Huhtikuun hurmurit 2014 ~Heinä- ja elokuussa~

Ihanaa Miwwi <3 !! Onnittelut :)

Huoh. ON: Ällövaroitus; Itselläni oli alkuviikosta vähän pyyhittäessä "ruskeaa tuhrua", noh eilen ja tänään tuli sitten vähän myös pikkareihin asti, ja tänään paperiin tuli rusehtavan vuodon lisäksi kuivuneempi tummempi hyytynyt "lima tai vuoto", ei mitenkään paljon mutta kumminkin. :ashamed: lueskelin ja tutkein sitten asiaa niin voihan se olla normaalia ja mitä vain, mutta ei oikeastaan voi sanoa juuta eikä jaata.. Huolestuttaa vain lisää... seurailen ja ehkä harkitsen uudelleen ensi viikolle sitä VU:ta..

Niin ja nyt siis rv 6+5
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Kultapupu Mulla on kaksi poikaraskautta takana. Ekassa oksensin todella paljon, todella pitkään ja toisessa en kertaakaan. Kummassakaan ei närästänyt. Mun siskolla on tyttöraskaudet takana ja ei kummastakaan oksentanut. Niin ne "sukupuolioireet" vaihtelee ihmisillä ;) Mä en siis ite voi pelkästä oireesta miettiä poika- tai tyttöoloja.

Tajusin juuri, että olen herännyt jokaisena yönä klo 3:45. Ja vessassa pitää ravata vähintään kerran, yleensä kaks kertaa yössä...

Neksu 7+
 
Ansku-89 toivottavasti selviät vaan säikähdyksellä! Eikös se tiputtelu aika yleistä loppujen lopuksi ole, vaikka kyllä itsekin olisin huolesta soikeana..

Oon viimepäivinä mietiskellyt, että jotenkin en ole jaksanut ajatella koko keskenmeno-vaihtoehtoa. Sitten harmittaa jos niin käy, mutta kahden viikon turhat itkut vaan aiheutti jonkinnäköisen kyllästymisuhmareaktion koko asiaa kohtaan. Kyllä niitä ajatuksia käy mielessä, mutta jotenkin työnnän ne aina taka-alalle.

Täällä seuraillaan ja odotellaan henkeä pidätellen siskon meneillä olevaa synnytystä (tekstareiden välityksellä)! Ens vuonna saatetaan olla sitten samassa tilanteessa, jos hyvin käy.
 
Hypica ihan mahtava tapa kertoa anopille! :) Ja täytyy olla mahtava anoppikin, kun otat ultraan mukaasi...

Ostin tänään ystävältä kasan äitiysvaatteita. Nyt mulla onkin siistejä äitiysvaatteita suunnilleen enemmän kuin siistejä tavallisia vaatteita eli odotan, että pääsen niitä käyttämään. En siis todellakaan tykkää vaateostoksilla käymisestä.

Mutta miksi miksi miksi nuo hormonit ei voi aiheuttaa sitä, että olisi koko ajan hyväntuulinen ja katsoisi maailmaa ruusunpunaisten lasien läpi? Ei täällä ainakaan. Eilen vitutti ihan kaikki niin urakalla, että meinasin haljeta! Ja oikeasti, meille on tapahtunut viimeisen kuukauden aikana vain hyviä asioita, että ei pitäisi olla aihetta vitutukseen. Tänään onneksi vähän parempi mieli.

Ootteko muut, joilla on jo lapsia, huomanneet suhtautuvanne raskaana olemiseen eri tavalla kuin aiemmin? Siis kun eka oli kaikki niin uutta ja jännää, toka ihanaa ja iloista ja nyt jotenkin tosi oudot tunteet. Siis on toivottu ja olen onnellinen ja haluan tämän lapsen, mutta jotain puuttuu. Vai enkö vaan oikein vieläkään usko ja tajua? Tosi vaikea selittää.

Ja seksihaluista. Ne on niin kadoksissa, että mies varmaan salaa toivoo, että ei olisi ihan vielä tärpännyt ja olisi saanut nauttia tekemisestä vähän kauemmin. :D

Kuopus ei nyt halua, että äiti on koneella, joten on mentävä taas.
 
