Täällä taas päivittäinen ahkera lukija, mutta laiska kirjoittaja ilmoittautuu
Onnea kovasti pikkuisen saaneille ja tsemppiä niille, joilla h-hetki lähestyy!
Ristiäisiä ei ole täällä vielä kovasti mietitty. Lähinnä niin, että vietetäänkö koton vai rennosti mökillä. Oon kyllä nyt enemmän kallistunu kodin puolelle. Pappi ym. asiat hoituu niin helpommin. Ihanteellinen aika olisi kesäkuussa ihan alussa, mutta katsotaan nyt vähän senkin mukaan, millon neiti päättää syntyä.
ON: Aamulla kävin neuvolassa. Paino ei ollu noussu yhtään kahessa viikosaa (ihan postiiivinen yllätys pääsiäisherkuttelut huomioon ottaen
Kaiken kaikkiaan painoa tulltu nyt n. 11 kiloa. Turvotusta ei ole, olo on hyvä. Uskon, että suurin osa jää synnärille, koska kovin paljon ylimääräistä ei tunnu olevan. Vauva oli raivotarjonnassa ja sykkeet hyvät. Laskeutunu ei ole viel ollenkaan, mutta ei kuulemma keikukaan, vaan pää on hyvon lantiossa. Siroa vauvaa veikkaili ja hyvin vaikuttaa mahtuvan mun lantiosta ulos. Kahtena viime yönä oon selvästi havainnu erityyppisiä supistuksia ja menkkamaista jomotusta. Oon onnellinen, että edes jotain merkkiä etenemisestä on havaittavissa. Mulla vauva myös liikkuu paljon ja puskee päätä tonne alas. Toistaiseksi tuntuu vaan hyvältä, että liikkuu, kun ei pahasti satu. Oon varautunu odottamaan yli lasketun ajan, mutta salaa toivon vaalivauvaa... Huhtikuun puolella sais joka tapauksessa syntyä.
Kuntoilusta: Reippaita mammoja näyttää olevan paljon tässä ryhmässä! Mullakin on ajatuksena palata aika pian juoksukuntoon. Raskautta ennen sitä tuli harratettua. Lisäksi oon ajatellu, että lihaskuntoon erityisesti yläkropassa pitää alkaa panostamaan. Ihan jo siksi, että vauvan kantelu ja imettäminen jumittaa varmasti paikkoja. Mulla lisäksi skolioosi, joka aiheuttaa hartiajumeja. Jospa kesällä olis myös lämpimät järvivedet, koska rakastan vesijuosta mökillä. Eri tavalla pitää sitten varoa rintoja, etteivät saa kylmää.
Jotenki tuntuu, että tästä se odottaminen vasta alkaa. Viime viikolla palautin viimesen kouluhomman ja nyt oon opetellu joutenoloa. Tuntuu välillä ihanalta ja välillä tosi vaikealta. Aikalailla kaikki on valmiina vauvaa varten, sellastakaan puuhailua ei siis enää plajon ole. Mutta pahimmassa tuskassa kaappien siivousta kylä löytyy
Tsemppiä flunssalaisille, toivottavasti parannutte ennen synnytystä! Mä olen onneksi säästyny, mutta siskolla, jolla samoihin aikoihin laskettu aika, on ääni ihan pois ja lapsetkin sairastanu viime viikot.
Jännityksellä odottelen seuraavia vauvakuulumisia!
Silmu ja keijukainen 37+3