirallaalle onnea eilisestä naimakaupasta!! :D :flower:

Nää sivut on tökkinyt viikonlopun aikana taas urakalla, enkä oo päässyt kirjottelemaan ollenkaan.

Olo on ihan hyvä, vauva välillä niin alhaalla, että viiltelee kohdunsuulle ja vaikea kävellä. Onneksi nuo on kuitenkin hetkittäisiä ja vielä ohimeneviä vaivoja. Suppareita tuntuu päivittäin, saa nähä onko ne tehnyt mitään tuolla, torstaina kun on lääkäri, niin sitten sen kuulee.

Nälkä on edelleen kokoajan, mutta isoja annoksia ei niinkään pysty syömään. Ehkä se nälkä sitten on sen takia, kun vähemmän kerralla syön, en tiedä.

Täällä on pakkasta nyt 13 astetta, josko sitä tänään ulkoilis lastenkans viimein ja vihdoin, kun koko viikko mennyt sisällä ollessa.

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy uudelle viikolle 34 :heart:
 
Sunnuntai iltaa mammoille.

Mulla taisi tulla limatulppa ulos :D
ennen ei olekkaan lähtenyt kuin on ne kaksi käynnistystä takana.
Huomenna on neuvola pitää mainita ja pyytää liuskoja kotiin niin voi seurata sitä lapsivettä.

Väsyttää \|O on ollut niin ihana viikko kun ukko oli talvilomalla,nyt sit pitää luovuttaa se takas tuonne tehtaalle :(

Eipä tässä enenpää taas kerkeä kun hampipesut ja iltapalat meneillään

Rv 34+1 Lilo ja Stitch
 
Iltaa huhtimammoille.

Leppoisa hiihtolomaviikko takana ja viimeinen rutistus (2,5 viikkoa) töitä edessä. Käytiin siskon ja lasten kanssa Naantalin kylpylässä (yksi yö nukuttiin "laivassa") ja sitten viikonloppu oltiin anoppilassa miehen ja lasten kanssa.
Uiminenn tuntui muuten tosi kivalta, ajattelin että nyt jos olisi fiksu niin rupeisi käymään säännöllisesti uimassa kuntoilun kannalta. Kävely kun on jo aika vaappumista ja koko ajan supistelee. Vedessä ei tuntunut miltään.

Itse olen voinut hyvin, paitsi viime yö oli aika ikävä ja risanen.. Vaikea löytää asentoa, närästää (ällöttäviä royhyjä..) ja alaselkää kolottaa..
Ja mulla on oikeastaan koko ajan ihan "täysi" olo, eli pitäisi oppia syömään nättejä pieniä annoksia :)

Mulla vauvan vaatteet on jo suht hyvin kasassa (en tiedä kumpi on tulossa, joten olen ostanut vain 56-62 neutraaleja, ja saanut ihan kivasti lainaksikin) mutta en ole vielä pessyt. Ensisänky, ihana korisänky on valmiina (huuto.netistä) mutta sänky on vielä etsinnän alla.
Viime viikonloppuna käytiin ideaparkissa ja ostettiin minimanista kerralla vaippoja, tutteja, pulloja, rasvoja ja talkkeja ym.. Ihanaa :)

t. Isabella ja vaavi 33 + 0
 
Serofiina
Tänään kasassa tasan 34 :D Huomenna pitäs mennä shoppiaileen koko päiväksi ja ostamaan imetysliivit ja muuta tarpeellista. Saas nähä miten mamma kestää kun selkää särkee, mut liikkuminenhan auttaa. Nyt kun sukupuolenkin sitten tietää varmaksi niin tulee varmaan ostettua vaatteita, joista puolet jää taas käyttämättä :ashamed: Mutta ihana päästä hypistelemään ja laittaa sairaalakassi jo valmiiksi vaikka aikaa h hetkeen vielä on. Mutta eihän sitä tiedä koskaan kuinka nopea lähtö on kun jo neljännestä kyse =) Ja lääkärikin sanoi että saattaapi synytä aikaisemmin. Närästys on kauheeta ja renniee menee laattatolkulla :x Vähän aika kun vielä kestäis =)
 
Heipsan kaikille!

