Huhtikuun Hurmurit *Marraskuussa*

Voi napppi, osanotto surutyöhönne myös täältä ja toivon onnea jatkoon.

Toivottavasti huonot uutiset loppuvat tähän.

Itsellä herännyt huoli, en ole tuntenut varmasti yhtäkään liikettä ja huomenna kotiimme saapuu doppleri. Viikko rakenneultraan vielä.... Paniikkimieliala alkaa vallata alaa :(

Onnea hyvistä ultrakuulumisista niitä saaneille!

Viu&Jaska 19+0 POKS
 
Viimeksi muokattu:
pitkästä aikaa koneella, lomailujen jälkeen...puhelimella en jaksa kommentoida. :ashamed:

Jessix ja Napppi: osanotto suureen suruunne ja paljon voimia tulevaan!!! :hug: kuten moni on jo sanonutkin, niin ei tällaisiin tilanteisiin löydy sanoja... :'( Kovin uskomattomalta tuntuu tosiaan se, miten paljon tähän huhtikuiseen porukkaan on mahtunut surua. Toivottavasti kukaan ei joudu enää kyseistä surua kohtaamaan!!! :heart:

vaunuja ei olla mietitty vielä laisinkaan...pitäisköhän?? :p

rakenneultra vasta joulukuun puolessa välissä, toooosi pitkä aika siis vielä!!! aiotaan kysyä sukupuoli, toivottavasti pieni suostuu sen näyttämään. :)

sokerirasituksessa siis kärähdin, mutta kotimittauksessa arvot olleet hyvät, joten nyt mittailen lähinnä oman mielenrauhan takia. siltikin toinen sokerirasitus odottaa joskus 26-28 viikoilla. ja sillon ne sokerit varmaan alkaa enemmän heittääkin, ja ne arvot ovat oikeestaan vasta niitä, mitkä tulee vaikuttamaan vauvan kasvuun ja kokoon...

oloista... eli tosi monella vaikuttais täällä olevan tyttöolo. mistä se tyttöolo tulee? tai siis tiedän, että nämä ovat mutu-juttuja, mutta itellä ei ihan niin selkeetä oloa nyt kuin mitä esikoisesta, ja mietin, että onko kaikki olleet ääääärimmäisen pahoinvoivia (tytöistä kuulemma ollaan enemmän), tai että makea maistunut enemmän, linea negrat (miten päin se nyt menikään) vai jotain muita selkeitä oireita vai vaikuttaako oma toive siihen "oloon"?

ööö...pitää ihan miettiä nuo viikot..kun ei ole pitkään aikaa kirjoittanut niin en oo niissä oikeen pysynyt perässä...oiskohan
17+6 :heart:
 
Silkkii mitäpä sinne Madridiin, vesisadetta ja melko kylmää :D

vaunuista
, meillä siis on esikoiselta jääneet emmaljunga duo edget ja niillä mennään tää toinenkin :) matkarattaat ois hommattava kuitenkin kun esikoisen aikaset myin kevällä ja tilalle otettiin vaan reissuja varten sellaset perus sattarit.. ne ei mee vauvalle.. hartanin i go:t kinnostais malliltaan sekä ois myös hinnaltaan aika kohtuulliset.. onko kellään kokemusta?? lähin myyjä ois helsingissä ja sinne päin kun ei oikein oo käyntiä niin voi olla että joutuu ostaa sit "sokkona".. toisaalta ei haittaa mut kuitenkin ois ehkä kiva käydä kattoo livenä :)

uuh, kaikilla on jo niin lähellä tai sit on jo päässyt rakenneultraan.. mä joudun odottamaan vielä 3 viikko ja 3 päivää...

mä en edelleenkään tunne liikkeitä ihan varmasti.. sillon tällön jotain ihan pientä mutta en sitten tiedä että onko se ihan oikeesti sitä :) ja sillä dopplerilla en edelleenkään saa mitään sen kummempaa kuulumaan kun silloin tällöin istukan (?!) suhinaa ja välillä tulee ruutuun se 136-141 syke.. häviää muutaman sekunnin kuluttua ilmestymisestä.. ei ole paniikkia iskenyt kuitenkaan, ärsyttää vaan kun en kai osaa käyttää... hmph :mad:

Napppi tsemppiä jatkoon, toivotaan että ensikerralla kaikki menee mukavasti loppuun saakka!

