Taitaa olla väärä hälytys täällä.. :stick:
Soitin synnärille. Siellä kätilö epäili vahvasti, että vuoto on vain vetistä verensekaista valkovuotoa, koska ei tihuta sitä jatkuvasti. Tosissaan aamuyöllä sitä hulahti ekan kerran matkalla veskiin. Seassa oli myös kellertävää vv, mitä on tullutkin reippaasti viimeisen kuukauden ajan aina aamulla herättyä. Aamuyöllä veskireissun jälkeen menin sohvalle istumaan, jossa hulahti uudestaan puhtaaseen pikkuhousunsuojaan pelkkää vaaleanpunaista vuotoa (mielestäni imeytyi hyvin siteeseen). Sen jälkeen vaihdoin kunnon suojan, kun aattelin että jos ne epäilemäni vedet menisikin ykskaks isommalti. Nooh, siihen suojaan tuli vielä pikkuisen punertavaa. Aamusta nukuin pari h ja ylösnoustuani veskiin matkalla hulahti taas, mutta nyt vuoto oli selkeästi enemmän punertavaa vv. Aamupäivän/päivän aikana on muutaman kerran tuntunut samainen hulahdus ja pikkuhousunsuojassa on ollut tätä eriskummallista punertavaa vuotoa.
Esikolta minulla meni limatulppa supistusten alettua ja se oli nimensä mukaisesti limaa. Tämä punertava vuoto ei ole limaa nähnytkään.
Onkos kellään teistä kokemuksia lapsiveden tihkumisesta? Tai vaaleanpunaisesta valkovuodosta loppuraskaudessa? Miten tihkuvan lapsiveden erottaa valkovuodosta?
Tosissaan aamuyöllä olin jo varma, että nyt tämä on sitä vaaleanpunaista lapsivettä, mutta kätilön kanssa juteltuani en ole enää yhtään varma asiasta. Varsinkin kun tätä tulee niin harvakseltaan ja vähän kerrallaan. Eikös tihkuvan lapsiveden pitäisi kuitenkin hulahdella tuon tuosta varsinkin jos asentoa vaihtaa?
Kätilö ohjeisti menemään synnärille, mikäli vedet menevät selkeästi, lapsiveden väri ei ole normaali, minulle tulee infektion oireita (miten ne näkyy lapsivedenmenossa?kuume?), alkaa supistella kipeästi ja säännöllisesti, vauva ei liiku normaalisti tai muuten olen huolissani.
Nooh, tapahtuu kait tuolla kohdunsuulla nyt sentäs jotain, kun verta kerran vuotelee. Joskohan sitä sitten ensi viikolla alkaisi oikeasti tapahtua jotakin synnytykseen liittyvää..
Supistuksista ei ole tietoakaan ja vointi on ok, joten mikäpäs tässä on odotellessa. Meinasin vaan jo innostua, että tänään alkaa todenteolla tapahtua.. : /
Liekkö tämä vuotelu nyt seurausta eilisiltaisesta lantion pyörittelystä. Aattelin kaupunkireissun jälkeen, kun alaselässä tuntui pientä kipuilua ja mahaa kovetteli, että ei siitä ainakaan haittaa ole. Illalla alkoikin juilia ja vihloa tosi kovasti kohdunsuulle ja häpyluun tienoille. Yölläkin ruhtinaallisten kolmen tunnin yöunien aikana muistan tunteneeni vihlomisia, jotka sitten tulivat uniin.
Boomkaa: Tsemppiä loppurutistukseen! Kohta sulla on ihana nyytti sylissäsi! :heart:
Elea: Usein tuntuu, että ei todellakaan voi olla todellista, mutta joskus vaan kaikkea tuppaa sattumaan. Toivottavasti jalkasi paranee pian! :hug:
Mammax1: Onnea pienestä nyytistä! :heart: Pienokainen on erittäin hyvässä hoidossa, mutta se ei varmasti vie kaikkea huolta sinulta pois. Voimia siis! Ja toivottavasti pienen vointi kohenee pian! :hug: Jos jaksat/ehdit vastata, niin menikö sinulla lapsivedet ihan selkeästi?