Eilen kävin lukemassa teidän kuulumiset, joita olikin taas tullut niin paljon, että jaksoin lukea, mutta en enää jaksanut kirjoittaa :)

Mutta nyt pitää korjata asia.

Ihana, että kaikilla oli asiat suhteellisen hyvin eikä kenellekään ole sattunut mitään vakavaa vauvan suhteen. Toivotaan, että kaikilla menee loppuun saakka hyvin. Jännittää, että kuka ensimmäisenä saa vauvan syliin?

Töitä enää 9 aamua. Tuntuu uskomattomalta ja ihanalta. En jaksaisi enää yhtään, sillä kaikenmaailman vaivat ovat vallanneet kropan: kiukkua, häpyluiden jomotusta, vatsan pinkeyttä ja röyhtyjä! Mikään asento ei ole enää hyvä ja liikkuminen välillä tuskaisaa. Vatsa on laskeutunut jo hieman alaspäin ja se tuntuu.

Kestoilu Itse olen kiinnostunut kestoilusta ja löysin kaupan lehtihyllyltä sellaisen kuvaston, jossa oli kaikkea mahdollista vauvaan liittyvää tavaraa esiteltynä. Hinta oli jotain 6,90 euroa ja nimeltä "vauvatarvike 2007". Sieltä löytyi todella hyvin kestovaippatietoa (...ja paljon muutakin). Yllätyin kuinka paljon on vielä hankkimatta tarpeellista vauvalle. Suosittelen kuvastoa, koska sieltä löytyy myös hintatietoa ja nettiosoitteita.

Jalava
Kerroit anopistasi.. meille tulee anoppi torstaina ja on kokonaisen viikon!!! Se tulee aina miehen tytön vahdiksi ja on sitten pidemmän ajan kerralla. Nämä viikot on usein aika tuskaa, sillä anopilla on hieman psyykkisiä ongelmia (ovat alkaneet aikoinaan avioerosta) ja joutuu syömään lääkkeitä ja lisäksi ylipainoa on sen verran rutkasti, ettei liikkuminen kiinnosta, mutta syöminen kyllä. Ja mielipiteet ovat välillä outoja/vanhanaikaisia ja TODELLA vahvoja ja otettiin viimeksikin hieman yhteen asioista. Lisäksi sillä on tapana herätä aamulla klo 4-6 ja kolistella myös meidät muut hereille. Anopista riittäisi tarinaa paljonkin, mutta kaikkea ei kehtaa tänne edes kirjoittaa....
:) Mutta täytyy sanoa, että itse hypin seinille joka kerta kun kyläilyjä on, sillä en jotenkin siedä, että joku tulee ja huushollaa minun taloutta ja antaa ohjeita vaikka hyväähän se varmaan tarkoittaa. Olen kertonut rajat kyllä aika selkeästi. Mutta ei niihin taida tehota mikään.

:)

Rotinat Tuohan olisi ihana perinne. Harmi, että itsellä ei ole kavereita montaa lähellä ja sukulaiset asuvat aika kaukana. Mutta toivottavasti tuollaiset perinteet tulevat säilymään siellä missä niitä vielä on. Olisi mahtavaa saada itsekin jokin rotinakori...jaa pitäsköhän tehdä sellainen hemmottelukori itselle valmiiksi kotiin? Ostaisi siihen jotakin erikoista ja kivaa...

Kummit Meillä tälle ekalle tulee 5 kummia (1 tuttava pariskunta ja 3 muuta (18-vuotias tyttö, 24-vuotias nainen ja 35-vuotias mies)). Kaikki ovat aika nuoria, mutta erilaisia persoonia niin, että toivottavasti lapselle on heistä iloa ja "hyötyä". Seuraaville lapsille saattaa riittää 3-4 kummia.

Vakuutus Meillä on Tapiolan vauvavakuutus. Itse olisin jättänyt ottamatta, mutta mies tahtoi sen, koska hänen tytöllä oli pienenä paljon korvatulehduksia yms. Toisaalta vakuutus on hyvä, mutta jotenkin minulle on vieläkin epäselvää, että mitä kaikkea se loppujen lopuksi korvaa...

