Huhtikuun hurmurit 2016

Meillä on kanssa ollut nyt vähän kireetä miehen kanssa, kun mies tekee pitkää päivää niin sitten sillä saattaa olla hermot kireellä töiden jälkeen niin äkkiä sitten saadaan riita pienemmistäkin asioista aikaseks :(
No onneks nuo sen pitkät työpäivät loppuu kohta!

Me ollaan oltu makkarin puolella synnytyksen jälkeen huimat 4 kertaa :D Ite oisin valmis useammin, mutta noh mies on niin väsynyt aina ja näin :/

Mutta tsemppiä meille kaikille! Tää on ihana palasta, kun saa vähän avautua, kun ei oikein kaverit tajua kaikkee...:D
 
Okei, eli ehkä mun ei tartte olla huolissaan että on keretty näin lyhyellä matikalla vaan noin 50 kertaa peittoja heiluttamaan tässä vauvanhoidon lomassa. :D :D

Meillä tais mennä vauvalla maha kipeeks naudanlihasta. Mistään muusta ruoasta ei oo tullu vatsavaivoja. Eilen annoin vähän reilummin sitä,niin piereskeli yöllä kamalasti ja heräsi 4 kertaa selkeesti mahaansa itkseskelemään. Pidetääns pari lihatonta päivää ja sit vaikka broileria ihan pikkuannoksia kasvissoseen sekaan.. ei tainnut tuo naudanliha ehkä olla hellävaraisin vaihtoehto mahalle...
 
Meillä ei noille pitkille työpäiville näy loppua varmaan ikinä. Ja nyt on vaan kaikki asiat niin solmussa tässä suhteessa että jos tästä vaan selvitään niin sen jälkeen ei enää mikään voi johtaa eroon.

Ja ongelmat on suhteellisia. Musta tuntuu aina todella tyhmältä jos valitan mun parhaalle ystävälle et vauva ei nuku tms. Hänellä on kaksi pientä lasta joilla molemmilla on sairaus joka vaatii jatkuvia lääkärikäyntejä, piikityksiä jne. Ja sit mä valitan et vauva ei nuku vaikka kuitenkin tulee se joskus elämässään viel nukkuu mut heillä se sairaus on loppuelämän juttu :unsure:
Kuulemma häntä ei ole asia häirinnyt, mut itelle tulee aina jälkikäteen tosi urpo olo ku on taas valittanut...

Ai että mä vihaan näitä aamuja... (n) Yritin josko herra ois nukahtanut uudelleen kun heräs 6:30 mut kun ei. Kädet viuhtoo tutin pois suusta -> itku -> hereillä. Ei muuta ku pannu kahvia naamaan niin ehkä se siitä, onneksi vauvalle ei tuu mahakipuja mun kahvinjuonnista! :rolleyes:
Viikonloppuna kyllä nakitan miehen aamulla heräämään vauvan kanssa et saisin edes kerran 2kk nukkua pidempään kun 7:20...:sneaky:
 
Joo eihän sitä tosiaan voi vertailla, että ei saisi itse olla väsynyt/turhautunut jos joillain muulla on asiat vielä huonommin. Jokainen kuitenkin elää sitä omaa elämäänsä, eikä kukaan toinen voi sanoa että sulla ei oo oikeus valittaa!!

Kapusha: Hyvä hyvä, eikun vaan mies hoitamaan ja nukut ite kymppiin!! (y)
 
Ja ihan yhtälailla se hyvin nukkuvan vauvan äiti voi (ja saakin!!) olla väsynyt jos vauva yhtäkkiä valvottaakin muutaman yön tms. Tai vaikka ei valvottaiskaan ;) Ja voisin muuten väittää et jos normaalisti saat nukkua yöllä kunnon unet ja yhtäkkiä joudutkin valvomaan/heräämään vähän väliä niin se pistää pakan aivan sekaisin.. Mä taas oon jo niin tottunut et väsykiukkupäiviä tulee harvemmin enää :LOL:
Mä ainakin oon huomannut,et ku oikeen kunnolla valittaa niin heti tuntuu paljon paremmalta :rolleyes:

Musta tuntuu niin hassulta lukea kun jotkut vauvat syö jo lihaa ja puuroakin. Tuntuu että meillä noiden maistelu on kaaaaaukana tulevaisuuessa, mut onhan tää meidän tyyppi tän ketjun syntyneistä toisiksi nuorin niin ikäeroa muihin on ihan kivasti :p:LOL:
 
Minusta saa ja pitääkin sanoa, jos on hankalaa, enkä näe sitä valittamisena valittamisena vaan se on omien tunteiden purkua. Ja itekin tykkään tosi paljon tästä keskustelu ryhmästä, ku niin se on, ettei kukaan muu tajua niin hyvin vauva-arkea kuin sellainen, joka sitä kans elää :D

Meilläkin on ollu suhtkoht aktiivista tuo lemmiskely elämä, noin pari kertaa viikossa lemmitään :D mies ollu yleensä se aloitteen tekiä, mutta kyllä sit ittekinm alkaa inspaan :D ja 2vkoa tai 3 taidettiin meki ekan kerran synnytyksen jälkeen. Välillä kyllä torjun ku väsyttää :/

Meillä neiti sai ti sen rota-rolotteen, niin minusta siitä on nyt tullu jotain ihme kitinää, ku yleensä ei usein kitise, vaan on ihan hyväntuulinen. No, jospa se ohi menee ja ku nukkuu kuitenkin . Ja kiitti Katjuska vinkistä, taidetaan meki sit aluks vähä naudanlihaa vältellä :/ :)
 
Vaikka mä saan yöt nukuttua niin oon silti aina iltaa kohden ihan naatti, kun pitää päivällä tehdä kaikki kotihommat ja sitten, kun mies tulee töistä niin lähden melkein suoraan salille. Siellä on hyvä aina käydä purkamassa paineita ja vitutusta :D

Mutta kaikki saa valittaa ja purkaa tunteita tänne ihan mistä vaan! :)

Meillä ois pitänyt maanantaina olla 5kk neuvola, mutta se peruuntui ja se on vasta 26.9....:/
 
Meillä on ollut jo monta viikkoa kaikki ihan sekaisin, unet ja ruoat ja muut. Reissussa tyttö nukkui hyvin mutta nyt sen jälkeen kun tultiin takas niin herää öisin itkemään kun mahavaivoja ja maito nousee kurkkuun ja ripuli, sit ei enää nuku koska jetlag. Ja oon ensimmäistä kertaa ikinä päivät yksin vauvan kans. Voi huh. Käytin lääkärillä tuota niin otatti vaan kakkanäytteen jonka tuloksissa kestää päiväkausia, ja kielsi toistaiseksi kiinteät. Ei meillä mikään kiire niiden kans olekaan mutta kun vauvaa kiinnostaa kovasti eikä ole samaa mieltä siitä ettei saakaan enää ruokapöydässä maistiaisia :unsure: Mikähän lie pöpö tarttunut reissusta, muilla oli samoja oireita kans ja mun vanhemmilla (Ei toki maidon kurkkuun nousua eikä pulauttelua :ROFLMAO:).

Kateeksi käy niitä joiden vauvat nukkuu. Meillä on nyt yöt ja päivät kaikki sekaisin ja vauva roikkuu minussa. Ei paljon peitot heilu! (Joskin ennen muuttoa ja matkaa oli jo kerran viikkoon äksöniä, mulle riittäisi se, miehelle ei..)
 
Onneks meni yhdessä yössä ohi ne naudanlihasta johtuneet vatsanpurut, ja viimeyönä nukuttiin taas. 21-6.45 ilman herätyksiä. Tuo heräämisaika on jo ihan siedettävä. :D

