Huhtikuun inssiläiset

Pötkylä, älä vielä menetä toivoa. Yleensä on niin, että joku folleista lähtee loppuvaiheessa kuitenkin kasvamaan muita enemmän ja muut follit jäävät sen verran pieniksi, että inssi voidaan tehdä.

Mulle kävi niin, että yli 10mm folleja kasvoi 3, ja epäiltiin, että voidaanko inssiä tehdä. Parin päivän päästä ovistestiin pärähti jo plussa ja tehtiin ultra, jossa katsottiin follit. Kaksi oli jäänyt muistaakseni n. 15mm kokoisiksi ja yksi oli 18mm tai jotain, ja sitten inssi tehtiinkin samana päivänä.

Harmi kyllä, tärppiä ei tullut...
 
PÖTKYLÄ: mulle on tehty inssi joskus aikoinaan niin että 4munista oli kasvanut .ja vaikka yks muniksista punktioitiin niin siitä inssistä lähti kuitenkin nelosraskaus alkuun...nyt mulle sanottiin ettei inssiä tehdä mulle jos muniksia kasvaa enemmän kuin 2.

 
ai hurja päärynä. Teillä on sitten kovasti vilskettä nelosten kanssa. Sehän se tuntuu olevan kovasti iso riski lääkäreiden mielestä ainakin, että tulee niitä monisikiö raskauksia, ja onhan se aina kun lapsia on enemmän kuin yksi masussa niin ahdastahan siellä varmasti ainakin tulee jos ei muuta. Mutta kyllä olen kuullut minäkin, että kolmella tehdään vielä inssiä.

Miten täällä piinailijat jakselee? Meillä puoliväli nyt ylitetty ja menkkamaiset tuntemukset alkoi toissapäivänä. Ulkona sataa lunta ja vissiin kevätväsymys/masennuskin iskemässä, kun ei huvita yhtään mikään.


 
Oma napa: perjantaina oli inssi ja nyt sitten alkoi piinailu. Tämä oli meidän kolmas yritys ja puhetta oli, että yksi kerta vielä kokeillaan, jos ei tärppää ja sitten IVF. Tunteet ovat pinnassa ja pelottaa hurjasti, jos tämäkään kerta ei tuota haluttua tulosta. Kevät on muutenkin raskasta aikaa kun lapsia syntyy paljon ja tuntuu, että joka toinen vastaantuleva on joko raskaana tai kantaa vastasyntynyttä kääröä. Näitä kateuden tunteita on todella hankala hallita ja sitä vihaa itseään, kun on niin katkeroitunut eikä pysty iloitsemaan niistä asioista mitkä kuitenkin on hyvin. Miten te muut olette selvitytyneet näiden tunteiden kanssa?
Tsempitystä kaikille piinaileville ja tulkaa kertomaan väliaikatietoja!
 
Inssi siis tehtiin viime tiistaina, eli pp 5 menossa nyt... Outoa oli, kun ei ultrattu ollenkaan ennen inssiä, enkä mitään ovistestiä tietenkään älynnyt ostaa ja tehhä. Eli en nyt edes tiiä että oliko siellä irtoava munasolu olemassa ollenkaan... :( Tänään on sitten ollut varsinainen v-tutuspäivä. Kaikki kyrsii ja tuon inssin suhteen on toiveet tosi matalalla... Viittaisikin pms oireisiin nämä fiilikset... :attn: Että tätiä odotellessa sitten...
 
Tein juuri kp 11 kaksi testiä, toisen fertestin halpis liuskatestin ja aconin kasettitestin; Fertestiin ei mitään, aconiin sen sijaan lähes yhtä vahvat viivat. On näköjään todella paljon testistä kiinni..
Netistä en tilaa enää ikinä, paras vaan hakea apteekista =)

No, aamulla on seurantaultra niin näkee varmaksi missä mennään :wave:
 
inssiläinen
Hei Nala78

Minulla menossa pp 4. Onko sulla niin säännöllinen kierto että ajattelivat ettei tartte ultrata? Onpa kumma klinikka jos eivät sanoneet sulle, että pitäisi edes tikuttaa niitä ovulaatiotestejä.

Mutta toivoa ei ole menetetty! Ihan hyvin voi sullakin vielä tärpätä piinailujen päätteeksi! Itse kyttään koko ajan näitä oireita. Kohdun tienoolla vähän laajenemisen tunnetta ja välillä nipistelee, mutta liekö kaikki mielikuvituksen tuotetta...ei auta kuin odotella!

Mitä muut olette ennen plussaa tunteneet pp4-pp-10?

Tsemppiä odotukseen!

t.Inssiläinen
 
Heippa kaikille!

Tulin juuri ultrasta, siellä köllötteli yksi 17 mm munis, huomenna irrotuspiikki ja ke inssi :heart:

Luulin että odottavat, että kasvaisi suuremmaksi,mutta saattaahan tuo olla keskiviikkona jo 20 mm?
 
pupuvaimo: Kai eri lääkäreillä on erilaiset hoitotavat, ja toivottavasti se sun folli kasvaa ainakin 20 milliseksi ainakin. Mulle lekuri sanoi että irrotuspiikin jälkeen folli ei enää kasva, mutta tiedä häntä.