Valmennus Me ei menty niihin perhevalmennuksiin, mutta itse menen Hyvinkään sairaalaan tutustumaan keskiviikkona 14.3. Onko muita tulossa yhtäaikaa? Minua kiinnostaa enemmän juuri nuo puudutukset ja muut itse synnytykseen liittyvä, joten todella ihana, että sairaalaan pääsee niistä kuulemaan.

Yritin laittaa profiiliin mahakuvan (tuli kerta nyt sellainen ekaa kertaa otettua, kun ostettiin uusi kamera). Jännää, että huomenna alkaa viikko 33.

Mutta nyt taas nukkumaan, että jaksaa vielä töihin.
 
Moikat vielä pikasesti!

äitsykkä: Miulla kun irots limatulppa, ni esikoinen on parin päivän päästä kainalossa :heart: Eihän se kaikilla yhtä nopeesti alka, mutta kertoo kuitenkin sen, että jotain alkaa tapahtua. Jännää, nytkö näitä uutisia alkaa jo pikkuhiljaa tulemaan =)

Mutzi81: toivottavasto pääset vielä kotiin, ettei tartteis osastolle jäädä. Mukavampi kotona olis lepäillä ja odotella ajan kulumista. Mutta toisaalta jos on syytä huoleen, ni parempi sitten olla siellä tarkkailtavana.

Miun täytyy nyt laittaa kans kommettia anopista, mutta vaan positiivistä. Miulla on todella ihana anoppi! Ei puutu mihinkään meiän juttuihin, saadaa kaikki ratkasut ite tehä. Mutta antaa kyllä neuvoja puhuttaessa. Ja on tosi ihana esikoista kohtaan, se menee aina mummolle tosi mielellään, eikä pois malttaisi lähteä. Mummo jaksaa leikki ja nauttia esikon seurasta.
Ja miehiämme yhdessä anopin kanssa välillä parjataan, kun ovat niin samasta puusta veistettyjä "jääriä" :heart: (siis appiukko ja miun mies)
Tälläistä anoppia toivoisi kyllä kaikille. Ja sama juttu on omankin äidin kanssa. Paitsi silloin kun esikoinen syntyi, oli aika paljon neuvomassa, mutta hyvää vaan tarkotti. Luulen että se johtui siitä, että olen äidille aina se pikku tyttö, kun hää oli kuitenki jo 40 vuotias kun miut sai. Ja neuvominenkin loppui, kun huomasi että pärjätään oikein hyvin vauvan kanssa. Ja alkuun kyllä tuli aika paljon kyseltyäkin neuvoja, kun kaikki oli uutta.

Nyt pitää lähtee suorittamaa ikävä velvollisuus eli maksamaa laskut :(

rouva80 ja "sisko"33+1

Ai nii, katoin tuosta esikoisen neuvolakortista, ni miulla oli näiltä viikoilta tullu vielä 10kg painoa lisää kun esikko synty (rv40+6) :whistle: :eek:
 
Käyn vaan pikasesti:

Äitsykkä huh huh, joko sulla rupeaa tapahtumaan? :eek: Luin tossa just yhtenä päivänä että yleensä lapsi syntyy viimeistään parin viikon kuluttua limatulpan irtoamisesta :eek: Kauheeta, rupeaa jännittämään kun nyt vasta tajusin, että eihän tässä kellään enää kauheesti aikaa oo.....!