Monethan ei noista rytmiestä perusta muutenkaan,eivät edes halua mitään rytmejä näin pienelle. Ite koen ne jotenkin arkea helpottavaksi siinä vaiheessa kun alkaa kiinteitä mennä jo enempi jne... tuntuu että vauvakin nukkuu paremmin kun on selkeä päiväjärjestys. Toki niissä aina pieniä heittoja tulee, ja muuttuu aina vähänväliä... mut nyt meillä mennään kutakuinkin näin:
6-7 herätään
7.30 kaurapuuroa hedelmäsoseella n.1dl
9.00 Maitoa 150ml + UNET n.30min-1h
11.00 Kasvissose 1prk
12.00 Maitoa 150ml + UNET n.2h
14.30 hedelmäsosetta ½-1prk
16.30 maitoa 150ml ja UNET 30min-1h
17.30 kasvissose 1prk
19.45 puuroa (maissipuuro) ja hedelmäsosetta n.1dl
kylpy
20.30 velliä 2dl
nukkumaan klo 21. Ja yöllä ei oo syöty enää moneen viikkoon, eikä kyllä tulla syömäänkään enää..jos alkaa vaikuttaa nälkäiselle niin syödää sit päivällä enempi. :D Maitoa ei mee hirveesti nyt, mut toi vellihän lasketaan kans mukaan ja puurot on maitopohjaisia :)

Irith: Kuulostaapa kurjalle tuo vatsapöpö :( Ihanaa oiskin tolleen jos pystyis koko ajan olee toinenkin aikuinen vauvan kans kotona...super helppoa kun voi jakaa aina hommia ja voi ite nukkua välillä vaikka päivällä jos sille tuntuu. On se opettelua olla sit kahdestaan vauvan kanssa. Itselle ainakin raskainta arjessa just kun pitää yksinään olla, eikä saa käydä välillä ees tyyliin paskalla rauhassa. :D

Meillä tänään tasan 5kk :)
 
Katjuska, kyllä meillä varmaan menee vähemmän maitoa kuin teillä. Vaikka vaikea tietenkin arvioida kun rintaa syö, mutta on kyllä aina tosi nopeaan valmis... Hitsi kun mä en saa itsestäni aikaiseksi siirtyä pulloon! Tai alkaa edes uudestaan opettaan!!! Nyt on enää puolitoista kuukautta siihen kun pitäis jäädä mummolle illaks kahtena päivänä peräkkäin...
Täällä helteessä nukutaan kyllä hyvin! Kotona heräili noin 2-3 tunnin välein, mutta täällä nukutaan noin 21-05/06. Paitsi eilen kun tempas pikku "päikkärit" 18-22.30 :) sit puuro nassuun ja yöunille klo 23.30 :)
 
Kuulostaapaa inhottavalta irith tuo mahapöpö :/

Meillä menee maitoa vielä aika paljon, kun oon yrittänyt varovasti soseilla alottaa. Menee kyllä yks purkki sosetta päivään ja vähän hedelmä sosetta ja puuroo :)

Hyvää viikonloppua kaikille! :)
 
Me aloitettiin nyt vklp maistelemaan kasvsisbroileri sosetta ja hyvin maistu :)

Meille tulee jo hampaita :eek: katoin tänään ihan huvikseen vauvan suuhun niin siellä näky jo semmonen ihan pieni nystyrä mikä oli läpi tullut :D ei oo kyllä ollut mitenkään erikoisein kiukkunen tai mitään vauva :eek:
 
Irith; ompa inhottavaa et teille tommonen pöpö tuli :unsure: Paranemisia!

Mä en nyt tiedä onko tää oikeesti enää sattumaa,mut aina kun poika saa illalla hedelmäsosetta niin yö on yhtä tissillä olemista ja aamuyö 3-6:30 ähistään ja heräillään koko ajan. Lauantaina ei saanut ollenkaan sosetta koko päivänä (en jaksanut..) niin yö meni aivan loistavasti. En tiedä onko toi nyt vaan sattumaa vai reagoiko maha kuitenkin niihin. Ny ollaan maisteltu vähän persikkaa ja banaania myös.
Onneksi ei oo vielä kiire ottaa soseita kokonaan peliin, mä en jaksa sitä minuuttipeliä.. Et jos nyt vaan ihan rauhakseen tutustutaan niihin ja sit parin kk päästä skarpataan :D Meillä kun se syöminen on tosiaan vähän arpapeliä; yhdellä kerralla ei syödä kun 2 lusikallista mut sitten eilenkin illalla veteli desin verran persikkasosetta... Arpapeliä.