Mulla oli tänään kontrolliultra ja kolmesta follista jäljellä oli yksi ja sekin kasvanut huonosti. Voipi olla ettei mitään inssiä sitten tehdä, jos ei nyt ota jotain kasvuspurttia yhtäkkiä. V*****AA!
 
Voi ei pötkylä :hug: Syöthän jättihelokkia? :ashamed: Itse aloitin tähän kiertoon ekan kerran ja kyllä tuntuu limakalvoissa ja follien kasvuvauhdissa =) Nyt napsimaan niitä :wave:

On vähän huonompi juttu mulle, jos rakkula ei enää kasva irrotuspiikin jälkeen :ashamed:
 
pp10 ja menkkatuntemukset senkun lisääntyy. :( aloitin kanssa helokkiöljykapseleitten popsinnan tämän keskustelupalstan innoittamana.. ei se ainakaan ota jos ei annakaan. Ensi kuuksi sitten toiveena superovulaatio ja inssi ja kaikki nappiin ja onnistuminen.. nyt olen jo toiveeni tämän kerran suhteen menettänyt, enää odottelen tätin kylään saapumista.. niin ikävää kun se onkin, niin todennäköistä silti. :ashamed:

Kamalasti plussaonnea kaikille piinailijoille siellä ja piinailemaan pääsyä odotteleville. :hug:
 
Ajattelin vielä tulla moikkaamaan tätä huhtikuun piinistely tiimiä, täällä onkin sitten jo jännät paikat monella menossa.

Itselläni tämä kolmas inssi ja epäonnistuminen oli tosi rankka paikka.Olin jo ihan varma että aloitetaan sitten IVF rumba tähän perään, kunnes lekuri sitten päätti toisin, eli yritetään VIELÄ se neljäs inssi, toivoa kun on AINA kuulemma!

Minä sitten otin jo varaslähdön tuonne toukokuun inssiläisiin, toista päivää nappaillaan clomeja ja vapun jälkeen ultraan.

Kiva kuulla että täällä on moni ottanut nuo helokkikapselit mukaan! Niitä uskollisesti otan joka päivä 4kpl päivässä ja saa nähdä kuinka hyvät limikset on tälläkertaa! viimeiset 3kk olen noita kapseleita popsinut ja enää en niitä jätä, kun tulokset limiksen suhteen on ollut sen verran positiiviset viime insseissä!


Toivottelen tänne kovasti tärppionnea ja plussatuulia!
 
Hienoa, että joku on saanut plussaa kehiin :heart:

Täällä on näköjään muutkin käyneet ultrassa tänään (ties vaikka se kenen kanssa vaihdoin pari sanaa odotushuoneessa ;) ). Ihmettelen todella näitä eri aikataulutuksia follien koon suhteen. Mulla näkyi (niin kuin joka inssissä) aamulla kaksi 18mm follia ultrassa ja kaikki taas kuulemma niin älyttömän hyvin. Mutta kun se, että kaikki on oppikirjaesimerkillisesti ei ole 2,5vuoteen tarkoittanut yhtään mitään.

Follit 18mm ja inssi on vasta torstaina! Tänään pitäisi vielä pistää Puregonia ja ti/ke yönä Pregnyl.

Pelottaa, että tämä juna menee jo. Ja miehen pidättäytymisaika estänee pupuilun ti-ke. Täytynee kehitellä tänään vilunkia :saint:
 
Nyt alkoi hirvittämään, pistin aamulla irrotuspiikin ja nyt ovis testi vahvasti plussalla. Toivottavasti huomen aamuksi varattu inssi ei mene ohi :ashamed: Pitäiskö silti pupuilla luomuna vaikka pidättäytymisaika olisi suositeltavaa.. Apua :headwall:
 
Alan näköjään tulla TODELLA vainoharhaiseksi näitten juttujen kanssa.. :ashamed: Lääkärin mukaan ajoitus menee tällä lailla juuri nappiin. ..pelkään niin ettei tämä onnistu ikinä :xmas:

Kiitos tuesta :hug: Tärppi onnea meille kaikille! :heart:
 
sh-80
Pupuvaimo, kyselit aiemmin, mitkä lääkkeet minulla ovat käytössä. Ensimmäinen inseminaatio tehtiin luomukiertoon, kolmessa seuraavassa oli Clomit annoksella 2 tbl/pvä, seuraava inseminaatio jäi tekemättä aivan liian suuren follikkelimäärän vuoksi, joten viides ja nyt tämä kuudes tehdään taas luonnolliseen kiertoon. Minulla ei oikeastaan ole ollut ongelmia ovulaation kanssa, ja varsinaisesti olen hoidoissa siksi, ettei minulla ole miestä. Mutta ehkä jotain vikaakin sitten on, kun ei meinaa onnistua millään.

