*HUHTIKUUN MASUASUKIT* ~ syyskuussa -->

AAM
mustia autokarkkeja :p *homer simpson kuolaus-ääni grroooolll * :p :p säntää ostamaan llööördaag pussin samalla kun hakee ummetuslääkettä apteeksita :LOL: BIG TIME ahdistus vatsapötsissä... :whistle: ( . ) vois luulla että on jotai 17 rv:a takana.. :xmas: |O
 
Onko teillä muilla maha kutissut ? Mulla on joka raskaudessa tässä alkupäässä (en nyt ihan tarkalleen muista onko näilläviikoilla ollut aijemmin mutta lähes kuitenkin) ollut tällaista ihmeellistä kutinaa, joka ei ole mahan pinnalla siis että olisi kuiva iho vaan jossain vähän "syvemmällä" nahkassa. Tuntuu vähän kun höyhenellä kevyesti vetäisisi. Eikä sitä ole muualla kun mahalla eikä siinä mitään näy. En oo muistanut koskaan neuvolassa tästä kysyä. Onko muilla ollut tämmösiä "vaivoja" aikaisemmissa raskauksissa tai nytten? Onko jollain selitys tälle?

Huomenna on se kauan odotettu nt-utra. Tulen sitten iltasella kertomaan uutisia
:heart: :heart:
Iitanen

 
Hei kanssasisaret! Työt vie kaiken voiman ja siksi ei mua oo täällä paljon näkynyt. Kaikki kuitenkin hyvin ja oksennuskaan ei enää vaivaa. Etovaolo kylläkin, mutta energiaakin riittää jo julkisilla liikkumiseen :LOL:

Uusille tervetuloa minunkin puolesta :flower:
Lohtuhalit kaikille sitä tarvitseville :hug: pahoittelut puolestani.

Kotidobler lainassa ja siellä se "juna" puksuttaa kovaa vauhtia.

Superheppuli ja taavituomi 9+5
 
Iltaa, mihin mun pinkeä alamaha on kadonnut yhtäkkiä??? Äsken huomasin, että mun alamaha ei oo enää semmonen pinkeä niinkuin aiemmin :( . Kädellä on ollut joka päivä pakko sivellä masua ja kokeilla oisko kohtu yhtään kasvanut, tai siis maha pyöristynyt. Sitten kun painan sitä niin on ihan semmonen löysä ja muutenkin koko maha jotenkin löllympi ja saan vedettyä sitä jopa sisäänpäin, vaikka viimeks eilen oli vielä pinkeä. Onko tää nyt merkki jostain sitten? Toinen raskaus ja viikkoja ois nyt 10+1, että kyllähän se nyt kaiken järjen mukaan pitäis toistepäin mennä, kasvaa eikä mennä sisäänpäin/löysäksi! Nyt rupes huolettaan ja harmittaan. Millä mä nyt jaksan tiistaille odottaa neuvolalekuria, kun tuli jo tunne, että raskaus loppunut? :(
 
daisy olisko esim. turvotus laskenu? Oon käsittäny että se turvotus menee pois ennen ku vaavimasu varsinaisesti alkaa kasvamaan...

Mulla on itellä masu ihan litteä. Alkuun oli hetken turvotusta. Ei ole tissitkään superherkät tällä hetkellä, ainoastaan herkät. :LOL: Joten pystyy taas vaihteeks nukkuu mahallaan. :D Sellaista lievää pahoinvointia on tänään taas ollu ilmassa. Mut ei haittaa. Mä tiedän nyt että meidän kullalla on toistaiseksi kaikki hyvin, joten ei haittaa vaikka itellä oliskin vähän kurja olo. Pitää vaan olla ahkera ja tehdä kaikki kouluhommat kunnolla, niin saa sitten hyvällä omallatunnolla olla ens talvena kotona. :)

tyttö-/poikaolosta mulla on ihan poikaolo. :D Jokuhan vois kerätä tohon alkup. listaan meidän tyttö-/poikaolot niin sitten vois keväällä katsoa mitä tuli?