Miwwi onnea paljon! :)

Tuli tässä mieleen, että missä vaiheessa alkio/sikiö voi jo alkaa liikkumaan??
Kun olin 8+3 neuvolassa ja silloin neuvolatäti ultrasi vatsan päältä ja sanoi että kovin on liikkuvainen ja eläväinen, niin tuli vaan mieleen, että voikohan se muuten pitää paikkaansa.. :D Sanoi vielä tänäänkin että oli silloin niin eläväinen, että eiköhän kaikki oo hyvin, kun kävin varaamassa verikokeet maanantaiksi ja vähän murehdin sitä, kun on vieläkin aika epätodellinen olo.
Tuntuu kyllä, että alamahaa turvottelee ja kun vilaisin tähään sivuprofiilia peilistä pikaseen, niin ei mun maha oo kyllä ennen ihan ton mallinen ollut vaikkei mikään pyykkilauta tosiaan olekaan! :LOL: Eli toivo elää, että kaikki menis tällä kertaa hyvin..

Kattelin netistä neuvolakortin kansia ja löysin kaikkia söpöjä-->
Neuvolakortinkannet, useita v

Taidan tilata tommoset "Musikaaliset kissat"-kannet kun omat käsityötaidot on varsin olemattomat.. :ashamed:

Karviaismarja ja tiiti 9+0 (9+3)
 
Syyskuu on jo sunnuntaina! Haluaako Yönenkeli jatkaa päivittelyä vai haluaako joku muu jatkaa?? :wave: Aika mennyt tosi nopeaa.. Alkukuussahan tuota sai plussan testiin vasta.. :)
Pahaa oloa riittää pitkin päivää.. Oksentaa ei ole onneksi tarvinnut, eilen tosin oli lähellä.. Jospa se tästä vain helpottaisi..
Seksi ei oikein maistu täälläkään.. Viimeksi oli sama homma ettei oikein maistunut.. Mies parka kun hällä kyllä haluttaisi.. :ashamed: Eiköhän tuota piristy jossain vaiheessa!
Masukin liikkumisesta ei kyllä ole minkäänlaista muistikuvaa milloin se alkaa liikkumaan.. Viimeksi ihan oikeat liikkeet tunsin vasta 20+ viikolla vaikka istukka oli takana.. Toivotaan että nyt tajuaisin/tuntisin hieman aiemmin.. :)
Maha on ihan turvoksissa.. Itestä ainaki tuntuu, en tiiä huomaako muut.. Se anoppihan on tässä jo kyselly että onko toinen tulossa.. Tänään tuntu et se oikeen tarkkaan vahtas mun mahaa ko hain pojan sieltä.. Ei kuitenkaan kehannu multa alkaa kyseleen.. Hyvä vaan.. :D

Tsemppiä kaikille jotka kärsii vuoteluista! Yleensä onneksi ihan vaarattomia vaikka ne saakin hermoileen.. :hug:

Keskenmenoa en ole itsekkään miettinyt yhtään.. En ole murehtija tyyppiä.. Onneksi.. Saa vaan pään pipiksi liialla hermoilulla..

Nyt pitää lähtä poitsun kans hamppipesulle ja vähän rauhottuun.. :)

manije ja sintti 8+1
 
Ihanaa, jotkut ovat päässeet jo kurkkimaan masuasukkejaan! :heart:
Ois kyllä kiva käydä ultrassa, ei jotenkaa oo yhtään raskaana oleva olo. Ainoat oireet on lyhyt pinna, itkuisuus ja kuoleman väsy. Parina päivänä kiehuin ihan älyttömästi ja tietenkin kaikki ääliöt oli just liikenteessä kun me ajettiin kauppaan! Piti ihan huutaa kitarisat pitkällää :kieh:
Tänää oli parempi päivä. Tein ihan sikanaa ruokaa! Makaroonilaatikon, j-lihapihvejä 2 pellillistä, omenasosetta, luumukiisseliä, mannapuuroa ja omppopiirakkaa :p
Välillä iskee ihan kauhee kokkaus/leipomishimo :D Onneks on nuo lapset ja ukko kelle syöttää ettei tarvi lihoo yksinää!