Nyt kuitenkin taas hyvä ja toiveikas olo. Varasin juuri ultran huomiseksi ja uskoisin ovulaation ajoittuvan niin että pääsen perjantaina inseminaatioon.
 
Pupuvaimo: Jos teit ovistestin irroituspiikin jälkeen, ei ovistestin tuloksella ole mitään merkitystä! Irroituspiikki sisältää LH-hormonia, joten testitulos on aina piikin jälkeen positiivinen. Jos sen sijaan olet aamulla testannut ennen piikkiä, on kyseessä oman hormoonitoimintasi aiheuttama LH-piikki. Siltikin ajoitus olisi ihan nappi, sillä munasolu irtoaa LH-huipusta/pistoksesta noin 36h päästä ja säilyy hedelmöityskykyisenä siitä 24h. Tsemppiä ja huolet pois!

Mulla pp4 ja hieman pistelee vatsassa. Muuten ei oireita, paitsi jotenkin on turvonnut olo vatsassa (voi johtua kyllä suklaan ahmimisestakin..). Itse olen ymmärtänyt, että oireita voisi aikaisintaa ilmentyä viikko inssistä ja kaikilla ei oireita tule lainkaan ennen testausta. Jotenkin kuitenkin uskon siihen, että sen sitten "tietää" kun on oikeasti tärpännyt. Mites muilla?
 
Joo...Mulla nyt vaan pms oireet lisääntyy, eli en kyllä usko taaskaan tärpin osuneen kohalleen... :( Joku kyseli että minkä takia mulla ei nyt ollut ultraa yms. En itekkään oikein tiiä. Lääkäri perhesuunnittelupolilla sanoi, että ei tarvi mennä testeihin kun on aiemmin ollut hyvät arvot ja sitten tuolla inssissä niin jättivät vaan väliin, enkä älynnyt ite kysyä. Ihan julkisella puolella muuten olen hoidoissa. En mie tiiä... Nyt on kaikki muutkin asiat jotenkin sekasin ja itellä (pms:stä johtuva) masennus pukkaa päälle. Tuntuu että mikään ei vaan suju... :attn:
 
Inssiläinen
Kyllä minä uskon, että oireita voi tuntea jo hedelmöittymishetkestä alkaen kunhan vaan on herkkä havainnoimaan omaa kroppaansa ja hormonit vahvat. Itselläni on nyt samanlaisia oireita kuin kerran aikaisemmin kun olin raskaana, nyt siis menossa pp 6 inssin jälkeen. Ennen kuin pallukka (kierron ajoituksen mukaan oletan) pääsi niistä kohdun kerroksista läpi niin oli tosi vahvat tunteet ja luulenpa, että juuri sillä hetkellä kun se tunkeutui läpi niin oli tosi viiltäviä kipuja. Sitten tänään on helpottanut alavatsa kivut ja oireet on enemmän mennyt turvotuksen puolelle. Mun oireet on täysin erilaiset kuin menkoissa. Ylipäätään on ollut tähän mennessä kipuja alavatsassa: turvotusta vatsassa; semmoinen kohdun laajentumistunne; lievä kuvotus; ja ihan selvä hajuaistin terävöityminen iski juuri äsken bussissa kun haistoin jonkun kanssamatkustajan purkan, vanhan viinan ja kauraleivän (ja sitä leipää ei kyllä näkynyt missään kun rupesin katsomaan mutta olen varma että jonkun kauppakassissa se oli) :) Ruokaakin on saatava tiheämmin. Olen kyllä itsekin hieman ihmeissäni, että oireet on näin vahvat jo nyt kun en ole edes testiä vielä voinut tehdä. Voihan se olla, että tämä on mielikuvituksen tuotetta, mutta jotenkin tuntuu niin todelliselta. Saas nähdä ensi viikolla miten käy.

Nala 78, ehkä hoidot ja ultraus vähän poikkeavat julkisella, itselläni ei ole kokemusta siitä käytännössä. Mutta pidän edelleen peukut pystyssä puolestasi.

terv. Inssiläinen
 
Heippa vaan!

Inssi takana ja kaiken pitäisi taas olla niin tosi hyvin.. toivotaan jälleen kerran parasta =) :heart:

Vietän samalla saikkaripäivää kotona, kävin lääkärilläkin kun yskä ei ota laantuakseen. Olipa hyvä että kerroin lekurille aamun inssistä, sillä oli määräämässä mulle "pahoja lääkkeitä tässä tilanteessa" :eek: ..siis jäin kokonaan ilman ; kotimehua vaan, lepoa ja nenäsuihketta :hug: :heart: ..ja tietysti hellää huolenpitoa! :wave:
 
Pupuvaimo: vahvistiko lekuri ultralla, että ajoitus oli tosiaan oikea?

Minä epäilen, että ajoitus heittää huolella. Viime yönä tökkäsin Pregnylin ja ovistuntemuksia tuntuu jo nyt. Ja inssi siis vasta huomenna. Eikä olla jaksettu pupuilla. \|O
 

Yhteistyössä