Laala ja Punkero rv 8+2
 
Ei ne oireet kadonneetkaan. Tänään suihkussa ollessa oksetti niin, että meni pesut uusiksi. En kerennyt juosta mihinkään. Mutta jollain tapaa olen tosi kiitollinen, noista oireista. Oksennan ihan mielelläni, jos vauva vaan saa kehittyä ja kasvaa normisti =)

Kipaisin apteekistakin hakemaan testin, kun ne oireet katosi ja vahvat viivat siihen pärähti.

Mun masu on kasvanut, mutta se alku turvotus on poissa. Ummetuksesta kärsin taas ajoittain, kun joka aamu ei voi laksatiiveja ottaa (työ aamuina, jostain syystä :LOL: ), niin silloin turvottaa. Mutta muuten ei. Töissä mahan röllykkä roikkui inhottavasti normaalien housujen yli, joten näytin tosi punkerolta. Ja oli jotenkin vaikea olla niissä. Tosin omissa entisissä farkuissa kuljen muutoin vieläkin. Mutta siis töihin otin vanhat äitiyshousut käyttöön ja niihin maha menee kauniisti ja jopa näytän hoikalta :) Jee.

Edelliseen raskauteen nähden vieläkin paljon hoikempana, kuin näillä viikoilla silloin. Olen niin onnessani asiasta. Iho on alkanut kaunistua. Ja hiukset tuntuu jotenkin erilaisilta, vahvemmilta ja runsaammilta. Ainakin ovat kasvaneet sikana lyhyessä ajassa.

Tää lähtee kertomasta näitä oma napa asioita ja poistuu taka-alalle. Silittämään huomisen päivän vaatteet töihin ja tekemään eväät valmiiksi. Aamuissa menee oksentelun vuoksi hiukka enempi aikaa :p

Vointeja kaikille!
 
JEE=)
Oltiin varhaisultrassa.Varasin tänään ja sain täksi päiväksi.Sydän hakkaa ja pulssi kuuluu.Kaikki on hyyyvin=)

Isäntä oli kanssa mukana,jänskää oli.Nyt olo niin helpottunut.
ventti; ei maksanut ko 102?,vähän enempi ko sulla :LOL:

rv 7+6 eli pv mentiin taaksepäin
 
Alkuperäinen kirjoittaja Laala:
daisy olisko esim. turvotus laskenu? Oon käsittäny että se turvotus menee pois ennen ku vaavimasu varsinaisesti alkaa kasvamaan...

Mulla on itellä masu ihan litteä. Alkuun oli hetken turvotusta. Ei ole tissitkään superherkät tällä hetkellä, ainoastaan herkät. :LOL: Joten pystyy taas vaihteeks nukkuu mahallaan. :D Sellaista lievää pahoinvointia on tänään taas ollu ilmassa. Mut ei haittaa. Mä tiedän nyt että meidän kullalla on toistaiseksi kaikki hyvin, joten ei haittaa vaikka itellä oliskin vähän kurja olo. Pitää vaan olla ahkera ja tehdä kaikki kouluhommat kunnolla, niin saa sitten hyvällä omallatunnolla olla ens talvena kotona. :)

tyttö-/poikaolosta mulla on ihan poikaolo. :D Jokuhan vois kerätä tohon alkup. listaan meidän tyttö-/poikaolot niin sitten vois keväällä katsoa mitä tuli?

Laala ja Punkero rv 8+2
Toivottavasti on sitten vaan tuota turvotuksen laskemista. Tuntuu vaan että ihan kuin se vähäkin vauvamasu(?) ois kadonnut tosiaan tuonne johonkin selän puolelle. Kummallista. Ja kun ei tosta ekasta raskaudesta muista enää hölkysen pöläystä, paitsi että rv 13 oli kunnon turvotukset, kun oli mun polttarit ja kun valokuvia katselee. Eipä tää panikoiminen mitään auta, mutta kummastuttaa vaan.