Villis ja Vilperi 6+2
 
Hei, Multa saa poistaa tuon vanha NP-ultra ajan 26.9.
Kauhea väsymys vaivannut täällä pari päivää mutta sitäkin pahempaa tää huonp-olo js ällötys. Ei meinaa mikään ruoka oikein maistuakaan.

Mäkin tosiaan kävin varhaisraskauden ultrassa ja kaikki oli niin kuin pitikin. :heart: Nyt lupasin itselleni lopettaa murehtimisen ja nauttia vaan olotilastani. Ei se pelkääminen ja murehtiminen mitään auta.

Oon muuten huomannut hassun raskausoireen. Otsaan sattuu suihkun lämmin vesi ja saunan kuumuus. Onko kellään muulla ollut tällaista oiretta? En oo ainakaan ennen raskautta tämmöstä oloo huomannut, joten pakko jotenkin johtua tästä....

Kohta vois jo hipsiä yöpuulle. Hyvää yötä ja hyvät viikonloput kaikille!

Laurina 7+4
 
Heippa!
Sopiiko liittyä? Laskettu aika olisi 27.4.14. Ja tosiaan toinen raskaus kyseessä, edellinen päätyi keskenmenoon keväällä rv 7. Joten toivotaan että päästään nyt loppuun asti. Varhaisultra on varattu 9.9 ja toivotaan että siellä on kaikki hyvin. Tällä hetkellä oireina ei muuta kuin väsymys, rinnat kipeät ja välillä iskee kauhea nälkäkohtaus. Välillä sellainen olo ettei olisi raskaana ollenkaan, mutta kuitenkin varmempi olo kuin viimeksi :)

Clavel/ 24/ensimmäinen/Tyks tai Sas

Clavel ja Toukka 5+5
 
Huomenta,

Saako liittyä joukkoon mukaan =) eilen tein plussatestin ja nyt aamusta vielä varmistuksen...ja kyllä meille olisi tulossa neljäs lapsi. Hiukan puskan takaa tämä tuli,vaikka ollaan nyt miehen kanssa puolisen vuotta menty tjottailulla
. Hieman ehkä itse kuitenkin ns.tärppipäiviä yrittänyt vältellä :snotty:
Meillä mies enemmänkin se,joka neljättä haluaa,mutta kyllä itselläkin nyt aika onnen sekainen tunne.
Mulla nyt 2vkoa menkat myöhässä ja vasta ekan testin tein :whistle: tällä viikolla kyllä ollut itsellä peni aavistus,kun armoton nälkä koko ajan,vatsa turvoksissa eikä vetämällä sisään pieneen,närkästystä,vessassa ramppaaminen ja järkyttävä palelu.

Laskettu aika taitaa olla meillä ihan huhtikuun lopussa,jos nyt oikein katsoin 28.4....

Täällä monet käyneet tai ovat menossa VU:n,paljon onnea kaikille hyvistä uutisista :heart: itse en ole koskaan VU:ssa käynyt enkä usko,että menen nytkään.

Kolmessa viimeisessä raskaudessa olen ensimmäiset kolme kuukautta kärsinyt järkyttävästi pahoinvoinnista,oksentelusta ja väsymyksestä. Nyt todella toivon säästyväni siltä....niin kamalaa se on :x

Mitäköhän vielä,tuli varmaan pitkä ja sekava sepustus...täytyy selailla teidän tekstit tarkemmin läpi niin,että pääsee kärryille.

Aurinkoista lauantaipäivää kaikille!

JuliDe/32/neljäs/28.4?
.

Pahoittelen etten saanut tuota tekstiä värilliseksi : /
 
Kyllähän minä voin päivitellä ellei nyt sitten joku muu vasrta vasten halua alkaa päivittelemään.

Täällä menee melko oireettomasti tosin tissit on kipeet ja turvonneet :D Ens viikolla olisi sitten mentävä käymään verikokeissa ja sitten jatkuu odottelu sinne NP ultraan.