Väsyttää kauheesti kun taas on levottomia öitä. Nytki jalka on niin levoton, että on ihan turha ees yrittää sänkyyn. Jospa kävisin kuumassa suihkussa ainaki, se hetkeksi helpottaa.

 
moi!
äitsykkä:minulla kanssa limatulppaa tullu,vajaa viikko sitten tuli ihan selkeä köntti( :whistle: )ja nyt sen jälkeen tullut sellasta vaaleenpunaista limaista vuotoa myös.aattelin ite et koskahan rupee tapahtuun mutta sitten täältä luin et jollain muullakin irronnu jo rv 32 ja kuiteskin meni laskettuun ja meniköhän peräti ylikin?mulla limatulppaa rupes tästä tulemaan kun eka koko päivän oli kauhee paineen tunne alapäässä,hyvä kun uskalsi pystyssä olla ja sitten supisteli koko illan,yöksi rauhottui,no aamulla kun nousin ylös niin sitä sit alkoi tulemaan,ja neuvolassa asiaa kans kyselin niin sanoi et varmastikkin oli juuri sitä kun tuo kohdunsuukin jo 2 cm auki ja kanavaa enään sen 1,5 cm mutta eipä silti vaikuttanut mitenkään huolestuneelta et viä ois tulossa.
mää kans nyt siis niin v-ttuuntunut anoppiin \|O tänään käytiin ja johan se raivos siä et tälle lapselle ei mitään ois tarvinnu uutena kun jää!!viimeseksi!!(anoppihan sen määrää..)ja vaunut ois voinut kirpparilta hommata ja hän ei ainakaan osallistu hankintoihin(ei olla pyydettykkään)siitä se raivoominen alkoi kun sanoin ettei kauheesti varaa nyt ylimääräseen kun vauvallekkin paljon viä hommaamatta ja vaunutkin viä liikkeessä ym..ett sellasta täällä päin.
muuten kaikki tänään suht ok,ainaskin oon ollu paremmalla tuulella mutta kovin malttamattomaks oon jo tullut,toivon vaan et aika kuluis nopeeta että pääsis jo nuuhkiin ja sylitteleen tätä murua :heart: imetystäkin odotan jo kovasti =)
ädä ja hippula 33+5
 
huomenta!!

kerrankin mulla aikaa kirjoittaa kun anoppi tahtoi pojan eilen yökylään ja mä saan olla ihan rauhassa masuasukin kanssa kotona :D vähän niin kuin tyttöjen kesken :heart: mies on töissä.raukka,mä vaan laiskottelen;)

Anopista mun mielestä on ihanaa että hän hoitaa meidän poikaa kuin omaansa.rakastaa tätä ihan mielettömästi ja ottaa aina mielellään tämän hoitoon.mutta sitten on jotain asioita joita en jaksa ymmärtää hänen taholtaan..menee välillä niin yli hilseen ja sietokyvyn.raha-asioihin mielellään puuttuu vaikka eivät hänelle kuulukkaan.kyllä mullakin välillä menee niin kovin hermot ettei mitään rajaa.ihan puuttuu joka asiassa jopa suppujen laittamisessa ym..siksi en enää hänelle soita tai mene usein siellä käymään kun tuntuu välillä että ihan tahalleen koittaa ärsyttää.en ole kyllä oman äitinikään kanssa hyvissä väleissä tai siis ei soitella eikä nähdä.viimeksi ollaan nähty esikoisen synttäreillä ja siitä on kohta 5kk..

mulla on tänään työpaikkalääkäri kun tosiaan mulla se äitiysloma alkaa vasta 3vk päästä.haen lisää siihen asti sairaslomaa.

masussa yöllä kovin pikkuinen mylläsi.ajattelin hakea aamulehden ja lukea sen kerrankin rauhassa :D sitten menen lenkille ja ajattelin kaupungille mennä kun mulla on lääkäri päivällä siellä.pojan haen kahden paikkeilla päiväunien jälkeen.ihanaa.onkin jo ikävä häntä :heart: jos vaikka löytyisi jotain elintärkeää

:LOL:

no mä menen tästä aamupalan syöntiin ja lehden lukuun :heart:

Pystyttekö juomaan kahvia??? mä en ol pystynyt juomaan kahvia tässä rakaudessa ollenkaan.esikoisen kanssa join kyllä eikä tehnyt pahaa mutta nyt ei pysty vaikka mieli tekisi.

ai niin mulla oli mennyt 70kg rikki..kyllä tällä ahmimisella luuliskin..harmittaa.olen siis 152cm pitkä että aika tuhtityttö alan olla..

gismo ja kyllikki 31+1<br><br>
 
ai niin pakko vielä lisätä.mäkin odotan niin kuin ädäkin imetystä!!samoin ihanaa kevättä ja aurinkoa :D kävin myös lukemassa noita helmikuisia jne kun niillä kaikilla alkaa jo omat pikkunyytit olla ihania juttuja heillä heidän synnytyksitä jne.

