Huhtikuun Hurmurit 2014 ~Marraskuussa~



"On lähes pelottavaa, miten paljon omaa lastaan rakastaa. Se on tunne, jota ei voi verrata mihinkään. Sitä ei voi toiselle selittää. Sitä ei voi sanoin kuvata. Kesti hetken, että uskalsin rakastua lapseeni. Äidinrakkaus on lähes vaarallista rakkautta, mitä muihin ihmisiin tulee. Se tekee äideistä leijonia, jotka tekevät mitä tahansa lapsensa puolesta. "



Tyttöoloja / lupauksia 4
Poikaoloja / lupauksia 12



MENOSSA MUKANA:


Odottajia yhteensä: 92



LA
Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Synnytyssairaala

????
IdaAdele/?/kolmas/OYS
funkyest/26/toinen lapsi/ps


18.3.
Lotus / ? / Toinen / TYKS


23.3.
nemiah / 26 / Toinen / HYS

31.3.
nend / 24 / Ensimmäinen / KOS
pikkumyy../ 25/ Toinen/ KYS

1.4.
Arpis / 19 / ensimmäinen / SKS
Bluediamond/27/toinen/TAYS Tyttölupaus
Merlina/22/Toinen/L-PKS
Karviaismarja / 28 / Ensimmäinen / TAYS Tyttölupaus

2.4.
Coyo / 26 / Toinen / TAYS
Lunia12/30/toinen/tays
Sini-Tuulia/26/neljäs/koks Poikalupaus

3.4.
melin/30/neljäs/pkks
Leena13/32/ensimmäinen/VKS
ralliruutu / 24v. / 1. lapsi / PKKS

4.4.
Talvis / 25 / Kolmas / SAS tai TYKS Poikaolo
mörkö1/22/toinen/SatKS


5.4.
LilMy / 21 / Toinen / TYKS
Daniella / 25 / Neljäs / TYKS
Yönenkeli / 28 / Kolmas / K-SKS Poikalupaus
suski28 /neljäs /35/ KYS
Wilmiss/ ? / kolmas / TYKS

6.4.
tiitii88 / 25 / Ensimmäinen / KYS


7.4.
lilleri88/25/ensimmäinen/satKS Poikaolo

8.4.
Nanija / 26 / Kolmas / KYS
Eireann / 31 / Toinen / Jorvi Poikalupaus
Adalie / 23 / Toinen / PKSSK Poikalupaus
manije / 23 / Toinen / OYS


9.4.
Wonderworld*/24v/neljäs/?
JennEm /27v. /2.lapsi / TYKS
Bluedreams/ 29 / toinen/ ? Poikaolo

10.4.
St. Brigitten/23/kolmas/LKS Tyttöolo

11.4.
Karko/30v./toinen/TYKS
Mmiauu/19/ensimmäinen/KOKS
kenke/25/ensimmäinen/PS

12.4.
Elea85 / 28 / Kolmas / KOS
Adelma / 25 / Ensimmäinen / Tyks

13.4.
tialia / 21 / ensimmäinen / KOS Poikaolo
Meryl / 32 / Toinen / KOS
Fujin / 24 / 1. lapsi / ? Poikalupaus

14.4.
Laurina/28/ensimmäinen/TAYS
manteli 2010/35/toinen/HYS
anma/?/toinen/TAYS
Miwwi / 23 / ensimmäinen / ?
luppa-/29/neljäs/LS

15.4.
Betti/36/ensimmäinen/KOS

16.4.
Neksu/28/3.lapsi
Kytossa / 26 / Toinen / Tays/Koks?
zzasu/19/Ensimmäinen/K-HKS

17.4.
Ninsku86 / 27 / ensimmäinen / OYS
-Kirppu- /24 / Toinen lapsi / Seks
Äippyli_81 / 32 / kolmas / HYS
Marpa/25/ensimmäinen
Mimmuskainen/24/ensimmäinen/KYS
sunjoy/ 32 / kolmas / Seks

18.4.
Myy87 / 26 / ensimmäinen / K-PKS
Tuttava1985/?/ 2 lapsi/?
LiLeHe / 26 / neljäs / K-SKS
Sandra86 / 27 / toinen / MKS