Näin aamukahvin lomassa on mukava käydä lukemassa kirjotuksia. Mukava kuulla kaikkien VU kuulumisia :) Meillä tässä odotellaan koska sähkömiehet laittaa ilmakaapelien tilalle maakaapeleita , eli se tietää sitä et ne katkasee joksikin aikaa meidän tien :O ja kaupan päälle myllää takapihan rapaseksi.

On ollu tosi ihanaa kun tuo meidän isäntä on ollu tämän viikonlomalla ja on viellä ensviikonkin :) Eilen miehen siskon kanssa paasattiin et mikä järki tuossa kotihoidontuen jakson puolittamisessa on. Meillä ei ainakaan isäntä edes voi jäädä kotihoidon tuelle kotiin saatikka et se sais pidettyä välttämättä kaikkia sitä isyys lomaakaan mikä tätä nykyä on isillä... no mutta se sen 3 viikkoa nyt ainakin pitää sitten heti ja siitähän ei ookkaan sitten pitkälti kun saa jo kesälomia pitää :)

Yönenkeli ja tiitiäinen 8+6
 
tervetuloa kaikki uudet mukaan

seksi täällä kyllä tekee mieli jatkuvasti mutta toi hiiva vielä kummittelee ja hieman vielä oireilee eli sen takii en oo viitsinyt vielä harrastella. Mulla on yleensäkkin alkuraskaudessa tehny hirveesti mieli mutta kyllä se siitä tasaantuu.

paha olo alkaa pikku hiljaa helpottamaan vaikka eilen kyllä meinas oksu lentää kun vessaan aamulla menin kun mies oli laittanu aamusta dödöä ennen töihin menoa niin oli jääny sitten hajut vahvana vessaan kun ei ollu tuuletin päällä niitä vähän hälventämässä.

vauvan liikkeet mulla on aina alkanu tuntuu liikkeet joskus rv 16-18 välillä ja nyt viimeks tunsin jo rv14 eli niitä ootellessa. Kunhan nyt eka saatas sydänäänetkin kuunneltuu.

ON ens viikolla onkin oma neuvola ja kun katselin kalenteria niin tulee toi syyskuu olemaan neuvoloita täynnä kun nyt maanantaina on esikoisen 5v neuvola ja sitten oma. Puolessa välin kuuta on kuopuksen 1,6v neuvola ja oma ultra ja lääkärineuvola tulee kanssa johonkin sinne ja sitten kuun lopusta keskimmäisen 3v neuvola.

Tiukuliina ja hippu 8+6
 
Tervetuloa kaikki uudet! :)

Haluaisin vähän kysellä ootteko raskaana ollessa syöneet makeutusaineita? Mä oon pyrkinyt välttämään, mutta nyt kävi sellainen juttu, että kun flunssa tekee tuloaan, niin päätin ottaa eilen illalla yhden vitamiiniporetabletin, tarkistin ettei siinä ollut A-vitamiinia. En juonut sitä kokonaan, heitin ehkä 1/4 pois kun alkoi tökkimään esanssinen maku. No, sitten juomisen jälkeen aloin katselemaan tarkemmin tuoteselostetta ja googlasin sen makeutusaineet auki, ja yksi kolmesta olikin sakariini, jota ei suositella raskaana :( kaksi muuta olivat "sallittuja". No minähän hirveänä stressaajana en saanut sit tyyliin yölläkään nukuttua, että voi kamalaa mitä sitä on tullut tehtyä. Vaikka kuinka yritin järkeillä, että siinä 3/4 -poretabletillisessa nyt ei varmaan ihan hirveästi just sitä sakariinia ollut, kun tosiaan koko makeutuksestakin sillä on hoidettu vain 1/3 (esim. Hermesetaspuriste ja -makeutusneste on sakariinia kokonaan), mutta kun on stressaaja niin mikään järkipuhe ei auta :( Ja thl nimenomaan siksi ei suosittele sitä, että suurina määrinä sen on todettu aiheuttavan syöpää rotilla (ihmisillä ei, siksi sitä saa edelleen käyttää), ja nämä "suuret määrät" ei nyt tässä täyty tietenkään lähellekään. Silti ahdistaa :( Ja ärsyttää sekin että monissa tuotteissa nuo makeutusaineet on ilmoitettu vain koodeilla, ja pitää itse googletella ja tutkia ennenkuin saa selviää mitä on missäkin. Mutta miten ootte ite suhtautuneet makeutusaineisiin, jaksatteko googletella kaiken auki, syöneet huoletta vai ette syö mitään missä voi vahingossakaan olla?
 