Meillä on tänään vietetty keskostenpäivää piparitalkoiden merkeissä :) mies lähti pikkujouluihin toiseen kaupunkiin ja tulee vasta huomenna niin me tytöt katotaan joku lasten elokuva ja syödään herkkuja ja sit pötkähdetään yhessä meidän sänkyyn :) yleensä tyttö nukkuu omassa sängyssään mutta jos iskä sattuu olemaan jossain riennoissa niin sit se saa poikkeus luvan tulla jo heti illalla mun viereen.. tai usein tyttö menee edeltä ja mä parin tunnin päästä perässä :) tänään kyllä mentävä jo aikasin itekkii.. VÄSYTTÄÄÄÄÄ!

maanantaina sokerirasitus, stressaan jo nyt sitä kun pitää olla niin pitkään syömättä ja mulla on edelleen sitä pahoinvointia.. sitten pitäis vielä mennä yöksi töihin ja ei oo ees aamulla saanu nukkua pitkään.. ja mieskin yövuorossa... onneksi sentään on päikkärit :)

Hanne melko hyvä "työnimi" teillä :)

kylläpä ajatus nyt harhailee ja poukkoilee.. mutta tässä kai päällisimmät!

m-m ja hippu 16+6
 
Toivekko se kertoi, että neuvolasta oli kielletty syömästä itse tehtyä graavilohta? :confused: Höh! Mä oon luullut, että sitä sais syödä. Mitähän sitä sitten syö jouluna, kun kaikki parhaat on kiellettyjen ruokien listalla. Ei paljon lämmitä joku kinkku ja lanttulaatikko siinä lautasella, kun muut vetelee graavikaloja, mätiä ja silliä. Noh, ei tää ole, kun neljäs joulu, kun ei pääse kunnolla herkuttelemaan. Oonkin miettinyt, jos hommais itselle jotain ihan muita ruokia, kun jouluherkkuja. Tilais vaikka ison pizzan. :LOL:

Vaunuista ootte jutelleet. Meillä on kolmosen uutena ostetut Emmaljungan City Crossit vielä kovassa käytössä ja nelonen saa sitten lennosta vaunut alleen. Ja onhan meillä ne Emmaljungan tuplarattaatkin jo oottamassa mun vanhempien varastossa. Noi City Crossit on ihan parhaat vaunut, mitä meillä on ollut.

Tänään oli iltapäivästä tosi heikko olo. Olis pitänyt ruokaa alkaa laittaa, mutta pakko oli hetkeksi mennä sohvalle pötkölleen. Meni onneksi sitten ohi. Varmasti kävi verenpaineet vaan niin matalalla. Ihan sellanen olo oli. Mulla on muutenkin aika matalat paineet ja raskausaikana saattaa välillä tipahtaa niin, että tulee huono olo. Onneksi ei ole ikinä pyörryttänyt tai mitään.

Rakenneultraan 10 yötä. :p

Natte ja Tinja 18+5
 
Karen: Kiitos, lämmittivät nuo sanasi paljon. :heart: Mäkin tsemppailen sua, kyllä me tästä noustaan ja selvitään, vai mitä? :) Mulla ollut tänään ihan yks pahimmist päivistä, mut siitä kohat enemmän...

Amante: Siis mulla tohon tyttöoloon liittyy pari seikkaa. Ensinnäkin mutsi laitto mut aikoinaan selvänäkijälle (jep), ja itseasiassa se oli aika vakuuttava, ja se sanoi et saan kaksi lasta, joista toisesta tulee tyttö jolle urkenee ura musiikin parissa. Ei siis sanonut, että onko tää tyttö nyt tää mun eka lapsi, mut tietenkin se jäi mieleen, että hänen mukaansa saisin ainakin tytön... Vaikka oonkin skeptinen, niin uskon kyllä et joillain ihmisillä on taito/kyky/herkkyys nähdä tai tuntea asioita laajemmalti ja tarkemmin kuin muilla. No, sittenhän mä näin unta (samoihin aikoihin kun näin nekin kaksi unta, jotka ennusti tän mun raskauden kertomalla tän lapsen syntymäpäivän, joka unien mukaan siis olis 29.3), jossa oli vaaletukkainen, saparopäinen, kaunis pieni tyttö jolla oli aivan sellaiset silmät kuin mun miehellä oli nuorempana. Jälkeenpäin mietin ääneen mun miehelle, et olikohan siinä tää meiän tuleva lapsonen. On siis ehkä näiden perusteella ollut fiilis et tyttö tulee, mut pojan puolesta puhuu kyl se, et mun miehel on ennestään kaks poikaa ja muutenkin poikavoittoinen suku. Mutta nähtäväksi jää, ja 27.11 on ultra jossa ehkä selviää sitten. Näistä siis johtaa mun oma oloni!