19.4.
Aisha12/25/Toinen/ KOS
sunny84/29/toinen/LKS
miiapk/?/toinen/?

20.4.
Epeliina / 25v / Toinen / LS
Ansku-89/ 23v/ 1./ SATKS
Hypica/33/1/Tyks
Lumimyrsky/28/toinen/TYKS
Neppari13/ 22/ toinen/ PS

21.4.
napppii/25v/toinen lapsi/KAKS

22.4.
Taisku-80/33/toinen/TYKS
skoopee/28/toinen/KOS

23.4.
Viides villahousu, 33v, 5 lapsi, Koks
niim-mi/34/neljäs/PHKS
Herneenpalko/23/ensimmäinen/K-SKS
Praline/32/toinen/K-SKS
Micsuliini/32/ensimmäinen/SATKS
zinna85 / 28 / 1. / Jorvi


24.4.
JonMa / 23 / neljäs / K-sks
Jenina7/ 18/ Toinen/ KOS

25.4.
Vemia/26/toinen/k-sks Tyttöolo
Heku/22/ensimmäinen/TAYS poikaolo


26.4.
Kriztina / 28 / ensimmäinen / Hyks


27.4.
Clavel/ 24/ensimmäinen/Tyks tai Sas
Raidallinen/21/kolmas/TYKS
Effie / 22 / Ensimmäinen / K-HKS

28.4.


29.4.
Dorian / 32 / ensimmäinen/ ?
ElluE / 25 / Ensimmäinen/ K-SKS
Boboli/23/kolmas/JS
Kultapupu / 23 / toinen / KOS Poikaolo

30.4.
Mirenna / 25 / ensimmäinen / ?
PiipaKaa /38/ kahdeksas/ MKS

4.5.
NiinaAnniina /21/ toinen / pkks
JuliDe/32/neljäs/?

Raskauden seuranta:

26.11. Fujin (RU) , Adelma (RU)
27.11 St. Brigitten (RU) , Bluedreams (RU)
28.11. Adalie (RU) , lilleri88 (RU)
29.11. Äippyli_81 (RU) , manije (RU) , Karviaismarja (N) , Myy87 (RU) , Effie (N), Mimmuskainen (RU) , Yönenkeli (N) , Marpa (RU)
2.12. niim-mi (RU) , sunjoy (RU)
3.12. skoopee (RU) , manije (N)
4.12. Miwwi (RU)
5.12. St. Brigitten (N) , Sini-Tuulia (N)
9.12. Viides villahousu (RU) , Kriztina (RU)
10.12. kenke (N)
11.12. Heku (RU)
12.12. Kultapupu (RU) , Effie (RU) , Micsuliini (RU) , Clavel (RU)
13.12 Herneenpalko (RU) , Vemia (RU)
17.12 skoopee (N)
18.12 Miwwi (N)
30.12 Kultapupu (N)
8.1. Piipakaa (RU)
21.1 Kultapupu (NL)



Lyhenteet:

VU = Varhaisultra
NP = Niskapoimu-ultra
IB = Istukkabiopsia
RU = Rakenneultra
N = Neuvola
NL = Neuvolalääkäri
ÄP = Äitiyspoliklinikka
S = Sokerirasitus


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala


PÄIVITYSPYYNNÖT SELKEÄSTI EROTTUVALLA TEKSTILLÄ!


Blogeja

St. Brigitten HttP://arkirallia.blogspot.fi

Fujin Pian minäkin tiedän kaiken - Vuodatus.net

nend Nicole tahtoo taivaan

Yönenkeli Arjen askareita - Vuodatus.net

Edelliset kuukaudet :

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2285899-huhtikuun-hurmurit-2014-heina-ja-elokuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2293844-huhtikuun-hurmurit-2014-syyskuussa/

Huhtikuun hurmurit 2014 ~Lokakuun lorut~
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos uudesta ketjusta :)