Viimeksi muokattu:
Karviaismarja ihania neuvolakortin kansia! En tiennyt että niitä voi tilata omanlaisia, ihania noi pöllöt ja linnut ja metsäneläimet ja..kaikki! Täytyy katsoo jos tilais jossain vaiheessa :)

Eireann en usko että noin pienestä määrästä on haittaa, itse en noin tarkkaan ole koskaan katsonut tuoteselosteita ja terveen tytön sain viimeksi. Kuten sanoitkin, ne on varmaan isommat määrät jotka vaikuttaa.

Olen huomannut muutenkin että olen ollut paljon rennompi tästä raskausasiasta muutenkin, ja varmaan mulla on tuo Äippyli-81 mainitsema "ihanaa ja iloista" vaihe kun toka raskaus menossa :) Mies on vähän tuuliviiri, välillä hermoilee ja välillä suunnittelee tulevaa kanssani "innolla" ;)

Kävin eilen katsomassa siskon muutaman tunnin ikäistä vauvelia, edes tajuton hedari ei latistanut tunnelmaa! Ihana vauva ja siskokin selvisi synnytyksestä suunnilleen naarmuitta tällä kertaa! Toivottavasti käy itselle yhtä hyvä tuuri, jos sinne asti päästään :) Vaikka episiotomia on aika normi juttu, niin ei haittaisi jos jäisi tällä kertaa väliin. Viimeksi se tehtiin imukupin takia (ja koko sopasta syytän käynnistystä, joka tehtiin vaikka kroppa ei ollut yhtään valmis vielä!), mutta kaipa sitä pitäisi olla onnellinen ettei menty sektioon. Toivoisin hieman luonnollisempaa synnytystä tällä kertaa, vedessä jos mahdollista, kotona en kuitenkaan ala synnyttämään.

Tietääkö joku noista vesisynnytysmahdollisuuksista helsingissä? Joissain sairaaloissa Suomessa niin voi tehdä, joissain taas saa olla vain avautumisvaiheessa vedessä.

Millaisia synnytystapoja teillä olis tässä vaiheessa toiveissa, jos sinne asti mennään? Olis kiinnostavaa myöhemmin vertailla sitten muuttuuko mielipiteet matkan varrella ja kuinka moni saa synnyttää haluamallaan tavalla :)
 
Liikkeitä tunsin viimeraskaudessa suht ajoissa, varmaan just tossa rv17-18 mutta en ole täysin varma viikoista. Muistan lukeneeni asiasta juuri täältä kaksplussalta tuolta "raskaus viikko viikolta" ja taisi olla niitä viikkoja kun niistä aikaisintaan mainittiin, eli siksi arvioin noin. Istukka oli silloin juurikin takana, aluksi oli sellaista epämääräistä mitä ihmettelin. Tunne voimistui sitten pikkuhiljaa, mutta meni jonkin aikaa ennen kuin mies pystyi ne tuntemaan.

Kp & Kultakala 6+3
 
synnytyksestä niin miun synnytys alko lapsivesien menolla ja sitten käytin sairaalassa kerssiä ja olin ammeessa ja sitten sain kohdunkaulanpuudutteen. AH! Puudute vei kaikki kivut kokonaan ja monitoreilta vaan katottiin millon supistaa. siinä sitten pelailtiin puhelimilla ja harmitltiin kun ei oo pelikortteja niin sinne asti ku sai alkaa ponnistamaan. Ponnistusvaihe kesti 15min ja sen jälkeen se kammottava tikkien ompelu joka sattu kaikista eniten. Siinä sitten käytin ilokaasua ja kaikki 4 tikkii saatiin ommeltua. :d Eli jos menis samalla kaavalla niin olisin enemmän kun tyytyväinen mutta pelkään hirmu kamalaa synnytystä sillä tuo oli niin helppo että eihän kahta tuommosta voi kellekkään sattua :D