(.): Ihan niinkuin alkuraskaudessakin, on meiän suhteen laatu huonontunu sitä mukaa kun oma olotila päässä huononee. Miestä kiristää välimatka tohon meiän uuteen asuntoon, eikä oo ollenkaan kiinnostunut sen remppaamisesta ja on ollut sairaan pahalla tuulella täs pari päivää, ja tappeluita on alkanu oleen ihan kiitettävästi. Eikä vähiten siks, et nää hormoniryöpyt saa mut ottaan ihan joka ikisestä sanasta ja asiasta itteeni, ja oon taas alkanu itkeen joka kääntees. Joka on turhauttavaa myös ja ennenkaikkea mulle ittelleni. Tänään sit räjähti kunnolla... Sit mun hyvä ystävä alko tylyttään tänään, kun valitin sille et meiän kissat jotka on sisaruksii saa kohta pentuja, kun toi uros koittaa paneskella siskoparkaansa kokoajan. Viimekuus toi kolli tuli sukukypsäksi, mut sit ne sairastu ja piti siitä syystä viedä eläinlääkäriin johon uppos 400e... Täs kuus ei myöskään yksinkertasesti pysty leikkauttaan, vasta enskuussa pystyy, mut sit saattaa olla myöhästä. Silloin kun noi hankittiin mies oli duunis ja on ihan itsestään selvää et ne pitää leikata! Nyt sillä ei oo duunii ennekuin ollaan takas stadissa, asialle (rahatilanteelle) ei mitään voi just nyt. Mut jotenkin mun olis nyt kuulemma pitäny ennakoida tää, ja kun musta tulee äiti ni pitäs tyyliin osaa jo tällaset asiat... Ihan oikeessa se on (periaattees), mut en kyl edelleenkään osaa ajatella et kuinka mä ennakoin kun tulee yllättävii menoi, kuten se kiireellinen lekurireissu? Ja nyt seuraan tääl hermot riekaleina kun broidi roikkuu siskonsa selässä... Oon joskus kasvattanu persialaisii mutsin kaa, mut ei oo silti hajua et kuin "vaarallista" on jos sisko ja veli saa keskenään pentuja. Miehen mukaan mä hysterisoin ja teen numeroa ihan turhasta (as always)... Onko teillä kokemusta tai tietoa??? Mut jutun pointti, tuntuu et tylytystä tulee joka suunnalta enkä osaa olla hyvä vaimo miehelle, enkä hyvä äiti mun kissa"vauvoille", siis näin jos vedetään ihan marttyyriksi (draamakuningattaren ohella toinen mun erittäin hyvä "taito"). Joutuskohan täs kohta jonnekin mukavaan ja pehmustettuun koppiin?? :LOL: No mut onneks meni ees sentään puoliväli rikki eilen perjantaina!! Kertokaa te rakkaat ihmiset joilla on kokemusta, et kuin nopeesti nää ailahtelut ja herkkyydet tasaantuu kun saan tän muksun saatettua vihdoin ja viimein maailmaan?

Täällä pimahtaa:

Namida ja sen pikku-Emppu 20+1
 
Viimeksi muokattu:
Namida! Kiitos tilityksestä. On sulla aika rankkaa, mutta kyllä me selvitään, niin kuin sanoit. Oon kuullut että synnytyksen jälkeen on oikea varsinainen hormonimyrsky, että silloin varmaan vasta herkillä onkin. Itse odottelen kans ekaa, joten siitä ei oo vielä kokemusta.

Mietin, miten kannattaisi valmistautua synnytykseen vai kannattaako? Jotenkin ei jaksais alkaa ajattelemaan sitä kivun ja sellaisen määrää, joka on edessä. Pelottaa hieman. Yks ystävä ohjeisti mua, että kannattaa pitää fyysisestä kunnostaan hyvää huolta ja jumppailla jne. Ja kehotietoisuuttaa voisi lisätä erilaisilla harjoituksilla. Mä oon käynyt vuosia laulutunneilla ja siinä kehotuntemus on tietysti lisääntynyt. Jotain hyvää siis. Mut en tiedä, jaksanko vielä ruveta miettimään synnytystä.

Olis kiva liikkua enemmän nyt kun on aikaakin ja ehkä jaksais paremmin lähteä liikkeelle. Lenkkeily ja kävely vain on vähän hankalaa, kun lantio on löystynyt jo sen verran, että nivusiin sattuu useimmiten kävellessä. Onko kellään ideoita hyvistä hellävaraisista kuntoilumuodoista? Uinti tulee itsellä mieleen.
 