Suput= supot :ashamed: <br><br>
 
Saako tänne taas tulla valittamaan..? :whistle:
Eilen supisteli ja vihloi kohdunsuulta(?),ja nyt vihlonta alkoi uudelleen!
Tuntuu enemmän tossa vasemmalla puolella.
Osaisiko joku kokeneempi kertoa mitä se tarkoittaa? :ashamed:


Jospa aloittaisi kuitenkin pirteämmin eli huomenta vaan kaikille! =)
Ja onnittelut äidille joka naimisiinkin ehti viikonlopun aikana! :hug:

Jännä tosiaan lukea jostain limatulpista,me aletaan jo lähestyä maalia-hitaasti mutta varmasti! :p

Vauvanvaatteita olen pessyt ja silitellyt,loput saan tänään laitettua.
Pinnasänky on valmiina,vaunutkin saattaa piakkoin olla jo tulleet liikkeeseen...Turvakaukalo mennään hakemaan/testaamaan kunhan uusi auto saapuu. :)
Eli aika hyvällä mallilla valmistelut on,vaikka äsken vielä hermoilin kaikesta puuttuvasta.
Sairaalakassia voisi alkaa seuraavaksi laittaa. :x


...pitää vielä lisätä,että kahvi maistuu,ja etenkin kahvipullat!

Pikasso & Poikanen 32+5<br><br>
 
huomenta!

niin taas viikonloppu meni ja oli. olikin aivan ihana sellainen! =) oltiin miehen kanssa ihan kaksisteen lauantai ja sunnuntai. lauantaina käytiin shoppailemassa sille se syntsä lahja ja pinnikseen patja sekä sitte niitä yöpukuja..

ostin 62 kokoisia 2kpl.. niillä nyt saa luvan alkuun mennä.. :whistle: ja jos näyttää ettei sitten riitä niin kauppaan vaan..

itelle pitäs vielä ostaa siteitä tms varastoon tuonne kaappiin.. mies kun ei mielellään oikein niitä ostele sitten.. paitsi ihan tarpeen vaatiessa. =) ja sitten jotain rasvoja.. bebanthenia on jo valmiina kun tykkään ite sitä välillä käyttää..
mutta jotain suppoja tms vois kanssa ostella hiukan jos tulee yhtäkkinen tarve..
ja tietty pari purnukkaa jotain korviketta jne.. mutta toi "tavara" puoli saa nyt luvan olla "valmis"
katotaan vaan niin haksahdan vielä jotai ostelmaan.. kuten rintarepunt tms.

pakko mainostaa. se kakku jonka tein.. siitä tuli ihan tooosiiii hyvää.. se rahka siellä sisällä oli aivan uskomattoman hyvää ja raikasta!! :p pitää alkaa tekee rahkoja enemmänkin.. :)

siitä anopista.. niin kuin olen monasti sanonut että se on sellainen hyvän tahtoinen "lörppä" johon menee ajoittain hermot... :ashamed:

toivottavasti teillä joilla alkanut tapahtuu niin vielä hetkisen se asukki olis masussa.
mutzille kanssa!
oletko huomannut sitten verenpaineissa muutoksia tms. mistä epäilet että joudut jäämään jo osastolle?

mutta nyt ei sen enempiä.

jalava ja smurffi 32+3
 
Mä eilen totesin kanssa että tais tulla osa limatulpasta pois. Ja nyt sitten vesseli liikkuu niin aktiivisesti että kohtu on kaiken aikaa arka ja tosi supistus herkkä. :headwall: . Ja maha roikkuu suurin piirtein polvissa. Totesin eilen äiteelle kun olivat käymässä isän kanssa että ei tarttis vielä tulla. Mulla kun on pitäny piakkansa että siitä kun maha laskeutuu niin 4 viikkoa ja nyytti on kainalossa. Noh sitten olis niukasti 37 viikkoa. Noh jos tuo tahtoo tulla aikasemmin nini kait se tulee sitten. Noh ei ainakaan kasva jumalattomaksi.

