Tsempit
migreenistä kärsville!
Mun käsittääkseni tuo
lapsiperheiden kotiapu on paikkakuntakohtaista. Toisilla paikkakunnilla sitä saa vaan lastensuojelun asiakkaat, ja joissain paikoissa niin hyvä systeemi että sitä saa jo ennaltaehkäisevästi.
Tukiverkosto on loistava. Saadaan varmasti niin usein vauvaa hoitoon/apua kotiin kun tarvitaan. Mun hyvä ystävä josta tulee myöskin vauvan kummi, asustelee tossa 300m:n päässä,ja on tällä hetekellä työttömänä.On varmasti arkipiäivisinkin kinuamassa vauvaa hoitoon,ja on mun seurana ja apuna täällä kotona. Miehen vanhemmille tämä on ensimmäinen lapsenlapsi,ja ovat about viiskymppisiä vasta,ja odottavat kovasti sitä että pääsevät pienokaista hoitamaan. Samoten useampi tuleva täti asuu samalla paikkakunnalla..taitaa mennä ennempään niinpäin että joutuu vuoronumeroita jakamaan että kuka SAA hoitaa milloinkin
Puhuttiin miehen kans jo valmiiksi asiasta,että otetaan vähintään kerran kuussa parisuhdeaikaa, aluksi ihan päiväseltään viikonloppuna käydään elokuvissa/syömässä yms. kahdestaan, sit jossain vaihessa yökylättelyt kun tulee kuvioihin mukaan, niin kerran kuussa pidetään parisuhdeilta, käydään vaikka yhdessä tuulettumassa tai jotain muuta mukavaa
Nöösikkä kuulostaa lupaavalle!
Minusta tuntuu että kun laskettuaika lähenee,niin olot vaan helpottuu..
Mun kaverilla on tänään laskettuaika, ensimmäinen lapsi tulossa,eikä niin mitään merkkejä että synnytys olis lähestymässä. Ei yhden yhtä harjoitussupistusta ole ollut. "lohduttelin" että meillähän on siis hyvät mahdollisuudet vielä olla yhtäaikaa tositoimissa
Meidän
neuvolantäti on sisään-ulos-tyyppiä. 15min riittää käynnille. Ei mitään informaatiota..ainoa asia mikä on sillä aina mielen päällä,ettei painoa ole tullut liikaa. Viimeks oli sijainen,ja silloin mulla menikin tunti!! Olin ihan monttu auki että tämmöistäkö voi olla neuvolassa,että täällä keskustellaan asioista ja saa jotain infoakin. Mulla oli tuo sama vakituinen neuvolantäti myös silloin 8v sitten kun odotin esikoista.
Katjuska rv 37+6... nelisen viikkoa enää korkeintaan!