  • Tykkää
Reactions: Namida
Namida: Mites jos laitat kissat eri huoneisiin siksi aikaa kun kiima on päällä? Koirilla ainakin kasvattajat tekevät näin, jos eivät halua omasta uroksesta pentuja omalle nartulle. Ja ymmärrän todella hyvin tuon rahatilanne jutun, meillä kanssa lykkääntynyt tärkeitä projekteja täällä kotona sen takia, että aina on tullut jotain muuta, mikä syö rahat. Nyt miehen isä oli järjestänyt meille ilmastoinnin puhdistuksen ja luvannut maksaa puolet koko hommasta, mutta en usko että nähdään rahoja ikinä. Hän usein lupaa rahaa, mutta aina "unohtaa" sen. Noista kissojen leikkauttamisista, tuttu käytti kunnallisella kollinsa ja se maksoi 50-60€. Ne on usein edullisempia, niin kannattaa kysyä sieltä ainakin hintoja niin pystyy suunnittelemaan helpommin minne vie ja milloin. Eikä oo pakko pysyä oman kunnan rajojen sisällä, hekin ovat naapurikunnan asukkaita ja toivat tänne meidän kunnalliseen leikkautettavaksi.
Katselin googlesta ja siellä yleinen käsitys on ettei ekassa polvessa sisaruksien pennuille välttämättä tulee mitään vikoja. Että vasta seuraavissa polvissa sitten.

Vaunuista: Meillä on Emmaljungan Duo Edget kanssa, ne menevät tuossa terassillla univaunuina ja ajattelin ostaa käytetyt Emmaljunga Ceroxit, niihin haluan pehmeän kopan. Sitten tietty seisomalauta tytölle ja tahdon myös adapterin mihin saa kaukalon kiinni rattaisiin :)

Alley ja pirpana

 
  • Tykkää
Reactions: Namida
Natte joo, th sanoi siis siitä, että kun ei tiedä niiden lohien alkuperää/matkaa ja kauanko ne on siellä tiskissä lötköttänyt, niin ei kannattaisi edes itse graavata, mutta se olisi ok, että itse tai siis tietty se mies onkis kalan ja ja graavais. Mutta jos sitä kalatiskiltä kysyy, että onko tää tänään tänne tullut jne niin miksi sitä ei voisi käyttää?...

Namida onpas sulla kiree tilanne nyt... toivottavasti parisuhteessa helpottaa, mutta eikös sitä sanota, että toiset parit riitelevät kovastikin raskaus aikana, risteileehän sitä vaikka mitä ajatuksia ja varmaan miehen päässä myllää, ja miten hän kokee tän hetkisen työttömyyden kun pitäisi olla "perheen elättäjä"..voi olla itsetunnolle kolhaisu, ja kun tuntuu, että miesraasut ei osaa pukea ajatuksiaan edes sanoiksi..ei ainakaa meillä..: /

Ja varmaan on edessä sitten itkuvyöry kun synnytys on ohi, luulisin, näin olen kuullut.. ite olen jo nyt aika itkumaija, kun katon telkkaria ym, ja jos suutun jostain miehelle niin kyllähän se saa ihan suhteettomat puitteet se suuttuminen... osaan olla välillä aika hirvee...

Ehdottaisin kans tuota, että kattimatit eri huoneisiin odottaa uroksen leikkuuta! Vaikka tuskin ne kissanpojut ihan vinksin vonksin menis jos tekisivät keskenään kai se on eläinmaailmassa vähän eri juttu, mutta parempihan se olisi, että eivät tekis keskenään. Voiskohan sitä kysyä kunnalliselta, että suostuvatko leikkaa jo nyt ja maksat ensi kuussa? Kun syynä on se, että kohta saattaa olla ei toivottu kissakatras. Ja kaverilles voit haistattaa pitkät, että pitäs osata ennakoida... eihän tässä mitään voi ennakoida vaikka miten ennakois, aina voi tulla joku niin iso taloudellinen yllätys että siitä ei selvii vaikka ois säästöjäkin ja ainakin itse olen aina elänyt enemän tai vähemmän kädestä suuhun ja ihan tyytyväinen olen elämän laatuuni. Välillä on tiukempaa ja niinkuin sanoit, niin ensi kuussa pääsette kissan leikkaa, hyvä niin :)