Päivärytmi ois iiiihana,mutta ei näytä vakiintuvan meillä muuta kun tää aamun unihommat.. Tänäänkin taas 9:15 nukahti ja vieläkin nukkuu. Ja se on vakio lähes et 2vko ei nukuta päivällä juuri mitään ja yöt vaihtelevasti. Sitten tulee se yksi päivä kun yö menee kuin unelma ja päivälläkin nukuttaa. :love::LOL:

Miten teillä vauvat nukahtaa? Nukutatteko, päiväunille/yöunille vai nukahtaako itsekseen?
Päiväunille joudun nukuttamaan. Olen sängyn vieressä ja pidän kättä peiton päällä ja hyräilen. Illalla ensin imetän sängyllä jonka jälkeen pojalle tutti suuhun ja nukahtaa viimeistään siihen. Vaatii tosin mun vieressä olemisen, koska huitoo käsillään edelleen tosi paljon et vähän täytyy "pidellä" että pääsee uneen. Illalla ottaa torkut yleensä sylissä ja Äiti nauttii vauvan läheisyydestä :love:
Mä oon kuullu villiä huhua sellasista lapsista jotka nukahtaa itekseen kun ne laittaa sänkyyn. Meillä ei oo semmosta näkyny :LOL:
Tosta kun beibi kasvaa niin vois alkaa yrittää josko jäis siihen pinnikseen ja hakis itse unensa... Saa nähdä, vähän epäilen kun aikanaan esikoisen kanssa meni välillä 2h et vaan karjui sängyssään eikä nukahtanut sitten ei niin millään..
 
Kapusha: Yöunille meillä mennään niin, että syö olohuoneessa sylissä pullollisen velliä ja sen jälkeen laitetaan sänkyyn. Harso ja unipupu kainaloon ja tuutulaulu soimaan hiljaiselle, sinne nukahtaa tyytyväisenä itsekseen. Näin on toimittu 7vk ikäisestä lähtien, eikä oo kertaakaan alkanut itkemään sängyssä, tyytyväisenä jää sinne nukahtamaan itsekseen. Päiväunille mennessä syö unimaidot sylissä ja sen jälkeen siirretään vaunuihin parvekkeelle, ja hyssytetään vaunuja minuutti-pari. Tuossa joku aika sitten oli vaihe että päiväunille joutui joka kerta käymään pienen lenkin kävelemässä ennen kun nukahti. Sisällä meillä ei oikeastaan päiväunia oo nukuttukaan,paitsi kesähelteillä,mut silloinkin vaunuissa..
Oon lukenut noista nukutusjutuista että lapsi pitäis mahdollisimman varhain opettaa nukahtamaan itsekseen, nukkuu paremmin yönkin kun ei nukahda esim. syliin tai tissille, koska muuten vaatii joka kerta yöllä havahtuessa sen sylin tai tissin. Mut taas toisaalta luulen että tää on hyvin pitkälle luonnekysymys että miten helpolla lapsen saa nukahtamaan itsekseen, esikoista nukutin niin kauan ennen kun päiväunet jäi pois, se huusi just sen 1-2h illalla ja ja temppusi nukkumaanmenon kanssa.... Tää vauva on niin leppoisa luonteeltaan ja tyytyväinen,että luulen että enempikin johtuu hänen luonteestaan tuo helppo nukahtaminen,eikä niinkään siitä että ois se opetettu sellaiseksi. :D

Meillä muuten poju lopetti kokonaan pari viikkoa sitten tutinsyönnin, ei vaan kelpaa enää :O
 
Meillä illalla syötetään maito pullosta sylissä sängyllä ja sitten siirrän pinnikseen, saattaa siinä jonkun aikaa jokellella ja jaloilla potkia ja touhuta, mutta jonkun kerran kun tutin laittaa suuhun niin nukahtaa :D päivisin saattaa nukahtaa sitteriin itsestään tai leikkimatolle, jos on tarpeeks väsyny, mutta jos tulee yliväsymys pitää joskus nukuttaa :)
 
