torstaita! :wave:
imetyksestä: aion yrittää kyllä, mutta stressiä en halua ottaa. imetys täälläkin vähän arka aihe, ei oikein ottanut sujuakseen esikoisen kohdalla, enkä siihen mitään tukea saanut. heti lyötiin vaan rintakumi käyttöön ja se siitä. sitten kun vauvan paino alkoi laskea 3,5kk:n iässä, niin todettiin että lisämaito olis tarpeen. se oli suuri helpotus itsellekin, ettei tarvinnut enää kärvistellä asian kanssa... ja on kyllä
aivan uskomatonta, miten tuollainen asia saattaakin olla niin paljon arvostelun kohteena, teet sitten niin tai näin!!!!
samoten kun tuo
mahan koko, ihan kun olis jotenkin oikeutettua julkisesti sitä arvostella: "onpa iso/pieni maha!". hittolainen, eihän kukaan tuu mulle sanomaan, että onpas sulla iso perse, miksi sitten mahaa saa arvostella!!! :kieh: no juu, ei siitä sen enempää...
vakuutuksesta: kannatan EHDOTTOMASTI!!! ollut tuiki tarpeellinen, en tajua miten oltais selvitty ilman!!! toki kokemuksia on monia.
painosta: lähtöpainoa oli jo vähän liikaa, mutta en halua ottaa stressiä asiasta. sanoin saman neuvolassakin. sanoin, että tiedän asian, joten siitä on turha joka kerta sanoa. eikä mulla ole nyt tähän mennessä tullut kuin 1kg, lopussa sitten varmaan senkin edestä. ainakin ekan kohdalla, turvotusta oli varmaan puolet painosta! :O
4D:ssä käytiin esikoisen kohdalla, vielä ei olla päätetty mennäänkö nyt. koin sillon ekaa odottaessa sen jotenkin tosi ihanaksi kokemukseksi, mutta nyt kun on kerran nähnyt sen, niin en tiiä maksanko siitä sellasta summaa toiste. ei sillä, että tämä toinen olisi mitenkään vähemmän arvoinen!
laitetaan tämä
tulokas nukkumaan varmaankin ä-pakkauksen laatikkoon, mikä on pinniksessä. näin tehtiin ekankin kohdalla. saa sen pakkauksen jotenkin "ahtaamman" tuntuiseks alkuun, kun toinen on vielä niin pieni ja kaipaa sitä kohdun ahtautta... toimi ekan kohdalla loistavasti! =)
kovasti oon alkanut miettimään, että miten tuo
esikoisen hoito tapahtuu sitten, kun lähtö tulee? on toki vähän aikasta miettiä moista, mutta kaikenlaista sitä päivän mittaan tulee pohdittua...
marraskuu vetelee viimesiään!!!
loistavaa alkavaa joulukuuta kaikille! :xmas:
jotain 19 kait...