Karen itse "valmistaudun" lukemalla kaikenlaisia synnytyskertomuksia, niin hyviä kuin sitten niitä rankempia, en todellakaan luo mitään kuvaa päähän miten sen pitäs mennä, vaan olen ajatellut, että kipua kestän siihen asti mihin kestän ja sitten kun tuntuu, etten enää kestä niin sitten droppia jos vaan on mahdollista. Kipuun ei ole kukaan kuollut, vaikka helvetillistä osaa varmasti olla, mutta en ole lähdössä kilpailemaan, että kuka kestää natuna kaikken pisimpään...
Ja noita luonnonmukaisen synnytyksen kivunlievityskeinoja eri sivuilta olen lukenut, koska niillä kuitenkin voi helpottaa omaa oloaan vaikkakin todellakin olen valmis turvautumaan kipulääkkeisiin.
Liikunta on ollu mulla pannassa koko raskauden ajan, osin omaa laiskuuttani ja alussa en jaksanut ja nyt onkin liikuntakielto päällä, mutta kävely pitäis nyt ottaa päivittäiseen ohjelmaan koska varmastihan oma kunto vaikuttaa sitten synnytyksessä jaksamiseen ja siitä toipumiseen..
Ja joogaahan kaiketi suositellaan hyvänä liikuntamuotona raskaalle.

Hyvää sunnuntaita :)

Toive ja 18, se on niinku poks!!
 
  • Tykkää
Reactions: Namida
Täällä purskahdettu itkuun helpotuksesta kun dopplerista kuului kun kuuluikin pienen syke (edelleen) :)

Malttaa odottaa rakenneultraa 26.11. ja liikkeitä paremmin :)

Missä vaiheessa alatte valmistautua vauvelin kotiin tuloon? Lähinnä varusteita ajattelen, että kaikki kunnossa. Alkaa tuo mullistava vaihe lähestyä niin pelottavan nopeasti, ettei tahdo perässä pysyä...
Synnytystä edelleen kammoavana nähtävästi ohitan sen vaiheen sujuvasti kokonaan :D
 
Katohan vaan viuwolf niin teippaat sen dopplerin mahaas kiinni vielä :D itse olen vähän panikoija ja oikein pitää päättää, että tänään EN kuuntele...:ashamed: en olisi itsestäni uskonut tälläistä hätäilijää.

Me ollaan tosiaan vaunut hankittu, ja rakenneuä:n jälkeen alan hankkia muita tarvikkeita. Pikkuhiljaa tavarat kasaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: viuwolf
Toiveena kauniina, kieltämättä :D tarkoitus oli tuota ystävän kanssa vähän vuorotellen käytellä, kun kuvittelin, että pärjäisin sinne rakenneultraan asti muutamalla kuuntelulla. Sitten ajattelin,että ehkä pidän siihen asti kun liikkeitä tuntuu selvästi... Mutta nyt on jo selvää, etten pysty tuosta luopua....
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveena kauniina
Tervehdys kaikki kanssamasuilijat! :wave:

Tännepä on tullut tekstiä oikein mukavasti! Jos jotain päivitysjuttuja on jäänyt multa huomaamatta, niin saa vapaasti haukkua..! :D

Vaunuista ja tarvikkeista on ollut puhetta... Ollaan jo ostettu Britaxin B-smart rattaat, käytettynä.. Vielä odotellaan vaunukoppaa näihin rattaisiin, huutonetistä sekin.. Britaxin turvakaukalo olis vielä hankintalistalla, muuten kaikki tarvittava löytyykin jo vanhempien lasten jäljiltä :) Ajattelin kyllä tuunata vauvalle ensisängyn vanhasta pyykkikorista ja miestä pyysin nikkaroimaan kehdon, josta sitten vois tulla vaikka joku perintökalleus aikanaan... :D
Vauvanvaatteille hankittiin jo uusi lipasto tuonne meidän makkariin ja suurin osa vaatteistakin on jo pesty ja viikattu valmiiksi! Tämä tosin siitä syystä että ne pahvilaatikot, joissa noita vaatteita säilytin, olivat kärsineet viime keväänä/kesänä kellarissa kosteusvaurioita ja olivat homehtuneet, joten oli pakko valkata sieltä käyttökelpoiset vaatteet ja tuoda ne tänne ylös kuivaan.