Mitään en vielä oo laittanu vauvalle valmiiksi asti vaatteet oon pessy että täytyis tässä kuhan ehtii niin laittaa. Ja ehtii tuon vaikka sittenkin kun vauva syntyy niin sängyn koota ja kopan hakea mun vanhemmilta. En jaksa hötkyillä. Ja osaa tuo ukko laittaa kaikki valmiiksi niin tuo laitto toisenkin pojan aikana.
 
kata harmaana
Maanantaita! =)

Mitäs tässä alottelis...meillä siirryttiin taas arkeen, esikko meni eskariin taas viikon hiihtoloman jälkeen!!

Nyt siis on aikaa aina muutama tunti vain itselleen...ihanaa!!

Hauska kuulla et osalla on alkanut tapahtua muutoksia masussa...mulla ei oo ainakaan vielä laskenu mihinkään, eikä oo limatulppaa näkyny...no kaikki aikanaan, vai miten se menikään.
Liikkeet on kyl ruvennu enemmän tuntumaan ylävatsalla ja oikeella puolella siellä, eli oisko tää asukki nyt sit kääntäny ittensä oikeeseen lähtösuuntaan...toivottavasti! =)
Alavatsalla tuntuu vaan semmosta pientä möngerrystä aina joskus, oikeen ihanaa kylläkin sillon ku on vessahätä. :LOL:

Kävin eilen kirpparilla ja löysin sielt lisää yöpukuja muutaman ja sit ostin hoitolaukun ja helistimiä..semmosia meil ei viel ollu.

Kaveri just ilmotteli et tulee huomenna käymään.Hauskaa ku voi rauhassa juoruilla ku mies ja poitsu on poissa! :D

Kahvigalluppiin en oikeen voi vastata ku kuulun tähän kuppikuntaan joka ei juo kahvia ollenkaan, mut mitään ei oo oikeen täs raskaudes ollu et ei ois voinu syödä/juoda.Esikkoa ku ootin ni oli monta ruokaa jotka eto niin kovin, et ei voinu ajatellakaan niitä suuhun laittavansa.

Kai se nyt ois raahauduttava toi astianpesukone tyhjäämään... :kieh:

Kata&hemmo
 
ensimmäinen kesälomapvä alkoi =)
näin viime yönä untakin että olin töissä :LOL:
vieroitusoireitako.....

masukki liikkuu kiitettävästi ja iltaisin alkanut lievä pahoinvointi ja palleasta ahistaa.
nyt ollut päänsärkyä muutama pvä,tiedä sitten mistä johtuu.
ulos pitäis mennä reippailemaan koiran kanssa.

vaavinvaatteet odotaa vielä tossa pesua,mutta äkkiä ne sitten pesee ja kuivausrumpuun.tulee ihanan pehmeetä pyykkiä.

kävin toisessa paastoverikokeessa pe ja odottelen jännityksellä soittaako neuvolasta,että olis arvot vielä koholla...toivottavasti ei!

kahvi maistuu aamulla,muttei enää sen jälkeen ja ihan hyvä,sillä juoksen pissalla muutenkin.

kaikille isomasuille odotuksenjatkoja :heart: :heart:
 
Moi!
En oo kerinny kirjotella muutamaan päivään. Lauantai meni koiranäyttelyssä. Ei taida tarvita lähtee enää raskausaikana juoksemaan kehään. Tuntu, että vaikka kuinka liikuttaa jalkoja, ei pääse eteenpäin :D Hyvin meni reissu kaikenkaikkiaan.

Neuvolassa kävin aamulla:
Painoa on nyt tullu yhteensä 10kg
Verenpaine 108/78
Pissa ok
Sf-mitta 28
Raivotarjonta
sykkeet +140
liikkeet ++
Hemoglobiini 117, joten tuli komento ostaa rautatabletteja

Kolmen viikon kuluttua on seuraava käynti ja sillon lääkäri.