Hitsi, mulla tuli taas himo Kulta Lonkeroon, kun miehen piti nyt saunan jälkeen mennä avaan tölkki sitä! Vähänkö se on hyvää! Oli pakko ottaa taas pienen pieni huikka sitä. Viininhimokin ois valtava, mutta onneksi sitä ei löydy nyt kotoa ja olen miestäkin kieltänyt ostamasta, kun mä en voi sitä juoda niin paljon kuin haluisin ;) . Täytyypä mennä kaivaan jääkaapin perukoilta vaan tuoremehua. Heippati :wave:
 
allusmamma: viikkoja omien laskujen mukaan pitäisi olla 9+2 mutta sielä näytti 7+5
mutta oon positiivinen jo siitä että sielä joku on ettei ollut tuulimuna=) mutta ensi viikkoa odotellessa hirveän jännityksen kanssa..olla töissä vaan varovaisesti. hyvä nakittaa muita nostelemaan kaikki raskaat ja ite seistä vieressä :LOL:
 
Voi että , tänne tulee tekstiä niin etten oo millään ehtiny kaikkea lukea! On ollu aika kiirettä töissä ja arjessa, niin en oo tänne päässy kuulumisia päivittelemään.. Onnea kaikille iloisista kuulumisista ja lämpimiä halauksia surullisempia uutisia ja kokemuksia saaneille!

Mekin ollaan nyt ensimmäisessä neuvolassa viikko sitten käyty ja lasketuksi ajaksi tuli terkkarin mukaan 9.4.09. Eli saisko ton päivän vaihdettua sinne etusivun listaan, Thanks :)
Ultralla päästiin sielä pikkuista ihailemaan ja sydän ihanasti pamppaili!! Tuli kyllä niin ihana olo, olis voinu vaan tuijottaa sitä ruutua koko loppupäivän :heart: Silloin oli rv 9+0, vauvelin koko vastas rv 9+5. La pysyy kuitenkin samana, mulla on kuitenkin aikas säännöllinen kiertokin ollut. Np-ultraan ja verikokeisiin päätettiin olla menemättä, rakenneultraan sit vasta tähdätään.

Oma olo on suhteellisen hyvä :) Oikeestaan vaan pari viikkoa oli sellasta huonompaa vointia, oksentaa ei kuitenkaan tarvinnut. Nyt ei huono olo oikeestaan tuu, kun silloin jos syömisten väli venyy liian pitkäksi. Kasvikset ei vaan nyt oo meinannu upota ollenkaan, vaikka yleensä syödään tosi paljon kasviksia ja ite syön harvoin lihaa. Nyt vesi herahtelee kielelle, kun jossain näkee kuvan lihapadasta tai kunnon pihvistä :p Hassua... :) Paino on onneks pysytelly siinä parin kilon nousussa lähtöpainosta nyt pidempään, kun aluks tuntui, et ruoka maistuu niin hyvin, et paino nousee kohisten.. Onneks hedelmät ja marjat maistuu hyvin, niin ei ihan kokonaan suolisto mee umpeen :LOL:

Onks muuten kellään tullu sellasta poikkiviivaa mahalle? Vähän niinku pikkareiden raja olis koko ajan siinä? Mulla tuli se jo melko alussa ja edelleen se on siinä, vaikka ei tosiaankaan aina oo alkkarit samas kohtaa painamassa.. Muutenkin toi alamaha on niin erilaisen oloinen, makkara on niinku noussu ylöspäin ja alamaha on ihan tyhjillään :)

Mutta joo, hyvää viikonloppua kaikille! Nautitaan aurinkoisesta syyssäästä :wave:

Zukkis ja pikkunen 10+0 (ihanaa, uusi viikko alkoi :) )
 
On tää raskaanaolevan mieli ihan hassu.. Tänään kun on ollut helpompi päivä ettei ole niin paljon kuvottanut niin heti tulee ajatus mieleen että onkohan kaikki hyvin. :ashamed:

Muutenkin tänään jostain syystä on tuo ollut enempi pinnalla. Näinköhän siitä koskaan pääsee kokonaan eroon. Ja varsinkin tuo ensi viikolla lähestyvä np-ultra on oiva lisä tuomaan ylimääräistä jännitystä ja hermostuneisuutta.