Liikkeitä tuntuu jo ihan päivittäin, vielä ei kuitenkaan mahan päälle vaikka tuo isäntä niitä kovasti yrittääkin tunnustella. Doppleria käytän sitäkin paivittäin.. Se vaan on niin mukavaa kuunnella sitä jumputusta.. :) :heart:

Synnytykseen valmistautuminen: en oo paljoakaan asiaa miettinyt.. Oikeastaan ainoa asia mikä vähän jännittää on se että ehdinkö sairaalaan, vaiko en.. :LOL: Siihen taas ei paljon valmistautumiset auta... :)

(.) Aivan kamala turvotus on ruvennu vaivaamaan! :headwall: Kohta joutuu jo jättää sormukset käytöstä, jos ei saa tätä muuten asettumaan. On kyllä ollut pakko jo vähän tutkailla tarkemmin mitä sinne suuhunsa pistää.. Sitrushedelmät kuulemma on pahasta, joten ei enää niitä päivittäisiä mandariineja mulle.. Eikä tuoremehua.. Vettä yritän juoda koko ajan enemmän ja enemmän, vaihtelevalla menestyksellä. Liikuntaakin oon yrittänyt vähän lisäillä, jos edes pienellä leppoisalla kävelyllä kävis joka päivä.. Nyt kun ostin jopa uuden ulkoilutakin joka aika hyvin pitää vettäkin, niin ei jää siitäkään kiinni! ;)

Meidän Äiti ja pieni 18+0 *POKS POKS* :heart:

 
Ylläri, meillä oli sama juttu esikoisen kanssa. Tai no, melkein. Meillä löytyi mahalaukku, mutta oli aiiiivan liian pieni! Epäiltiin, että ruokatorvessa olisi ainakin osittainen katkos tai tukos. Rakenneultrassa käytiin välillä puolen tunnin lenkillä, kun ultraaja ajatteli, että jos vauva joisi vähän. Eipä tuo auttanut. Koko loppuraskauden kävin tiuhaan ultrissa ja aina maha näytti saman kokoiselta (sitä en kyllä ymmärtänyt, kun tuntui, että kaikki ultra-ajat annettiin aina samaan aikaan päivästä...) Yhdessä vaiheessa ehdottivat lapsivesipunktiota, mutta en suostunut. Ultrissa oli muuten kaikki hyvin ja lapsivettä oli normaali määrä (josta itselleni tein mielikuvan, että kaikki on kuitenkin hyvin). Tuossa punktiossa kun aina on ne riskinsä, joita en halunnut ottaa. Lopulta lääkärit eivät voineet kuin todeta, että synnytyksen jälkeen sen sitten näkee, mitä siellä on, jos mitään. Noh oli sitten pari päivää jo maannut sairaalassa synnytyksen jälkeen, kunnes oli vauvalla eka lääkärintarkastus. Kysyin häneltä sitä asiaa, eikä ollut kuullutkaan!!!! Että näin hyvin tieto kulki... Kysyi sitten vain, että onko vauva oksennellut heti syömisen jälkeen voimakkaasti? No, ei ollut puklannut varmaan kertaakaan edes normaalisti. Ja se juttu jäi sitten siihen. Lääkäri totesi, että jos ruokatorvessa olisi katkos tai tukos, niin eihän maidotkaan sieltä alas menisi... Selvittiin siis vain säikähdyksellä ja monilla kontrolliultrilla tästä. Vakuutushan saatiin sitten vasta syntymän jälkeen, mutta se ei ollut tuossa päällimäisenä mielessä. Koita siis vain luottaa siihen lapsiveden määrään! Kyllä se alkaisi lisääntyä, jos vauva ei pystyisi sitä juomaan. Ja jos näin ikävästi kuitenkin tapahtuu (toivotaan todella, ettei!), niin kysele, että mihin muuhun se sitten saattaa vaikuttaa... Tuo ruokatorven katkos voi kuulemma olla vain näkyvä oire jostain muusta. Mulle tosin silloin sanoivat, että jos on katkos kyseessä, niin tuollainen korjausleikkaus on aika "rutiinitoimenpide". Äh, meni sekavaksi, mutta laitetaan maanantaiaamun piikkiin :) Tulehen kertomaan, mitä kontrollissa sitten sanovat! Koska se muuten on?
 
Viuwolf Meillä on näköjään ultra samana päivänä :) Mihin aikaan sulla on? Mä sain ajan vasta klo 13.00 :( Oisin halunnut heti aamusta menne, en kuitenkaan saa yöllä nukuttua, kun jännittää ;) No, sovittiin, että käydään miehen kanssa yhdessä lounaalla siinä ensin, mutta saa nähdä maistuuko ruokakaan...
 