Eli ihan kiva jos pääsis ammeeseen avautumisvaiheessa mut ei pakko :) sitten kohdunkaulan puudute olis kiva ja ilokaaasuukin haluisin kokeilla kun viimeks tajusin sen vasta tikkivaiheessa. mut jo se että lähtis luonnollisesti käyntiin niin olis ihan parasta. En jaksa oikein suunnitella kovinkaan ku ei ne koskaan mee niinku suunnittelee. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Mä en usko, että tuollaisista pikkuannoksista kiellettyä makeutusainetta koituu mitään vaaraa alkiolle. Mun äiti (lääkäri) totesi, että alkio on jonnekin viikolle 8 asti "kaikkivoipa", kun solut ovat vielä jakaantumisvaiheessa, joten ennen sitä viikkoa ei ainakaan kannata kauheasti pelätä, vaikka kannattaa tietysti heti raskauden alusta vältellä epäilyttäviä ruoka- ja lääkeaineita. (Äiti tietysti selitti tämän hienommilla termeillä, joten en ole ihan varma, ymmärsinkö oikein :D )

Mäkin tunsin liikkeet esikoisen raskaudesta viikolla 15+1. Olen kirjoittanut tämän oikein muistiin päiväkirjaani :D Se tuntui sellaisena hassuna poreiluna, jonka sitten päättelin olevan vauvan liikkeitä.

Mä muuten synnytin esikoisen ilman mitään lääkkeellistä kivunlievitystä. Mulla on niin paha neulakammo, että kieltäydyin ehdottomasti kaikesta kivunlievityksestä, jossa joutuu olemaan neulan kanssa tekemisissä. Ilokaasua koitin yhden kerran, mutta se oli niin oksettavaa, että siihen jäi se kokeilu. Sitten kuitenkin mun kehosta löytyi streptokokkibakteeri, jonka takia mulle piti laittaa kanyyli. Se oli kauhein kokemus koko synnytyksen aikana. Mikään synnytys- tai ponnistuskipu ei tule lähellekään sitä pelkoa ja paniikkia, jonka neula mussa aiheuttaa. Ja voin kyllä sanoa, että ne synnytyssupistukset olivat tajuttoman kipeitä, itkin ja huusin kuusi tuntia putkeen, että "mä kuolen". Silti kestän kivut ilolla, jos neulat pysyvät musta kaukana :D Aion tämän toisenkin (jos sinne asti pääsen) synnyttää ilman lääkkeellistä kivunlievitystä.
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Joo muistan myös ton "poreilun", jostain luin joskus jotenkin kuinka "jotkut luulee varmaan että pieru eksyksissä" :LOL: No siltä se alkuun vähän tuntui, mutta jotenkin siitä kuitenkin heti tajusi että nyt ei ilma liiku vaan jotain ihan muuta.

Miten sitä jaksaa odottaa.. Onneksi on toi hurjapää pitämässä kiireisenä :)

Tänään nukahdin sohvalle kun miehen kaveri oli käymässä! Toivottavasti en kuorsannut tai mitään muuta epämääräistä :p Onneksi on sen verran hyvä kaveri ettei tarvi vajota maan alle. Maanantaina taas nukahdin siskolla sohvalle, en näköjään yhtään enää pysy hereillä. Olipas rankka päivä taas, harjoitellaan tässä kahden lapsen arkea kun on siskon taapero yökylässä.