Raputitille onnittelut avioitumisesta :flower:

Anopeista on ollu puhetta. Mun täytyy sanoo, että mulla on ihana anoppi. Sanoo mielipiteensä asioista, mutta kuitenkin toteaa aina, että ite päätätte kuitenki, kuinka teette. Toisin on sit tän puolikkaan anopin kanssa. Joskus taisin mainitakin. "Alatisairas" ja niin tuntuu olevan lapsensakin. Joka viikko nuhaa, flunssaa, mahatautia, allergiaa...

Ärsyttääkö ketään muuta, jos joutuu odottelemaan, että joku tulee käymään? Siis on sovittu, mut ei näy. Pitäis lähtee kauppaan, mut ei voi, ku isä ilmotti tulevansa aamupäivästä käymään. En viittiny ajaa neuvolasta kauppaan, ku yleensä on liikenteessä aikasin. Sit olis jääny puolet ostamatta, ku tulee kiire.

Pitänee lähtee lisäämään takkaan puita. Voikaahan paksusti =)

t. Pirkkis ja Toukka 32+3
 
Äitiys-ja vanhempainrahasta:
Kauan teillä meni kun saitte päätöksen Kelalta?
Kävin juuri kurkkimassa niiden sivuilla,hakemuksen olen jättänyt 25.1.,eikä mitään ole kuulunut.
4 viikkoa kuitenkin jo mennyt aikaa.


Onko ne unohtaneet mut..?
:saint:
 
Pikasso:

mulla päätökset tuli tosi nopsaa. jätin hakemuksen joulun ja uudenvuoden välissä ja päätökset annettiin jo 2.1.2007..ja sen pakkauksenkin sain sitten heti samalla viikolla. siellä näkyy ne rahajaksot ja maksupäivät.. ja lapsilisän kohdalla lukee että hakemus jätetty mutta päätös tulee sitten tän synnyttyä tms..
mutta jos sun palkanlaskija ei oo laittanut niitä tietoja kelalle tms? voihan sitä aina soittaa ja kysyä.. sitähä varten ne siellä töissä on.. ;)

kyllä on mennyt aika nopeaa.. miertin tässä vain että justhan mä tuskailin että hui tuli plus testi että kauan on vielä aikaa. mutta nyt sitä miettii että aika loppuu kesken?? :ashamed: tai välillä ainakin tuntuu siltä..

sitten tuntuu välillä niin epäreilulta olla vain kotona, ihan kun tää olis sairaus jonka takii ei oo töissä. olen pitänyt saman rytmin suunnilleen nukkumisessa mitä olis töissä.. en tiedä miks. mutta musta tuntuisi pahalle jäädä vain nukkumaan kun mies lähtee töihin... onko muilla tällästä?? vaikka mies sanoo kuinka että nuku jos tuntuu siltä mutta mutta.. otan sitten kyllä päikkärit jos tarve vaatii..

olikos se miranda joka oli menossa hyvinkäälle tutustumiseen?? en muista nimimerkkejä.. :ashamed: mä haluisin kanssa sinne mennä mutta en tiedä vielä päivää.. tai siis keskiviikkoa jollon mentäs.. mutta näin alustavasti voisin ehkä tähdätä tuohon päivämäärään.. mites A0205? meinaatko tehdä uuden tutustumisen hyvinkään luentosaliin?? ;)

jalava ja smurffi taas.. :whistle: :wave:
 
Hiihtoloma alkoi täälläkin tänään. Ihana kun saa nukkua aamulla, eikä tarvii aamulla herätä viemään tyttöä eskariin.

Meillä on nyt sitten 4-vuotissynttärit juhlittu. Kyllä se voimat vei, kun kolmena päivänä oli vieraita ja sai kestitä, mutta nyt siis kaikki onnellisesti ohi.