Täällä :wave: sama homma, koiran tempaukset ärsyttää varmaan eniten, mies tulee sitten siinä perässä. Muille osaan yleensä olla aika rauhallinen. Miehen tyhmät heitot aiheuttaa yleensä itkukohtauksen tai sitten sanon sille että nyt hormonien takia kiristää toi ihan urakalla, ne on aina niin pikkujuttuja että normaalisit sivuuttaisin tai heittäisin itse läppää takaisin. Yleensä noi hormonihirviökohtaukset vaan alkaa jossain vaiheessa naurattaa, varsinkin noi itkukohtaukset. Koiralle tulee ärähdeltyä vähän liian helposti, mutta yritän rapsutella sitä senkin edestä sitten. Jostain syystä kun koira tekee jotain ärsyttävää tai kiellettyä niin en osaa samalla tavalla hillitä itseäni.
 
  • Tykkää
Reactions: Yönenkeli
Kiitos Yönenkelille uudesta pinosta!

IHANAA lukea, että toisetkin pimahtelevat ja itkeskelevät!!!huoh, suorastaan helpottavaa. Taidan kyllä muutenkin olla helposti kierroksia ottava, mutta nyt on kyllä vähintään potenssiin sata! :D
Huomaan itsessäni myös selviä pesänrakennusvietti-oireita, siivoilen kaappeja, heitän turhaa roinaa pois, vaihdan huonekalujen järjestystä sekä siivoilen yms. Tosin rakas kuopukseni 1v. On jotenkin kovin ehtivää sorttia: tänää hajotti palaisiksi yhden laatikon, repi patterin sähköjohdot, söi vesiväripensselin harjaosan, huoh,aina ei äiti vain ehdi joka paikkaan :)

Sini-Tuulia ja Pikku-Bonus 18+1
 
  • Tykkää
Reactions: Yönenkeli
Täytyy tulla korkkaamaan tämä pino!

Aamulla 8 tuli neuvolatädiltä tekstari, että peruu minun 9.30 ajan. Ei uudesta ajasta sanonut mitään, ja laittanut findistä sen viestin niin ettei voi edes vastata. Olisi nyt saanut edes soittaa jotta oltaisii uusi aika sovittu, nyt joutuu itse taas koittaa muistaa soitella sinne päin...

Pimahdellaan täälläkin, sitten alkaa itkettää se, kun on niin sekopää :D onneksi mies muistuttelee ettei se ole kokonaan omaa syytä. Itku tuli tänään myös kun ressasin ehdinkö töistä kotiin syömään ennen 8, kun alkaa paasto ennen sokerirasitusta! Venyi taas kolmannen kerran työpäivä tällä viikolla melkein 2 tunnilla.

Voi rakenneultra tule jo! Odotus venyy pitkäksi kun ei ole neuvoloita välissä, tahtoo jo nähdä pienen! Ja ehkä vähän jännittää kumpikos sieltä haarovälistä löytyy ;> mun tuurilla se istuu sielä jalat ristissä kyllä :D

tialia & kevätkääryle 16+4
 
Heissuli vei!

Täällä oli sitten yksi malttamaton ja kävin siis tänään siellä ultrassa:) Meille lupailtiin TYTTÖÄ! Lääkäri sanoi, että kumma olisi jos poikana ulos tulisi:) Meillä siis ennestään 2poikaa ja 1tyttö. Saadaan homma tasoittumaan:) (p-07, t-09, p-12+ tämä eli t-14) Ihanaa!

Ja nyt raivaamaan poikien vauvavaatteet JOHONKIN?!

-Daniella 17+5 (Ultrassa taas 18+3)
 
Hyvää huomenta mammat!

Minä vien tänään meidän narttukissat leikattavaksi ja toivon kovasti et toi merkkaaminen loppuu sitten siihen ja toi jatkuva mouruaminen ku kahen viikon välein maks saa kuunnella sitä mouruntaa. :/
 
Pimahtelu kuulostaa kyllä niin tutulta! Muutenkaan en maailman kärsivällisin ihminen ole, mutta nyt kotioloissa kärsivällisyys on kyllä täys nolla. Ilmeisesti töissä sitten ei, koska työkaveri totes, että mulla on joku lempeä ilme, joka raskaana olevilla ilmenee naisporukassa :D Tiedä sitten.