Kiitos tsempeistä! Lääkäri soitti ja sanoi että ei oo bakteeri, epäili virusta, määräsi maitohappobakteereja vauvalle ja pitkää pinnaa äidille :cry: oon niin väsynyt tähän kun joka yö menee vähintään yhteen tai kahteen ennenkuin loppuu se maidon nieleskely ja nukahtaa. Yöt yhtä sotkua, päivät ripulia.:poop:

Saatiin lupa varovasti jatkaa taas kiinteisiin totuttelua. Huomenna annan banaania, jos tuo vesiripuli vähän kiinteytyisi sillä :ROFLMAO: kun ei tää pahemmaksikaan oikein enää voi mennä.

Mää luulen että nukahtaminen on osin luonne- ja osin tottumuskysymys, vähän myös vauvasta riippuen. Toiset on mukautuvaisempia ja helpompi totuttaa.. lähipiirissä on molemman laisia. Oma tuntuu olevan kovapäistä sorttia. Yritettiin tuttiin ja pulloon hyvin varhain totuttaa, ei käynyt hänelle. Yritin ettei nukkuisi rinnalle mutta sittenpä heräsi eikä nukkunut enää lainkaan, joten annoin periksi.
Meillä oli vaihe että päiväunet kelpasi vain sylissä ja vaunuissa ei nukuttu. Nykyään päiväunet välillä nukahtaa vaunuihin JOS en anna nukahtaa rinnalle. Mut vaunujen pitää olla sit liikkeessä sen jälkeen se 20-45min :confused: Välillä nukutan rinnalle makkarissa sängyllä kun rauhoittuu siellä paremmin ja nukkuu pidemmät päiväunet. Itse joko nukun myös tai livahdan pois kun vauva nukahtaa. Yöunet aina nukkuu tissille, koska ainut toinen vaihtoehto on vaunut ja siihen en ala illalla (n). Myös kantorepussa lenkillä nukkuu usein, mutta herää siirtoon eli itse on oltava liikkeellä koko päiväuniaika. Vaunut sentään voi jossain kohtaa pysäyttää ja jättää keittiön ikkunan alle, jolloin pääsee itse tekemään muita juttuja.
 
Oli paljon viestäjä mitä yritin kahlata läpi. Tässä on ollut paljon kaikenlaista enkä ole kerinnyt täällä tuleen käymään. Nyt alkaa olla taas sellainen tasainen vaihe niin ehkäpä kerkiän tälläkin alkaa käymään.

Karri kasvaa todella hyvin ja mennään täysimetyksellä. Yöt nukutaan hyvin 10 tuntia putkeen. On tässä välillä ollut huonompiakin aikoja kun on nukuttu vaan noin 5-7 tuntia. Mä ajattelin aloitella siinä 6kk kohdalla kiinteiden maistelut ja varmaan yritetään suorilta sormi ruokailua. Olen menossa mammojan kanssa möksälle lokakuun puolessä välissä. Vähän jännittää Karri jättää tänne miehelle tai ehkäpä mun vanhemmille.

Fitmama dietti tuli aloitettua viikko sitten. Aikas hyvin oon ruodussa pysynyt vaikka mies yritti houkutella että herkuteltais. Se kun haluis herkutella silleen että sille ei tulisi morkkista asiasta. Toivotaan että tästä olisi mulle apua ja pääsisin näistä ylimääräisistä kiloista pois. Kun 7 kiloa on vielä esikoisen raskaudesta jäljellä ja sitten on varmaan 30 kiloa ylimääräistä. Tarkoitus olisi pudottaa painoa ennen kun töihin menen niin 17 kiloa. Onneksi tässä on vielä 1,5 vuotta aikaa.

Norappi ja Karri 4kk 15pvä
 
Täällä ei kyllä peitot heilu ollenkaan, ei vaan pysty järkkäämään siihen aikaa, aina joku ipanoista kukkuu hereillä ja ihan keskellä yötä ei jaksa kumpikaan. Intoa olis molemmilla kyllä touhuilla, mut kun just nyt ei ole tilaisuutta. Onneks tää on ohimenevä vaihe, ja kunhan palaan töihin, niin varmaan taas järkätää aina treffit miehen kanssa lounasaikaan, niin saa rauhassa "lounastaa" :LOL:

Mä niin odotan, et yösyömiset alkais kohta loppua. Aamuyöt on aina niin repaleisia et aamulla on ihan tööt-olo. Ja kun nuorimmat ei ikinä nuku päikkäreitä samaan aikaa, ei univajetta voi silloinkaan paikata. No, ei tää ikuisuuksia kestä.