Neuvola oli aamulla. Kaikista herkuista huolimatta painoa oli tullut vain 269g/viikko. Painoa kaikenkaikkiaan tullut 8.5 kg. Verenpaineet oli hyvät, 115/56 ja hemppa oli 130. Sf-mitta oli 30, joten hyvin vauva kasvaa. Ensi viikon tiistaina pääsis sitten lääkärille tarkistuttamaan tuo kohdunsuun tilanne, kun on tuota vihlomista ollut ja nyt vielä yskäkin on aika rajua, joten sekin voi kuulemma avata paikkoja. Ja kaksi viikkoa on sitten siihen synnytystavanarviointiin.

Kahvigalluppiin: Kahvia en muutenkaan juuri juo, joten en nyt raskaudenkaan aikana ole juonut kun ihan muutaman kupillisen. Tosi sitten ne kaikki "kahvipullat" uppoo kyllä ihan teenkin kanssa.

Keskiviikkona olis tarkoitus lähteä hiihtolomareissulle mummille. Lähden siis lasten kanssa, kun mies jää töihin. Jos tästä flunssasta sen verran toipuis, että pääsis lähtemään.

Anoppijuttuihin sen verran, että mulla on aivan ihana anoppi. Välimatka on aivan liian pitkä, kun miehen vanhemmat asuu Ruotsissa. Ja sen vuoksi nähdään heitä tosi harvoin, vähän liiankin harvoin. Mutta mitään pahaa sanottavaa en kyllä anopista löydä!!!

Profiiliin laitoin eilen uuden kuvan... rv 33+1

Nasu-Masu 33+2
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.02.2007 klo 11:44 jalava kirjoitti:
mutta musta tuntuisi pahalle jäädä vain nukkumaan kun mies lähtee töihin... onko muilla tällästä??

Mun rytmi menee myös miehen mukaan,eli heräilen tossa klo 6-7( ja niinä huonoina öinä sitten paaaaljon aiemmin..).
Päikkärit otan joka päivä,kun mahis siihen kerran on.Ja olen tosi väsynytkin päivisin,että tarpeeseen tulee.

On mullakin sellanen hölmö olo,äitiysloma alkaa kuitenkin vasta 12.3.,tavallaan pitäisi siis töissä olla vielä täysillä! :x
Mutta eipä kunto ole ihan sellanen.
Pääkoppa tosin tarvis sitä töissäoloa...Alkaa nää seinät jo kaatua päälle! :whistle:


...jippii,sain kirjoitettua profiiliinkin jotain!Kuvankin voisi viritellä sinne myöhemmin,kun saisi senkin "päivitettyä"!<br><br>
 
Heipsan :wave:

On niin ihanaa kun Arska paistaa, ja on oikein kevät fiilis B)
Tekis niin mieli taas sisustaa kotia uusiksi, ja pakko se on kyllä tällä viikolla verhokaupassa käydä :whistle:

Äitsykkä, toivottavasti pikkuinen vielä pysyis masussa muutaman viikon, kuitenkin on vielä liian aikaista syntyä...Että toivottavasti et ainakaan hirveästi "hillu", ettei vaan syntyisi vielä:/

Jalava Enpä taida enää Hyvinkäälle mennä, eiköhän oo jo ihan tutut seinät :whistle:
On se jännä, että vaikka ensisynnyttäjä en olekkaan, niin kyllä on taas alkanut jännittämään, että kai sitä osaa oikeaan aikaan lähteä jne...
Mutta eiköhän se kuulu asiaan :)

Itseasiassa olisin halunnut kakkosen aikaan mennä synnytysvalmennukseen, kun esikoinen oli sectio, enkä siis tiennyt "oikeasta" synnytyksestä mitään, mutta en päässyt, kun en ollut enää ensikertalainen. :/ Eli aika syvältä...

Nyt taidan mennä kaffelle, joka maistuu paremmin kuin hyvin, alkuraskauden jälkeen...
Mutta edelleenkin kun ottaa kahvikupin, tekis mieli mennä tupakalle :/
Muita, joita vielä himottaa?! :whistle:

A0205 & Oikku 35+3 ;)
 

Yhteistyössä