  • Tykkää
Reactions: viuwolf
iik iik iik harjoitussuppareita....!!!!! Nyt jo!!!??? Viime yönä ku köllötin vielä ennen nukkumaa menoa sohvalla niin tuli "jännä" tunne vatsalle ja kun kokeilin oli se ihan kivikova ja totesin, että tän täytyy olla nyt supistus. Ei siis koskenut missään vaiheessa ym. ja sitten niitä tuli vielä joku pari kun siirryin sänkyyn... koko yö melkein meni valvoessa, ja milloin sain unta niin näin painajaista, että vauvan jalka roikku jo ulkona...

Eli onkos kellään vielä ollut tai aikaisemmin synnyttäneillä, missä vaiheessa alkoi ekassa? Nyt siis menossa 18+1. Ja mitä lueskellu ja kuullut niin taitaahan ne kuulua asiaan jo näilläkin viikoilla. Eikös niin???Yritän nyt olla soittamatta heti paniikissa neuvolaan, että "MÄ SUPISTELEN" kun ei ne koske ja tuli vaan muutama, eikös niin että jos sitten kipujen kanssa tai tulisivat säännöllisesti niin ois syytä huolestua...?

Huoh.. tämäKIN ressaa kaiken muun liikuntakiellon ym kanssa, että eihän tää nyt availe paikkoja ym.. siitä tuo kauhee unikin..

Panikoiva Toive :ashamed:

Muoks. aaah..mä olen niin säälittävä, saman tien kun lopetin kirjoittamisen otin puhelimen käteen ja soitin neuvolaan... varmaan siellä th kiittää, että sai mut ristikseen, niin sano ja vahvisti juurikin tuon mitä jo edellä itse itselleni vakuuttelin, että kunhan ei ole kipua niin kaikki ok jo näilläkin viikoilla, sanoi että liittynee myös kohdun kasvuun. Jai, että jos liikun ja maha kovenee niin on elimistön vinkki, että pitää hiljentää tahtia vähän.
 
Viimeksi muokattu:
Toive, mulla alkoi harjoitussupparit ekan pojan raskaudessa muistaakseni 19+ eli hyvin samoihin aikoihin. Niitä oli harvakseltaan ja täysin kivuttomia. Nytkin tuntuu silloin tällöin, ei ees päivittäin. alkoi suunnilleen samaan aikaan. Pojan raskaudessa kohdunsuu alkoi kypsymään reippaasti päälle 30 viikon ja vauva syntyi 41+0 :) Tuskin siis mitään huolestuttavaa!

Tyttöolosta
, joka siis vaihtunut poikalupaukseen, hyvin varmaan sellaiseen. Mä luulen, että mun tyttöolo johtui siitä, että olis tytön "vuoro". Ensimmäisestä raskaudesta enkelityttö, toisesta tuo meidän poika ja nyt ois ollut tytön vuoro.
Näin jälkikäteen ajateltuna tää raskaus on ollut todella samanlainen kuin pojan raskaus oli. Eli kyllä mä nyt uskon, että poika sieltä on tulossa :)

Ihan ku ois pitänyt kommentoida jotain muutakin, mutta tullee jossain vaiheessa mieleen.

Hjannah&Pallero rv 21+0 *POKS*
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveena kauniina
sipulisankari klo 15 meillä vasta aika ultraan, tosin toivottiinkin niin, koska isäntä tahtoo töistään keretä mukaan myös :) ja meikäläinen saapi hyvissä ajoin luvan lähteä töistä ultran kautta kotiin, koska sairaalan ja työpaikan välillä jonkin verran matkaa :D

JA, kyllä tuon dopplerin hankinta vielä tässä vaiheessakin huojensi niin paljon olotilaa että jaksaa paremmin odotella ultraa ja vain toivoa, että toinen on terve. Ilman doppleria olisin joutunut pakottamaan ymmärtäväisen mutta nihkeän neuvolan terveydenhoitajan kuuntelemaan äänet jo tällä viikolla, koska tämä oireettomuus ja liikkeettömyys aiheuttivat jo jotain hysterian kaltaista ja olisin varmasti joutunut odotellessa repimään muutakin kuin pelihousut....

Olenkin ainakin aloitussivun mukaan ainoa, jonka sairaala on Hyvinkää oho :O

Toivotaan hyviä ultrakuulumisia meille (ja kaikille muillekin) :D

Viu&Jaska 19+2
 
Viimeksi muokattu:
Harjoitussuppareita ollut täälläkin jo parisen viikkoa.