Mulle vois päivittää neuvolat 7.11. ja 10.12. sekä rakenneultra 21.11.

kenke + Tirri 17+0
 
Kiitos uudesta pinosta Yöenkeli

Keskiviikkona neuvolassa kaikki oli hyvin ja painoakin oli onneks tullu 1kg lisää :) Eilinen päivä meni kyllä koko päivä oksentaessa migreenin takia, eli tais sekin lähteä sitten samalla :(

Mulle vois lisätä neuvola 25.11

Miwwi 16+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Fujin ja Yönenkeli
Mä niiiiin kuvittelin, että raskausaikana teen ihan just sitä mikä huvittaa ja jatkan kaupungilla kahvittelua kavereiden seurassa, matkustelen viikonloppuisin sukulaisten luo ja hypistelen kaupoissa lastentarvikkeita hullunkiilto silmissä. Sitten kun se plussa pärähti yli vuoden yrityksen jälkeen iski karu totuus vasten kasvoja. Mun kroppani ei ehkä haluakaan musta onnellista odottajaa. Anteeksi nyt tämä kamala valitus, mutta johonkin tämä on pakko purkaa. Oon nyt 2 kk jättänyt ottamatta tarjottuja töitä vastaan, koska voin koko ajan pahoin enkä halua töissä olla puolikuntoisena. Ja nyt sitten viikonloppuna olisi ollut tiedossa kauan suunnitellut halloween-juhlat, enkä pääse mukaan. Oon nyt joko oksennustaudissa tai sitten toi vauva yrittää tappaa mua. Alkaa oleen jo ihan hilkulla, että menenkö tiputukseen vai en. Vuodelepokäskyn sain lääkäriltä puhelimessa loppuviikoksi. Mä oon niiiiin kovasti toivonut tätä vauvaa ja sitten tää odotus ei todellakaan ole sitä mitä odotin. Tiesin toki, että pahoinvointia varmaan tulee olemaan mutta että näin pahana ja vielä näillä viikoilla!?! Itken kohta silmät päästäni kun olisin halunnut sinne juhliin ja oisin samalla saanut kertoa monille kavereille syyn limulinjalla olemiseen. Huoh..
Toivottavasti nämä fiilikset katoavat pian johonkin ja pääsisin nauttimaankin välillä.
Mulla on tosi ristiriitasia tunteita tästäkin: oon tosi onnellinen siitä, että oon raskaana ja vauva ihan oikeasti on meillekin tulossa ja osaan jopa välillä nauttia noista oireista. Se jotenkin vahvistaa ja tuo konkreettisemmaks vauvan tuloa tähän talouteen, mutta nämä pari päivää kun on oksentanut ni alkaa jo riittämään.
Kai tällaiset tunteet on ihan normaaleja? Välillä jopa tuntuu, että mies luulee etten haluakaan lasta kun valitan tästä pahasta olosta :'( Mä niin haluan lapsen ja tuun rakastamaan sitä ihan valtavasti vaikka tää olo onkin näin kamala.
Mutta hei, jotain hyvääkin. Neuvolan mukaan tänään 15+0 POKS <3
Toivottavasti seuraavat viestini ei sisällä näin karua tekstiä...
 
Heku Tunnistan itseni ihan tosta sun tekstistä. Meillä kans oli yritystä takana 8kk takana kun eka plussa tuli ja meni sitten kesken ja sitten seuraavaa plussaa saatiin odotella vuosi edellisestä. Niin kovasti odottanut ja toivonut raskautuvansa ja sitten kun se plussa tuli niin olin onneni kukkuloilla. Viikko plussasta oksensin jatkuvasti ja mikään pysyny sisällä. Kävin tiputuksessakin ja sain pahoivointiin lääkekuurin. En oo nähnyt kuin yhtä ystävää silloin tällöin kun se on ehtinyt käymään, hän tietää raskaudesta, joten ymmärtää etten liikkeelle jaksa.

Olen luvannut antaa tälle lapselle ensimmäisenä selkään synnärillä ja sitten rakastaa häntä niin paljon ettei sanat riitä. Mutta tosiaan on välillä tosi katkeraa, kun tää on ollu eka hankalaa saada raskaus aikaseksi, sitten tää alkuraskaus on ollu hankalaa. Oksentelun lomassa on tullu vuotoja ja tuhruja. Toivon kovasti, että tää jossain vaiheessa helpottaa, jotta pääsisi tosiaan nauttimaan tästä raskaudesta.