Musta on radi-dieetin jälkeen tullu kauhee sokerihiiri, joka päivä pitää jotain herkkua vetää kahvin kanssa ja ilman kahviakin. Paino onneksi on enemmänkin lasku- kuin noususuuntainen kun imettää ja tekee pitkiä lenkkejä ja siivoa lasten järkkäämiä sotkuja. Työhön palattua on taas varmaan vaikeeta istuu koneen ääressä ja palavereissa, kun nyt ei tosiaa peffa istumisesta puudu:D

Meillä nukahdetaan iltaisin tissille, ja sit joku 30min. sylissä ja sit voi ehkä saada sänkyyn nukkumaan. Mitään muuta on turha yrittää, hermo menee heti. Vaunuihin nukkuu, jos lähdetään heti liikkeelle ja ei ole liian lämmin. Nyt ahdistaakin taas, kun ei nää ilmat viilene millään:( Syliin nukkuu hyvin, ja sylissä nukkuis kaikkein mieluiten, jos vain ehtisin niin paljon sylitellä.
 
Meillä oli tänään 5kk neuvola. Pituutta oli 65,5cm ja painoa 7190g :) Täti sanoi että oikein hyvälle kuulostaa meidän ruokarytmi että 5 kiinteää ateriaa päivässä! Ja sanoi että kalaa ja kanamunaa kans vois jo antaa :)
Ja että hyvä kun nuo yösyönnit on jäänyt jo pois,ettei turhaan tavaksi jää..!
 
Tsemppiä Irith ripulin kanssa elämiseen! Toivottavasti loppuu pian, kuulostaa tosi hurjalle moinen.

Meillä arki soljuu eteenpäin omalla painollaan. Niilo on taas räkätaudissa, mutta ei isommin ole elämää haitannut. En tiedä onko tuolla tavallista huonompi vastustuskyky vai onko vaan siitä, kun kuljetaan niin paljon kaikkialla. Mutta kolmas flunssa siis jo menossa. Lähinnä räkä valuu ja ääni on välillä painuksissa.

Niilo syö tosiaan 5 kiinteää ateriaa päivässä ja meillä on sellainen joustava, mutta kuitenkin säännöllinen päivärytmi. Kolmilla päiväunilla mennään.

Niilo nukahtaa päiväunille useimmiten niin, että juo sylissä maidon ja kannan meidän sängylle, jossa makaan pari minuuttia vieressä. Jää siihen yleensä nukkumaan tai nostan varovasti pinnikseen. Yhdet unet nukkuu vaunuissa, nukahtaa yleensä samantien ja uni jatkuu tasan niin kauan, kun vaunut liikkuu ;) Yöunille mennään aina saman rutiinin kautta eli klo 20 iltapuuro, klo 20.30 kylpy ja klo 21 aikoihin maitopullo sylissä makuuhuoneen sängyllä. Siitä siirrän nukahtamispisteessä olevan pikkumiehen pinnasänkyyn, jossa hän hakee mieluisan asennon ja nukahtaa siihen unirätti (=harso) kainalossa tutti suussa.