Yhdistetyllä kauppareissulla ja vaunulenkillä jouduin kävelemään mateluvauhtia kun rupesi taas alavatsassa tuntumaan. Tuntuu kuitenkin liittyvän tuohon kävelyyn/kantamiseen, koska pyörittiin sen taaperon kanssa kyllä kaiken maailman ruohomäissä myöhemmin eikä se tuntunut missään. Huomenna mennään sitten kuntouinnille, jospa se olis parempi kuin tuo ravaaminen ja riuhtominen. Tuntuuko kellään muulla näin aikaisin että pitää hidastaa? Viimeksi oli ne pahoinvoinnit jonka takia jäin kotiin, niin en tosiaan kyllä muista, kuin että mahan kasvaessa hieman joutui sitten hidastamaan tahtia. Nyt kuitenkin mennään vasta rv6 puolessa välissä! Jotenkin ei uskalla sitten vedättää ihan täysillä kun mennään vielä niin riskiviikoillakin..
 
Lumimyrsky mulla ihan samat aatteet noista neuloista ja kammoan lääkkeitä vähän muutenkin, joten toivoisin, että synnytys sujuisi ilman lääkkeellistä kivunlievitystä enkä joutuisi sektioon... :p Mut tietty kun nyt oikein suunnittelee ja ajattelee, että näin se voisi mennä, niin tietty menee ihan päinvastoin :(

Niin ja noista liikkeistä, eli siis en tietenkään itse niitä oo vielä tuntenut, vaan neuvolatädin ultrassa nähtiin, ja ihmettelin, että noinko se jo noilla viikoilla alkaa liikkumaan! =) Tällä kertaa on kyllä joteskin erilainen olo kuin aiemmissa keskenmenneissä, varmempi, ja korkealta kyllä putoaisinkin, jos tämä vielä kesken menisi...

Pari päivää on nyt ollut todella oireetonta, pahoinvointi loppui lähes kokonaan, ei kyllä kovin voimakasta ole ollutkaan. Pissalla ravaan öisin, mutta masussakaan ei vähäistä turvotusta lukuun ottamatta erikoisia tunnu.. Vähän jännittää, että onhan kaikki edelleen hyvin, mutta jostain luin, että oireet vois alkaa helpottaan viikoilla 9-12, ja se vähän rauhoitti mun mieltä :|

Karviaismarja ja tiiti 9+2 (9+5)
 
Mun neulakammoni on tosiaan niin paha, että olen joutunut tekemään kaikkia erikoisjärjestelyjä tämän raskauden takia. Ekassa raskaudessa koko aika kului neuloja pelätessä ja stressatessa. Se oli ihan hirveää, ja ihmettelen, että mulle silti syntyi ihan normaali lapsi. Nyt en enää halua kokea sellaista, joten kävin tosi pitkän keskustelun neuvolatädin ja gynekologin kanssa siitä, miten neula-asiat tässä raskaudessa hoidetaan. Jos oletetaan, että kaikki sujuu samoin (eli normaalisti) kuin esikoisesta, niin multa ei tartte ottaa kuin yksi verikoe (HIV, PVK, veriryhmävasta-aineet ja niskaturvotusasiat kaikki yhdessä). Sokerirasitukseen en tietenkään suostu. Mä olen veriryhmältäni rh-, joten sen takia pitäisi ottaa miljoona verikoetta, mutta koska mun mies on myös rh-, meille ei käytännössä voi syntyä kuin rh- -merkkisiä lapsia. Niinpä mun veren vasta-aineita ei tartte seurata, kunhan mies toimittaa neuvolaan "todistuksen" siitä, että hänkin on rh-. Tietysti jos tähän raskauteen nyt tulee jotain komplikaatioita, niin sitten tämä neuvolan ja mun suunnitelma menee uusiksi.
Mulla on oma henkilökohtainen näytteenottaja (miehen äiti), joka tulee meille kotiin ottamaan kokeet. Yleensä kokeiden ottamisessa on mennyt 2-5 tuntia, jonka jälkeen olen loppupäivän ihan koomassa. Nyt lähiaikoina, kun mulla tosiaan on otettu kaikki kokeet kotona mun itse määräämääni tahtiin, kammo on vähän helpottanut. Sitä on hoidettu psykoterapialla ja hypnoosilla, mutta eivät ne ole auttaneet. Mutta voitte uskoa, että tämä hirveä fobia rajoittaa ja hankaloittaa mun elämääni ihan hirveästi :(
 

Yhteistyössä