Vatsan kasvua yritän kovasti seurata ja olenkin huomannut että jotain olisi noussut tuolta alhaalta ylöspäin ja sitä poreilua haluaisi myös tuntea, koska jotenkin tuntuu että se liittyy tuohon salamatkustajaan vaikken uskokaan että mitään liikkeitä voisi vielä näillä viikoilla tuntea. :saint:
Mä taidan olla ihan hassu. :ashamed:


Ruttana & Salamatkustaja 10+5
 
Voi mikä helpotuksen, onnen ja rakkauden aalto pyyhkäs eilen yli kun mahasta löytyi varhaisultrassa pikkuinen masuasukki, jonka sydän pamppaili hirveetä tahtia :heart: Pituutta asukilla oli huimat 8,9mm ja vastasi rv7+1 (itse olin päivän edellä laskuissa). Laskettuaika pysyi samana eli 30.4 - vappuaatto :D Tässä pikaiset ultrakuulumiset, pakko lähteä töihin. Palailen myöhemmin lukemaan tarkemmin teidän kuulumisia.

Pää rakkaudesta pyörällä Noomi- & Masukki 7+2 :heart: :heart: :heart:

 
heippati hei!

täällä myös maha ns. hävinnyt -lue:turvotus poistunut... heti oli tuntosarvet pystyssä, mitä jos kaikki ei olekkaan hyvin?! viikko ultraan, kai sekin lisää jännätystä. mies uskoo vakaasti että kaikki hyvin. ja niin kai minäkin syvällä tuolla jossain. onhan noita oireita yhä, joten kaippa siellä kaikki hyvin on.
mistä olette ostaneet nuo koti doplerit? olikos kalliita? tämä on tod näk meidän viimeinen beibe ( niin varmaan ;) ) joten saakohan sen myytyä eteenpäin jos sellaisen ostan?!

kauhistus kun kahvi tökkii, vanhasta tottumuksesta silti juotava -hölmöä!

iltsu & beibe rv ööö jotain... iski tenkkapoo :wave:
 
AAM
iltsu oman dobblerini huudosta.. :) oli tosi löytö kerrankin !! kun ne pyytää sitä 50-60 eur vähän käytetyistä, musta se on paljon... kun siis uuden saa parhaimmillaa 69 ja rapiat.. :whistle: ja ultrageelinä käy siis normiliukkari.. :p

Täällä kans tuntemukset heittelee laidasta laitaan. Mahaa yritän tunnustella josko ois jo levinnyt tai tullut ulospäin mutta kissanjaskat :D se on ja kasvaa taaksepäin niinkuin ekankin kanssa. Vetäsin vatsan oiiiikein sisään niin että kylkiluut näkyi kunnolla niin sitten sain minikummun esille siis supermini :ashamed: :D ja huomasin että onhan se kasvanut *suosittelen kikkaa muillekin siitä sen näkee, eli vatsa lommolle vain ..kai :) *

OI jaksaiskohan päivittäjä heittää meidän sukupuoliveikkaukset tuonne nimien perään :) :saint: ? jaksaisikohan hän *blink blinki, räpsyttelee sinisilmiään* ... eihä se pakollista ole mutta kiva ois nähdä kenen veikkaukset osuu iokein :D :LOL:
Mä voin vaikka heittää alustava listan tähän astisista veikkauksista.. hetko*

AM & hippunen 9+4
 
Pikaisesti omaa napaa tauolla... mulla on joku kumpu tossa ala-keskivatsalla, tiedä sit mistä johtuva: osa on ainakin turvotusta, koska se paisuu iltaa kohti. :) Housut kumminkin ahdistaa, ja itsestä tuntuu et se paistaa kauas ja kaikki näkee ja arvaa. Tuskinpa tuota oikeesti muut huomaa edes vielä. Toivottavasti. Ehkä. Ja pahoinvointikin palasi eilen iltapäivällä, eli turhaan elättelin toiveita. Osaksi kyllä johtuu väsymyksestä, työt pitäis kieltää. ;)