Yöt
menee pääsääntöisesti niin, että 1-3 x yön aikana käyn laittamassa tutin suuhun, jos enemmälti ähisee sängyssä. Klo 4-6 välillä herää, vetäisee maitoa desin verran ja nyt siitä on unet jatkuneet aina 7.30-8 asti. Hyvin siis nukkuu, ei ole valittamista. Mutta itse en nuku lähimainkaan tuota, vaan sellaisen 4-6 tuntia yössä ja yleensä kahdessa pätkässä. Mulla on ollut jo yli 7v ajan uniongelmia. Välillä on kausia, että nukun hyvin, mutta enemmän on niitä huonoja jaksoja. Nukahdan kyllä heti, kun illalla laitan pään tyynyyn, mutta herään 2-4t unien jälkeen enkä meinaa saada unta enää. Hyvin usein olen valveilla 2-3t yöllä ja jatkan sitten aamuyöllä unia toisen 2-4t pätkän verran, joka välillä katkeaa Niilon heräämiseen. Olen kyllä tottunut tulemaan toimeen melko vähällä unella ja aamuvirkkuna en taida koskaan nukkua yli 7 asti. Hyvien unien kausinakin herään itsestään 6 maissa, jolloin nousen aamupalalle. Mutta kuluishan ne yöt paljon nopeammin, jos sais nukuttua ilman tuntien hereillä oloa (n)

Meillä parisuhde voi kaikin puolin mainiosti. Kevättalvella tulee 20v yhteiseloa täyteen ja sitten olisi tarkoitus ehkä jättää Niilo ekan kerran hoitoon kummille tai mummille, että päästäis yhden yön reissuun kahdestaan :)

Minulla töihin lähtö lähestyy. Enää 1,5kk ja sitten on tämä vanhempainvapaa ohi. Minusta on ihanaa, että m ieskin saa viettää sitten Niilon kanssa paljon aikaa ja saa ansaitun katkon työelämään.

Kävin Niilon kanssa viimeviikolla lentäen mummolassa. 1,5t lennot suuntaansa jännitti minua aika paljon. Menomatka sujui kuin unelma, mutta tulomatkalla kyllä pikkumiestä itketti hetken aikaa kovasti. Epäilen, että sattui korviin, kun tuli mummolassa räkäiseksi. Mummolassa pääsi kokeilemaan pikkuserkun kävelytuolia hetken aikaa ja kyllä oli poika tohkeissaan! Mutta meille ei kyllä tuollaista hankita, saa opetella kulkemaan ihan itsekseen ;) Tällä hetkellä Niilo pyörähtää vatsalleen ja takaisin selälleen sekä lykkii itseään tehokkaasti taaksepäin. Pylly nousee ketterästi lattiasta ylös, mutta käsillä ei tosiaan vielä osaa itseään eteenpäin vetää.

T. Huhtihapsukkainen ja Niilo 5,5kk
Niilo5kk.jpg
 
Ihana Niilo! -kiitos kuvasta! Meillä vähän sana juttu tuon liikkumisen kanssa. Kovat olis menohalut mutta kädet jumittaa. Pyllyä nostellaan ja ähistetään eteenpäin. Ja sitten kun "kävelytän" niin on naama auringolla.
Vieraat lähtivät täältä Espanjan asunnolta niin sain Santun takas yksin omaan huoneeseen ja poika kiittää näköjään heti. Nukkumaan klo 22, yksi herätys klo 4.30 ja vieläkin nukkuu :) välillä joutui nukkumaan meidän kanssa samassa huoneessa niin heti oli 2-3 herätystä yössä. Yksin nukkuu parhaiten!
Meillä on ehkä nyt asioissa sellainen suvantovaihe. Ruuat opeteltu ja nukkuminen sujuu. Nyt odotellaan että mitä opitaan seuraavaksi... Siskonsa oppi istumaan ilman tukea 6kk joten olisko seuraavaksi sitten se???
Mukavaa päivää kaikille hurmureille!
 
Näin pieni otanta ja hyvin huomaa kuinka erilaisia nää vauvelit on näissä nukkumisasioissakin!
Mä oon tyytyväinen siihen et meillä ei nukahdeta tissille kun todella harvoin. Illalla joskus saattaa sammua tissille,mutta siitäkin pyritään eroon. Ja pääpointtina pidän sen,et herää samassa paikassa mihin on nukahtanut eli päivällä pinnikseen ja yöllä sitten meidän sängystä.
Tällä hetkellä ei vielä voi jättää yksin hakemaan unta,mutta nukahtaminen sujuu yleensä päivällä parissa minuutissa niin en ota siitä niin paineita vielä. Tosin niinku juuri äsken, kääntyy kesken unien mahalleen eikä osaa laittaa päätä alas ja jatkaa unia vaan itkuhan siitä tulee. Viihtyy myös tosi huonosti lattialla ja leikkimatto on yksi iso vitsi hänelle. Selälään ei voi olla yhtään, pitää kääntyä ja sit naristaan ku ei eteenpäin pääse. Oon koittanut tyypille sanoa,että ei se opi koskaan etenemään jos se vaan kököttää sylissä :LOL:

Mä en oo varsinaista diettiä uskaltanut aloittaa, et oon vaan tarkkaillu kaloreita että jää jokapäivä vajetta kuitenkin. Mulla kun imetys ei laihduta vaan joudun hartiavoimin tekee töitä.. Täällä on vielä 6kg raskauskiloja,mut 5vko aikana lähtenyt myös 5kg et oikeeseen suuntaan ollaan menossa. Omat housut menee jalkaan,mut kilot pysyy tiukasti.

Me onneksi miehen kanssa ymmäretään molemmat et tää on vaan vaihe joka nyt kestää aikansa... Keväällä on varmasti jo ihan eri meiningit! (y)

Me herättiin tänään vasta 9:30 mikä on ennenkuulumatonta!! Tyyppi nukkui 12h heräten ja syöden tosin kolmesti :p
 
Voi miten säpä Niilo :)

Täällä yritetään kovasti päästä eteenpäin :D Ryömiä yrittää, mutta kädet ei tee vielä yhteistyötä jalkojen kanssa :ROFLMAO:

Öisin on ruvennu kääntymään mahalleen ja siinä ähisee jonkun aikaan ja sitten pitää kääntään takasi selälleen,kun itse ei aina oikein tajua kääntyä :D:p

Tuntuu, että tässä 1kk aikana on kauheesti oppinu uusia asioita! Miks tää aika menee niin kamalan nopesti o_O

Huomenna ois kampaaja <3 Ihanaa saada hetki omaa aikaa :)
 
Täällä alkaa helpottaa! 5kk tuli täyteen, banaania on syönyt nyt omin sormin pari päivää ja ripuli alkaa hiljalleen muuttua vähemmän vedeksi. Huomenna neuvola. Pari kertaa on nyt kääntynyt tarkoituksella itse mahalleen mut tänään oppi ryömimään taaksepäin! :love: hirveen huudon kera tietty kun lelut jää niin kauaksi! :ROFLMAO:
Eilen oltiin koko päivä kaupungilla, nukkui kolmet pitkät päikkärit vaunuissa. Ja miten hyväntuulinen vauva oli! Yö meni myös hyvin, ja tämä päivä myös. Oon ihan fiiliksissä! :cool: ihana kikattelija ja höpsöttelijä tämä lapsi.
Taidan huomenna laajentaa ruokarepertuaaria vaikka päärynällä tai kesäkurpitsalla. Pari päivää kutakin on varmaan tässä vaiheessa ihan sopivan rauhallinen tahti. Maitohappobakteerit menee joka päivä ja nyt aloitin uudelleen d-tipat, ne oli reissussa tauolla ja tän ripulin takia jatkoin sit vähän pidempään ilman. Vaihdoin nyt öljypohjaisiin, saa nähdä kuin käy.
 
Ompa kiva kuulla Irith, että siellä rupee ripuli helpottaa :)

Täällä vauva on nyt pari pvä itkeny noita hampaita :/ Yöllä ei onneks itke ja heti, kun on saanut särkylääkettä niin rauhottuu eli ei onneks oo niin pahasti itkeny, mitä luulin kun hampaita rupee tulemaan :D No onneks ne näkyy jo läpi niin varmaan kohta helpottaa :)

Mä sain lapsivapaavklp:n, kun mies meni omien porukoiden ja vauvan kanssa mökille, mutta kappas kappas, flunssahan se pukkas :D:censored:
Ei onneks oo kovin paha ja melkein koko viikon on ollu semmonen kipee olo, että toivottavasti menee kohta ohi ja pääsee taas ens viikolla treenaamaan :)

Hyvää viikonloppua kaikille! :)
 

Yhteistyössä