Tulihan se kirje neuvolasta sitten viimein Aika onneton oli, odotin neuvolantädin puheista että se lähettää useampia lappusia ja kaavakkeita sekä tietoa, mut ei sieltä tullu ku esitietolomake ja heti peloteltiin sikiöseulontaesitteellä. Täyttelin tossa kaavaketta valmiiksi vaikka neuvolaan on vielä kaksi viikkoa, mutta pitihän sitä nyt Pisti vaan miettimään se kohta kun kysyttiin alkoholin ja huumeiden käytöstä... Meillähän on se tilanne että mun mieheni on alkoholisti ja narkomaani, toipuva sellainen. Ollut täysin raittiina kaksi vuotta... Tuossa kyselylomakkeessa kun oli kohta että ennen raskautta ja raskauden jälkeen alkoholi, huumeet yms. Mietin että mitä mä siihen pistän kun kyllähän on ennen raskautta käyttänyt mutta ei kahteen vuoteen... Laitanko vaan ei? Omaltakin kohdalta mietin että oonhan mä kertaalleen testannut itsekkin, tosin pilveilyä vaan ja todellakaan en aio koskaan kokeilla uudestaan, mutta tartteeko semmosta merkata... Pelkään vaan että jos olen aivan rehellinen niin ne leimaa heti että katos pulsunistiperhe. Mitään kun en itse kuitenkaan käytä eikä mieskään enää muuta kuin tupakkaa. Mies kyllä tossa sanoikin kun esitin mietteeni tästä hänelle että hän vaikka menee kuukausittain testeihin jos ne rupeavat epäilemään. Eipä kai sitä menneisyyden perusteella katsota vaan nykyhetken.
Sai tuo seulontalappukin vähän sävähtämään, mä kun oon hyvin vahvasti kammoinen kehitysvammaisia ihmisiä kohtaan (ei mitään heitä vastaan mutta kun pelkään) ja ihan siinä määrin että jos näenkään jossain niin saatan pinkaista eri suuntaan. Pelottaa aika tavalla että mitä jos meidän vaavissa ois sitten jotain vikaa niin mitä me sitten tehdään Kaipa tietysti nykyään saadaan aika hyvin selville, mutta eihän sitä aina kaikkea saada tietoon.
Mä muuten oksensin tänään ekaa kertaa... Aamupalan jälkeen tuli ihan kamala olo ja puolisen tuntia kärvistelin, sitten oli pakko oksentaa. Ei vissiin yhtään kahvia mulle enää... Massukin aina välillä vähän pistelee ja se huolettaa :/ Verta tai mitään sellaista ei ole näkynyt, mutta kun joskus ihan saattaa sattuakin, varsinkin ihan aamulla ja illalla, päivällä semmoista nippailua. Samaten tää flunssa mietityttää ku on nyt jatkunut jo toista viikkoa ja eipä kauheasti ole merkkejä parantumisesta. Oon mä vähän virkeämpi nyt mitä viime viikolla, mutta silti oon vielä ihan tööt ja räkäinen.
Sai tuo seulontalappukin vähän sävähtämään, mä kun oon hyvin vahvasti kammoinen kehitysvammaisia ihmisiä kohtaan (ei mitään heitä vastaan mutta kun pelkään) ja ihan siinä määrin että jos näenkään jossain niin saatan pinkaista eri suuntaan. Pelottaa aika tavalla että mitä jos meidän vaavissa ois sitten jotain vikaa niin mitä me sitten tehdään Kaipa tietysti nykyään saadaan aika hyvin selville, mutta eihän sitä aina kaikkea saada tietoon.
Mä muuten oksensin tänään ekaa kertaa... Aamupalan jälkeen tuli ihan kamala olo ja puolisen tuntia kärvistelin, sitten oli pakko oksentaa. Ei vissiin yhtään kahvia mulle enää... Massukin aina välillä vähän pistelee ja se huolettaa :/ Verta tai mitään sellaista ei ole näkynyt, mutta kun joskus ihan saattaa sattuakin, varsinkin ihan aamulla ja illalla, päivällä semmoista nippailua. Samaten tää flunssa mietityttää ku on nyt jatkunut jo toista viikkoa ja eipä kauheasti ole merkkejä parantumisesta. Oon mä vähän virkeämpi nyt mitä viime viikolla, mutta silti oon vielä ihan tööt ja räkäinen.