Tänään ajattelin mennä tutkailemaan itselleni housuja, kaik farkut ja muut housut ahdistaa ja tarttis näillä keleillä (aamulla +3 astetta :| ) vähitellen jotkut pitkiksetkin, jotka ei purista masua, jotta vois vaikka mekkoja harrastaa. Parit verkkarit menis päälle, mutta en oo koskaan ollut ne päällä töissä, joten saattais herättää liikaa epäilyksiä. Jonkin aikaa on tavoitteena vielä yrittää tätä salata kumminkin. Tosin tarkkasilmäisimmät oppilaat saattavat jo jotain aavistella, en tiä.

Äh, tauko loppuu...

ventti. + viuhti 11+0! :D
 
Mulla on ainakin turvotus laskenut ja vaaka näytti jopa kilon laihtumista=)
Alussa oli kamalaa ja rupesi tuntumaan että sormuksetkin pitäisi pois ottaa.Mutta nyt kummasti helpotti.

Olo on eilisen varhaisultran jälkeen muutenkin aika kevyt.

rv tasan 8
 
AAM
the veikkaus LISTA:
niinnu: P
Laala: P
Allusmamma: P
funkymama: P
guess: P
Kesis: P
milkystern: P

ventti: T
hapamperi: T
Hani- : T
tilia cordata: T
Ruttana: T
Sanni-Maria: T
Vaavimasu: T
Pai-29: T
Manna08: T
pietu- : T
äitikompleksi: T
Minski26 T
miracle T
talvitie T
Sydänalma T

jos jonkun unohdin niin huikatkaanhan.. katsotaan kenen yksristikahdet menee nappiin :LOL:
 
moi!

mulle saa päivittää tohon veikkauslistaan tyttö =) älyttömän kiva lista, kiitos kovasti allusmamma!

mulla on viime päivinä ollu nännit tosi kipeenä. en tiedä johtuuko viilenneistä keleistä, että ovatko vain kylmänarat, mutta nännejä särkee tosi kipeesti erityisesti ulkoilun jälkeen. ja mä kun pyöräilen päivässä puolisentoista tuntia niin ulkoilua riittää. muutoinkin on rinnat turvoksissa ja kosketusarat, kun en vieläkään oo saanu ostettua isompia liivejä ja nää nykyiset puristaa... mut taidan käpristellä liian pienissä liiveissä vielä ainakin tiistaihin asti. sitten on nt-ultra, jota ennen en oikein uskalla ajatella mitään äitiys- tai vauvatavaran hankintaa.

masu on mullakin kasvanut/turvoksissa mutta kohtua en osaa tunnustella. esikoista kun odotan, ei ole käsitystä miltä kuuluisi tuntua.

ihana kun on saanut lukea taas onnellisia neuvola- ja ultrauutisia! luo toivoa että omassa ultrassakin ensi viikolla olisi kaikki hyvin... siinä samalla alkaisi sitten olemaan ne kriittiset 12 ekaa rvkoa täynnä, toivottavasti pääsee onnellisesti toiselle kolmannekselle! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hani-:
kiitti allusmamma mä pläjäytän sen tonne etusivulle jossain vaiheessa. en ois muuten saanu varmaan aikaiseksi jos sä et ois tohon noita arvauksia ettiny :D
Hei Hani, voisitko korjata sieltä etusivun lasketuista ajoista mulle lasketuksi ajaksi 17.4. Se on siellä nyt menkkojen mukaisesti 12.4. :flower: Ja Naistenklinikalla syntyy sitten pienoinen :heart:

THANKS DEJ!

 
Veikkauslistaan: Tyttö =)

Ultrakuulumiset:

Nyt on neuvola ja ultra takana. Seuraava käynti eli np-ultra parin viikon päästä 29.9.2008 ja sit tavan neuvola on 16.10.2008.