Tsemppiä sulle Heku huonoon vointiin. Kyllä me tästä selvitään :) Ja lopussa kiitos seisoo. Voit laittaa YV:täkin jos joskus tuntuu, että haluat avautua sinne lisää. :)

marpa ja masa 16+0
 
Tulin minäkin korkkaamaan uuden pinon. Kiitos Yönenkeli päivitysvastuun jatkamisesta ja tietty uudesta pinosta!

Miettikää mammat, nyt on jo marraskuu! Alkaa rakenneultrat vähitellen pyörimään ja puolenvälin etappikin tulee suurella osalla. Vau! :)

Heku ihan normaaleja tunteita. Ootko jutellut niistä neuvolatädin kanssa? Saattaa ehkä myös sinuakin helpottaa, kun ammattilaiselle juttelee. Mutta pakko todeta, että kyllä ne kaikki odotusajan pahat muistot ja vaivat unohtuu todella nopeasti, kun sen oman pikkuisen saa ensimmäistä kertaa syliin :heart: Kaikki on sen arvoista! Tietysti toivon, että pääsisit sinäkin vähitellen nauttimaan raskaudesta! Tsemppiä!

ON Tänään oli neuvolakäynti ja siellä ei ollut mitään ihmeellistä. Kaikki jutut ok. Hb on tippunut aika paljon ensimmäisestä käynnistä. Tai no mä en luota siihen mittaukseen, koska mittasi kaksi kertaa ja molemmilla kerroilla eri tulos. Laite kuulema joskus näyttää väärin? Wooot? Suositteli rautalisää, mutta ajattelin olla nyt aloittamatta, koska en luottanut siihen mittaukseen ja lihattomalla lokakuulla saattoi olla jotain merkitystä siihen. En tiedä.

Neksu 16+2
 
  • Tykkää
Reactions: Yönenkeli
Hei! Mahtuisikos liittyä vielä mukaan!

24.4.
Jenina7/ 18/ Toinen/ KOS

NP ultra oli meillä 14.10.


Olisiko sinne facebook-ryhmään mahdollista vielä saada kutsua? :)

-Jenina7 ja "taavi" 15+2
 
Viimeksi muokattu:
Tulin vain pikaisesti kertomaan, että muutto on vienyt kaiket voimat enkä jaksa/ehdi olla oikein koneellakaan kovin kauaa putkeen :D Lueskelen lokakuun ketjun loppuun ja kirjoittelen sitten enempi. Mutta täällä edelleen kaikki hyvin, maha kasvaa hurjaa vauhtia ja hipaisuja ja pieniä muljahteluja tuntuu :) Raskausviikoissa en pysy perässä... Oliskos jotain 17+ nyt...Vai kohta jo 18?!
 
Kiitos tsempeistä! Nyt olo alkaa pikkuhiljaa taas helpottamaan tunteiden osalta. Vielä kun tuon oksentamisen saisi edes jotenkuten kuriin. Siedettävänä pitäisin jo sitä kun se rajoittuisi vain aamu- ja iltaoksuihin niinkuin aiemmin oli. Ja aion kyllä yrittää neuvolassa puhua näistä - se vaan on aina hirveen helppo vaan sanoa että "joo hyvin menee, ainoo pikkuvika tuo oksentaminen mutta muuten ei mitään kummempaa". On jotenkin tosi vaikea alkaa puhumaan "vaikeista" asioista tuntemattoman kanssa. Täällä se on helppoa kun on itsekin "tuntematon"... Yritän ottaa nyt itseäni niskasta kiinni kun seuraava neuvola tulee!
Onneksi kuitenkin olo on sen mukainen, ettei tästä raskausajasta mitään "kammoa" tule ja lapsiluku ei jää tähän yhteen ensimmäiseen. Saattaahan se kammo tulla sitten synnytyksestä tai muusta, mutta se on taas sitten sen ajan murhe :)
 

Yhteistyössä