Tyttöolo on mulla sen takia, kun tää raskaus vaikuttaa samanlaiselta, mitä tyttöjen aikaan on ollut. Pahoinvointia enemmän ym. Mutta silti vähän epäileväinen välillä oon ja tulee poikafiiliskin joissain kohdin. Mä näin unta yks yö, että meillä jo vauva oli ja vaikka vauva oli puettu valkoisiin vaatteisiin, silti siitä jäi fiilis, että se oli poika. Mutta silti, kun sykkeenkin kuulin neuvolassa taas vahvistui tyttöolo. Saapa nähdä miten käy. :)

Tänne ei mitään sen kummempia kuulu. Sokereita taas tän päivän mittailu ja tulokset loistavia, vaikka viikonloppuna tuli herkuteltua oikein urakalla. Väsy meinaa olla, toivottavasti en oo kipiäksi tulossa, kun meillä on muksut sairastellu tässä.

silkkii ja itu 18+6
 
sokerirasituksessa käyty, ja kuten arvasinkin niin jälleen yrjö lentää.. huoh, lisäksi on järkky päänsärky ja välillä pikkasen huimaa.. kävin niksauttajalla perjantaina kun arvelin päänsäryn ja huimauksen johtuvan nikamalukoista.. mutta ei ne vaan ohi menny :( keskiviikkona pääsen käymään neuvola lääkrin juttusilla, josko kirjottais mulle vapautuksen yö ja iltavuoroista.. tekisin niin mieluusti pelkää aamua niin pitkään kun töissä olen, yksi rytmi, sit on ihan sama heräänkö vapaillakin 6 aamulla..
varmaan ne rasituksen tuloksetkin sit siellä kerrotan.. taitaa jäähä meikäläiseltä sitte liiat sokerit ja rasvat yms myöhemmälle :D

joulusiivoustakin oli jo aloteltava.. pakko tehdä sillon kun suinkin kykenee :)

niin eli siis nyt taas viikon verran saikkua.. jeah.. :/

m-m ja hippu 17+1
 
M-M Kiitos, hyvä työnimi myös teillä ;)

Onkos teillä kenelläkään rintojen koko pienentenyt yllättäen? Mulla siis käynyt näin ja samalla kovaa selkä- ja vatsakipua. Eilen tosin lääkärissä kaikki hyvin, mutta pelottaa aivan hirveästi, että ennakoiko tämä jotain pahempaa..

En ole osannut vielä vaunuja tms. suunnitella. Mulla on usemman keskenmenon tausta ja kun mahakin on vielä ihan olematon sitä ajattelee koko ajan, että vauva tulee, jos kaikki menee hyvin...

Hanne ja Hippu 18+3
 
Toive mullakin tulee välillä harkkasuppareita. On tullut jo monta viikkoa. Esikoisesta ei tullut mun mielestä ollenkaan, mutta seuraavissa raskauksissa viimeistään puolessa välissä on alkanut. Pääasia tosiaan, että ei tunnu kipeiltä eikä tule säännöllisesti.

Tyttöolo mulla on ensisijaisesti siksi, kun vaan tuntuu siltä. Kun ajattelen vauvaa, ajattelen sen tyttönä. Ja np-ultrassa se muistutti tyttöä. Ihan siis tällasta olematonta fiilistä vaan. Tosin on mulla sen lisäksi kaikki klassiset tyttöoireet. Maha on joka suuntaan levinnyt, finnejä löytyy, tukka rasvoittuu, vauvan syke yli 150 ja mitähän näitä muita oli. Kiinalaisen kalenterin mukaan tän pitäis tosin olla poika. Oon sitäkin miettinyt, että mun tyttöoloon saattaa vaikuttaa sekin, kun kaksi edellistä on ollut tyttöjä. Ehkä sen takia automaattisesti tuntuu siltä, että mahassa on tyttö. Oikeesti mulle ei ole väliä kumpi sieltä tulee, koska molempia meillä jo on ja molemmista sukupuolista yhtä paljon hyvää sanottavaa. :)

Hanne en halua mitenkään ylihysterisoida, mutta kovista vatsa- ja selkäkivuista menisin käymään päivystyksessä tai ainakin soittaisin äitipolille. Ettei vaan ole supistuksia tai jotain muuta. Kovat kivut kannattaa aina ottaa vakavasti.

Omaan napaan ei ihmeitä. Vauvan liikkeet ovat alkaneet tuntua yhä paremmin. En tosin edelleenkään joka päivä niitä tunne, mutta joskus tulee ihan sellaisia liikesarjoja. Vielä viikko ultraan. :heart:

Natte ja Tinja 19+1
 

Yhteistyössä