Lähtöpaino 89.5kg, edellisellä kerralla 92.8kg (eli rv 6+3) ja nyt 92.3kg (eli rv 10+3). Pojasta lähtöpaino 95kg ja eka punnitus oli 97.8kg ja sit 97.7kg eli aika samalla kaavalla mennään, pikkasen pienemmillä lukemilla :)

Verenpaineet oli nyt 118/70 ja edellisellä kerralla 112/74 eli ihan hyvin. Nousevat vissiin sit vielä ootannin aikaan.

Hemppa oli 159 eka kerralla ja verikokeesta vähä aika sit otettuna 155.

Ja sit ultra :heart: Voi hitto. Olivat laitteen uusinu ja kyllä näky selvään! Siellä se heilutteli käsiä ja jalkoja ja sydän sykki vinhasti. Vastas viikkoa 9+6 ja ku vertasin mittoja pojan 9+6 tehtyyn ultraan ni aika täsmä on. Poika oli 30mm ni tää tulokas oli 29.7mm :D Tosin pojasta oli merkattu, et vastaa rv 10. Sinänsä jännä ku mie sanoin just lekurille ennen ultraa, et mie luulen, et laskettu aika ois oikeemmin joko 10.4. tai 11.4. ni aika hyvin tiedetty :p Siitä nähen mennään nyt edelleen sen mukaan, et tänään rv 10+3 ja np-ultrassa sit sanovat, et muuttuuko laskettu aika vai ei. (Yleensä eivät tommosella heitolla muuta, mut miusta ois oikeempi, jos se ois vähä myöhemmin.)

Sokeriarvot kopioi ja laitto äp:lle. Mainihtipa aikaa varatessakin, et on diabetes sukurasitteena ja BMI 31. Tuohon painoindeksiin mie heti tartuin, et sillä oo mitään merkitystä :whistle: (Siitä nähen ei verenpaineet ollu koholla, vaikka vähä purppasin :LOL: ) (Näihin liittyen muuten lekuri sano, jotta sokeri ja vehnä minimiin.. Pysyy arvot paremmin kurissa.)

Voi että.. Ehkä sitä nyt uskaltaa appiukolleki kertoa. Se tietää sitä, et sen jälkeen tietää isännän mummo ja sit sen perään kaikki muut sen puolen sukulaiset. Ei tarvi ite huolehtia.

Nyt on huojentunu olo. Ette uskokaan! :heart:

(Pakko tänneki sanoo, jotta tiälä vissiin on rakenneultra 4D :p )

pietu- ja oikku 10+3 (9+6)
 
Heippa taas, aika ei riitä lukea ihan kaikkia viestejä, mutta mukavaa kun on aktiivista porukkaa :D

Itselleni ei kai mitään kummempaa kuulu, eka neuvola käyty ja siellä kaikki ok, ei vielä kuunneltu sydänääniä näin varhain. Ummetus on tosi tukalaa :eek: , yritän selvitä luomukeinoilla, syödä esim. kuivattuja hedelmiä. Turvotus on hieman laskenut, mutta mitään selvää "greippiä" en masusta löydä, ilman turvotusta olen tosi littana vielä. Muutamana päivänä tuli beigeä vuotoa vähän, ei onneksi enää. Tuntuu, että vatsa kipristelee ja vuotelee silloin kun olen tosi rasittunut tai rehkinyt urheillessa. Tajusin nyt, että on ehkä syytä ottaa rauhallisemmin. Huono olo iskee sykäyksinä, oksukin on ollut parina päivänä lähellä. Ultrapelko iskee välillä, melkein enemmän jännittää se rakenneultra, kun viimeksi kuulimme huonot uutiset siellä. Silloin on jo niin kovin pitkällä, että en kyllä toista kertaa kestäisi :'(

So far so good! Viime viikolla rakas nallekarkki näytti pontevalta, joten toivoa todellakin on, että hän jaksaa kasvaa vielä huhtikuuhun asti

Lähtee aurinkokävelylle!

Oxu ja :heart: 9+2
 

Yhteistyössä